Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wegens beeindiging hobby ??

Is waarschijnlijk gewoon een inruil op een auto geweest, goed uitkijken mooie verhalen niet geloven gewoon heel kritisch zijn, raar gevoel erbij, weglopen, zijn er veel te koop!

niet blindstaren op kilometerstand, motor moet koud zijn als je hem start, niet koud dan klopt er mogelijk iets niet, als een motor warm is loopt ie natuurlijk lekkerder, in het geval dat de motor warm is, lekker weglopen.

Uhm lijken me wel goede adviesen!

Rare geluiden, lekker weglopen!

Effe bedenken of er nog meer wegloop argumenten zijn :P
 
Zij heeft hem 3jaar op naam staan (klopt, gechecked bij rdw) maar rijdt niet meer omdat ze kind kreeg o.i.d. nu gaat hij de motor voor haar verkopen. Zelf heeft hij naast deze nog 2 anderen. Heeft afgelopen 3 jaar niet vaak gereden, wel af en toe kleinere stukken.
 
motor moet koud zijn als je hem start, niet koud dan klopt er mogelijk iets niet, als een motor warm is loopt ie natuurlijk lekkerder, in het geval dat de motor warm is, lekker weglopen.

Hij weet dat ik kom, dus hij kan hem vanavond ook flink laten lopen waardoor hij morgen beter start toch??

Hoort net dat dit niet uitmaakt.... (sorrie... ik = newbie ;) O-) )
 
Laatst bewerkt:
Oe gelukkig klinkt al een stuk beter bij autohandelaren gaan me nekharen al overeind staan, hoe dan ook goed alert blijven, en natuurlijk kan je vragen waarom die ook al weer verkocht word, misschien komen ze ineens met een ander verhaal aanzetten }) , ok kijk naar de voorvork keringen, die gaan lekken als de motor lang stistaat, is geen dure reparatie ofzo, maar je wil lekker rijden lijkt me, zeker letten op rare geluiden, de rf kan soms wat rauw klinken(weet het effe niet onder woorden te brengen) als je gaat rijden, lekker op en terug schakelen, en of hij lekker vlot oppakt en dat je hem makkelijk weer in neutraal kan tikken.


Uhm, ben de enige online lijkt het, kan effe niet meer tips verzinnen, o kijk ook effe naar de banden die kunnen na 3 jaar weinig rijden verdroogt zijn(bij mij is dit niet zo, maar het kan en banden zijn ook niet gratis).
 
Uhm, ben de enige online lijkt het, kan effe niet meer tips verzinnen, o kijk ook effe naar de banden die kunnen na 3 jaar weinig rijden verdroogt zijn(bij mij is dit niet zo, maar het kan en banden zijn ook niet gratis).

En dat kan ik weer van de prijs afpingelen... :Y
 
En dat kan ik weer van de prijs afpingelen... :Y


Precies :P

Ja voor de rest moet je ook gewoon geluk hebben, ik heb volgens mij wel geluk gehad met mijn beestje, maar ik rij dan ook weinig dus dan gaat er weinig stuk, ja schade door het in en uit een moeilijke stalling halen :P

Voor de rest is het gewoon je boeren verstand gebruiken, je kan kijken of er boekjes bij zitten of bonnen van onderhoud, kan interresant zijn, nou veel plezier morgen!
 
en soms is het dan ook gewoon ook nog een kwestie van geluk hebben......
Vergeet de ketting niet na te kijken, hoever kan je je ketting nog spanne, staat tandwielen, tandjes moeten toch mooi recht zijn, geen verre uithollingen dat het lijkt of het haaie tanden zijn, koppeling goed testen, tegen 60 in z'n 5de zetten en gas erop, in z'n 2de ff wat met de koppeling spelen en voelen of die goed aanpakt. voorrem indrukken en koppeling laten opkomen met klein beetje gas. Staat remblokken, zeker vooraan, vloeistof niveau's checken. Zeker niet vergeten van stukje zonder handen te rijden, stuur mag niet gaan slingeren, kleine afwijking mag hoor maar mag niet gelijk wegtrekken.
 
en soms is het dan ook gewoon ook nog een kwestie van geluk hebben......
Als ik jou was ging ik voor een 900, rijdt gewoon lekkerder en vlotter, zeker eens mee gaan proefrijden als je met de 600 hebt gereden, geen overhaaste beslissingen nemen en ff laten bezinken, motor zal heus niet direct weg zijn.
Een 900 voelt ook vlotter aan, zoals bv. koppeling, om maar iets te noemen, is kabel bij de 600, bij de 900 is ie hydrolisch en dat voel je.
 
Heeft ook andere wielen dus betwijfel of het wel een rs2 is. Volgens mij alleen de kuipdelen.
is niet echt pluis.

...wat zijn eigenlijk de verschillen... rs2 :? met rs1 (?forgive me when I'm wrong, het blauwe RF bloed stroomt nog slechts 10 maanden door mijn bloed *D )

zijn't technische wijzigingen? optisch? ...?

just curious :P
 
...wat zijn eigenlijk de verschillen... rs2 :? met rs1 (?forgive me when I'm wrong, het blauwe RF bloed stroomt nog slechts 10 maanden door mijn bloed *D )

zijn't technische wijzigingen? optisch? ...?

just curious :P
Volgens hetgeen ik ervan gehoord heb is het de kleurstelling en het blok dat ietsje anders zou zijn.
 
Heeft ook andere wielen dus betwijfel of het wel een rs2 is. Volgens mij alleen de kuipdelen.
is niet echt pluis.

Ik zou hier ook niet aan beginnen, volgens mij is dit een samengeraapt zooitje !
De prijs is niet voor niets zo laag.
en hij staat al heel lang te koop, dus er zullen er al een paar zijn geweest die er voor weggelopen zijn...
 
Kiekeboe! Hier ben ik dan!

Vol trots mag ik hier aan jullie aankondigen dat ik een "kleine" heb gekregen.
Ze heet officieel Suzuki RF600R.

3814744282_f0efef932a_o.jpg


Zodra ik een beetje aan de kleine gewend ben, kom ik graag langs om haar te laten zien.

Zondag ga ik haar ophalen.


*wachten duurt dan lang*
 
Kiekeboe! Hier ben ik dan!

Vol trots mag ik hier aan jullie aankondigen dat ik een "kleine" heb gekregen.
Ze heet officieel Suzuki RF600R.

[afbeelding]

Zodra ik een beetje aan de kleine gewend ben, kom ik graag langs om haar te laten zien.

Zondag ga ik haar ophalen.


*wachten duurt dan lang*

Gefeliciteerd !! you are now officially a real R(oad) F(ly)er :Y

Was het een zware bevalling en hoeveel weegt ze ?

Ik hoop dat je er veel plezier van gaat beleven !!
 
O.k. het is zover,
Ik had wat tijd over en ik heb eindelijk de lantarenpalen van de voorkant er ook af !!

full
 
Ja, goede vakantie gehad, dank je.

Ik dacht om zaterdag 29 augustus te prikken.

Ik kom zelf uit Zwolle en ik weet dar rfmark uit omgeving Meppel komt dus we zouden dan samen kunnen rijden.

Omdat er zoveel verschillende voorkeuren voor data van de mogelijke RF dag zijn heb ik besloten om nu een vaste datum te prikken en ik hoop dan dat de meeste die in eerste instantie zich gemeld hadden dan kunnen.

Zondag 30 augustus :Y

Ik heb voor een zondag gekozen omdat ik denk dat de meeste daar eerder tijd kunnen vrijmaken van verplichtingen / werk etc. dan op een zaterdag.
De 30 ste omdat dan iedereen ruim de tijd heeft om iets te regelen als dat nodig is en last but not least omdat Daph dan waarschijnlijk wel aan haar motor gewend is.

Ik hoop dat ik hiermee een goede beslissing heb genomen en ik hoor graag wie er op deze dan wil / kan komen.

grtz.

Xbrman
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan