magna 700

Die heeft hij niet.

Rood lampje op je dashboard gaat branden als je nog een paar liter hebt. En dan dus gauw gaan tanken.
 
nee nee dezefde gebruikers naam is mijn dochter (vader en dochter)rijden allebei motor.
papa een magna ---dochter een diversion


groet henk.
 
Mijn Magna 700C had wel degelijk een reservetank. Als het goed is zit je er namelijk op. Vanuit de tank gaat er een slang naar een kleinere tank waaruit de benzinepomp z'n benzine aanzuigt.

Op het moment dat het niveau van die kleinere tank gaat dalen dan geeft een waarschuwingslichtje op je dashboard aan dat je een pomp moet opzoeken.

En daarna is het tijd om zenuwachtig te worden want hoe groot is die kleine tank....?
 
zal deze week eens kijken waar alles zit ,heb de magna pas dus weet er nog niets van .
hoop alleen dat het goede motoren zijn ,maar heb er nog niets slechtes over gehoort.
bedankt ernie voor je informatie.

mvg henk.
 
Ik heb van de week net de werkplaatsboeken weggegeven want anders had ik het wel even voor je opgezocht. Heb tot '98 een Magna 700 gehad en op zich vind ik het nog steeds een schitterende machine maar de risico's zijn best wel groot.

De bekende achilleshiel van de Magna is namelijk de te krappe oliepomp met te kleine oliekanaaltjes wat resulteerd in ingevreten koppen en nokkenassen. En als je dat ziet dan wil je wel gaan janken....
 
Laatst bewerkt:
dat geeft mij echt hoop ernie ,dus toch een slechte motor?tenminste wat je daar beschrijft dat is nog al wat.vind wel dat ze heel rustig loopen,waar merk ik dat aan als er iets is met de olie pomp.

henk.
 
Het probleem is dat je het pas ziet als je de kleppen gaat stellen. Er wordt wel gezegd dat je het moet kunnen horen maar ik heb in de vriendenkring een stel fanaten zitten en die hoorden bij die Magna van mij alleen maar een heel mooi gelijklopend blok.

Des te wranger werd het toen de kleppendeksels werden gelicht om de kleppen te stellen. Heb nog wel geprobeerd om het op Safemotoren Staphorst te verhalen maar helaas, de garantie was wel een maand verlopen............

Het is niet te zeggen dat die van jouw er last van heeft. Honda Nederland heeft destijds een terugroepactie gehad om officieel geïmporteerde motoren van een goede pomp en naar ik heb begrepen, in sommige gevallen vervangende motoronderdelen als nokkenassen en lagerschalen en slepers. Dergelijke blokken moeten wel gemarkeerd zijn door de bedrijven die de modificaties hebben aangebracht.

Die van mij was echter grijze import en pas na die actie ingevoerd. Ik hoor echter van veel kanten dat je het beste kunt proberen er nog één bij te bemachtigen als reserve (loop/sloop).

In de vriendenkring is er ook één die heeft 1 VF750 rijklaar en 3 stuks in onderdelen liggen voor het geval dat. En heeft er naar het schijnt nog twee bijgekocht.

Kijk, na die Magna had ik ook zoiets van: de volgende motor moet betrouwbaar zijn. En wat rij ik dus? Een VN 750 Vulcan van '86.......

En toch, als ik dan weer zo'n Magna zie en hoor.........
 
ja is toch altijd moeilijk de goede motor te kopen ,voorbeeld bekende van ons die verkoopt motoren en zegt je kunt alles kopen maar blijf met je vingers van een vulcan af???hoewel ik het ook mooie motoren vind en omdat hij dat tegen mij zei heb ik er geen gekocht.
ik denk maar dat de eene geluk heeft en de andere niet....verder weet ik het ook niet ernie.

henk.
 
Mijn Magna 700C had wel degelijk een reservetank. Als het goed is zit je er namelijk op. Vanuit de tank gaat er een slang naar een kleinere tank waaruit de benzinepomp z'n benzine aanzuigt.

Op het moment dat het niveau van die kleinere tank gaat dalen dan geeft een waarschuwingslichtje op je dashboard aan dat je een pomp moet opzoeken.

En daarna is het tijd om zenuwachtig te worden want hoe groot is die kleine tank....?
Dit is alleen bij de 82-84 modellen, vanaf '85 is deze komen te vervallen, helaas.
 
vraag :heb even naar het olie pijl gekeken(magna 700 amerikaan) en tot mijn verbazing kon ik niets zien in het glasje het is net of er rubber voor zit wel heb ik een olie pijl staaf ? is dit normaal bij deze motoren?

henk.
 
Meestal worden die glaasjes erg vies. Je kunt een direct oliemeter kopen, komen meestal met stokkie, of effe je zijkantje eraf halen..( vergeet niet eerst de olie eruit te laten lopen.... :P ) en het glaasje schoon maken..
 
nee tom het is geen glaasje wat er voor zit .dat die dingen smerig worden dat heb ik al vaker gezien ,maar hier zit geen glas voor,heb wel een pijlstok aan de zijkant dus??????


henk.
 
Dit is alleen bij de 82-84 modellen, vanaf '85 is deze komen te vervallen, helaas.

Dat klopt dus wel want ik had een '84er, één met zo'n gedeeld buddy ( eerst het verhoogde deel eraf en daarna het grote deel). '82 en '83 hadden een buddy uit één stuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan