Transalp rijders gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Transalprijders :W

Nog 500 km en dan gaat mijn transalp naar 00000! En ze verbruikt amper olie 8-) .

Nu vroeg ik mij af hoe ik dat het beste kan vieren??

IMG_4016.jpg


Gister (links) geparkeerd tijdens een ritje door Zeeland.
 
Vraagje:

iemand van jullie enig idee hoe je een knipperlicht van een transalp(1988) vervangt.
heb het geprobeerd, maar het lijkt of je de draad die met het lampje verbonden zit er niet uit kunt krijgen.
 
Neem aan dat je een voorknipperlicht bedoelt? Daarvan draai je de fitting los, door (ik dacht) een kwartslag naar links te draaien. De fitting komt er met het lampje uit.
 
Hoi Transalprijders :W

Nog 500 km en dan gaat mijn transalp naar 00000! En ze verbruikt amper olie 8-) .

Nu vroeg ik mij af hoe ik dat het beste kan vieren??
[afbeelding]

Gister (links) geparkeerd tijdens een ritje door Zeeland.

Gewoon, gelijk waar het gebeurt, stoppen en 5 rondjes juichend rond je transalp lopen :Y

Zeeland was toppie, hier een foto van mijn trans met de zeelandbrug :]

large
 
Ik hou het verbruik van men motorfietsen altijd bij. Dus ook met de trans.
Normaal zit men verbruik altijd rond de 5,3 liter/100km (1 op 18,9)
Zaterdag, heb ik getankt voor ik naar Zeeland vertrok, en getankt eens ik er was. Daartussen altijd ongeveer 100km/u gereden, omdat ik meer dan 40kg boekjes in men topkoffer had.
Nu heb ik tijdens die rit een verbruik van 4,2 liter/100km (1 op 23,8) uitgerekend, en dat zo zwaar beladen *O*

Ik was toch even verrast van de zuinigheid. Blijkbaar is 100-110 km/u zuiniger dan 130-140 km/u bij de trans (bij de mijne toch) :)
 
Ik zit gemiddeld ook op 1:20.

Ik was toch even verrast van de zuinigheid. Blijkbaar is 100-110 km/u zuiniger dan 130-140 km/u bij de trans (bij de mijne toch) :)

Dat is niet zo vreemd toch? Je zit immers in dezelfde versnelling.

Iets wat ik zelf nog wel het grootste nadeel van de Transalp vind: waarom heeft die geen 6de versnelling? Het duurde zo ontzettend lang bij mij dat ik hem niet meer van z'n 5 naar z'n 6 door wilde schakelen :P. Vooral op vakantie met een dag snelweg vond ik het een groot gemis.
 
Ik zit gemiddeld ook op 1:20.Dat is niet zo vreemd toch? Je zit immers in dezelfde versnelling.

Iets wat ik zelf nog wel het grootste nadeel van de Transalp vind: waarom heeft die geen 6de versnelling? Het duurde zo ontzettend lang bij mij dat ik hem niet meer van z'n 5 naar z'n 6 door wilde schakelen :P. Vooral op vakantie met een dag snelweg vond ik het een groot gemis.

Die mis ik ook wel ja die snelwegversnelling.
daarom rijd ik eigenlijk nooit harder dan 110 op de snelweg
 
Shit,
onhandig gedaan vandaag, kuipruit afgebroken:(
iemand nog tips waar ik er eentje relatief goedkoop vandaan kan scoren?
Bouwjaar 1988

Pim
 
staan weinig ruitjes op daar.
of ze zijn zeer prijzig, keek ook al bij de motorsloop(roukema), daar zag ik gisteren nog een mooie ruit, maar die is vandaag verkocht....
 
Ik weet nog wel een paar personen met een schuurtje met transalp onderdelen. Één daarvan komt ook uit je buurt. Ik mail je hun email adressen wel even ;) .
 
Een tijdje terug was ik bij Motoport in Hengelo (OV) en daar hadden ze een ruitje in een doos liggen met allerlei oude ruitjes waarvan één van het eerste type Transalp. De prijs, en of ze hem nog hebben weet ik niet maar een belletje is zo gepleegd toch...?

Ding was in ieder geval nieuw en nog onbeschadigd in plastic folie...
 
Ik ben bezig met de alp eens volledig te overlopen (na 1500km :X)

Zo heb ik ook eens de zekeringen blootgelegd.

Nu vraag ik mij af waarvoor welke zekering dient. Er hangt in het kapje wel een stickertje, maar daar staat niet op welke precies waarvoor dienen.

Er missen er twee, dat zijn de reservezekeringen vermoed ik?

29uy6mp.jpg
 
Vandaag heb ik mijn Transalp nog eens goed bekeken en het is toch best wel een ol'lady. Nu vinden sommige mensen het een lelijk brik, maar ik absoluut niet. Achter elk krasje of kapot boutje zit wel een verhaal.

IMG_4044.jpg


Van een afstandje gezien ziet ze er nog best goed uit, maar ga je 5 minuten mijn motor van dichtbij bekijken dan zie je de littekens van haar avontuurlijk bestaan.

IMG_4043.jpg


Afgelopen zomer heb ik een maand in het zadel gezeten op reis door Noorwegen en dat heeft zijn tol geëist. Ik ben hiervan op MF een uitgebreid verslag aan het maken, dat je HIER vindt. Vier stukjes ducttape houden nu een door mijn rechterbil uitgesleten gapend gat dicht.

IMG_4052.jpg


Het grootste gezeik dat ik ooit met deze motor heb gehad is de voorrem. De zuigers zaten door corrosie vast en hebben bij het lospompen stukje aluminium van de remklauw afgebroken. Vervolgens vergat ik op tijd mijn remblokken te vervangen. De stalen remplaatjes hebben mijn schijf toen goed verziekt. Ik kocht een nieuwe schijf, maar heb die inmiddels weer krom gemaakt, doordat de glijpennen van de remklauw vatgerot zaten en de klauw niet soepel kon bewegen tijdens het remmen. Nu wacht een nieuwe remklauw en schijf voor montage.

IMG_4049.jpg


Hier zie je mijn reanimatie pogingen van mijn vorkhoezen. Het is een flinke klus om die te vervangen, dus is het nu een grote strijd om ze in leven te houden met naald en draad en zo nu en dan een flinke spuit WD40. Het rubber heeft het al opgegeven, maar ik nog niet.

IMG_4036.jpg


Mijn ouders wonen aan de lekdijk bij het plaatsje Lekkerkerk, waar ze al een tijdje bezig zijn met de dijkverzwaaring. De stoep bestond een tijdje uit grond en losse stenen, maar de Transalp heeft hier weinig problemen mee, tot ik een keer zo stom was om mijn voorrem te gebruiken en mijn voorwiel meteen wegschoot. En had ik nou precies dát ene ritje geen motorbroek aangetrokken B| .

IMG_4032.jpg


Ik woon zelf in Den Haag en heb daar geen berging voor de alp. Daarom moet ze noodgedwongen elke nacht buiten slapen. Het motorblok heeft daar geen problemen mee, want ze start altijd. Maar onderhand beginnen de onderdelen daar rondom stilaan weg te rotten.

IMG_4035.jpg


Maar het is nog lang geen tijd om haar bij de sloop te brengen, want ze heeft nog een actief jaar voor de boeg. Over twee weken ga ik met Pimmoto1991 en Actionhank met de tent naar Normandië. In Juni staat er een weekendje Eifel in de planning en deze zomer wil ik weer op groot avontuur. Dit jaar richting Kroatië, Bosnië, Servië en Roemenië.

Groeten :W

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan