waar halen jullie je spullen

the shepperd

MF'er
13 feb 2006
72
0
hallo ik vraag me af waar jullie je spul kopen
bij een dealer of sloper

of zijn spullen van een sloper niet betrouwbaar
 
Ik ben laatst bij Boonstra in Ureterp geweest, een zo goed als nieuwe remschijf gehaald...bij de dealer kostte ie €150...bij de sloper € 40...

Dus lijkt me handig als je eerst ff bij de sloop gaat kijken...hebben ze niet wat je zoekt kan je altijd nog naar de dealer gaan toch?!
 
Ik koop altijd bij de dealer, dit vindt ik toch vertrouwder. Ik rijdt nog niet zo lang en heb nog niet zo veel verstand, maar ik moet wel goed kunnen remmen enzovoort. En de dealer is toch altijd de beste omdat hij niet wilt dat je een ongeluk krijgt enzo.
 
Ben ik het niet helemaal mee eens hoor!
Ook bij de dealer laten ze wel eens een flinke steek vallen.

Maatje van mij had een Wildstar gekocht bij de dealer en wilde wat aanpassingen hebben, ander stuur en een ander luchtfilter (force-winder).
Zou binnen anderhalve week klaar zijn, werd dus 3 weken.

Hij haalde de motor op en hij liep voor geen meter, niet boven de 70 km/u te krijgen!
Hadden ze "vergeten" de sproeierbezetting aan te passen!
Tijdens het rijden op de weg zakte heel langzaam zijn stuur naar beneden, reactie van de dealer: "oh, waren we ook vergeten vast te zetten!".

Ik vind dit allemaal lekker slordig, hoe krijg je de grootste ongelukken.
Er zijn verschillende maatjes van de motorclub daar al heen geweest en die waren ook al zeer ontevreden van het geleverde werk aldaar!
Dus ik weet niet of de dealer dan wel rekening houd of jij wel of niet veilig de weg op gaat, zeker een stuur vergeten vast te zetten vind ik levensgevaarlijk!

Gelukkig doe ik alles zelf, zodat ik wel zeker weet dat alles goed gaat!
Natuurlijk bestel ik soms wel eens dingen bij een dealer, zoals remblokken enzo, maar ik laat niet van die onbekwame gasten aan mijn fiets sleutelen.
Wil toch nog wat langer van mijn leven genieten als het ff kan!

(Moet er wel bij zeggen dat ik een hardtail rij die ik dan zelf gebouwd heb, dus heb wel enig verstand van zaken.)

Er zullen vast goede dealers bij zijn hoor, maar als ik de uurtarieven alleen al hoor dan sla ik stijl achterover.
Tja, er is een showroom, een werkplaats en personeel wat allemaal betaald moet worden, dus dat kost dan ook wel een beetje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan