magna 700

klopt inderdaad ernie ze denken zeker dat ze goud hebben. maar het is ook de verkeerde tijd om te kijken .vandaag hadden ze me bijna te pakken met de magna goed dat een tegen ligger mij waarschuwde , met dat ding 80 te rijden valt niet mee ha ha. wat dat voor een motorblok is weet ik niet ,maar het hoort echt niet onder een schopper te liggen.

henk.
 
O jawel, zekers kun je er 80 mee rijden. Maar je moet wel opletten want voor je het weet zit je op 130-140. Maar één ding. Op zeker moment heb je echt 80 gereden!!

Maar weet je wat lekker rijdt? Forward control er op zetten en dan een plunjebaal tegen de sissybar........alsof je in je leunstoel zit.
 
is het mogelijk een koppeling van een magna af te stellen ????hij heeft geen kabel dus ????
vind dat hij een beetje hakelend schakkelt of is dat normaal bij een honda.

henk.
 
Heb je geen lucht in de leiding? Of erger, verkeerde vloeistof? Dat is mij toen overkomen. Toen ik hem had opgehaald uit Staphorst koppelde de motor goed maar na een paar weken veranderde dat drastisch. Op een gegeven moment wilde de motor niet eens meer ontkoppelen. Dus het koppelingsreservoir maar eens opengemaakt. Bleek er een dikke drab in te zitten. Bij Safemotoren hadden ze dus DOT3/4 vermengd met DOT5. Dat werd dus heel intensief doorspoelen met remvloeistof en daarna met een nieuwe flacon vullen en ontluchten.
 
Laatst bewerkt:
geen flauw idee of er lucht in zit,zou niet weten hoe ik dat er uit moest krijgen,bogies en luchtfilter
olie wisselen krijg ik nog gebakken,maar lucht in de leidingen?????


henk.
 
Heb je al eens een handboek gedownloaded van de site die MagnaManiac opgaf? Wil je gaan sleutelen aan je Magna dan is zo'n handboek onontbeerlijk.

Het ontluchten van de hydraulische koppeling van de Magna gebeurt op dezelfde manier als het ontluchten van de voorrem.
 
Je moet even zien waar die hydraulische leiding naar toe gaat bij het blok. Zodra je dat weet, heb je ook de clutch slave cylinderbody te pakken en dus ook de ontluchtingsnippel. Die zit namelijk op het hoogste punt.
 
het is geen ideale foto, maar in dat rondje zit de ontluchtingsnippel. bij jou is de zwarte platic kap daaronder waarschijnlijk van aluminium gemaakt ipv zwart plastic zoals op de foto
full
 
sorry maar aub nog een keer helpen.wat voor een spul komt daar uberhaupt in (koppeling)
toch geen remvloeistof?????dom dom dom ja ik weet het.(niet zeker)

henk.
 
niks dom (nou ja een beetje dan, het staat nl. op het dekseltje van het reservoir aan je stuur :) )
Maar idd gaat er remvloeistof in. Dot3 (bijna niet meer verkrijgbaar), DOT4 of DOT5.1, GEEN DOT5, deze is niet mengbaar met de overigen.
 
Het spul wat er in zit is inderdaad hydraulische vloeistof ofwel remolie. Dus als je gaat bijvullen moet je wel zeker weten wat er in zit: DOT3 of DOT4 of DOT5. DOT3 en DOT4 kunnen worden gemengd maar DOT3 EN DOT5 of DOT4 en DOT5 absoluut niet.
 
hoi ernie ja lijkt er wel op ha ha ,volgens mij zijn die jongens allemaal aan het sexen.
heb een paar dagen vrij wil ik een toertje gaan rijden,en dan kloote regen.
koppeling voor elkaar gekregen en nu ben ik weer de olie aftapbout aan het zoeken.
wat een raar blok.als het zo verder gaat koop ik ook een vulcaan.
magna is wel een inposante motor maar absuluut geen wegligging
eerlijk gezegt weet ik zelf nog niet wat ik ga doen maar denk niet dat ik hem lang rij
is wel een leuke motor en wil hem ook niet afkraken ...maar is niet mijn motor.

groet henk.
 
De olie-aftapbout bevindt zich onder het blok aan de voorzijde in de buurt van het oliefilter. Heel herkenbaar als de enige dikke bout daar ter plaatse.

Maar geen gekke dingen doen Henk. Een Magna is inderdaad een hele imposante motor maar of je beter af bent met een Vulcan? Een Vulcan rijdt trouwens wel super maar wil je dus een vrij betrouwbare Vulcan hebben dan moet je bouwjaar 1994 of jonger hebben.
 
mooi bedankt morgen eerst maar eens nieuwe olie er in plus filter.en wat andere motor betreft zo als gezegt op de duur komt er toch wat anders .zal niet gelijk zijn eerst maar een kijken of ik op de magna nog wennen kan.op een motor moet je je lekker voelen ,en dat is nog niet het geval bij mij.we zien wel.
 
Henk hallo ik ben rokkabilly en ben niet op je dochter uit hoor maar in dat glaasje van jou zit een wisser die je met een platte schroevedraaier in het hart van het glas kunt draaien waardoor je hem schoonmaak en zo je olie kunt peilen!!!Ben trouwens 30 jaar en good looking hoor henk??????????
th_oldskool002.jpg
th_hot-rodtank002.jpg
th_oldskool009.jpg
*D *D *D ;) :}
 
hoi als er een glaasje zou zitten maar er zit er geen ,heb alleen maar een olie peil staaf.
heb al heel wat motoren gehad maar zo iets heb ik nog niet gezien.


henk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan