magna 700

Mijn magna 700 geeft niet meer aan wanneer de benzine op is. Zit er ergens een sensor? Het lampje brand wel even wanneer je de motor start, dus die doet het wel.
 
De sensor zit in de tank. Een soort van vlotter. Naarmate het niveau zakt komt de vlotter lager te liggen en op de drempelwaarde gaat er een stroompje lopen naar het waarschuwingslampje.

Heb je hem ooit wel eens zo ver leeg gereden dat het lampje is gaan branden?
 
hallo ernie nu je het toch over de tank hebt...ik kom ongeveer 125 km met een volle tank ?
is dat niet een beetje weinig?geloof de tank vat 13 liter .


henk
 
He Henk,

Zou me niets verbazen. Staat me iets van bij dat mijn Magna toen een verbruik had van circa 1 op 15/16 bij consequent 80 km/uur en naar mate de snelheid opliep het verbruik toenam tot circa 1 op 11/12.
 
bo vliegtuig suipt nog minder ha ha.(gekheid) maar is toch flink duur zeker met deze benzine prijzen.kleppen stellen kan toch normaal ook nog wel helpen denk ik ?


henk.
 
Het is niet te zeggen dat die van jouw er last van heeft. Honda Nederland heeft destijds een terugroepactie gehad om officieel geïmporteerde motoren van een goede pomp en naar ik heb begrepen, in sommige gevallen vervangende motoronderdelen als nokkenassen en lagerschalen en slepers. Dergelijke blokken moeten wel gemarkeerd zijn door de bedrijven die de modificaties hebben aangebracht..

Vanwege de te kleine capaciteit van de oliepomp bestaat de mogelijkheid dat de nokkenas schade op loopt. Schade die ontstaat door extreme slijtage. Aan de buitenkant zie je dit niet per direct, maar wanneer je het blok opent en de nokkenas, kleppen, geleiders enz enz gaat nameten zal je er achter komen dat het is gaan afwijken van wat nog binnen de normen mag liggen.
Van de Amerikaanse import motoren weet ik dat deze hier in Nederland niet werden aangepast omdat men dit via de regels dar moest doen.
Je zou het blok uit elkaar kunnen halen, moeten nameten en de onderdelen vervangen. Hier moet je overigens wel rekeing houden dat er ook nog wat twedehands in omloop is wat volgens zeggen wel aan denorm voldoet, maar waar toch wel enige twijfel over bestaat.

Of kleppen stellen dan nog zin heeft moet blijken.
 
Vanwege de te kleine capaciteit van de oliepomp bestaat de mogelijkheid dat de nokkenas schade op loopt. Schade die ontstaat door extreme slijtage. Aan de buitenkant zie je dit niet per direct, maar wanneer je het blok opent en de nokkenas, kleppen, geleiders enz enz gaat nameten zal je er achter komen dat het is gaan afwijken van wat nog binnen de normen mag liggen.
Van de Amerikaanse import motoren weet ik dat deze hier in Nederland niet werden aangepast omdat men dit via de regels dar moest doen.
Je zou het blok uit elkaar kunnen halen, moeten nameten en de onderdelen vervangen. Hier moet je overigens wel rekeing houden dat er ook nog wat twedehands in omloop is wat volgens zeggen wel aan denorm voldoet, maar waar toch wel enige twijfel over bestaat.

Of kleppen stellen dan nog zin heeft moet blijken.

Let wel, die motor van mij is in 1998 total loss verklaard na een ongeluk. Sinds 1999 rij ik dus Kawasaki VN750 Vulcan.
 
Uiteraardheeft mijn waarschuwingslamp gebrand. Ben , sinds de sensor het niet meer doet, al een keer blijven staan. Overigens, mijn verbruik is zo rond de 1;15.
 
Dat verbruik klopt wel aardig. Dan is de Vulcan een beetje zuiniger. Die zit zo tussen de 1 : 18 en 1 : 20.

Voor wat de sensor aangaat: kijk eens in zo'n werkplaatsboek. Daar staan in de regel wel tips in om zo'n ding te testen. En anders vervangen want die dingen zijn geen pretje om te duwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan