quote:Heb in de auto toch altijd zo'n opgesloten gevoel dat ik nergens heen kan
quote:Jan Hofstra schreef op 18 juni 2007 @ 13:05:
Je begint net met lessen, alees is dus nieuw en spannend.
OK, motorrijden is niet zonder risico's. Gladheid, kiezels of zand op de weg of zomaar in eenh bocht. Om nog maar te zwijgen over automobilisten die je om de een of andere reden niet zien.
Maar daar moet een goede rijinstructeur je nu juist op voorbereiden. Die moet je aanleren om een bocht goed te overzien, het wegdek te "lezen" en het gedrag van de andere weggebruikers te bekijken en hoe daarop te reageren.
Wat je in ieder geval in de gaten moet houden is dat iedereen hier op het forum het heeft moeten leren. Ook voor ons zijn die eerste lessen spannend geweest. Maar op een gegeven moment vind je opeens die balans tussen concentratie op het verkeer en plezier in het rijden. Dat is het moment waarop je dus echt gaat motorrijden.
Veel plezier en veilige kilometers.
"Opa"Jan
quote:
Schrootpiloot/ tweewiel-forens
quote:Muerte schreef op 17 juni 2007 @ 10:42:
[...]
naar mijn idee is het juist wel ontspannend, je bent wel bezig met het verkeer enzo, maar dat is gewoon routine (even het file rijden niet mee gerekend, dat is wel inspannend). Als je gewoon rust in je hoofd heb en gewoon goed oplet kan je erg ontspannen rijden.
quote:Atsui schreef op 20 juni 2007 @ 09:17:
Ge kunt je altijd zoiets aanschaffen, die vallen blijkbaar nie ...![]()
[afbeelding]
quote:OnELeG schreef op 27 juni 2007 @ 14:00:
En dat moeten we serieus nemen? Of je rijd zelf geen motert O_o
quote:OnELeG schreef op 27 juni 2007 @ 14:33:
Hmkay RR. ik dacht dat je het sarcastisch bedoelde =(
Maar waarom wil je het dan niet aanraden bij andere mensen?
quote:RR. schreef op 27 juni 2007 @ 15:12:
[...]
Heel simpel: motorrijden is een gevaarlijke bezigheid, dat hebben ik en vele anderen aan den lijve mogen ondervinden.
Dat raad ik andere mensen niet aan, zeker mijn dierbaren niet.
Bovendien ben ik er op geen enkele manier bij gebaat als er meer motorrijders bij zouden komen.
Als het iemand leuk lijkt, moet hij of zij het zeker gaan doen.
Ik probeer alleen niemand ervan te overtuigen dat hij ermee moet beginnen.
als het zo gevaarlijk is waarom doe je hetzelf dan wel?quote:RR. schreef op 27 juni 2007 @ 15:12:
[...]
Heel simpel: motorrijden is een gevaarlijke bezigheid, dat hebben ik en vele anderen aan den lijve mogen ondervinden.
Dat raad ik andere mensen niet aan, zeker mijn dierbaren niet.
Bovendien ben ik er op geen enkele manier bij gebaat als er meer motorrijders bij zouden komen.
Als het iemand leuk lijkt, moet hij of zij het zeker gaan doen.
Ik probeer alleen niemand ervan te overtuigen dat hij ermee moet beginnen.
quote:Tienes schreef op 27 juni 2007 @ 15:44:
[...]
als het zo gevaarlijk is waarom doe je hetzelf dan wel?

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3