motor op aanhangwagen

Lekker wetenschappelijk, die Myth Busters :N
Het is meer een amusementsprogramma.
Zo kan ik ook aantonen dat de aarde plat is.


ik snap ook wel dat ik een geinig programma met twee halve nichten niet leuk mag vinden, maar de praktijk gerichte aanpak van die lui is soms heel reeël.

Neem dat doosje papier, de test auto maakt een noodstop en de doos tissue haalde amper de voorstoel. In dit geval spreken de beelden voor zich, hoef je voor mij geen verder sluiten g-kracht verklaring voor te verzinnen.
 
Gister avond alvast proefopstelling gemaakt met 2 motors op deze aanhanger.

7.jpg


Had mooie moffen voor over het stuur. Die gauw overboord gegooid en bandjes om de kroonplaat (laten maken) gedaan en daar een zelfde u haak in als in topic al te zien bij andere poster. Vandaaruit geprobeerd zo wijd mogelijk te gaan naar beneden en buiten toe.

Kreeg hem nu wel zo vast dat wiel niet meer van voorkant los kon komen.

Het gaat maar ik baal wel dat ik niet breder kan.

1 gaat naar de haak geheel aan de buiten kant en 1 gaat naar een oog wat voor in he tmidden staat, daar gaat de band doorheen en dan vast aan haak aan de buiten kant.


even beetje getekend.

kleuren zijn spanbanden. voor worden zeop onderste kroonplaat vast gemaakt ( bandit 1200 en gsxr 1000) achter worden ze op de achterbrug vast gemaakt, in de open ruimte die er is van de ketting span gaten waarschijnlijk. Ook daar de bandjes die we hebben laten maken)

Reden dat ik voorste spanbanden door de ogen haal is zodat ik meer ruimte heb om vast te spannen. Anders word het erg kort om te kunnen spannen.


full
 
Laatst bewerkt:
Gister avond alvast proefopstelling gemaakt met 2 motors op deze aanhanger.

[afbeelding]

Had mooie moffen voor over het stuur. Die gauw overboord gegooid en bandjes om de kroonplaat (laten maken) gedaan en daar een zelfde u haak in als in topic al te zien bij andere poster. Vandaaruit geprobeerd zo wijd mogelijk te gaan naar beneden en buiten toe.

Kreeg hem nu wel zo vast dat wiel niet meer van voorkant los kon komen.

Het gaat maar ik baal wel dat ik niet breder kan.

1 gaat naar de haak geheel aan de buiten kant en 1 gaat naar een oog wat voor in he tmidden staat, daar gaat de band doorheen en dan vast aan haak aan de buiten kant.


even beetje getekend.

kleuren zijn spanbanden. voor worden zeop onderste kroonplaat vast gemaakt ( bandit 1200 en gsxr 1000) achter worden ze op de achterbrug vast gemaakt, in de open ruimte die er is van de ketting span gaten waarschijnlijk. Ook daar de bandjes die we hebben laten maken)

Reden dat ik voorste spanbanden door de ogen haal is zodat ik meer ruimte heb om vast te spannen. Anders word het erg kort om te kunnen spannen.


[afbeelding]

Mischien is 't handig om extra rakogen te monteren met een m10 bout.
Zo krieeer je meer bevestigings mogelijk heden.
En met je voorband strak tegen het puntige rekje is een goot schuin ook niet zo'n gek idee mischien.
Kopie%20van%20P1010039.JPG


P1010037.JPG

Je kan hieruit wel zien wat ik bedoel.Voor ff zal dit niet erg zijn maar ga je ver weg kan dit aardige afdrukken gaan geven. Mijn plan is nu een goot die doorloopt tot boven aan het rekje waar de voorwiel tegen aan kan staan.
Zet je motor in ieder geval altijd vast met minstens 4 spanbanden mocht er 1 falen!
Mijn spanbanden gaan bij 2 motoren zeker naar de kroonplaat.

Mischien kan ik mensen op een ideetje brengen! :9
P1010044.JPG

mensen met weinig aanhanger ruimte en doorgang. :Y
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook, als je niet schuin naar beneden kan naar de zijkant van de aanhanger omdat je in het midden tussen twee motoren zit, door de velg van de tweede motor naar de andere zijkant gaan.
 
Die ogen monteren, het is een kokerbalk, kan er niet bij om schroef vast te houden, moet ik al draad gaan tappen.



Schuim is goed idee, we moeten namelijk 1350km.. :P



Scaniafan : kan helaas niet door het andere wiel heen , komt niet uit :(


Zit sowieso tedenken om de motoren en op de onderste kroonplaat vast te zetten en met stuur mof nog eens. Dus 4 spanbanden in totaal, mocht er dan 1 knappen of iets.
 
Laatst bewerkt:
Die ogen monteren, het is een kokerbalk, kan er niet bij om schroef vast te houden, moet ik al draad gaan tappen.



Schuim is goed idee, we moeten namelijk 1350km.. :P



Scaniafan : kan helaas niet door het andere wiel heen , komt niet uit :(


Zit sowieso tedenken om de motoren en op de onderste kroonplaat vast te zetten en met stuur mof nog eens. Dus 4 spanbanden in totaal, mocht er dan 1 knappen of iets.

Die van mij is ook een kokerbalk. Gewoon wat langere bouten nemen met stevige ringen.
 
:W Oma!!!

Afgelopen vakantie ongeveer 3000 km gereden met motoren op de kar. Ging perfect. Motoren vast met twee banden om de onderste kroonplaat en (puur voor de zekerheid als er een band knapt) nog een stuurmof met 2 banden. Verder 1 band over de achterstepjes.

Nu nog even wat optimalisaties doorvoeren :). Vooral een goede manier bedenken om de sjorband die tussen de stepjes doorgaat te beschermen. Bij beide motoren liep daar een vrij scherpe rand. Beide banden zijn dus behoorlijk aan het rafelen. Slechte stuk er tussenuit geknipt en opnieuw stevig aan elkaar laten naaien.
We hadden we wel dikke doeken tussen, maar die gingen toch kapot.

En ik wil de beugels bij het voorwiel versmallen. Nu zit daar nog veel ruimte. Als de beugel smaller is kan ik ook makkelijker zelf een motor opladen.

full


Nog even de beugel versmallen met een pijpenbuiger en ik heb 1 rijplaat klaar *O*
 
Nog een antwoord: Moto73, van 28 feb - 13 maart = no 5 uit 2002

Ik kon op de site niet vinden hoe je oude artikelen kunt opvragen.

Scannen werd een zooitje, moiré effect sucks !

Grtzzz Simon. 8-)
 
Das niks. Leuk als extra bandje over je bagage op je topkoffer maar niet als motor-zekering.
Als jij niet genoeg kracht hebt om een ratel voor te spannen kun je dit al helemaal wel vergeten.
 
Die benne wel goed. :Y

Ik heb ze zelf ook (wel de stevige van 4 cm breed).
Alleen die haken heb ik vervangen door karabijnhaken.
100_2938.jpg

Die achterste zijn een lichtere uitvoering en zitten er alleen voor mijn gemoedsrust want met die voorste staat hij al goed vast.

En idd. zoals de advertentie al zegt, met ratelen trek je het veel te strak
 
Nee, had geen naald en draad dus heb ik ze er in ge-Mac Gyverd :9
Met een roestvrijstalen paperclipje uiteraard. O-)
 
Ik zou er gewoon lekker op rijden naar het circuit. dan is het aan jou of je de rubbers aan de onderkant houdt!
 
Eh..ik ga er niet mee op het circuit rijden, is bedoeld als (hopelljk) als eenmalig transport als het ding van mijn gading toevallig in Verweggistan staat. Als ik er minder dan 50km mee moet rijden, rij ik hem wel naar huis.
Staat-ie in Verweggistan gaat-ie op een HUURtrailer achter de auto ;). Wel de bedoeling dat-ie er thuis nog op staat :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan