Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Motorvakantie Schotland tips

Pagina's:
«
»

ja! inderdaad ja......

Reg. datum:
18 okt. 2002
Wij gaan over een maand naar Schotland met z'n 4'tjes. We gaan met 3 motoren met de boot van IJmuiden naar Newcastle en dan op naar Schotland. 8-)
Hebben jullie nog tips voor ons als we die kant op gaan?

Wat zekerweten mee te nemen?
Waar rekening mee te houden?
Welke dingen je echt moet zien/moet meemaken?
Moeten we nog aanpassingen maken aan onze motoren?

We gaan 2 weken en hebben voor elke week een cottage gehuurd. Het eerste cottage staat in de buurt van Perth en het 2e cottage staat in de buurt van Inverness.

Alle advies/info is welkom! :]
1 X Triumph Trophy 900 1995
1 X Suzuki GS 500 E 1989
1 X Honda SS 50 M (met 125cc) 1967
1 x Honda VTR 1000 F Firestorm 1999

Why So Serious...?!

Reg. datum:
28 mei. 2007
Links rijden... ook rotondes andersom nemen he!!
Lijkt een stomme tip, maar mijn schoonmoeder is met m'n zwager net terug uit schotland en die eerste rotonde werd toch ineens een stuk spannender... ;)

ik weet niet waar jullie heen gaan maar hun zaten in de bergen en hebben wel een sprongetje of wat gemaakt over die hobbelige weggetjes... (niet gepland uiteraard)

En verder kan ik alleen zeggen "Heel veel plezier"!!!
Stek

Hyves

XtotheZ Got Nothing On Me!!

Born to Ride

Reg. datum:
29 jun. 2004
Type eens in Schotland bij "Zoeken" Krijg je 17 pagina's met Schotland in de topic titel.
Als je die gelezen en hebt en je hebt dan nog vragen, dan kom je nog maar eens terug.

Why So Serious...?!

Reg. datum:
28 mei. 2007
_O- :W
Stek

Hyves

*0* met een rode maxim! *0*

Reg. datum:
18 jul. 2006
quote:
Sphyrnidus schreef op 13 juni 2007 @ 11:24:
Type eens in Schotland bij "Zoeken" Krijg je 17 pagina's met Schotland in de topic titel.
Als je die gelezen en hebt en je hebt dan nog vragen, dan kom je nog maar eens terug.

lekker kort door de bocht |(

@ wicked Matt, heel veel plezier! Kan jullie geen tips geven, ga zelf dit jaar voor het eerst naar Engeland *D
Heb ook een soortgelijk topic gestart en al heel veel leuke en nuttige tips gehad (ook een paar van die onzinnige maar dat schijnt erbij te horen :+ )

:W
motormutsje wijzigde dit bericht op woensdag 13 juni 2007 11:33 (29%)
|| 06-09-'09 || *0* 24-07-10 *0* ||
some people are the ultimate piercing for my heart

*0* met een rode maxim! *0*

Reg. datum:
18 jul. 2006
|( dubbel |(

:] ben aan vakantie toe :+
motormutsje wijzigde dit bericht op woensdag 13 juni 2007 11:34 (84%)
|| 06-09-'09 || *0* 24-07-10 *0* ||
some people are the ultimate piercing for my heart

ja! inderdaad ja......

Reg. datum:
18 okt. 2002
quote:

Dank voor je input..... Het leek mij prettig om een eigen topic te hebben over dit verhaal, vandaar mijn eigen topic! (Als iedereen genoegen zou nemen met de zoekfunctie en de reeds geschreven berichten zou er verdomde weinig activiteit op het MF zijn qua nieuwe onderwerpen aangezien alles inmiddels wel een keer aan bod is geweest in het bestaan van het MF)
1 X Triumph Trophy 900 1995
1 X Suzuki GS 500 E 1989
1 X Honda SS 50 M (met 125cc) 1967
1 x Honda VTR 1000 F Firestorm 1999

Mind if we call you Bruce?

Reg. datum:
02 nov. 2006
quote:
Wicked-Matt schreef op 13 juni 2007 @ 10:59:
Wij gaan over een maand naar Schotland met z'n 4'tjes. We gaan met 3 motoren met de boot van IJmuiden naar Newcastle en dan op naar Schotland. 8-)
Hebben jullie nog tips voor ons als we die kant op gaan?

Wat zekerweten mee te nemen?
Waar rekening mee te houden?
Welke dingen je echt moet zien/moet meemaken?
Moeten we nog aanpassingen maken aan onze motoren?

We gaan 2 weken en hebben voor elke week een cottage gehuurd. Het eerste cottage staat in de buurt van Perth en het 2e cottage staat in de buurt van Inverness.

Alle advies/info is welkom! :]

- Motor goed vastmaken op de boot, dan slaap je beter... Spanbanden liggen in de boot al klaar.
- Neem als het kan al wat Engels kleingeld mee, voor als je bijvoorbeeld in de (tol) Tyne Tunnel in Newcastle terechtkomt. Vaak zijn tol tunnels en bruggen voor motoren trouwens gratis.
- Ik vond zelf de Pass of Glen Coe erg overweldigend, daar zou ik zeker nog eens doorheen rijden. Ook vond ik Oban en Inverness erg leuke plaatsjes. In het kleine plaatsje Doune ligt Doune Castle, gebruikt als set voor Monty Python and the Holy Grail.
Een aanrader, mocht je toevallig ook een liefhebber zijn van Monty Python.
- Mocht je last krijgen van de midges (kleine steekmugjes), koop dan het lokale insektenafweermiddel. Da's goe poeier!!

Veel plezier! Schotland is geweldig.
Women who behave rarely make history.

R6 2001

Reg. datum:
01 feb. 2007
Ik ben twee weken geleden teruggekomen van (weer) een Schotlandreisje. Wat een fantastisch land is het toch!!
enkele tips:

- Bij het vastmaken van de motor op de boot heb ik een oude handdoek gebruikt ter bescherming voor m'n zadel, aangezien die spanbanden (lang) niet altijd even schoon zijn.

- Denk verder inderdaad aan het links rijden. Ik had hier zelf eigenlijk niet zoveel moeite mee. Wat ik wel 'tricky' vond was het rechts rijden tov het midden van de rijbaan.

- Als overnachtingsplaatsen zijn de jeugdherbergen van de SYHA ideaal: niet duur, je hebt redelijk wat aanspraak van anderen, en er zijn ook altijd wel andere motorrijders aanwezig.

- Het eten in pubs is behoorlijk goed en niet al te duur.

- Op de snelwegen in Schotland zitten een soort reflectoren op de rijbaan gemonteerd en bij het inhalen van anderen rijd je hier nogal eens overheen. Omdat ik behoorlijk wat verhalen heb gehoord van motorrijders die op de snelweg een lekke band gekregen hebben (waaronder ikzelf :( ) ben ik goed op gaan letten dat ik niet over deze reflectoren zou rijden. Aangezien dat de enigste verklaring was die ik kon bedenken voor de vele lekke banden (misschien zit ik er naast, maar beter zekerheid dan spijt)

- Ik had een camelbak meegenomen waarmee ik water (of ander drinken) kon vervoeren op m'n rug. Misschien heb je een hoop bagageruimte waardoor het meenemen van flessen drinken niet zo' n probleem is, maar dat is bij mijn R6 niet het geval. Voor mij was zo'n camelbak een uitkomst.

- Neem waterdichte spullen mee!!

Plaatsen die je echt gezien moet hebben:
- Castle Tioram (stukje onder Mallaig)
- Ardnamurchan schiereiland (ga bij inchree met de veerboot over Loch Linnhe en rij vervolgens zoveel mogelijk naar het westen (eerste stuk gaat over de A861). In Kilchoan kun je tanken als je bang bent dat je het qua benzine niet gaat redden (waar ik zelf bang voor was)
- Glen Coe
- Road to the isles (weg van Fort William naar Mallaig)
- Glen Lyon
- Glen Affric
- Glen Etive
- Trossachs Trail is fantastisch om te rijden; erg goed asfalt en nog mooiere bochten. Vooral het stuk tussen Aberfoyle en Brig 'o Turk is geweldig.
- Eilean Donan Castle
- De hele westkust ten noorden van Kyle of Lochalsh
- Het stuk weg van Pitlochry naar Rannoch Station.
- Loch Ness vind ik op zich niet erg spectaculair. Als je het verhaal leuk vind kan ik me voorstellen dat je er graag naar toe wil, maar er zijn veeeeel mooiere plaatsen in schotland (de A82, aan de westoever van Loch Ness, is wel een fantastische weg; mooie bochten en goed asfalt).
- Ik zoek altijd naar lange doodlopende wegen langs een of meerdere Lochs (zoals bijvoorbeeld de weg door Glen Etive of Glen Affric). De kwaliteit van de wegen is misschien niet de beste, maar dat wordt alleszins goed gemaakt door de omgeving!

Veel plezier in ieder geval.

Lekkah.....

Reg. datum:
18 jan. 2004
Herr Flick, where are you...... *D.
I fancy a threesome :p .

Why So Serious...?!

Reg. datum:
28 mei. 2007
quote:
Aikara schreef op 13 juni 2007 @ 15:08:
Ik ben twee weken geleden teruggekomen van (weer) een Schotlandreisje......

Kijk dit is praat!!
Was zelf ook nog wel eens van plan om schotland in te gaan, zal het allemaal proberen tot die tijd ;)
Stek

Hyves

Lekkah.....

Reg. datum:
18 jan. 2004
quote:

Er zijn ongeveer 409 resultaten, verdeeld over ongeveer 9 pagina's.
Er is gezocht op: 'Schotland'. Resultaten per woord: schotland: 706.
De database van 168.315 onderwerpen is voor het laatst bijgewerkt op 13 juni 2007 04:32 en is doorzocht in 0,0083 seconden.

O-)
I fancy a threesome :p .

Why So Serious...?!

Reg. datum:
28 mei. 2007
quote:
Texan schreef op 13 juni 2007 @ 15:17:

[...]

Er zijn ongeveer 409 resultaten, verdeeld over ongeveer 9 pagina's.
Er is gezocht op: 'Schotland'. Resultaten per woord: schotland: 706.
De database van 168.315 onderwerpen is voor het laatst bijgewerkt op 13 juni 2007 04:32 en is doorzocht in 0,0083 seconden.

O-)

heb iig wat te lezen... ;)
Stek

Hyves

Back to basic

Reg. datum:
15 apr. 2004
Pas geweest,

enkele hoogtepunten zijn:
Callander (in de buurt van Stirling), we hebben daar gelogeerd in het Brigend house hotel en dat is een aanrader (met pub).Tenminste als je van oude gebouwen houdt en smalle trappetjes en scheve vloeren niet erg vindt.
http://bridgendhotel.co.uk/about.htm

Secret bunker ligt in de buurt van Crail en st Anderews, erg leuk als je van militaria houdt en de jaren "50-60. Werd gebruikt om in geval van atoomaanval de regerings en militaire top te huisvesten en van daaruit het land verder te besturen, leuke broadcast studio is daar te zien en vooral communicatie apparatuur.

Oban is een mooie plaats met fraaie ligging en een mooie route ernaar toe, bezoek de whiskey destillery daar!

het wordt tijd voor de midges als het warm wordt, vergeet de antimuggen zooi die je hier hebt en vraag het ter plaatse bij een apotheek
Reis naar centraal Azie
Guzzi caferacer in aanbouw, Yamaha XT600Z Tenere, Yamaha XTZ750 Super Tenere

Back to basic

Reg. datum:
15 apr. 2004
quote:
Aikara schreef op 13 juni 2007 @ 15:08:

- Op de snelwegen in Schotland zitten een soort reflectoren op de rijbaan gemonteerd en bij het inhalen van anderen rijd je hier nogal eens overheen. Omdat ik behoorlijk wat verhalen heb gehoord van motorrijders die op de snelweg een lekke band gekregen hebben (waaronder ikzelf :( ) ben ik goed op gaan letten dat ik niet over deze reflectoren zou rijden. Aangezien dat de enigste verklaring was die ik kon bedenken voor de vele lekke banden (misschien zit ik er naast, maar beter zekerheid dan spijt)

Ik zat dus regelmatig met mijn zijspanwiel op die k%#&e dingen :(

links rijden valt wel mee maar pas op in kleine dorpjes want daar kun je je nog wel eens vergissen, op de grote weg met genoeg ander verkeer kan het haast niet fout gaan.
Reis naar centraal Azie

Born to Ride

Reg. datum:
29 jun. 2004
Ok ik was waarschijnlijk ook wat moe en dacht kijk nou eerst even inde oude topics. Ik ga vrijdag met vacantie dus nog even stressen en wat een gezijk op het werk.
Goed Schotland: Zet je plof goed vast en doe dat zelf. De discussie middenbok of zijstandaard is niet gesloten. Ik zet hem op de zijstandaard en doe een handdoek of jack over het zadel. Die lui op de boot zijn inwisselende mate aardig of knorrig, dus ook wisselend behulpzaam. Het is niet zinvol om meer dan 1-2 spanbanden aan je motor vast te maken. In de versnelling of niet is ook niet helder. Ik doe het niet. Vast is vast.
Dan in Schotland. Het leven speelt zich af in de pubs. Ik heb veel erg aardige mensen ontmoet daar. Maar het zijn Schotten en geen Engelsen, let daar dus op en zeg niet dat je Engeland zo'n mooi land vind. Dat ligt gevoelig, soms letterlijk. Ik heb Schotten ontmoet die echt de pest hadden aan Engelsen.

Neem regen kleding mee, want het is vaak niet droog.
Ik heb heel Schotland in de rondte gereden 3500 km en het overal mooi. Let wel op de schapen en de herten want die kom je overal tegen op de weg en vooral die schapen zijn niet van plan op zij te gaan.

Links rijden is makkelijk op de motor maar let op als je weer vertrekt, bijv na de lunch dat je weer naar links gaat. En bij uitwijken op zo een smal weggetje.
Leukste gebied: Elisabeth Forest maar niet in het weekend dan zijn er veel auto's. Verder Skye en Apple Cross.
Ow ja Glasgow is industrie. Edinburgh mooi. En ga langs een whiskey proeverij, meestal gratis rondleiding met gratis proefje.
Ow ja vermijd de snelwegen. Je kan overal komen over leuke kleine weggetjes. Ik heb in die 3500 km welgeteld 50 km snelweg gereden, snelwegen zijn saai.
Als je routes wil voor de gps dan kan je me mailen.
Succes
Sphyrnidus wijzigde dit bericht op woensdag 13 juni 2007 20:13 (4%)

FJR1300

Reg. datum:
11 dec. 2002
@Wicked-Matt,
veel plezier in Schotland.
omgeving Perth:
-Scone palace
-Braemar en omgeving
-Pitlochry oa Gueens View, Loch Tummel, Blair Castle

omgeving Inverness
-Loch Ness (vooral de B852)
-Fort August
-Fort george
-Urquhart Castle
-Ullapool
zie ook: http://lucsa1.be/Schotland2006/schotland.2006.htm
FJR-Groetjes
Yamaha
http://lucsa1.be

Schnitzelsüchtig

Reg. datum:
25 feb. 2003
quote:
Texan schreef op 13 juni 2007 @ 15:14:
Herr Flick, where are you...... *D.

* Herr Flick meldt! O-)

Ik hoor niemand praten over "applecross"...

De hele westkant is gewoonweg om je vingers bij af te likken zo mooi. Loch Ness mogen ze wat mij betreft dichtgooien, is echt geen hol aan. De straat naar Rannoch Station is zeker leuk, maar hou wel rekening met je brandstof. Als je daar staat, dan is de dichtsbijzijnde pomp ca 60/70 km!! Je moet dan richting Killin (mooi dorpje met een leuk waterpartijtje).

Verder kan het eigenlijk niet fout in schotland, het eten is er goed, en alles is schoon.

Mijn ervaring is wel dat de goedkope slaaplaatsen niet goedkoop zijn. We hebben B&B's gedaan, een jeugdherberg en zelfs geslapen in een bunkhouse. Bij de jeugdherberg en het bunkhouse moet je alles bijhuren zoals een slaapzak of handdoeken, en ook zit er geen onbijtje bij. Als je dit allemaal erbij telt dan kun je net zo goed een gewoon B&B nemen, net zo duur en All-in.

schotland 2006 103 (Small).jpg

Dit is rannoch station, je snapt niet wat het daar doet, want verder houd hier de bewoonde wereld gewoon op, het ligt echt "in the middle of nowhere".

http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/416178/34f45f03299b85951638129ba09de6a7

Queensvieuw, erg mooi :Y

http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/428433/9abd2dcc12dc89d1c21135c537fc638a

Zo was onze route ongeveer, alleen was ie te kort, en hebben we er nog wat km's bij moeten smokkelen, jammer achteraf, anders waren we nog naar John O groats gereden.

http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/426400/325c5bb0140dfac6dd5ecbfa6da74e58

LET OP: ook onze ome Koos kennen ze daar! -O-

http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/416176/35e65edb433cd448a70eaefd1df9d784

Zulke mooie plaatjes kun je vrijwel op elk moment maken.*

http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/521396/408667f26c8427e272152bb17ed9b968

have fun! :]

*mits je in het bezit bent van zo'n mooie motor *O* :+
Herr Flick wijzigde dit bericht op donderdag 14 juni 2007 10:16 (26%)
Lekkerste schnitzels ooit: N50 26.748 E6 56.298, Grootste schnitzels ooit: N50 04.659 E8 25.171 Te huur: Garmin GPS

Born to Ride

Reg. datum:
29 jun. 2004
Had ik toch net Apple Cross genoemd...

FJR1300

Reg. datum:
11 dec. 2002
quote:
Herr Flick schreef op 14 juni 2007 @ 10:02:

[...]

* Herr Flick meldt! O-)

Ik hoor niemand praten over "applecross"...

De hele westkant is gewoonweg om je vingers bij af te likken zo mooi. Loch Ness mogen ze wat mij betreft dichtgooien, is echt geen hol aan. De straat naar Rannoch Station is zeker leuk, maar hou wel rekening met je brandstof. Als je daar staat, dan is de dichtsbijzijnde pomp ca 60/70 km!! Je moet dan richting Killin (mooi dorpje met een leuk waterpartijtje).

Verder kan het eigenlijk niet fout in schotland, het eten is er goed, en alles is schoon.

Zelf Applecross niet vermeld, wegens de afstand vanaf Inverness.
Even bekeken op de pc, heen naar Applecross via de kustweg en terug via de pas is zo'n 280km vanaf Inverness, is dus te doen. :Y
FJR-Groetjes
Yamaha
http://lucsa1.be

Schnitzelsüchtig

Reg. datum:
25 feb. 2003
quote:
Sphyrnidus schreef op 14 juni 2007 @ 11:31:
Had ik toch net Apple Cross genoemd...

Klopt, sorry! :X
Lekkerste schnitzels ooit: N50 26.748 E6 56.298, Grootste schnitzels ooit: N50 04.659 E8 25.171 Te huur: Garmin GPS

Firefighting Rulezzz

Reg. datum:
02 jan. 2005
nou ik ga dus met hem mee naar schotland!

maar hoe zit dat nou met het afplakken van de koplamp...is het echt nodig of kijken ze er niet naar!

gr ej

Schnitzelsüchtig

Reg. datum:
25 feb. 2003
quote:
wicked brutus schreef op 14 juni 2007 @ 13:47:
nou ik ga dus met hem mee naar schotland!

maar hoe zit dat nou met het afplakken van de koplamp...is het echt nodig of kijken ze er niet naar!

gr ej

Officieel moet het, maar er zal geen haan naar kraaien (denk ik)

de in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Back to basic

Reg. datum:
15 apr. 2004
heb daar met een Xenon koplamp rond gereden en dat gaf geen problemen.
Reis naar centraal Azie

Born to Ride

Reg. datum:
29 jun. 2004
Ik heb echt nog nooit de lampen afgeplakt, noch van auto, noch van de motor. Kijk eens naar de Engelsen hier die doen het ook vrijwel niet.
Nooit commentaar opgehad. En bovendien in Schotland op die kleine weggetjes kom je maar weinig verkeer tegen. Ze hebben wel hele lieve bordjes waar ze het andere keer mee waarschuwen dat een bepaalde weg populair is bij motorrijders.

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Hosting by True