VTR SP 1&2 Topic Deel 9

SP buitenlandweekend 2007

  • Luxemburg

    Stemmen: 4 21,1%
  • Duitsland

    Stemmen: 14 73,7%
  • Schotland

    Stemmen: 1 5,3%

  • Totaal aantal stemmers
    19
Status
Niet open voor verdere reacties.
over stuurdempers: zoals gezegd, bezuinig niet.
Koop indien mogelijk een progressieve stuurdemper, geen lineaire. Kost meer, maar heb je ook meer plezier van.
De keuze is reuze... hyperpro, wp, ohlins, matris, lsl etc. :)

Gelukkig heeft mijn stiekeme 2takt dat niet nodig :P

Euhm, wat is het verschil tussen progressief en liniair? Waaraan kun je dat zien/merken?
 
Progressief werkt sterker bij krachtigere stuuruitslag.
Ik rijd met beide en merk weinig verschil.


full



Gobert kan ik hier wat mee,komt van de Bimota YB11
ca 4000 km ingebruikt geweest,en zijn er losse onderdelen
verkrijgbaar voor bevestiging op de SP,wel italiaanse
kwaliteit Ed.
 
[afbeelding]


Gobert kan ik hier wat mee,komt van de Bimota YB11
ca 4000 km ingebruikt geweest,en zijn er losse onderdelen
verkrijgbaar voor bevestiging op de SP,wel italiaanse
kwaliteit Ed.

Dat is een Zacharia. Lineaire demper. Bestaat nu niet meer als zelfstandig merk. Ik geloof gekocht door Bitubo. Maar dat weet ik niet zeker. Prima spul overigens: handwerk!

Wat je nodig hebt is een bevestigingspunt. Vaak zit er iets op het frame gelast, maar bij de SP weet ik dat niet. Het beugeltje voor de voorvork kun je zo kopen.
Let erop dat er bij volledige stuuruitslag ruimte moet blijven op de demper. Anders kun je hem binnen de kortste keren weggooien en is nog gevaarlijk ook.
Bij de voormalige DB4 van Carla had ik er ook zo een gemonteerd (aan de zijkant). Werkte prima. Bij de YB serie zit hij geloof ik a la 916 gemonteerd.
 
Dat is een Zacharia. Lineaire demper. Bestaat nu niet meer als zelfstandig merk. Ik geloof gekocht door Bitubo. Maar dat weet ik niet zeker. Prima spul overigens: handwerk!

Wat je nodig hebt is een bevestigingspunt. Vaak zit er iets op het frame gelast, maar bij de SP weet ik dat niet. Het beugeltje voor de voorvork kun je zo kopen.
Let erop dat er bij volledige stuuruitslag ruimte moet blijven op de demper. Anders kun je hem binnen de kortste keren weggooien en is nog gevaarlijk ook.
Bij de voormalige DB4 van Carla had ik er ook zo een gemonteerd (aan de zijkant). Werkte prima. Bij de YB serie zit hij geloof ik a la 916 gemonteerd.




Dank je Gobert goeie informatie, zal de demper
zondag meenemen en kijken wat de mogelijkheden
zijn, en hoe te monteren.Overigens zat de demper
bij de YB11 op de zijkant van het frame gemonteerd.

PS mooie gegraveerde handtekening met Zaccaria 96023 zie ik nu pas.
En in stelbaar,of is dat altijd zo?
 
Laatst bewerkt:
Dank je Gobert goeie informatie, zal de demper
zondag meenemen en kijken wat de mogelijkheden
zijn, en hoe te monteren.Overigens zat de demper
bij de YB11 op de zijkant van het frame gemonteerd.

PS mooie gegraveerde handtekening met Zaccaria 96023 zie ik nu pas.
En in stelbaar,of is dat altijd zo?

Goede dempers zijn instelbaar
 
Op de sp2 zit een bevestigingspunt aan de zijkant links aan het frame voor een stuurdemper. De sp1 heeft dat niet.
 
Progressief werkt sterker bij krachtigere stuuruitslag.
Ik rijd met beide en merk weinig verschil.

In theorie komt het erop neer dat je van een progressieve demper minder last zou moeten hebben. Bij lage snelheden voel je deze niet en als het nodig is grijpt hij wel in...
Natuurlijk heb je verschillende degradaties in progressiviteit.

:)
 
Hallo Sp-broeders,

Eindelijk is het voor mij dan ook zo ver.
Ik heb me ingeschreven voor de 'circuittraining 1' op Zolder (13 aug 2007).
Ik tijfelde nog tussen de '1' en de '1+' training. Maar ben toch maar bij het begin begonnen.
Iemand ervaring met deze circuit training? :] :] :]


p.s. ik kan helaas niet bij de sp-meeting zijn aankomend weekend.........en dat terwijl het ook nog schitterend weer wordt zondag |( |( |(
 
In theorie komt het erop neer dat je van een progressieve demper minder last zou moeten hebben. Bij lage snelheden voel je deze niet en als het nodig is grijpt hij wel in...
Natuurlijk heb je verschillende degradaties in progressiviteit.

:)


Heeft toch niets te maken met snelheid. Heeft te maken met een krachtie stuuruitslag. Ik heb nog nooit een demper gezien met een snelheidsmeter.
 
Hallo Sp-broeders,

Eindelijk is het voor mij dan ook zo ver.
Ik heb me ingeschreven voor de 'circuittraining 1' op Zolder (13 aug 2007).
Ik tijfelde nog tussen de '1' en de '1+' training. Maar ben toch maar bij het begin begonnen.
Iemand ervaring met deze circuit training? :] :] :]


p.s. ik kan helaas niet bij de sp-meeting zijn aankomend weekend.........en dat terwijl het ook nog schitterend weer wordt zondag |( |( |(


Dat is jammer
 
Heeft toch niets te maken met snelheid. Heeft te maken met een krachtie stuuruitslag. Ik heb nog nooit een demper gezien met een snelheidsmeter.

Nee nee.. dat bedoelde ik ook niet. Bij lineaire dempers moet je vaak een compromis kiezen. Bij lage snelheden heb je er last van, (bij hoge snelheden valt dat weg...) en je hebt een stevige demping als het nodig is.
Bij progressieve heb je bij lage snelheden minder last omdat je een langere stand kan kiezen. Minder strak zetten...

moeilijk uit te leggen.. maar voel je een beetje wat ik bedoel? :?
 
Hallo Sp-broeders,

Eindelijk is het voor mij dan ook zo ver.
Ik heb me ingeschreven voor de 'circuittraining 1' op Zolder (13 aug 2007).
Ik tijfelde nog tussen de '1' en de '1+' training. Maar ben toch maar bij het begin begonnen.
Iemand ervaring met deze circuit training? :] :] :]


p.s. ik kan helaas niet bij de sp-meeting zijn aankomend weekend.........en dat terwijl het ook nog schitterend weer wordt zondag |( |( |(

welke organisatie?
motorsportschool? Zo ja, prima organisatie... ik heb geen ervaring met de trainingen, maar heb wel een circuitdag gereden op zolder toen er ook trainingen waren. Zag er goed verzorgd uit. :)
 
Nee nee.. dat bedoelde ik ook niet. Bij lineaire dempers moet je vaak een compromis kiezen. Bij lage snelheden heb je er last van, (bij hoge snelheden valt dat weg...) en je hebt een stevige demping als het nodig is.
Bij progressieve heb je bij lage snelheden minder last omdat je een langere stand kan kiezen. Minder strak zetten...

moeilijk uit te leggen.. maar voel je een beetje wat ik bedoel? :?


Ja zeker. Hetzelfde idee wanneer je met een dikke vrouw in een Volvo station zit of met een slanke deerne/blondine in een sportieve cabrio. Ja ik vat hem :Y :Y :Y
 
Een goede avond allemaal
De gene die naar de meeting gaat en over de A2 daar naartoe willen zullen om moeten rijden
De A2is het hele weekend tussen knooppunt Empel en Zaltbommel geheel afgesloten voor verkeer richting Utrecht
Dus de verzamel plek De Lucht gaat moeilijk worden
We zullen ergens anders af kunnen spreken
 
Nee nee.. dat bedoelde ik ook niet. Bij lineaire dempers moet je vaak een compromis kiezen. Bij lage snelheden heb je er last van, (bij hoge snelheden valt dat weg...) en je hebt een stevige demping als het nodig is.
Bij progressieve heb je bij lage snelheden minder last omdat je een langere stand kan kiezen. Minder strak zetten...

moeilijk uit te leggen.. maar voel je een beetje wat ik bedoel? :?
klopt helemaal , alleen in de racerij wil je dat ie reageert VOORDAT er wat is dus worden er vaak linear gemonteerd
 
Een goede avond allemaal
De gene die naar de meeting gaat en over de A2 daar naartoe willen zullen om moeten rijden
De A2is het hele weekend tussen knooppunt Empel en Zaltbommel geheel afgesloten voor verkeer richting Utrecht
Dus de verzamel plek De Lucht gaat moeilijk worden
We zullen ergens anders af kunnen spreken
lekker weer, kijken wat ik allemaal tegen kom hahaha
 
g#$%#%# Ik hoop dat ik mee kan zondag!!!! mijn motor kan misschien morgen naar garage voor nieuw tandwiel en achterbrug rubber. Ik hoop dat t gaat lukken, anders kan ik er niet bij zijn !!!
 
g#$%#%# Ik hoop dat ik mee kan zondag!!!! mijn motor kan misschien morgen naar garage voor nieuw tandwiel en achterbrug rubber. Ik hoop dat t gaat lukken, anders kan ik er niet bij zijn !!!
hoe moeilijk kan het zijn ? wel op het laatste nippertje :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan