Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn banden zijn aan vervanging toe. normaal heb ik de bt20's er op zitten, omdat ik in lelystad werkte (veel snelweg, weinig bochten).
mijn vraag is wat hebben jullie voor banden en wat raden jullie aan.
eind augustus ga ik naar de dolomiten, met slaaptrein vanuit dusseldorf erheen, dus weing snelwegkm.


MPP voor, MPP2CT achter, bevalt super :) (die 2CT achter was eigenlijk ook alleen maar omdat de normale langere levertijd had :P )
 
Hey Leute...

vraagje: welk type lamp etc hebben wij in onze rf'jes?
ik ben nl ook aant kijken voor Xenon licht aangezien dit feller en mooier is... dus vroeg me af welke ik dan nodig heb... (H4 ofzoiets?) en hebben jullie hier ervaring mee?

laters!!
 
Hey Leute...

vraagje: welk type lamp etc hebben wij in onze rf'jes?
ik ben nl ook aant kijken voor Xenon licht aangezien dit feller en mooier is... dus vroeg me af welke ik dan nodig heb... (H4 ofzoiets?) en hebben jullie hier ervaring mee?

laters!!

H4 idd, je moet dan op zoek naar Bi-Xenon, dat kan op 2 manieren

1) een fitting met een xenon lamp voor dimlicht en een halogeen lampje voor grootlicht

2) een fitting met een xenonlamp en een klein servomotortje die de hoek van de lamp veranderd waardoor je grootlicht krijgt.

Die laatste heb ik, ben er matig tevrden over, soms bij hard remmen of een rammel weg wil ie wel eens uitvallen namelijk. Denk dat ik binnenkort weer gewoon terug ga naar Halogeen. (maar het is wel ERG mooi!!!)
 
Hey Leute...

vraagje: welk type lamp etc hebben wij in onze rf'jes?
ik ben nl ook aant kijken voor Xenon licht aangezien dit feller en mooier is... dus vroeg me af welke ik dan nodig heb... (H4 ofzoiets?) en hebben jullie hier ervaring mee?

laters!!

daar had ik ook een vraag over
mijn achterverlichting geeft niet zo veel licht (zwak)
hebben jullie dat ook of iemand die dat heeft gehad
en wat is er aan gedaan of kan er aan gedaan worden
(wel problemen gehad met de dynamo begin dit jaar)
 
daar had ik ook een vraag over
mijn achterverlichting geeft niet zo veel licht (zwak)
hebben jullie dat ook of iemand die dat heeft gehad
en wat is er aan gedaan of kan er aan gedaan worden
(wel problemen gehad met de dynamo begin dit jaar)

Je achterlicht is een 5 watt lampie, die geven idd niet zoveel licht, het kan zijn dat je het glas je achterlicht unit een keer goed schoon moet maken, kan veel schelen....
 
H4 idd, je moet dan op zoek naar Bi-Xenon, dat kan op 2 manieren

1) een fitting met een xenon lamp voor dimlicht en een halogeen lampje voor grootlicht

2) een fitting met een xenonlamp en een klein servomotortje die de hoek van de lamp veranderd waardoor je grootlicht krijgt.

Die laatste heb ik, ben er matig tevrden over, soms bij hard remmen of een rammel weg wil ie wel eens uitvallen namelijk. Denk dat ik binnenkort weer gewoon terug ga naar Halogeen. (maar het is wel ERG mooi!!!)


thanx... denk dat ik manier 1 ga proberen dan! Iemand via hier verkoopt dat spul nl...
 
ja goed idee.. ik denk dat ik meer moeite heb om dat kastje ergens kwijt te komen dan het lampje..? want hij zegt dat ik alleen het lampje voor een xenon staafje hoef te vervangen en dan een kastje tussen de normale stekkers en het xenonlampje moet aansluiten en dat dat kastje de meeste plaats inneemt...
 
ja goed idee.. ik denk dat ik meer moeite heb om dat kastje ergens kwijt te komen dan het lampje..? want hij zegt dat ik alleen het lampje voor een xenon staafje hoef te vervangen en dan een kastje tussen de normale stekkers en het xenonlampje moet aansluiten en dat dat kastje de meeste plaats inneemt...

Dat kastje kan je rechts onder het grijze stuk van je kuipdelen kwijt, das niet zo'n probleem. Het lampje op zich zal wel passen hoor, maar voor je hem er goed en wel in hebt, en ook de rubberen vocht/stof ring er weer op hebt, das het probleem. Als de hoek te scherp is, krijg je het lampje er niet zomaar in. Je kan uiteraard de lichtunit losmaken etc, maar als ie dan stuk gaat, kun je dus niet zomaar effe weer een H4 terug zetten (of een nieuwe xenon) zonder weer alles er af te slopen.

Mijn motor staat nu bij de garage (nog steeds, verkeerde onderdelen binnen :X ) daarna kan ik wel eens een foto maken van hoe de balast unit bij mij zit, daar is op de RF genoeg ruimte voor :)
 
Laatst bewerkt:
Thanx dat zou echt fijn zijn!
gelukkig maar dat het past... en dan hou ik wel reserve lampje onder me buddy! en ik rij altijd overdag met licht he... is die lamp evengoed of beter te zien? en hoelang gaat zo'n lampje mee eig.? kosten die veel meer dan normaal? vragen vragen vragen :+
 
Thanx dat zou echt fijn zijn!
gelukkig maar dat het past... en dan hou ik wel reserve lampje onder me buddy! en ik rij altijd overdag met licht he... is die lamp evengoed of beter te zien? en hoelang gaat zo'n lampje mee eig.? kosten die veel meer dan normaal? vragen vragen vragen :+


lamp zou 3000 uur mee moeten gaan (das dus langer dan een halogeenlamp) en verbruikt minder stroom (lager wattage, maar hogere lichtopbrengst)

Nieuw lampje zal een tientje of 5 kosten denk ik, maar dat moet je maar effe aan je leverancier vragen.
 
ok.. En heb jij ook je stdslicht vervangen door een ander kleur ledje? omdat dat stadslicht zo geel lijkt bij het xenon licht? (zijn deze soms samen aan ofzo..?)
 
En nu hoork net van mijn vader, dat Xenon veeeeel heter wordt en dat je een andere glas nodig hebt omdat de huidige kan gaan smelten, alsook dat het licht vervormd wordt......?(andere reflectie etc) ???
 
En nu hoork net van mijn vader, dat Xenon veeeeel heter wordt en dat je een andere glas nodig hebt omdat de huidige kan gaan smelten, alsook dat het licht vervormd wordt......?(andere reflectie etc) ???

das dus flauwekul :) omdat de lamp maar 35 watt verstookt, word ie effectief dus niet warmer dan een hallogeen lamp die 60/100 watt verstookt ;)

Verder is het niet zo dat je xenon lamp direct tegen de behuizing aan zit, dus dat gevaar is er niet echt
 
gelukkig... 35 watt zeg je? das klinkt naar weinig tov hallogeen lamp.. maarja, minder ampere en meer voltage zal dat wel zijn dan?
 
gelukkig... 35 watt zeg je? das klinkt naar weinig tov hallogeen lamp.. maarja, minder ampere en meer voltage zal dat wel zijn dan?

35 watt bij benadering, precieze cijfers kun je ergens anders wel vinden denk ik.
Het zit zo, een halogeen lamp, stookt een gloeidraad op door er veel te veel stroom door te jagen, doordat die draad van een bepaald spul is en dat er geen lucht omheen zit, fikt ie niet keihard door, maar de verhouding licht/warmte is van een gloei lamp gewoon heel slecht.

Een xenon lamp, ofwel , een gasontladingslamp, werkt heel anders. Deze heeft een hoogspanning nodig om te 'onsteken' en tralalalalaaa,

google is your friend (hoef ik niet weer die hele theorie op te diepen uit mijn duistere verleden als licht jockey)

Gasontladingslamp - Wikipedia
 
Hey allemaal,

Dit is mijn nieuwe aanwinst:

full


Mijn vorige motor's: VF750F, Bandit 600S, SV650S

Heb hem vandaag opgehaald, wat een beest van een machine, ben er nog vol van.
Ik had op een 600 proefgereden en een paar dagen later kwam ik deze voor weinig tegen, dus die keuze was snel gemaakt!

Wat heeft die machine een kracht, echt een wereld van verschil met mijn vorige motoren.

Ik ga meer eens de 3 vorige RF topics doorlezen, wordt weinig slaap vannacht!
 
Heb gelijk een vraag:

ik heb vandaag de originele demper er onder vandaan gehaald om schoon te maken, hierbij viel het mij op dat er in de pijp die achterblijft aan de motor een soort kromme buis zit met gaatjes, deze zat los in de pijp (lijkt een beetje op een decibel killer), heb deze er tussen uit gehaald om te voorkomen dat dat ding herrie gaat maken.
lijkt me niet dat dit enig invloed heeft op het goed functioneren van de uitlaat?

Voor degene die andere dempers hebben: waarom hebben jullie dat type gekozen en prijzen graag, heb hiervoor een Leovince SBK gehad op mijn Bandit en hier was ik erg tevreden over.
Weet niet of dit voor een RF ook een aanrader is.
 
Laatst bewerkt:
Heb gelijk een vraag:

ik heb vandaag de originele demper er onder vandaan gehaald om schoon te maken, hierbij viel het mij op dat er in de pijp die achterblijft aan de motor een soort kromme buis zit met gaatjes, deze zat los in de pijp (lijkt een beetje op een decibel killer), heb deze er tussen uit gehaald om te voorkomen dat dat ding herrie gaat maken.
lijkt me niet dat dit enig invloed heeft op het goed functioneren van de uitlaat?

Voor degene die andere dempers hebben: waarom hebben jullie dat type gekozen en prijzen graag, heb hiervoor een Leovince SBK gehad op mijn Bandit en hier was ik erg tevreden over.
Weet niet of dit voor een RF ook een aanrader is.
Welkom mooie motor !

Is dat die motor die weg moest van marktplaats iets met 26?

Nou veel plezier ermee !

Ik heb er een BOS uitlaat onder bevalt me prima !
 
Laatst bewerkt:
Welkom mooie motor !

Is dat die motor die weg moest van marktplaats iets met 26?

Nou veel plezier ermee !

Ik heb er een BOS uitlaat onder bevalt me prima !

Yep, klopt is hem inderdaad, heb geluk gehad (denk ik)
had diezelfde avond mijn oude verkocht en zag op marktplaats de advertentie staan, was nog geen uur geplaatst, heb toen gelijk de verkoper gemaild, en afspraak voor proefrit gemaakt, ik had al op een 600 proefgereden maar zo'n 900 is toch wel een stuk bruter!
Nou maar afwachten of de motor inderdaad geen gebreken heeft , kilometer stand is 25.000, de prijs was wel erg laag, maar bij het proefrijden geen rare dingen kunnen vinden.
:)
 
Yakuza, vraagje: die tanktas, waar heeft je vriendin deze gekocht, en wat waren de kosten ongeveer?

ik heb al een bagster tas, dus moet nog een hoes hebben!
 
HEy welkom en proficiat met je aankoop!
heb een bos carbon demper gekocht nog niet erop gezet.. vond dat gewoon beter uitzien, en beter horen :+
 
Hey allemaal,

Dit is mijn nieuwe aanwinst:

[afbeelding]

Mijn vorige motor's: VF750F, Bandit 600S, SV650S

Heb hem vandaag opgehaald, wat een beest van een machine, ben er nog vol van.
Ik had op een 600 proefgereden en een paar dagen later kwam ik deze voor weinig tegen, dus die keuze was snel gemaakt!

Wat heeft die machine een kracht, echt een wereld van verschil met mijn vorige motoren.

Ik ga meer eens de 3 vorige RF topics doorlezen, wordt weinig slaap vannacht!

he gefeliciteerd man met je nieuwe aanwinst
mooie kleuren ook O-)
ik had hem ook al op marktplaats zien staan en vond hem direct ook al mooi en voor niet te veel geld
hopen dat je er heel veel plezier van mag hebben en er veel veilige kmters mee mag rijden.
die knipperlichten maken het ook helemaal af op de RF zoiets moet ik zelf ook nog maar even zien te versieren.
nou succes er mee.

he Yakuza wat vind jij van het kleurtje....? :Y :}
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan