Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
It wasn't me...

Just a beautiful pic:
large
 
Gespot, vanmorgen 8:15 op de A12 Zoetermeer > DH RF900RS2 met wit ruitje. Ik ging > Gouda. iemand van hier?

It wasn't me either...

FF een ander vraagje;
Mijn voorvork lekt bij de keerring wat olie maar mijn "beun" is de komende 2 weken op vakantie en ik ga wel naar het RF treffen (ik heb het tenslotte zelf aangeslingerd)

Kan het kwaad hier een tijdje mee door te rijden ???? :?
 
It wasn't me either...

FF een ander vraagje;
Mijn voorvork lekt bij de keerring wat olie maar mijn "beun" is de komende 2 weken op vakantie en ik ga wel naar het RF treffen (ik heb het tenslotte zelf aangeslingerd)

Kan het kwaad hier een tijdje mee door te rijden ???? :?

Uhm ik denk dat het wel kwaad kan eigenlijk, maar wat er kan gebeuren weet ik dan weer niet :X
 
lekkende voorvork heb ik ook gehad, jaren geleden maar koste niet zo veel om te laten maken. zou ik toch wel even laten fixen.
 
lekkende voorvork heb ik ook gehad, jaren geleden maar koste niet zo veel om te laten maken. zou ik toch wel even laten fixen.

Dat heeft iedereen wel gehad denk ik, is gewoon ouderdom, ik heb het ook gehad was geen dure reparatie inderdaad.
 
It wasn't me either...

FF een ander vraagje;
Mijn voorvork lekt bij de keerring wat olie maar mijn "beun" is de komende 2 weken op vakantie en ik ga wel naar het RF treffen (ik heb het tenslotte zelf aangeslingerd)

Kan het kwaad hier een tijdje mee door te rijden ???? :?

Als het een béétje olie is kun je wel rijden, probleem zou je kunnen krijgenkrijgen als de olie op je remschijf(schijven) komt.
Heb zelf enkele weken rondgereden met vorkpoten waar de olie uitdreef, niet zo heel verstandig maar ik had geen tijd zin om dit te repareren.

RF treffen zou ik leuk hebben gevonden maar dan heb ik al een tourritje.
 
ik heb 6 - 7 RF's bij de MFMM dag zondag 30 aug. in Veenendaal aangemeld zodat ze wel weten dat we komen !
Kunnen er natuurlijk altijd nog meer worden....
Je kunt je nu nog opgeven !!!!
 
It wasn't me either...

FF een ander vraagje;
Mijn voorvork lekt bij de keerring wat olie maar mijn "beun" is de komende 2 weken op vakantie en ik ga wel naar het RF treffen (ik heb het tenslotte zelf aangeslingerd)

Kan het kwaad hier een tijdje mee door te rijden ???? :?
Hey,
Kwaad kan het in geen geval, veilig is anders. Buiten het lekken op je remschijf(maar dan moet ie al deftig lekken) verlies je dempingskracht van je voorvork. Als er 1 vork lekt komt die in onballans kwa demping en kan rare stuurreacties geven bij oneffen wegdek.(maar daar hebben jullie in Nederland geen last van hé)
Lekkende oliekeerringen ontstaat door enerzijds slijtage, vb roest op het verende deel(aantasting chroom) en dan wordt de ring beschadigd en gaat ie lekken, anderzijds begint een ring te lekken door langdurig stilstaan, weinig gebruik van de motor, rubber komt droog te staan en wordt stug, bij weer gebruik gaat rubber kleine scheurtjes vertonen en lekken.
Op 10 of 15 jaar is het normaal dat ze slijtage vertonen hoor. Gewoon ff in't oog houden, als er echt een plasje aan je voorwiel komt te liggen, toch ff opletten.
Keerringen op zich kosten 2 keer niets, maar het werk is wel de moeite. Kan je wel gelijk de olie kiezen die ze erin doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan