FJ 1100 / 1200 Topic

Ben nog niet tot aanschaf overgegaan. Heb over een kleine drie weken een proefrit en dan zie ik wel hoe of wat!

Ben nog op de beurs geweest. Daar stonden twee fj's, voor belachelijke prijzen! :N :N

Niet echt interessant dus!

Meld me wel weer
 
Bij 'speciale beursprijs!' bekruipt me altijd het gevoel dat ze daarmee bedoelen dat alles 25% duurder is in plaats van goedkoper :/

Gewoon lekker marktplaats en speurders in de gaten houden. Zo heb ik die van mij ook gevonden.
 
Mijn FJ'tje heeft me een klein beetje in de steek gelaten afgelopen weekend :/

Lekker stukje touren :] Althans, dat was de bedoeling. Na plm 15 km deed m'n koppeling het niet meer :? Zat nauwelijks nog vloeistof in :o Bij wegrijden was alles nog wel in orde.

ANWB'er en tevens motorrijder kwam met grote gele VW transporterbus en heeft eea weer zo gefixt dat ik rijdend naar huis kon *O*

Nah jah.. motor moest toch al naar de motordokter voor een kleine check-up. Meteen maar de koppeling laten controleren.

In ieder geval toch nog 30km gereden :P
 
Zelfs een FJ is niet perfect Fully -O-

Heb er gisteren eentje bijgekocht,een 93er die ze hebben geprobeert om te bouwen naar een streetfighter,helaas mislukt,heb 'm gekocht om het blok,dat loopt zo te horen goed,behalve het kuipwerk en het dashboard is ie verder compleet,voorlopig genoeg reserveonderdelen.

full
 
Heb ondertussen een motor gekocht! Een fj1200 uit '87 met nog geen 60k op de klok. Ben er erg blij mee! Hier ff een foto. De armsteuntjes zitten er niet meer op hoor!

full
 
Laatst bewerkt:
Mooie machines toch die FJ1200 van YAMAHA uit 1986.

Kopie%20van%20Barto%202.JPG


Kopie%20van%20Barto%201.JPG


Nu het nieuwe seizoen in, met de FJ's

Mvgr. Jan
 
Laatst bewerkt:
Mooie machines toch die FJ1200 van YAMAHA uit 1986.

[http://home.hetnet.nl/%7Ejcvsoelen/Kopie%20van%20Barto%202.JPG (afbeelding)]

[http://home.hetnet.nl/%7Ejcvsoelen/Kopie%20van%20Barto%201.JPG (afbeelding)]

Nu het nieuwe seizoen in, met de FJ's

Mvgr. Jan

Die ziet er netjes uit hoor. Veel plezier en veilige km's ermee.
 
De 1100 schijnt wat strakker te sturen,heeft geloof ik geen ophangrubbers voor het blok waardoor ie dus anders aanvoelt,de 1200 is wat gezapiger,comfortabeler,he jonger een 1200,hoe comfortabeler,heb ik regelmatig gehoord.

Vanaf '90 heeft de 1200 ook ABS,op een gegeven moment zijn ze opgehouden met het anti-duik op de voorvork,zullen vast nog wel wat dingetjes zijn die ik vergeet,bv andere positie voor de spiegels,anders gevormde kuip,enz.
 
Laatst bewerkt:
ok... want ik weet niet hoe lang de xj900 bij mij blijft en dus kijk je wel eens rond naar potentiële vervangers als toerbuffel. Een fjr ligt boven budget maar een fj1100 of 1200 zou wel een optie zijn. Alleen jammer van de ketting...
 
Ola Mensen,

ik kom er een beetje laat achter dat hier ook een fj topic is. Hier een fotootje van mijn 1tx abs uit '86:

GroteFoto-ZCSH7CRU.jpg
 
ok... want ik weet niet hoe lang de xj900 bij mij blijft en dus kijk je wel eens rond naar potentiële vervangers als toerbuffel. Een fjr ligt boven budget maar een fj1100 of 1200 zou wel een optie zijn. Alleen jammer van de ketting...
ik zou niet gaan over stappen van een xj 900 naar een fj 1200 want tot 210 ken je ze met mak voor / bij houden hahaha had zelf ook xj nu een fjr dan heb je wel verschil met de fj .
maar op de xj totaal geen probleem om de fj niet bij te kunnen houden hoe gek het ook klinkt . soms wel eens moeilijker dat de fj de xj moet bij houden _O-
 
JJ, je bent wel erg enthousiast over 900. Ik heb op beide gereden en moet toch erg
overtuigend toegeven dat de FJ 1200 onderin t/m de laatste RPM de vloer aanveegt
qua vermogen met de XJ 900. Desondanks rijdt de XJ erg lekker.

Hier een piccie van de mijne.

FJkuip3.jpg
 
Mooie kleur *O*

Wat voor spiegels heb je gemonteerd? Lijkt geen originele te zijn zo te zien :?
 
ik zou niet gaan over stappen van een xj 900 naar een fj 1200 want tot 210 ken je ze met mak voor / bij houden hahaha had zelf ook xj nu een fjr dan heb je wel verschil met de fj .
maar op de xj totaal geen probleem om de fj niet bij te kunnen houden hoe gek het ook klinkt . soms wel eens moeilijker dat de fj de xj moet bij houden _O-

de mijne niet meer denk ik...

Ik heb regelmatig dat ik mijn hakken in de flank zet om hem nog extra de sporen te willen geven...harder denk ik dan... kom op!

of ik ben inmiddels zó gewend aan vermogen dat ik gewoon maar eens over moet naar een SS :+

Nadeel van de fj's (als ik zo onbeschoft mag zijn) vind ik dat ze er zo sportief uitzien... ik hou van alle motoren behalve sportdingen en daar lijkt zo'n fj mij nog meer op dan mijn xj (die er ook al wat van heeft). Wat wel grappig is, is dat de fj kleiner is dan mijn xj... had ik nooit beseft tot ik naast een fj stond :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan