Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Motorvakantie Schotland tips

Pagina's:
«
»

XTZ750 superténeré

Reg. datum:
02 okt. 2009
quote:
The DanMan schreef op 03 februari 2010 @ 18:58:

[...]

Tanx, ik kijk er nu al heel erg naar uit! Whiskey zal daar wel very cheap zijn? Hoeveel mag je daar eigenlijk van meenemen? :p

Heb nog wat een paar vraagjes;

- open uitlaat, doen ze daar moeilijk over?
- wat is de beste maand om te gaan zodat je verzekerd bent van mooi weer?
- zo'n B&B klinkt interessant, maar zijn kun je daar gewoon op de bonnefooi terecht?
- last but no least, heeft er iemand een mooie kant en klare route voor een week
onbezorgd rijden?

Het wordt mijn eerste keer, maar wat ik heb gehoord:
- Het is officieel Engeland. Whiskey is daar even duur, misschien nog wel duurder dan hier helaas.

- Geen idee wat betreft de uitlaat. Een vriendin van me heeft ook een open Boss op haar Fazer 600 en daar hoor je bijna niets van. Als ik daarintegen mijn dB killers eruit haal wordt het een satanisch harde donder. Dat ze mij aanhouden op basis van me uitlaatgeluid, daar zou ik niet van staan te kijken.

- Mei heeft 22 regendagen gemiddeld. En dat is zo'n beetje de beste maand :X

- Ik heb eerder gelezen dat er MF-ers waren die wel hadden gereserveerd en daar heel blij mee waren, omdat andere motorijders rond 16:00 al op zoek waren met het zoeken naar B&B's ipv lekker te rijden of te genieten van de eerste pint (of whiskey)

- Routes: Zie www.gpstracks.nl
Kom ook naar de supertenere meeting op 19 en 20 mei!! Aanmelden? PM me!

FazerFan

Reg. datum:
19 mrt. 2009
quote:
Tanx, ik kijk er nu al heel erg naar uit! Whiskey zal daar wel very cheap zijn? Hoeveel mag je daar eigenlijk van meenemen? :p

Zoals al gezegd is whisky (niet whiskey, dat is alleen als 't in Ierland of de USA gemaakt is) in Schotland duurder dan hier.
Voor wat betreft meenemen: zolang 't voor eigen gebruik is (maar hoe bewijs je dat?) mag je zoveel meenemen als je wilt.
Vulpis wijzigde dit bericht op donderdag 04 februari 2010 08:59 (47%)
Honda CB 550 SS, Honda CB 750F1, Honda 750KZ, Yamaha FZX 700 (plat), Yamaha FZX 750

Reg. datum:
15 sep. 2006
quote:
Nomiis schreef op 04 februari 2010 @ 07:56:

[...]

Het wordt mijn eerste keer, maar wat ik heb gehoord:
- Het is officieel Engeland. Whiskey is daar even duur, misschien nog wel duurder dan hier helaas.

- Geen idee wat betreft de uitlaat. Een vriendin van me heeft ook een open Boss op haar Fazer 600 en daar hoor je bijna niets van. Als ik daarintegen mijn dB killers eruit haal wordt het een satanisch harde donder. Dat ze mij aanhouden op basis van me uitlaatgeluid, daar zou ik niet van staan te kijken.

- Mei heeft 22 regendagen gemiddeld. En dat is zo'n beetje de beste maand :X

- Ik heb eerder gelezen dat er MF-ers waren die wel hadden gereserveerd en daar heel blij mee waren, omdat andere motorijders rond 16:00 al op zoek waren met het zoeken naar B&B's ipv lekker te rijden of te genieten van de eerste pint (of whiskey)

- Routes: Zie www.gpstracks.nl

Als je nog wat wil bestellen in een pub in Scotland kan je dat soort opmerkingen beter laten. Ligt nogal gevoelig zeg maar. Bovendien klopt het niet (maar dat zullen ze je haarfijn uitleggen mocht je toch je Engeland liefde ten toon willen spreiden in Schotland)

Even een vlugge les: Schotland, Wales en Engeland zijn drie landen. Samen vormen ze de UK en/of Groot Britanie. Die laatste twee verschillen minimaal, heeft met de eilanden te maken die een soort semie eigen status hebben, en Noord-Ierland is ook weer apart - dacht ik. Maar goed, het verschil tussen de UK en GB weet niemand hier dus dat kan je rustig door elkaar gebruiken.
Maar Schotland is dus géén onderdeel van Engeland, het maakt wel deel uit van de UK en GB. Schotten zijn dus wel British, maar nooit English. En dat ze British zijn is niet echt een trots van hun, dus ga voor veilig en noem alles Scottish. Wissel de naam van UK of GB nóóit om voor England, daar maak je geen vrienden mee op het eiland hier (zelfs niet onder Engelsen).

Reg. datum:
15 sep. 2006
foutje
ZZR-UK wijzigde dit bericht op donderdag 04 februari 2010 11:40 (99%)

Sheep in wolves' clothing

Reg. datum:
03 feb. 2006
Inderdaad.

Engeland is alleen onderstaande deel:

http://www.happyrentals.eu/g/landen/engeland.gif
Mrs. Wolve!!!!!
XJ 600 S - GSX 600 F - XJ 900 S Diversion '97 Timeshare - XT 600 E '90 - BMW R1100GS '97

FazerFan

Reg. datum:
19 mrt. 2009
Great Britain bestaat uit Engeland, Schotland en Wales. Het United Kingdom bestaat uit Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland.
Honda CB 550 SS, Honda CB 750F1, Honda 750KZ, Yamaha FZX 700 (plat), Yamaha FZX 750

XTZ750 superténeré

Reg. datum:
02 okt. 2009
quote:
Vulpis schreef op 04 februari 2010 @ 08:57:

[...]

Zoals al gezegd is whisky (niet whiskey, dat is alleen als 't in Ierland of de USA gemaakt is) in Schotland duurder dan hier.
Voor wat betreft meenemen: zolang 't voor eigen gebruik is (maar hoe bewijs je dat?) mag je zoveel meenemen als je wilt.

Sorrie voor de Whiskey-fout. Die zou ik niet mogen maken. Ik verafschuw Amerikaanse zooi (Al vindt ik een Jack op tour wel lekker rockstar-achtig)
Ierse favoriet is overigens Jameson, De schotse absolute topper en mijn absolute nr. 1 is de Laproaigh quarter cask! :P

Reg. datum:
15 sep. 2006
quote:
Vulpis schreef op 04 februari 2010 @ 15:20:
Great Britain bestaat uit Engeland, Schotland en Wales. Het United Kingdom bestaat uit Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland.

Cool, zo leer je nog eens wat. En hoe zit het met de kleinere eilanden? Isle of Man, channel islands, Isle of Jersey. Ik weet dat deze een gedeeltelijk eigen status hebben. Zo wordt het Isle of Jersey vaak als belasting paradijs gebruikt. En Isle of Man is natuurlijk bekend vanwege het ontbreken van een snelheids limiet (buiten de bebouwde kom dacht ik). Maar dat soort dingen kan je natuurlijk alleen doen als je niet onder de wet van de UK/GB valt.

Anyhow, het is wel een beetje of topic.

Mind if we call you Bruce?

Reg. datum:
02 nov. 2006
quote:
Vulpis schreef op 04 februari 2010 @ 08:57:

[...]

Klopt, in Engeland en Schotland is het duurder, alleen op de boot is het goedkoper! Maar nou ook weer niet zo veel goedkoper dat ik zou aanraden om lege kratten mee te nemen. ;)
Women who behave rarely make history.

FazerFan

Reg. datum:
19 mrt. 2009
quote:
En hoe zit het met de kleinere eilanden?

Nog één keer off-topic dan - de Channel Islands en Man maken geen deel uit van het United Kingdom met uitzondering van Buitenlandse Zaken en Defensie. Het zijn zogenaamde "Dependencies". Dit houdt in dat ze een eigen regering hebben, maar het staatshoofd is Koningin Elizabeth.

Sorry voor de topicvervuiling

Reg. datum:
03 feb. 2006
quote:
Vulpis schreef op 04 februari 2010 @ 15:20:

:^
Mrs. Wolve!!!!!
XJ 600 S - GSX 600 F - XJ 900 S Diversion '97 Timeshare - XT 600 E '90 - BMW R1100GS '97

XTZ750 superténeré

Reg. datum:
02 okt. 2009
Zoo, net even was Schots aangeschaft om voor te genieten met oons pa. Wellicht iets offtopic en een beetje buiten mijn absolute voorkeur, maar toch, ik zal er van gaan genieten. Proost! Een beetje on-topic: Deze distillery komen we, als het goed is, tegen op weg naar Auchnecarry)

http://www.hpsiegel.de/Whisky/Meine_Sammlung/dalwhinnie.jpg

:9~

Reg. datum:
03 feb. 2006
omnomnomnom :9
Mrs. Wolve!!!!!

FazerFan

Reg. datum:
19 mrt. 2009
quote:
Nomiis schreef op 05 februari 2010 @ 14:08:
Zoo, net even was Schots aangeschaft om voor te genieten met oons pa. Wellicht iets offtopic en een beetje buiten mijn absolute voorkeur, maar toch, ik zal er van gaan genieten. Proost! Een beetje on-topic: Deze distillery komen we, als het goed is, tegen op weg naar Auchnecarry)

[afbeelding]

:9~

En dat is een prachtige weg om te rijden! :]

Real hero's wear dog tags

Reg. datum:
27 jun. 2008
Ik ben ook voornemens een mtt naar schotland te doen.
Bolski wijzigde dit bericht op zondag 07 februari 2010 08:41 (56%)
Reden: Geen linkies naar eigen websites. Als je eenieder op de hoogte wilt houden kan dat ook hier.
Marcel Hovens

XTZ750 superténeré

Reg. datum:
02 okt. 2009
Hoi oma, daar ben ik weer! :W
Nog maar 2 weken en dan zitten we op de ferry!
*O* *O* *O*

http://farm1.static.flickr.com/79/210383912_80b0b72398.jpg?v=0

http://www.stevecarter.com/ansh/visi1.jpg

http://www.visitbritain.com/en/Images/bay-in-autumn_tcm12-28184.jpg

Reg. datum:
27 sep. 2009
wij aan zondag! heb er zin in!

Reg. datum:
03 feb. 2006
*jaloers*
Mrs. Wolve!!!!!

VN 1500 Vulcan

Reg. datum:
15 sep. 2002
.
gymr@t wijzigde dit bericht op vrijdag 07 mei 2010 11:46 (99%)
Reden: verplaatst naar schotland centraal
wie het laatst lacht heeft de grap niet begrepen

#237#

Reg. datum:
24 mei. 2004
Oma, lekker ding! :P

Zeker, we hebben sinds een paar dagen het idee opgevat om komende zomer naar Schotland te gaan. Hoe meer ik er over lees hoe meer zin ik er in krijg!!

Hoe zit het met wildcamperen?
#---------------Motardfreaks---------------#

Pagina's:
«
»
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Hosting by True