FJ 1100 / 1200 Topic

Als ik zie hoe goed jullie FJ's er nog uitzien durf ik niet eens een footootje van de mijne plaatsen, rijd winter en zomer en in de twee jaar dat ik er mee rijd nog nooit gepoetst :$


poetsen???? wasda?


heb steeds plannen om de wielen d'r uit te halen en te schuren en spuiten.....komt niks van
moet motorblok spuiten...komt niks van
luchthappers waren versplinterd nu gerepareerd met stukjes polyester..... moet noeg steeds schuren en spuiten....komt niks van
zit al een jaar dik onder de muggelijken en spreeuwenpoep.. :$
rijden vin'k veel leuker :] :P
 
poetsen???? wasda?


heb steeds plannen om de wielen d'r uit te halen en te schuren en spuiten.....komt niks van
moet motorblok spuiten...komt niks van
luchthappers waren versplinterd nu gerepareerd met stukjes polyester..... moet noeg steeds schuren en spuiten....komt niks van
zit al een jaar dik onder de muggelijken en spreeuwenpoep.. :$
rijden vin'k veel leuker :] :P

Eindelijk nog iemand die weet waar een motor echt voor dient rijden en technisch in orde is hoofdzaak de rest is bijzaak of beter gezegd niet mijn zaak _O-
Heb hier nog zo'n intruder 750 staan staat toen ik hem kocht heel netjes na één jaar rijden alle chrome geroest dus als iemand een ratbike wil leen je motor maar voor een jaartje aan mij uit en je kan nadien ook nog pronken met de km's die je in één jaartje gereden hebt :Y
 
Laatst bewerkt:
Van de week een setje kortere wishbones gemaakt.
Vorige eigenaar had een set gemaakt van een halve cm langer, wat 2cm verlaging geeft.
Ik heb ze een halve cm korter dan origineel gemaakt, mijn FJ is nu dus ongeveer 4cm hoger dan hij vorige week was *O*
Met rijden wel goed te merken, hang nu nog net iets meer op mijn polsen en het stuurt iets makkelijk de bochten in.

Morgen ga ik nog en complete koffer set ophalen, via het FJ forum een linkje gekregen en voor een mooi prijsje een deal kunnen sluiten. Set is compleet met beugels en alles. :]
 
Laatst bewerkt:
Van de week een setje kortere wishbones gemaakt.
Vorige eigenaar had een set gemaakt van een halve cm langer, wat 2cm verlaging geeft.
Ik heb ze een halve cm korter dan origineel gemaakt, mijn FJ is nu dus ongeveer 4cm hoger dan hij vorige week was *O*
Met rijden wel goed te merken, hang nu nog net iets meer op mijn polsen en het stuurt iets makkelijk de bochten in.


en duiken bij het remmen???
ik vind het hangen op m'n polsen juist niet zo lekker bij langere afstanden..
 
Nee vind ik ook niet echt fijn, zit liever wat rechterop.
Duiken, tja dat doet hij wel flink maar ik wil er eigenlijk voorlopig geen geld aan uit geven.
Andere voor veren zit er voorlopig zeker niet in.

Net bij uitzondering en koffer set gekocht, helaas zonder beschrijving.
Het is en wat oudere givi monokey set.
Kom en heel stuk met de montage maar ergens moet iets gebeuren met de knipperlichten en of en beugel daar in de buurt???
Maar eens opzoute zoek naar een beschrijving.
 
Ik heb nog een Krauser koffer set liggen compleet met zij koffers maar geen top koffer. Het hele ophang systeem is er uiteraard ook en compleet. De achterlichten zijn geïntegreerd en doen het. Had het geheel eraf gehaald, staat wel netjes!
anyway.. Ik denk (ook gezien de staat) dat €150 een mooie prijs is en anders hoor ik wel een voorstel.
Ik heb altijd moeite met foto's uploaden dus mijn telefoon nummer is 0613955997 dus bellen kan, what's app kan en kan ik dan uiteraard ook goede foto's sturen.

Tot die tijd, lekker rijden jongens!!!
Heb trouwens nieuwe banden, de pilot demon van pirelli, echt een aanrader!!! Mooie ronde achterband voor het race/sport touring segment. Lekker in de bochten en heerlijk stabiel op hoge snelheden :p
 
Vanavond eens wat vroeger gegeten om daarna een stukje te gaan rijden.
Weer wat verse foto's gemaakt:
IMAG1156_klein.jpg


IMAG1159_klein.jpg"]afbeelding


Koekje voor de locatie, biertje voor nog een extra detail wat alleen locals weten..:
IMAG1163_klein.jpg"]afbeelding


En als laatste nog eentje genomen met een aardappel:
IMAG1158_klein.jpg"]afbeelding


Heen binnen door gereden, terug over de snelweg. Wat rijd dit ding makkelijk hard zeg, 160 is gewoon een beetje tegen de wind hangen. 180 met top koffer en nog stabiel. Ik heb er nog zo een ander ruitje bij met een soort spoilertje er in, dan kun je gewoon met open viezer zonder wind in je gezicht op de snelweg rijden.. 8)7
Dit ruitje bedoel ik:
%5BUNSET%5D"]afbeelding


Wat is trouwens een goede banden spanning voor deze motor..??
onder het zadel staat achter 2,5 en voor 2,3 bar..?? Dat vind ik wat hard lijken, althans voor..??
De Vespa houd ik voor op 1.8 en achter net over de 2 bar als ik solo rijd. Rijd ik met duo dan achter 2,2
 
2,2 achter met duo lijkt mij erg zacht :? Probeer eens wat harder (de band dan he ;)) en kijk hoe dat bevalt. Neem desnoods een bandenspanningsmeter mee, zodat je evt de band weer op jouw gewenste spanning kan brengen, mocht het niet bevallen.
 
2,2 achter met duo lijkt mij erg zacht :? Probeer eens wat harder (de band dan he ;)) en kijk hoe dat bevalt. Neem desnoods een bandenspanningsmeter mee, zodat je evt de band weer op jouw gewenste spanning kan brengen, mocht het niet bevallen.
2,2 met duo is voor de Vespa, dat zijn maar 12inchers.. ;)
 
Laatst bewerkt:
bommes en het spelletje van de dag...:

Koekje voor de locatie, biertje voor nog een extra detail wat alleen locals weten..:

[afbeelding"]afbeelding]


103242.jpg


...oud en voormalig benzinestation...
...oorspronkelijk uit 1933...

...jaren later sterk vervallen, en bijna gesloopt...
...voor bijna 1 miljoen Euro 50 meter verplaatst, en weer opgeknapt...

...rijksmonument inmiddels...

...mooie bouwstijl...



...heeft er op slechte momenten ook zo (onderstaand plaatje) uit gezien...

bosscheweg%201.org.jpg




...en heel lang geleden zag het er zo uit...




...leuke plek om een soort van klein Ace Café achtig dingetje in te maken... ;)






...in Arnhem staat ook nog zo'n grappig voormalig benzinestation...
...zit geloof ik tegenwoordig een makelaar in...

...leuke bouwstijl vroeger !...

resolve




...meer oude benzinestations : Objecten in de categorie Benzinestations - erfgoed op weg.nl
 
Inderdaad Ron, vooral dat het vroeger aan de andere kant van de weg lag.
Ik ben er als kleine bommes vroeger erg vaak langs gefietst op mijn bmx.. Maar ik kan me toch niet meer herinneren of het toen nog open was of al gesloten. Denk nog geopend, geloof niet dat het al 30 jaar leeg staat.

@banden druk:
Ik zal het eens wat harder op pompen dan.
Heb nu voor 2 bar en achter 2,5 tenminste als dat ding bij het tankstation klopte.
 
Ik woon al 26 jaar niet meer in Den Bosch kom er dus al lang niet meer langs.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad Ron, vooral dat het vroeger aan de andere kant van de weg lag.
Ik ben er als kleine bommes vroeger erg vaak langs gefietst op mijn bmx.. Maar ik kan me toch niet meer herinneren of het toen nog open was of al gesloten. Denk nog geopend, geloof niet dat het al 30 jaar leeg staat.

@banden druk:
Ik zal het eens wat harder op pompen dan.
Heb nu voor 2 bar en achter 2,5 tenminste als dat ding bij het tankstation klopte.
Ik zou gewoon een eigen meter gebruiken. Banden oppompen tot de gewenste spanning (wat prettig rijdt) en dan meten. Kan je altijd je eigen meter als.referentie gebruiken.

En gewoon een simpel voetpompje kopen voor thuis, dan hoef je je ook niet naar de pomp te rijden.
 
Die meters bij tankstations zijn 9 van de 10 keer onnauwkeurig.
Koop liever ergens een echte bandenspanningsmeter.
En als je regelmatig klust, koop dan een compressortje bij de bouwmarkt, die kun je opvoeren tot 10 bar en heb je altijd lucht genoeg voor allerlei klusjes (en de voetballen van alle kids uit de buurt).
 
Een compressor heb ik al een paar jaar staan en ook een banden pomp/spanningsmeter ding.

Het reed trouwens al prettig voordat ik de spanning na keek en veranderde. Stond voor op krap 1,5 bar en achter net geen 2 bar... :o

Heb een tijdje zo een digitaal metertje gehad van de lidl/aldi maar wat die weergaf sloeg helemaal nergens op.
 
Vorige week de fj een drukkert gegeven, en een rondje gereden. Hij doet't dus nog :)
En weer advertentie gemaakt.
Hij staat meer stil dan dat'ie rijdt het laatste 1,5 jaar

Vraagprijs 600,-
 
Terug
Bovenaan Onderaan