magna 700

nee tom het is geen glaasje wat er voor zit .dat die dingen smerig worden dat heb ik al vaker gezien ,maar hier zit geen glas voor,heb wel een pijlstok aan de zijkant dus??????


henk.
Dat klopt, alleen bij de '82 is dit een glaasje. Er is blijkbaar geen nieuwe gietmal voor de latere jaren gemaakt voor het carterdeksel waardoor het nog lijkt of er een peilglas is.
Je moet idd de peilstok "achterop" het carterdeksel gebruiken.
 
oke bedankt magnamaniac alweer wat wijzer geworden ,ik had zo iets nog niet gezien.
dacht al dat degene waar ik hem van heb gekocht zelf had zitten prutsen.

hartelijk bedankt voor de informatie

henk.
 
vandaag even uitgeprobeert de tank leeg gereden tot het lampje ging branden,wilde dus weeten of hij ook werkelijk ging branden ,en ja ging goed ,maar verdorry dat moet je echt gauw naar de benzine pomp

henk.
 
vandaag even uitgeprobeert de tank leeg gereden tot het lampje ging branden,wilde dus weeten of hij ook werkelijk ging branden ,en ja ging goed ,maar verdorry dat moet je echt gauw naar de benzine pomp

henk.

Daar had ik je toch voor gewaarschuwd..........?

Met een benzinemeter is het niet veel beter gesteld hoor. Na de Magna kwam dus die Vulcan en die heeft een mooie meter. Ideaal zei de vorige eigenaar, nu weet je precies wanneer je moet tanken. Nou , het is zo'n hollen of stilstaan-meter. De eerste helft van de tank lijkt ie stil te staan en daarna krijgt ie het op de heupen en jaagt-ie door richting de reserve en voor je het weet moet je aan de kant van de weg zien uit te vinden wat de reservestand eigenlijk is op de benzinekraan (want die heb je erop zitten).

Dus zodra die meter in het middengebied komt, gaat deze jongen al om zich heen kijken voor een tankstation. Het zijn namelijk zware jongens om te duwen. Helemaal met een dubbele longembolie.
 
trouwens ik heb dat eens nagepluist wat jij zei van die olie pomp en de kanalen.
klopt de oudere modelen hadden dat inderdaad je kunt dat aan de vleugels van de cilinders zien.
ik heb er schijnbaar geen last meer van.wat de benzine meter betreft normaal laat ik het nooit zover komen dat ik op reseve moet gaan rijden,maar ik wilde weten of het lampje inderdaad gaat branden,nu weet ik iniedergeval dat het allemaal normaal werkt zo als het moet. vind wel dat ze in korte bochten bijvoorbeeld rontondes moeilijk sturen. maar tot nu toe vind ik het een flinke motorfiets en behoorlijk vlot

henk.
 
Ze hebben een nerveus stuurgedrag. Dat komt vanwege die lange en vooral stijle voorvork. Ze sturen een beetje als een racefiets. Bij de Vulcan ligt de voorvork net een paar graden meer onderuit en dat stuurt gelijk heel anders.

Dat de Magna vlot weg is is niet zo verwonderlijk. Dat VF-blok geeft circa 80-85 pk af aan het achterwiel. M'n Vulcan houdt het bij hooguit 60 pk wel voor gezien. Maar die hoeveelheid pk's willen je ook wel eens opbreken. Je noemde zelf al het stuurgedrag en als je dan een combinatie van factoren hebt dan is het feest.

En dan vind je een standaard VF700 blok al heel wat, dan moet je eens een Super Magna 700 nemen of een Sabre 1100. Dan kun je je lol op. Een vriend van mij heeft gisteren net een Sabre 1100 opgehaald. Hij wou namelijk wel eens een fiets met ballen er bij hebben. Hij moet er eerst even wat aan sleutelen (nokkenassen he) maar dan heeft ie ook wat. Een top van circa 250 km/uur en een frame dat moeite heeft dat vermogen in goede banen te leiden. Ben heel erg nieuwsgierig hoe vaak hij op dat ding gaat rijden want hij verfoeid naked bikes. Hij moet namelijk kuipen en koffers om hem heen hebben, vandaar z'n twee Silver Wings.
 
hoi ernie die pk is wel leuk om eens een keer een auto flink voorbij te trekken,maar ik rij toch behoorlijk rustig.trouwens silverwing heb ik ook gehad een 500 had ik nooit weg moeten doen,
had daar echt plezier mee ,heb hem weg moeten doen omdat ik er bijna geen onderdelen bij kon krijgen.maar verder vond ik het een fijne bak.

groet henk.
 
Zoals gezegd, hij heeft twee van die dingen. De één is een GL500 en de ander een GL600 (of is het 650?). Hij wil ze beiden voor geen goud kwijt maar omdat het van die makke schapen zijn wou hij wel eens wat potigers er bij hebben.

En dus kwam er eerst een Nighthawk 650 bij, vervolgens een VF750, gevolgd door een Goldwing en dit jaar dus 2 x Sabre ( 1 x 700 en 1 x 1100). Die Goldwing beviel hem niet dus die is vorig na volledig te zijn opgeknapt, weer doorverkocht. En dan moet ie nog een stuk of wat VF's in onderdelen hebben staan. En hij zat nog te denken aan een Moto Guzzi en een BMW. En maar klagen dat ie zo weinig ruimte in z'n garage heeft.
 
ja dan moet je inderdaad plaats genoeg hebben ,ik heb er aan een genoeg dat is al duur genoeg,dan nieuwe banden ,dan nieuwe olie keringen luchtfilter en ga zo maar door.nee ik vind een genoeg .de motor die mij nog zou intereseren is een cbr 1000 maar dan moet ik wel eerst de magna kwijt.hoewel ik vandaag even naar scheveningen gereden ben,en ik moet wel zeggen dat spul loopt wel hoor vooral de buddyzit daar wordt je niet moe op.
alleen krijg ik dat kloote scherm er niet op zo een raare beugels heb ik nog niet gezien.
henk.
 
Luchtfilter? Bij die ik had zaten er twee op en die zaten aan weerskanten naast de voorste cylinder ( 1 links en 1 rechts). En met de onderdrukslang ben ik ff de weg volledig kwijt.

Enno
 
Ernie heeft een '82 gehad, da's het enige jaar met de filters daar. Jij moet 'm onder de tank zoeken Henk.
Welke onderdruk-slang bedoel je precies?
 
Laatst bewerkt:
hallo magna oke dus onder de tank.ik bedoel je hebt toch naast de benzine slang nog een slangetje er naast zitten .volgens mij heet dat ding onderdruk slang ,teminste bij de meeste motoren zit ook een slangetje naast de benzine slang die er ook af moet als je de tank eraf halen wilt.

henk.
 
Nee MagnaManiac, dat heb je mooi mis. Ernie heeft een '84er gehad. Dat stond ook op het kentekenbewijs.

Daar zaten de luchtfilters onder de tank aan weerskanten van de cylinders in behuizingen met chromen covers.
 
Laatst bewerkt:
Oeps, Ernie is een beetje de mist in gegaan. Na het zien van een paar foto's herinnerde ik me dat in die behuizingen aan weerskanten van de tank en radiator helemaal geen luchtfilters zaten maar delen van het koelsysteem. Excuses maar het is al wat jaartjes geleden dat ik een Magna van dichtbij heb bekeken.
 
Er is me ooit eens verteld door Honda-dealers dat als je bijvoorbeeld een motor van begin '86 nam en die vergeleek met een motor van eind '86 dat er een wereld van verschil tussen zat. Honda voerde aan de lopende band wijzigingen uit aan de uitrusting van de Magna. De enige manier om de juiste onderdelen te bestellen was via het VIN-nummer en zelfs dan kon men je niet garanderen dat het paste.
 
hoi jongens heb vanavond even op een pacific coast 800 gereden is niet erg snel maar je zit er op fantasties ,echt een ding voor lange ritten en als ik het zo bekeken heb kan het bijna niet roesten.mischien naast de magna een optie.
heeft iemand ervaring met deze motor?zijn ze goed of kun je er beter van afblijven.

henk.
 
vanmiddag eens gekeken wat zo een fiets kost (belachelijk)wat ze vragen en dan heb je nog een ouwe bak met 80.000 gelopen.prijzen hebben die gasten 3.000 ... 4000 ik vind het niet normaal.
zou voor mijn magna 1500 vragen en dan heeft hij 20.000 mils gelopen

henk.
 
De goedkoopste PC800 op Marktplaats kost € 1500, is van 1991 en heeft 91000 km op de teller. Hoge prijs? Geen idee. Als ik zie dat er voor een Super Magna VF750 van 1988 het dubbele wordt gevraagd dan vraag ik me af of het dat wel waard is.

Moet er trouwens wel bij zeggen dat wat je ook wilt aanschaffen via Marktplaats: de gemiddelde verkoper denkt dat ie goud heeft. Met bepaalde artikel ben je nieuw goedkoper uit dan tweede hands via Marktplaats.
 
vanmiddag eens gekeken wat zo een fiets kost (belachelijk)wat ze vragen en dan heb je nog een ouwe bak met 80.000 gelopen.prijzen hebben die gasten 3.000 ... 4000 ik vind het niet normaal.

Henk, wel eens van Marktplaats gehoord?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan