Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier hoeft weinig uitleg denk ik :) :] :)

953202264_0e9f53bc85.jpg

953201394_4852f8cc7c.jpg

953201050_ab202803e1.jpg


Vandaag testritje gedaan met de bagage erop.
Zaterdag aanstaande is het eindelijk zover,La douce France *O* *O*

Vorige zomer heb ik de streek van de Ardeche gedaan,dit jaar wordt het de Auvergne,net onder Clermont-Ferrand,bij familie op bezoek in de streek van Besse en Super-Besse,een skigebied in Le massif Central !!

Ik laat binnen een paar weekjes wel weten hoe het verlopen is !!
 
Hier hoeft weinig uitleg denk ik :) :] :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vandaag testritje gedaan met de bagage erop.
Zaterdag aanstaande is het eindelijk zover,La douce France *O* *O*

Vorige zomer heb ik de streek van de Ardeche gedaan,dit jaar wordt het de Auvergne,net onder Clermont-Ferrand,bij familie op bezoek in de streek van Besse en Super-Besse,een skigebied in Le massif Central !!

Ik laat binnen een paar weekjes wel weten hoe het verlopen is !!

ziet er goed uit, nu maar hopen dat het een beetje droog blijft op de weg
veel plezier veel veilige kmters en veilig weer thuis :} :W
 
Hier hoeft weinig uitleg denk ik :) :] :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vandaag testritje gedaan met de bagage erop.
Zaterdag aanstaande is het eindelijk zover,La douce France *O* *O*

Vorige zomer heb ik de streek van de Ardeche gedaan,dit jaar wordt het de Auvergne,net onder Clermont-Ferrand,bij familie op bezoek in de streek van Besse en Super-Besse,een skigebied in Le massif Central !!

Ik laat binnen een paar weekjes wel weten hoe het verlopen is !!



Fijne vakantie!!! *O*
 
Ik wil best een klein stukje rijden om een RF te bekijken voor het maken van een seatcover, maar naar Hilversum rijden gaat mij toch ff te ver. Zolang er geen RF eigenaar in de buurt woont (lees omgeving Alkmaar/Zaandam?Schagen/Hoorn) dan zal er voor een andere oplossing gezocht moeten worden.

Ik kan overal wel geld voor gaan vragen, maar dat is helemaal mijn bedoeling niet.
 
Ik wil best een klein stukje rijden om een RF te bekijken voor het maken van een seatcover, maar naar Hilversum rijden gaat mij toch ff te ver. Zolang er geen RF eigenaar in de buurt woont (lees omgeving Alkmaar/Zaandam?Schagen/Hoorn) dan zal er voor een andere oplossing gezocht moeten worden.

Ik kan overal wel geld voor gaan vragen, maar dat is helemaal mijn bedoeling niet.

Tja, kan ik me iets bij voorstellen.
Ik kom wel eens in de buurt, maar weet even niet wanneer.
Ik mail wel als ik een datum weet.
 
sorry, dacht dat RF-900 sowieso al naar jou zou gaan tim :X
ik hou mijn mond wel ff voorlopig, en hoor het wel als er een storting gedaan moet worden ofzo :+
 
Beste RF rijders,

Ik ga voor een RF 900 rijder een seatcover maken. Hij komt alleen uit Zuid-Limburg en ik woon zelf in Heerhugowaard. Is er iemand in de buurt van Heerhugowaard/Alkmaar bij wie ik ff naar zijn motor mag kijken. Gaat erom of het mogelijk er 1 te maken en om nou de beste man alleen hiervoor naar Heerhugowaard te laten rijden vind ik een beetje belachelijk.

Je zou mij hiermee echt helpen.

Gr Tim

u have mail
 
Hier hoeft weinig uitleg denk ik :) :] :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vandaag testritje gedaan met de bagage erop.
Zaterdag aanstaande is het eindelijk zover,La douce France *O* *O*

Vorige zomer heb ik de streek van de Ardeche gedaan,dit jaar wordt het de Auvergne,net onder Clermont-Ferrand,bij familie op bezoek in de streek van Besse en Super-Besse,een skigebied in Le massif Central !!

Ik laat binnen een paar weekjes wel weten hoe het verlopen is !!

Prettige vakantie :W
 
Hier hoeft weinig uitleg denk ik :) :] :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vandaag testritje gedaan met de bagage erop.
Zaterdag aanstaande is het eindelijk zover,La douce France *O* *O*

Vorige zomer heb ik de streek van de Ardeche gedaan,dit jaar wordt het de Auvergne,net onder Clermont-Ferrand,bij familie op bezoek in de streek van Besse en Super-Besse,een skigebied in Le massif Central !!

Ik laat binnen een paar weekjes wel weten hoe het verlopen is !!


Vakantie Vakantie!!!!!!!!!! *O* *O* *O*

Veel plezier 8-)
 
p0mp, ik moet nog wachten tot de 20e. Ga ik met m`n rf naar Zwitserland *D
Touren jullie trouwens met bagage, of is het ergens heen rijden, spullen dumpen en dan touren?
 
Als mijn budget rijkt wil ik evt OF nieuwe remmen, OF nieuwe vering op de rf laten zetten... tenzij ik geld voor beiden heb..
maar heeft iemand ideeen wat voor RF zowel visueel als met rijden echt een verbetering geeft?
kheb hier nl weinig ervaring mee, al hoor ik vaak namen als brembo remmen, alien remschijven, en wp voorvering of een upsidedown voorvork...? of ohlins, maar das geloofk echt niet te betalen? :X

een van de kenners miss?
 
Als mijn budget rijkt wil ik evt OF nieuwe remmen, OF nieuwe vering op de rf laten zetten... tenzij ik geld voor beiden heb..
maar heeft iemand ideeen wat voor RF zowel visueel als met rijden echt een verbetering geeft?
kheb hier nl weinig ervaring mee, al hoor ik vaak namen als brembo remmen, alien remschijven, en wp voorvering of een upsidedown voorvork...? of ohlins, maar das geloofk echt niet te betalen? :X

een van de kenners miss?

een veersetje van hyperpro.
Voor nog geen 300 euro gemonteerd bij motodick amsterdam
Dit scheelt echt veel :]
 
Als mijn budget rijkt wil ik evt OF nieuwe remmen, OF nieuwe vering op de rf laten zetten... tenzij ik geld voor beiden heb..
maar heeft iemand ideeen wat voor RF zowel visueel als met rijden echt een verbetering geeft?
kheb hier nl weinig ervaring mee, al hoor ik vaak namen als brembo remmen, alien remschijven, en wp voorvering of een upsidedown voorvork...? of ohlins, maar das geloofk echt niet te betalen? :X

een van de kenners miss?


de remmen van de RF zijn best goed hoor :) als je er maximaal circuit mee wil rijden, dan kan je beter een andere motor kopen. Progressieve vering in je voorvork is wel een goede update :) ik heb er iig veel plezier van tot nu toe (de RF rem je makkelijk op zijn voorwiel hoor :) das niet zo'n probleem :P )
 
de remmen van de RF zijn best goed hoor :) als je er maximaal circuit mee wil rijden, dan kan je beter een andere motor kopen. Progressieve vering in je voorvork is wel een goede update :) ik heb er iig veel plezier van tot nu toe (de RF rem je makkelijk op zijn voorwiel hoor :) das niet zo'n probleem :P )
]


Dus die alien schijven zijn alleen mooier? :) of moetk dan aan wat anders denken?

En progressieve vering van...? WP? of? en wat houdt progressief in? ik weet helemaal niet hoe die dingen werken.. er zit olie in, en als je over een hobbel gaat dempen ze de schok.. maar verder dan dat gaat mijn kennis (nog) niet...? :X
 
]


Dus die alien schijven zijn alleen mooier? :) of moetk dan aan wat anders denken?

En progressieve vering van...? WP? of? en wat houdt progressief in? ik weet helemaal niet hoe die dingen werken.. er zit olie in, en als je over een hobbel gaat dempen ze de schok.. maar verder dan dat gaat mijn kennis (nog) niet...? :X

als je je motor wat beter kent en hem meer gaat pushen / sportiever gaat rijden, harder door bochten enzo, dan zul je merken dat de standaard vering tekort schiet....

Progressief betekend dat hoe harder je remt hoe meer weer de weerstand van de veren opbouwt., dus rem je zacht dan duike je een beetje, maar moet je flink remmen, dan duikt ie eerst rustig en dan langzaam aan word de weerstand van de veren opgebouwd.

WP, HyperPro, Wilbers, allemaal goed, setje van Wilbers kost inclusief olie en montage 150 euro geloof ik, das niet duur, heb ze zelf ook, is echt een wereld van verschil.
 
wat is het voordeel van dat progressieve? dat ie niet eerst hard in de veren duikt maar gelijk meer remt?

trouwens, ze gaan op de testbank kijken voor een carburateurkit icm sportdemper, want de ontstekingsvervroeger had pas zin bij echt hoge toeren voor iets meer vermogen...


En zijn de remmen van rf standaard zo goed? Of is er voor een leuke prijs een paar poserremmen te krijgen die veel beter remmen?
en hoe zit het met stalen remleidingen enzo? valt dat onder kleine dingen? :+

bedoel.. alsk em dan toch stuur.. kheb wat vakantiegeld gespaart nu deze weken :+
 
wat is het voordeel van dat progressieve? dat ie niet eerst hard in de veren duikt maar gelijk meer remt?

trouwens, ze gaan op de testbank kijken voor een carburateurkit icm sportdemper, want de ontstekingsvervroeger had pas zin bij echt hoge toeren voor iets meer vermogen...


En zijn de remmen van rf standaard zo goed? Of is er voor een leuke prijs een paar poserremmen te krijgen die veel beter remmen?
en hoe zit het met stalen remleidingen enzo? valt dat onder kleine dingen? :+

bedoel.. alsk em dan toch stuur.. kheb wat vakantiegeld gespaart nu deze weken :+


heb je al wel eens echt keihard geremd met de RF? :P brembo spul enzo, is heel leuk (en duur) maar dat heb je naar mijn idee pas nodig als je je remmen echt heeel erg gaat belasten, zoals rondes achter elkaar op het circuit, bij elke bocht maximaal je remmen in knijpen enzo.

De remmen van de RF zijn 'normaal 'voor een flinke motor van zijn tijd, tuurlijk zijn er inmiddels betere remmen, 6 cilinder remtangen ipv 4 zul je best merken, en een radiale rempomp ook wel denk ik, maar goed, mis je het nu? alsin, gaat het vooral om het posen of omdat je echt de max van je motor er al uit haalt?

die staalomvlochten leidingen is wel een makelijke en goed betaalbare verbetering, al is het alleen maar zodat je niet elke 4 jaar nieuwe slangen moet (officieel, uiteraard doet niemand dat) maar ze verbeteren het gevoel van je rem wel iets, en houde je remvloeistof langer goed doordat er via het teflon geen waterdeeltjes binnenkomen
 
Laatst bewerkt:
heb je al wel eens echt keihard geremd met de RF? :P brembo spul enzo, is heel leuk (en duur) maar dat heb je naar mijn idee pas nodig als je je remmen echt heeel erg gaat belasten, zoals rondes achter elkaar op het circuit, bij elke bocht maximaal je remmen in knijpen enzo.

De remmen van de RF zijn 'normaal 'voor een flinke motor van zijn tijd, tuurlijk zijn er inmiddels betere remmen, 6 cilinder remtangen ipv 4 zul je best merken, en een radiale rempomp ook wel denk ik, maar goed, mis je het nu? alsin, gaat het vooral om het posen of omdat je echt de max van je motor er al uit haalt?

die staalomvlochten leidingen is wel een makelijke en goed betaalbare verbetering, al is het alleen maar zodat je niet elke 4 jaar nieuwe slangen moet (officieel, uiteraard doet niemand dat) maar ze verbeteren het gevoel van je rem wel iets, en houde je remvloeistof langer goed doordat er via het teflon geen waterdeeltjes binnenkomen


Dankje..

Ik ga vandaag de motor naar de garage wegbrengen *O*
Én met hen ga ik dan bekijken wat ik evt allemaal laat veranderen, zij geven ook goed advies en zijn er niet op uit om me blut te maken gelukkig!
kmoet een lijstje maken denk ik ;) hahahaha
maar goed, zou wel fijn zijn als dit voor mijn vakantie geregeld zou kunnen worden, want dan kan ie in mijn vakantie gespoten worden en is ie af voor mijn volgende motorrit *O*

gaat dus al de goede kant op..
motorisch wordt dus vandaag gekeken en dan uiterlijk komt erna.. spiegels en stickers hadk al binnen, kuipruitje is onderweg, roostertje laat alleen lang op zich wachten, ik hoor daar niets over...? stom ding B|
 
heb je al wel eens echt keihard geremd met de RF? :P brembo spul enzo, is heel leuk (en duur) maar dat heb je naar mijn idee pas nodig als je je remmen echt heeel erg gaat belasten, zoals rondes achter elkaar op het circuit, bij elke bocht maximaal je remmen in knijpen enzo.

De remmen van de RF zijn 'normaal 'voor een flinke motor van zijn tijd, tuurlijk zijn er inmiddels betere remmen, 6 cilinder remtangen ipv 4 zul je best merken, en een radiale rempomp ook wel denk ik, maar goed, mis je het nu? alsin, gaat het vooral om het posen of omdat je echt de max van je motor er al uit haalt?

die staalomvlochten leidingen is wel een makelijke en goed betaalbare verbetering, al is het alleen maar zodat je niet elke 4 jaar nieuwe slangen moet (officieel, uiteraard doet niemand dat) maar ze verbeteren het gevoel van je rem wel iets, en houde je remvloeistof langer goed doordat er via het teflon geen waterdeeltjes binnenkomen
ik doe het om de 3 jaar O-)
 
Nou ben bij mijn persoonlijke tunings dokter geweest en kheb goed en slecht nieuws....

Het slechte nieuws: dat verschieten wat hij soms doet in de 2 is echt zwaar slechte shizzle...
De tandwielen zijn dan afgesleten, en omdat de bak helemaal in en uit elkaar moet, zou dat rondom de 1000 euro gaan kosten, mits ik het zou laten maken.. zijn advies was zoveel mogelijk vermijden hard op te trekken in die versnelling....

het goede nieuws:

Ik krijg:
- HK prog. vering(was vroeger wp?)
- Carb. kitje
- K&N Luchtfilter
- Carbon BOS sportpijp(zat er al op dus)
- staalomvlochten remleidingen
- Testbank waar ze em compleet nieuw gaan afstellen op de nieuwe onderdelen *O*

Ik wilde eerst ook andere hendels voor rem en koppeling in een mooiere kleur(blauw) of carbon uitvoering.. maar dit werd me zwaar afgeraden omdat die nooit goed passen en dan krijg je problemen met remmen en koppelen... dus dat was wel jammer..

Iemand voor de rest nog tips, truuks, of leuke verbeteringsmogelijkheden, dan hoor ik het graag!!

:+
 
Nou ben bij mijn persoonlijke tunings dokter geweest en kheb goed en slecht nieuws....

Het slechte nieuws: dat verschieten wat hij soms doet in de 2 is echt zwaar slechte shizzle...
De tandwielen zijn dan afgesleten, en omdat de bak helemaal in en uit elkaar moet, zou dat rondom de 1000 euro gaan kosten, mits ik het zou laten maken.. zijn advies was zoveel mogelijk vermijden hard op te trekken in die versnelling....

het goede nieuws:

Ik krijg:
- HK prog. vering(was vroeger wp?)
- Carb. kitje
- K&N Luchtfilter
- Carbon BOS sportpijp(zat er al op dus)
- staalomvlochten remleidingen
- Testbank waar ze em compleet nieuw gaan afstellen op de nieuwe onderdelen *O*

Ik wilde eerst ook andere hendels voor rem en koppeling in een mooiere kleur(blauw) of carbon uitvoering.. maar dit werd me zwaar afgeraden omdat die nooit goed passen en dan krijg je problemen met remmen en koppelen... dus dat was wel jammer..

Iemand voor de rest nog tips, truuks, of leuke verbeteringsmogelijkheden, dan hoor ik het graag!!

:+

Tip: verdiep je wat meer in die vering etc voor je zomaar progressieve veren gaat steken. Het verhaal van roadkill is nogal 'beperkt' zeg maar. In mijn ogen slaat het als een tang op een varken om van voor zomaar nieuwe veren te steken zonder dat je daar op een of andere manier een probleem mee ervaart en zonder iets aan de achterkant te doen.

Dit lijstje is precies wat motorrijders altijd als eerste veranderen en vaak zonder gegronde reden. En veel geld bij elkaar voor een oude fiets.
 
De garage heeft me uitgelegd dat er wel voordelen zijn aan een vering die progressief werkt, dus dat vering beter is en dat remmen ook beter werkt..

wat voor problemen met de achterkant heb je het dan over? Dat veersysteem gaat er toch niet op achteruit? :+

En nja kben nu nog leek ja, maar probeer er meer in te verdiepen :)
 
de remmen van de RF zijn best goed hoor :) als je er maximaal circuit mee wil rijden, dan kan je beter een andere motor kopen. Progressieve vering in je voorvork is wel een goede update :) ik heb er iig veel plezier van tot nu toe (de RF rem je makkelijk op zijn voorwiel hoor :) das niet zo'n probleem :P )

Mijn ervaring op het circuit is dat de originele remblokken het na een paar rondjes opgeven.
Beter is het om een paar ferodo blokken oid er onder te zetten.

Wat de vering betreft, met moeder de vrouw en bagage achterop slaat de originele vering door.
Met goede progressieve veren niet.
Tevens is de stabiliteit in lange bochten veel beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan