Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
het is bijna te fel om normaal naar te kijken want je ogen moeten er wel ff aan wennen...en foto's maken lukt alleen als die in de schaduw staat.....

toen ik de kleur voor het eerst op mijn kuipdelen zag dacht ik ook ....waar ben ik aan begonnen...

maar het is gewoon ff wennen nu vindt ik het wel dik staan en ben ik der egt super blij en trots op.
 
het is bijna te fel om normaal naar te kijken want je ogen moeten er wel ff aan wennen...en foto's maken lukt alleen als die in de schaduw staat.....

toen ik de kleur voor het eerst op mijn kuipdelen zag dacht ik ook ....waar ben ik aan begonnen...

maar het is gewoon ff wennen nu vindt ik het wel dik staan en ben ik der egt super blij en trots op.

Wow dacht dat ik bijna alles al gezien had, maar dit is wel weer iets nieuws
je valt in ieder geval wel op in het verkeer _O-
nou ja als jij er maar blij mee bent toch....!
 
Presentatie2.jpg

hee Yakuza wat zie ik nu op internet
heb je je achter brug verlengd
lijkt wel erg stoer haha
 
srry even vergeten te melden.....hij is bijna klaar....ik heb um een nieuw kleurtje gegeven....hij was rood en is nu fluoriserend geel nu moeten hij nog bestickerd worden en er moeten aan de onderkant nog 2 kuipdelen aan.

gr. walter[afbeelding]

:o Wat een kleur... Sorry, ik vind het écht niet mooi....

Jij hoeft nu iig geen fuoriserend hesje meer aan om op te vallen :P

edit:

Oja, welkom in het RF-topic ;)
 
Laatst bewerkt:
het is bijna te fel om normaal naar te kijken want je ogen moeten er wel ff aan wennen...en foto's maken lukt alleen als die in de schaduw staat.....

toen ik de kleur voor het eerst op mijn kuipdelen zag dacht ik ook ....waar ben ik aan begonnen...

maar het is gewoon ff wennen nu vindt ik het wel dik staan en ben ik der egt super blij en trots op.


mijn zoon heeft hem bekeken en vindt hem echt vet cool 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
 
Hee grappenmaker, je bent me voor ik had al gemailt voor meer foto's van dat mislukte gedrocht, ik heb niet meer gereden trouwens -O-

nee heb zelf ook haast niet meer gereden...!
af en toe even een blokje van een km of 25 maar dan houd het al wel weer op haha
de verbouwing gaat maar door er komt geen einde aan
straks eerst maar even weer wat tijd voor ontspanning een beetje zwemmen en fietsen en zo.
dat gedrocht staat te koop op marktplaats ik dacht ik zal je even stangen _O- als je meer foto's wil moet je dat even aan de verkoper vragen haha moet je zeggen dat je het een super ding vind dan krijg je een hele pak foto's :} _O-
heb je al weer wat van flugel gehoord....? heeft die zijn bike al weer klaar voor op de weg...?
nou ik ga ff tv gluren en heb het wel weer gehad voor vandaag.
groetjes iedereen
 
Laatst bewerkt:
nee heb zelf ook haast niet meer gereden...!
af en toe even een blokje van een km of 25 maar dan houd het al wel weer op haha
de verbouwing gaat maar door er komt geen einde aan
straks eerst maar even weer wat tijd voor ontspanning een beetje zwemmen en fietsen en zo.
dat gedrocht staat te koop op marktplaats ik dacht ik zal je even stangen _O- als je meer foto's wil moet je dat even aan de verkoper vragen haha moet je zeggen dat je het een super ding vind dan krijg je een hele pak foto's :} _O-
heb je al weer wat van flugel gehoord....? heeft die zijn bike al weer klaar voor op de weg...?
nou ik ga ff tv gluren en heb het wel weer gehad voor vandaag.
groetjes iedereen
ik heb trouwens het perfecte huis gezien hier in de regio kom alleen 400.000 euro te kort , kunnen jullie niet onder elkaar een beetje geld bij elkaar leggen, dan heb ik teminste ook mijn motor thuis staan O-) en ruimte voor 2 andere motoren maar dan moeten jullie dan om vechten :X

Einde slapgelul modus :+
 
ik heb trouwens het perfecte huis gezien hier in de regio kom alleen 400.000 euro te kort , kunnen jullie niet onder elkaar een beetje geld bij elkaar leggen, dan heb ik teminste ook mijn motor thuis staan O-) en ruimte voor 2 andere motoren maar dan moeten jullie dan om vechten :X

Einde slapgelul modus :+
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Hallo mede RF rijders, sinds enkele weken heb ik een RF 600 en ben er erg tevreden over.Vermogen genoeg en de brommert stuurt perfect.
Het is een rode, dus niet echt origineel *D.
Wat mij wel stoort zijn de knipperlichten, zijn er geen aftermarket spullen voor?
Als ik zo de kuip eens bekijk moet het toch mogelijk zijn om daar "platte" pinkers te monteren?
En achter, is er geen mogelijkheid om knipperlichten te verstoppen in die brede achterlicht unit?
Ik ben erg benieuwd,

groeten,

Peter
 
Hey mensen..

Ik ben nieuw hier heet Rob en heb ook een rf900r '94 pas gekocht en compleet origineel thuis staan met maar weinig km's gelopen en werkelijk in perfecte staat... ik had al een topic geopend in technische vragen enzo, maar geloof dat ik hier beter mijn ei kwijt kan :)

Ik wil hem natuurlijk gaan customizen...

ik wil hem nl gaan laten spuiten in nieuwe kleuren, maar weet niet goed hoe ik de kappen het beste kan demonteren... (kleuren weet ik vrij zeker, veel zwart met blauw)

Nieuwe pinkers erop voor en achter.. iemand suggesties welke waar en hoe of wat?

sowieso wil ik graag een kapje gaan (laten) maken om er een monoseat van te kunnen maken en die wil ik dan bevestigen via de vleugel die achter zit daar zitten nl al bouten en uitgangen waar je volgens mij ideaal de monoseat aan kan bevestigen?

en

daarbij wil ik yakuza vragen hoe hij zijn kentekenplaat houder zo gekregen heeft want die is wel vet :D

overigens heb ik een uitlaat al gekocht van BOS.. een carbon tweedehandsje alleen de beugel om hem vast te maken op de passagiersvoetsteunen past niet... helaas.. dus ook daar moet ik een oplossing voor vinden -O-

alle ideeen en reacties zijn welkom:)

alvast bedankt!!!

laters

Rob
 
Hey mensen..

Ik ben nieuw hier heet Rob en heb ook een rf900r '94 pas gekocht en compleet origineel thuis staan met maar weinig km's gelopen en werkelijk in perfecte staat... ik had al een topic geopend in technische vragen enzo, maar geloof dat ik hier beter mijn ei kwijt kan :)

Ik wil hem natuurlijk gaan customizen...

ik wil hem nl gaan laten spuiten in nieuwe kleuren, maar weet niet goed hoe ik de kappen het beste kan demonteren... (kleuren weet ik vrij zeker, veel zwart met blauw)

Nieuwe pinkers erop voor en achter.. iemand suggesties welke waar en hoe of wat?

sowieso wil ik graag een kapje gaan (laten) maken om er een monoseat van te kunnen maken en die wil ik dan bevestigen via de vleugel die achter zit daar zitten nl al bouten en uitgangen waar je volgens mij ideaal de monoseat aan kan bevestigen?

en

daarbij wil ik yakuza vragen hoe hij zijn kentekenplaat houder zo gekregen heeft want die is wel vet :D

overigens heb ik een uitlaat al gekocht van BOS.. een carbon tweedehandsje alleen de beugel om hem vast te maken op de passagiersvoetsteunen past niet... helaas.. dus ook daar moet ik een oplossing voor vinden -O-

alle ideeen en reacties zijn welkom:)

alvast bedankt!!!

laters

Rob

allereerst welkom op het forum
de kappen kun je heel erg makkelijk verwijderen door er alle schroefjes uit te draaien
tank er af daar zitten ook weer schroeven onder en de zwarte bovenkappen er af dan ben je al een heel eind.
achterkappen moet je aan de onderkant ook even los schroeven.

een monoseat is wel aan te komen of te maken, maar of het mooi is is een tweede :N
full


en ja die kenteken plaat houder houd ie een beetje geheim
ik had hem ook al gevraagd maar hij wil het niet vertellen
strakke actie een zwevende kentekenplaat.
veel plezier met je motor en wel even foto's plaatsen als ie klaar is.
 
Hey mensen..

Ik ben nieuw hier heet Rob en heb ook een rf900r '94 pas gekocht en compleet origineel thuis staan met maar weinig km's gelopen en werkelijk in perfecte staat... ik had al een topic geopend in technische vragen enzo, maar geloof dat ik hier beter mijn ei kwijt kan :)

Ik wil hem natuurlijk gaan customizen...

ik wil hem nl gaan laten spuiten in nieuwe kleuren, maar weet niet goed hoe ik de kappen het beste kan demonteren... (kleuren weet ik vrij zeker, veel zwart met blauw)

Nieuwe pinkers erop voor en achter.. iemand suggesties welke waar en hoe of wat?

sowieso wil ik graag een kapje gaan (laten) maken om er een monoseat van te kunnen maken en die wil ik dan bevestigen via de vleugel die achter zit daar zitten nl al bouten en uitgangen waar je volgens mij ideaal de monoseat aan kan bevestigen?

en

daarbij wil ik yakuza vragen hoe hij zijn kentekenplaat houder zo gekregen heeft want die is wel vet :D

overigens heb ik een uitlaat al gekocht van BOS.. een carbon tweedehandsje alleen de beugel om hem vast te maken op de passagiersvoetsteunen past niet... helaas.. dus ook daar moet ik een oplossing voor vinden -O-

alle ideeen en reacties zijn welkom:)

alvast bedankt!!!

laters

Rob

kappen eraf :) kan in 15 minuten, met wat handig heid :)

begin met de zwarte stukken van de kuiip, dat zijn gewoon schroefen
dan die maak je de kleine inbusjes los die de hoofdkuip en de top kuip bij elkaar houden
dan haal je de prachtige ferarrie roosters er af EN de twee onderste/achterste delen van de kuip (dusniet het kontje, maar die onderste stukken)

dan heb je nog aan iedere kan 2 M10 boutjes waarmee het zooitje vast zit.

moet je wel effe opletten, je kan aan 1 kant (ik geloof die van het gas) twee extra inbusjes losmaken in de buurt van de voorkant (bij de radiateur) dan scheid je de hoofdkuip in twee stukken :) dan kun je bij iedere kant die M10 boutjes losmaken en heb je het hele zooitje los.

Het kontje is wat lastiger, want je kan niet zomaar de achterlicht unit los maken of zo

Zadel eraf, twee bouten bij de tank los geloof ik, en 4 schroeven aan de onderkant subframe, vasthoud beugel los en die twee schroefjes die bovenin in de buurt van die bbeugel zitten, dan kan je het geheel wat uit elkaar vouwen en los maken (let wel op de sstekkertjes van het achterlicht)

oh, deze site heeft veel exploded views, misschien word je daar wijzer van www.alphasports.com ->parts->suzuki motorcycle
 
Hey hey bedankt voor alle reacties tot nog toe...

Dat is idd geen mooie monoseat.. Ik wil het idee van een kapje zoals ook de sradjes hebben, en als ik hem zelf maak, maak ik hem natuurlijk zoals ik het zelf mooi vind :) ik weet alleen niet wat voor bevestigingssysteem ik gebruiken wil... waar nu de vleugel vastzit wil ik graag 2 plaatjes naar buiten laten steken waar ik dan mijn kapje op kan klikken.. zeg maar meer dat idee... maar het kliksysteem ben ik niet uit.. ideeen iemand?
en ook super bedankt voor de site en uitleg.. dat zal me zeker helpen! morgen krijgt hij een kleine beurt en daarna ga ik zelf kijken om de boel uit elkaar te halen en te laten spuiten enzo.. krijg binnenkort wat geld via een instantie waar ik de hele boel mee kan financieren.. dus hoop het voor einde van de vakantie af te hebben!!! de hoofdkleur blijft zwart.. en dan waarschijnlijk met wat blauw ertussen :) das een beetje het idee..

En wat betreft de pinkers? wat is het mooiste? Achter wil ik ze niet in remlichtverwerken, dat staat me niet aan kwa veiligheid.. wil gewoon apart laten... voor de rest, is dat mooi met carbon ofzo? of beter gewoon kleine witte?


ps @ Yakuza.. waarom houd je dat geheim? :) je kunt ons toch niet met zo'n lelijke kentekenplaat houder laten rijden :P pm me anders ofzo :P
 
Hey mensen..

Ik ben nieuw hier heet Rob en heb ook een rf900r '94 pas gekocht en compleet origineel thuis staan met maar weinig km's gelopen en werkelijk in perfecte staat... ik had al een topic geopend in technische vragen enzo, maar geloof dat ik hier beter mijn ei kwijt kan :)

Ik wil hem natuurlijk gaan customizen...

ik wil hem nl gaan laten spuiten in nieuwe kleuren, maar weet niet goed hoe ik de kappen het beste kan demonteren... (kleuren weet ik vrij zeker, veel zwart met blauw)

Nieuwe pinkers erop voor en achter.. iemand suggesties welke waar en hoe of wat?

sowieso wil ik graag een kapje gaan (laten) maken om er een monoseat van te kunnen maken en die wil ik dan bevestigen via de vleugel die achter zit daar zitten nl al bouten en uitgangen waar je volgens mij ideaal de monoseat aan kan bevestigen?

en

daarbij wil ik yakuza vragen hoe hij zijn kentekenplaat houder zo gekregen heeft want die is wel vet :D

overigens heb ik een uitlaat al gekocht van BOS.. een carbon tweedehandsje alleen de beugel om hem vast te maken op de passagiersvoetsteunen past niet... helaas.. dus ook daar moet ik een oplossing voor vinden -O-

alle ideeen en reacties zijn welkom:)

alvast bedankt!!!

laters

Rob


Hoi Rob, wees welkom hier. Ik heb zelf weliswaar geen RF meer en mijn vriendin ook niet meer, maar ik volg dit topic nog wel want ik vind de RF nog steeds een fraaie, karaktervolle motor. Ik geloof dat jij via onze site nog een reactie hebt gestuurd. Helaas heeft Katja al een jaar de site (waar ze heel veel tijd ingestoken heeft en toch echt heel veel info op staat) niet meer ge-update. Jij vroeg oa nog naar de monoseat. Wel daar zijn wij nooit aan toegekomen om die te monteren. Ik heb hem hier op de kast in mijn slaapkamer liggen. We hadden zelfs een extra achterlicht unit gekocht om het verwisselen van de monoseat en de standaard kont makkelelijk te maken, voor als we met vacantie zouden gaan met bagage etc. Als je interesse in de monoseat hebt moeten we via de mail maar ff kontakt houden. Hier een plaatje van de monoseat zoals hij nu rood gespoten is.
full
 
Hey ja!!

ik vond dat heel stoer alles wat jullie ermee gedaan hadden! compleet gixxer blok erin gemonteerd zelfs?! :D en nja, mijn mail is bekend, zelfde als msn dus wil hier zeker meer info over, afhankelijk van hoe hij uitziet(zeg maar gemonteerd op de motor) en hoe makkelijk het weer een duoseat te maken is, ben ik hartstikke geinteresseerd :) dus graaaaaag meer info!!! alvast dank!

Ps. ook enig idee wat nog meer op te leuken is aan de rf zoals pinkers etc? zeg maar kleine details? en ook een oplossing voor die kentekenplaat houder?
 
Hey ja!!

ik vond dat heel stoer alles wat jullie ermee gedaan hadden! compleet gixxer blok erin gemonteerd zelfs?! :D en nja, mijn mail is bekend, zelfde als msn dus wil hier zeker meer info over, afhankelijk van hoe hij uitziet(zeg maar gemonteerd op de motor) en hoe makkelijk het weer een duoseat te maken is, ben ik hartstikke geinteresseerd :) dus graaaaaag meer info!!! alvast dank!

Ps. ook enig idee wat nog meer op te leuken is aan de rf zoals pinkers etc? zeg maar kleine details? en ook een oplossing voor die kentekenplaat houder?

Omdat we de monoseat nooit gemonteerd hebben kan ik je daar geen plaatje van laten zien helaas. Het omwisselen zou niet al te lastig zijn, mits er in de monseat eveneens een achterlicht-unit gemonteerd is. Het is dan een kwestie van een aantal schroeven losmaken en de stekkers van de unit en de knipperlichten. Op de omgebouwde RF750 waren onderstaande knipperlichten gemonteerd, die zijn bij (bijna) elke motorzaak te krijgen, wij hadden ze destijd op de motorbeurs in Utrecht gekocht.
knipperlichten.jpg

Ik zal Katja vragen om nog wat meer info via de mail door te geven.
 
ok dankje :) daar zal ik vol vreugde op wachten :P kun je miss een paar foto's van de monoseat maken: recht van de zijkant, recht van achter, en schuinboven? dan photoshop ik ze naar een andere photo en bekijk het resultaat? dat lijkt me wel redelijk goed om in te schatten hoe of wat :) nogmaals, ik zie de mail graaaaaaag tegemoet :D dankje!
 
Haha, ik ben benieuwd hoe handig jij bent met fotoshoppen, maar om je een idee te geven hier nog een plaatje van de fabrikant Airtech, heb je toch al vast wat 8-)
rf900%20yosh.jpg


rf5~1.jpg


Wordt vervolgd *O*
 
ff snel met paint: zou het dus ongeveer dit worden:



ps. is hij dus idd korter dan de normale achterkant? als ik de verhoudingen goed inschatte?

Edit: vind de foto van de racer er van boven btw niet zo mooi uitzien.. maar weet niet of dit aan totaal plaatje ligt ofzo :) zij aanzicht van die motor had ik veeeeel liever gezien! :) en zeg maar meer srad lijkt me allermooiste:



kun je er wat meer in wegduiken :P maar goed, dat kan ik zelf miss nog wel maken van die eerste monoseat... es kijken wat jij/jullie hiervan vind...!

laatste edit:
de monoseat met pijp die ik in duitsland kan kopen.. vind hem lelijk (op uitlaat na).. maar goed, voor jullie om ideeen op te doen of gewoon interesse op te wekken :)





(klik op de fotos voor resize :) )
 
Laatst bewerkt:
mhh, vind die "duitse" mono niet mooi, past totaal niet bij de motor, beetje te ver gezocht.
Die 2de photoshop is wel goed, maar met een afgeronde hoek en iets lager.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan