Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
O.k. tussenstand van de aangemelde mogelijke deelnemers voor de RF/MF dag op zondag 30 augustus:

Xbrman (zij de gek)
RFMark
Lucky7 (all the way from Belgium)
Daphne (want die komt echt wel met haar nieuwe motor !)
DaGanz
Taco (misschien)
ThaGenius32 (want die wordt voor zijn werk gewoon FF ziek)
YaKuZa (wil wel maar is nog niet zeker of hij kan)

Verder nog echte RF ers ?

KICK

8-)
 
O.k. tussenstand van de aangemelde mogelijke deelnemers voor de RF/MF dag op zondag 30 augustus:

Xbrman (zij de gek)
RFMark
Lucky7 (all the way from Belgium)
Daphne (want die komt echt wel met haar nieuwe motor !)
DaGanz
Taco (misschien)
ThaGenius32 (want die wordt voor zijn werk gewoon FF ziek)
YaKuZa (wil wel maar is nog niet zeker of hij kan)

Verder nog echte RF ers ?

KICK

8-)

Ben nog druk met de planner iets aan het regelen.. 25 % kans dat ik nog kan komen :}
 
En, en, en, is ie al thuis aangekomen? Of ben je nu lekker de eerste km's op de teller aan het zetten? :]

De eerste 150 kilometers zitten erop :}


En En En ????

Helemaal happy of zit je nog steeds te knuffelen met je nieuwe aanwinst :} :P

Gisteren even bij meetingpoint van Oost aangeland. We hebben nog geen nickname voor de RF kunnen bedenken... Wel kwamen de meesten tot de conclusie dat de motor een brede kont had..

(ze hadden het al over een dikke negerin met dikke kont als ideale bestuurder :? )

Maar door MF Oost is ze helemaal goedgekeurd _O-


Die zit vast op een terrasje naar dr motor te kijken, en naar de mensen te kijken die jaloers naar dr motor zitten te kijken en lopen te :9~~

Gisteren BBQ van familie gehad bij mijn moeder thuis. Dus het ritje ging van Oss - BBQ @ moeders - Thuis. Aangekomen bij mijn moeder eventjes laten horen dat ik ook was gearriveerd, toen met z'n allen rondom de motor lopen kwijlen.. *D

Mijn moeder gaf zelfs de reactie; mhw, dat is wel een daphne motor ja. :Y Waarop ik vroeg; heb ik nu goedkeuring dan? }) Moeder: Nee! Dat niet... Maar het is wel een hele mooie motor.... *D (Lichtelijk wel goedkeuring gekregen, maar dat gaat ze natuurlijk niet tegen dochterlief toegeven... _O- )
 
De eerste 150 kilometers zitten erop :}Gisteren even bij meetingpoint van Oost aangeland. We hebben nog geen nickname voor de RF kunnen bedenken... Wel kwamen de meesten tot de conclusie dat de motor een brede kont had..

(ze hadden het al over een dikke negerin met dikke kont als ideale bestuurder :? )

Maar door MF Oost is ze helemaal goedgekeurd _O-Gisteren BBQ van familie gehad bij mijn moeder thuis. Dus het ritje ging van Oss - BBQ @ moeders - Thuis. Aangekomen bij mijn moeder eventjes laten horen dat ik ook was gearriveerd, toen met z'n allen rondom de motor lopen kwijlen.. *D

Mijn moeder gaf zelfs de reactie; mhw, dat is wel een daphne motor ja. :Y Waarop ik vroeg; heb ik nu goedkeuring dan? }) Moeder: Nee! Dat niet... Maar het is wel een hele mooie motor.... *D (Lichtelijk wel goedkeuring gekregen, maar dat gaat ze natuurlijk niet tegen dochterlief toegeven... _O- )

Mooi zo.. Ik lees het al, helemaal gelukkig !!!! *O*
Veel plezier nog deze zomer... Straks staat de herfst weer voor de deur.. Maar eerst nog effe lekker genieten komende weken.
 
Nou ik kom er niet uit hoor, ik heb dus een poging gedaan mijn ketting te stellen -O-


Wielmoer goed los, vervolgens die boutjes achter aandraaien, rechts een slag links een slag, geen beweging in het achterwiel, op een gegeven momend krijg ik rechts geen beweging meer in die moer en links wel en nog geen milimeter is het achterwiel naar achter gekomen, heb alles maar weer vastgezet en zit nu weer hier -O-


Wat doe ik verkeerd het is toch zo makkelijk -O- ????


Volgens mij doe ik het helemaal fout, maar ja, dan rij ik hem wel naar een dealer ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik kom er niet uit hoor, ik heb dus een poging gedaan mijn ketting te stellen -O-


Wielmoer goed los, vervolgens die boutjes achter aandraaien, rechts een slag links een slag, geen beweging in het achterwiel, op een gegeven momend krijg ik rechts geen beweging meer in die moer en links wel en nog geen milimeter is het achterwiel naar achter gekomen, heb alles maar weer vastgezet en zit nu weer hier -O-


Wat doe ik verkeerd het is toch zo makkelijk -O- ????


http://www.youtube.com/watch?v=ORVLM4hZCkw

Misschien wat voor jou? Met name het laatste deel vanaf 3.00min. Wel wat vaag en snel....

Misschien dat iemand anders filmpje weet/kan plaatsen?
 
Laatst bewerkt:
volgens mij weet ik het al, moet ik die moertjes niet losdraaien ipv vast :X
Yaku,
Je moet eens kijken wat het boutje of schroefje doet, ik denk dat je tegen de wijzers van de klok in moet draaien , dus in principe losdraaien, dan moet het lukken, zal straks is bij de mijne gaan kijken hoe je precies moet draaien.
 
Nou ik kom er niet uit hoor, ik heb dus een poging gedaan mijn ketting te stellen -O-


Wielmoer goed los, vervolgens die boutjes achter aandraaien, rechts een slag links een slag, geen beweging in het achterwiel, op een gegeven momend krijg ik rechts geen beweging meer in die moer en links wel en nog geen milimeter is het achterwiel naar achter gekomen, heb alles maar weer vastgezet en zit nu weer hier -O-


Wat doe ik verkeerd het is toch zo makkelijk -O- ????


Volgens mij doe ik het helemaal fout, maar ja, dan rij ik hem wel naar een dealer ofzo.
Yaku,
de stelmoertjes zitten over een schroefje, door het stelmoertje los te draaien(tegen de wijzers van de klok in) draai je eigenlijk het schroefje(stukje met schroefdraad) verder in de moer en daardoor tegen de achterkant van de achterbrug en daardoor wordt je achterwiel achteruit geduwd. Om je wiel te niet scheef te trekken moetje letten op de markeringen op je achterbrug ter hoogte van de centrale bout en de markeringen ter hoogte van het stelstuk dat je bout(en dus ook je wiel) naar achteren trekt.
Beetje duidelijk?
Vraag maar hoor, je mag ook mailen als je wil, praat misschien makkelijker.
lukvgompel@hotmail.com
 
Yaku,
de stelmoertjes zitten over een schroefje, door het stelmoertje los te draaien(tegen de wijzers van de klok in) draai je eigenlijk het schroefje(stukje met schroefdraad) verder in de moer en daardoor tegen de achterkant van de achterbrug en daardoor wordt je achterwiel achteruit geduwd. Om je wiel te niet scheef te trekken moetje letten op de markeringen op je achterbrug ter hoogte van de centrale bout en de markeringen ter hoogte van het stelstuk dat je bout(en dus ook je wiel) naar achteren trekt.
Beetje duidelijk?
Vraag maar hoor, je mag ook mailen als je wil, praat misschien makkelijker.
lukvgompel@hotmail.com

Nou het is me eigenlijk helemaal duidelijk, werd nog uitgelachen door me buurman, die zei dat ik me wiel naar voren heb gezet en de ketting dus slapper, alleen was dit niet merkbaar want na een stukje zat ik al op het einde zeg maar _O- wat natuurlijk goed nieuws heb heb nog alle ruimte om te stellen ;)

Dus hoe kan ik het nu het beste aanpaken de linker ook helemaal vast draaien, dan heb ik in het begin een recht wiel zeg maar?

Morgen kan ik weer op een autosloperij een sleutel 27 lenen, dus kan ik weer een poging wagen :P

Voel me echt een kluns vandaag :P

O nog iets ik heb aan de kant waar mijn uitlaat zit geen grote moer 27 daar draai ik hem vast uit mijn hoofd met 15 ofzo?? is dat bij jou ook zo??
 
Laatst bewerkt:
O.k. tussenstand van de aangemelde mogelijke deelnemers voor de RF/MF dag op zondag 30 augustus:

Xbrman (zij de gek)
RFMark
Lucky7 (all the way from Belgium)
Daphne (want die komt echt wel met haar nieuwe motor !)
DaGanz
Taco (misschien)
YaKuZa (wil wel maar is nog niet zeker of hij kan)
Frank RF600

Verder nog echte RF ers ?

KICK


8-)
 
Laatst bewerkt:
Nou het is me eigenlijk helemaal duidelijk, werd nog uitgelachen door me buurman, die zei dat ik me wiel naar voren heb gezet en de ketting dus slapper, alleen was dit niet merkbaar want na een stukje zat ik al op het einde zeg maar _O- wat natuurlijk goed nieuws heb heb nog alle ruimte om te stellen ;)

Dus hoe kan ik het nu het beste aanpaken de linker ook helemaal vast draaien, dan heb ik in het begin een recht wiel zeg maar?

Morgen kan ik weer op een autosloperij een sleutel 27 lenen, dus kan ik weer een poging wagen :P

Voel me echt een kluns vandaag :P

O nog iets ik heb aan de kant waar mijn uitlaat zit geen grote moer 27 daar draai ik hem vast uit mijn hoofd met 15 ofzo?? is dat bij jou ook zo??

Ja dit is bij mij ook zo... Ik draai in principe de linkermoer alleen los.. Dan komt het wiel al wat losser te hangen zodat je de ketting kunt spannen. Daarna zet ik de motor op een paddockstand en laat hem stationair lopen of ie lekker draait..
Bekijk wel verschillende stukjes ketiing als je gaat opmeten op hoeveel cm de spanning staat. Dit omdat hij op bepaalde stukken strakker kan staan.
 
Ja dit is bij mij ook zo... Ik draai in principe de linkermoer alleen los.. Dan komt het wiel al wat losser te hangen zodat je de ketting kunt spannen. Daarna zet ik de motor op een paddockstand en laat hem stationair lopen of ie lekker draait..
Bekijk wel verschillende stukjes ketiing als je gaat opmeten op hoeveel cm de spanning staat. Dit omdat hij op bepaalde stukken strakker kan staan.
Als je ketting op bepaalde stukken strakker staat, dan staan je tandwielen niet in lijn, of je wiel scheef gemonteerd. Je meet de speling, volgens suzuki tussen de 2,5 en 3,5 cm, in het midden tussen de 2 tandwielen, dus waar de speling het grootst kan zijn.
 
Nou het is me eigenlijk helemaal duidelijk, werd nog uitgelachen door me buurman, die zei dat ik me wiel naar voren heb gezet en de ketting dus slapper, alleen was dit niet merkbaar want na een stukje zat ik al op het einde zeg maar _O- wat natuurlijk goed nieuws heb heb nog alle ruimte om te stellen ;)

Dus hoe kan ik het nu het beste aanpaken de linker ook helemaal vast draaien, dan heb ik in het begin een recht wiel zeg maar?

Morgen kan ik weer op een autosloperij een sleutel 27 lenen, dus kan ik weer een poging wagen :P

Voel me echt een kluns vandaag :P

O nog iets ik heb aan de kant waar mijn uitlaat zit geen grote moer 27 daar draai ik hem vast uit mijn hoofd met 15 ofzo?? is dat bij jou ook zo??
Yaku,
kleiner sleutel heb je nodig om eventueel de bout tegen te houden, deze zit door je wiel en zou kunnen meedraien, vooral met het vastzetten, hiervoor heb je sleutel 17 nodig en dat is zo bij elke rf900. Lukt het niet met bijgeleverde sleuteltjes?
Succes.
 
Nou het is gelukt ik denk dat ik nu rond de 3 cm speling heb, lekker effe een testrondje gereden, je merkt het wel direct, lijkt of hij beter op pakt zeg maar, was wel zweten in het leer!!
 
Yaku,
kleiner sleutel heb je nodig om eventueel de bout tegen te houden, deze zit door je wiel en zou kunnen meedraien, vooral met het vastzetten, hiervoor heb je sleutel 17 nodig en dat is zo bij elke rf900. Lukt het niet met bijgeleverde sleuteltjes?
Succes.

De bijgeleverder sleutels niet gebruikt, vond het lenen van he juiste gereedschap makkelijker, heb de moer flink vastgezet, die loop echt niet zomaar los, nu de ketting een keer goed schoonmaken en vetten, word de volgende klus :X
 
Bij deze meldt ik mij helaas af voor de meeting..
Gaat em niet worden. ;(

Morgen ga ik:

mijn balhoofdlagers vervangen
kleppen stellen
Carbs synchroniseren..

Waarschijnlijk ook even kijken bij de nokkenasketting.. Het ratelt daar nogal een beetje :Y

Dus maw, de komende dagen maar weer effe op de fiets
 
Bij deze meldt ik mij helaas af voor de meeting..
Gaat em niet worden. ;(

Morgen ga ik:

mijn balhoofdlagers vervangen
kleppen stellen
Carbs synchroniseren..

Waarschijnlijk ook even kijken bij de nokkenasketting.. Het ratelt daar nogal een beetje :Y

Dus maw, de komende dagen maar weer effe op de fiets

succes is toch een beetje te warm om te rijden, van de week lekker in de avond rijden.
 
succes is toch een beetje te warm om te rijden, van de week lekker in de avond rijden.


Thanks.. zal ik nodig hebben..
Zal wel een meer dagen projectje worden.. Morgen eerst maar eens rustig beginnen met de kappen eraf te halen... Donderdag krijg ik hulp van iemand want kleppen stellen heb ik nog nooit gedaan...
Keek net even wat de weersvooruitzichten zijn voor donderdag :Y
Wordt zweten in het hok want echt koud wordt het niet :N
 
Laatst bewerkt:
Thanks.. zal ik nodig hebben..
Zal wel een meer dagen projectje worden.. Morgen eerst maar eens rustig beginnen met de kappen eraf te halen... Donderdag krijg ik hulp van iemand want kleppen stellen heb ik nog nooit gedaan...
Keek net even wat de weersvooruitzichten zijn voor donderdag :Y
Wordt zweten in het hok want echt koud wordt het niet :N
Ja mijn gedachte is echt waar begin je aan, ketting steel was bij mij al een hele onderneming :P

Nogmaals succes he ;)
 
Bij deze meldt ik mij helaas af voor de meeting..
Gaat em niet worden. ;(

Morgen ga ik:

mijn balhoofdlagers vervangen
kleppen stellen
Carbs synchroniseren..

Waarschijnlijk ook even kijken bij de nokkenasketting.. Het ratelt daar nogal een beetje :Y

Dus maw, de komende dagen maar weer effe op de fiets

Jammer, volgende keer misschien ...
Wel succes met het sleutelen, en bedenk : het kan hooguit fout gaan !
 
xbrman schreef op 16 augustus 2009 @ 22:09:
O.k. tussenstand van de aangemelde mogelijke deelnemers voor de RF/MF dag op zondag 30 augustus:

Xbrman (zij de gek)
RFMark
Lucky7 (all the way from Belgium)
Daphne (want die komt echt wel met haar nieuwe motor !)
DaGanz
Taco (misschien)
YaKuZa (wil wel maar is nog niet zeker of hij kan)
Frank RF600

Verder nog echte RF ers ?


x tra kick
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan