Project ZX-6R

Sleor

Die hard MF'er
16 feb 2004
421
0
Oostende-België
UPDATE op de laatste pagina

Ik heb dus eindelijk de gifgroene kawa in mijn garage staan.

Het is een '98er , met ongeveer 35.000 km op de klok.

Algemene staat is niet super, maar dat is natuurlijk prijs/ werklust gebonden lijkt me :) .

Aangezien er hier veel plaatjeskijkers zijn, zal ik meteen maar met de deur in huis vallen.

M4110002.jpg



M4110003.jpg


De boel is recht hoor, de tank stond toen al los van even te gluren ;)
M4110004.jpg



M4110005.jpg



M4110006.jpg



M4110007.jpg


De doos met wa spullen er nog bij, half kuipdeel in goede staat erbij.
M4110008.jpg


Radiator heeft beetje schuifschade aan de zijkant, maar niet diep, en dus dicht.
M4110009.jpg



M4110010.jpg



M4110011.jpg



M4110012.jpg


Bandjes voor en achter Dunlop Sportmax, redelijke staat, niet verstorven.
M4110013.jpg



M4110014.jpg


Zal creatief denken worden om die weg te werken.
M4110015.jpg



M4110016.jpg



M4110017.jpg


Deze plek baarde me wat zorgen, na verdere inspectie blijkt enkel die opstaande rond rond de veer eraf te zijn, hoe krijg je dit in hemelsnaam voor elkaar? Gebroken ketting/veer?
M4110018.jpg



M4110019.jpg



M4110020.jpg


De kont.
M4110021.jpg


De kont. Ander erop of deze laten?
M4110022.jpg




Tips en hints zijn zeker altijd welkom, is men eerste fighter projectje, en het zal niet zo snel gaan.
 
Laatst bewerkt:
hmm ziet er leuke boel uit, heb je wel onmiddelijk iets om aan te sleutelen.
Start ze ? of ook enig andere problemen ?
vee suck6 en vele pics van de vordering, kheb hoge verwachtingen :9
 
Is zeker wel wat leuks van te maken!

Heb je trouwens intresse in een zgan ZX10R schokdemper? Heb m niet meer nodig...

Succes ermee...

Bjorn
 
mag ik je koelvloeistof reservoirtje hebben?

Ik heb een 600 blok in een 400 gelepeld...
Mijn eigen tankje past niet meer, wie weet past deze perfect! :)
 
Frame of subframe lijkt idd krom.

Maar dit komt doordat de tank los erop ligt, lag dus niet goed op zijn plekje voor de foto.

Hij start, met één druk op de knop, en reageert goed op de gashendel.

Ik zal het onthouden voor die veer, eerst maar even kijken hoe alles ervoor staat.

En dat tankje zal ik voorlopig nog zelf houden, tot er dus een (nette) oplossing voor is.
 
Dat ronde gat voor die achterschokbreker komt omdat die achterbrug "passend" gemaakt is aangezien dit niet de originele achterbrug is.

Valt me idd ook op dat het subframe zo krom als een hoepel is :X

Damn wat ziet die fiets eruit '(
 
Laatst bewerkt:
Dat ronde gat voor die achterschokbreker komt omdat die achterbrug "passend" gemaakt is aangezien dit niet de originele achterbrug is.

Valt me idd ook op dat het subframe zo krom als een hoepel is :X

Damn wat ziet die fiets eruit '(
:^

Achterbrug is niet origineel inderdaad.
 
Ai, ideetje waar die wel vandaan komt? ( achterbrug).

Kan er iemand eens meten hoe lang de ori versie is?

Zal dus mss nog andere achterbrug worden.
 
Laatst bewerkt:
leuk ding om aan te beginnen.. mooi frame iig :Y

idd veel pekel gereden of altijd buiten gestaan ofzo.. echt véél roest :o
Ik hoop voor je dat je niet nog veel meer kapotte dingen tegen komt, want aan die brug te zien is er iemand echt flink aan het prutsen geweest..



Gewoon de tank en plastic erafhalen en goed nameten of alles nog een beetje recht is..


Succes met je fiets *O* :W
 
Het zal wel moeten goed komen ;)

Denk dat ik dit weekend al zal beginnen met demontage, die zand en parelstraal machienen @ work moeten toch ook benut worden? _O-
 
lijkt idd op een brug voor een 95-97er

ik heb nog een brug van een 2002 model (is hetzelfde als 1998) ;) alsook een rempedaal enz...

Als die luchtinlaten afgetaped zijn, onmiddellijk erafhalen hoor... Fietsje ziet er wel afgeragd uit, maarja die dingen kunnen wel wat hebben. Als je netjes sleutelt komt het weer helemaal goed
 
Laatst bewerkt:
Gewoon de tank en plastic erafhalen en goed nameten of alles nog een beetje recht is..

:^

Strax ga je er van alles aan doen om tot de ontdekking te komen dat het balhoofd naar de eeuwige jachtvelden is.. of het frame, blok..
 
Ik heb het subframe al eens deftig bekeken ondertussen, en die is op het zicht toch echt wel recht, die foto waarop dit anders lijkt is door de hoek van de foto, de los opligende tank, en de tankpad die er nog es scheef op gekleefd is ook.

Zal nu fftjes beginnen met de boel lossen.

Die achterbrug/rempedaal hou ik in gedachten!
 
Deze middag begonnen met wat demontage, rustig aan wel te verstaan omdat ik niet alles vlug vlug onder handen wil nemen, is ook men eerste fihter, en 2 de motor rebuild (1ste was "maar" een 1 cilinder 4 takt full cross).

Er zijn terug wel wat foto's gemaakt, kben namenlijk een redelijke fotoman :Y .

Mocht er teveel foto's opstaan, dan mogen de modjes dit laten weten/aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Leuk project!!! Ik weet dat PATTEX84 opzoek is naar kappen en een koplamp van een zx6r uit '98. Ik heb hem net even gebeld, omdat hij aan het werk is en de vraag is nu:

Verkoop je de onderdelen die je niet meer nodig hebt los...?
 
Laatst bewerkt:
strakke actie en debiel veel foto's!
hehe..
hey, ik zat te denken aan plastic sliders voor op de vork en achterbrug :9
nu ik al die pics zie krijg ik zin om aan m'n cb te sleutelen.
 
Als ik het nu bekijk staan er idd debiel veel foto's op, kzal ze strax als ik thuis ben wel wat verwijderen, en comments bij zetten. ;)


Edit: kheb er wat verwijderd, ben van mening dat je niet genoeg foto's kan nemen van alles, zo heb je bij de rebuild genoeg plaatjes om te kijken hoe het terug zat, heb het zo al eens meegemaakt dat ik wou dat ik meer foto's had genomen van bepaalde dingen.

Betreffende die originele onderdelen, ik heb enkel de rechter zijkuip die in goede staat is, zonder schade.

De koplamp heb ik ook, maar dit is zonder het koplampglas. Daarnaast nog een spiegel die beschadigt is, en beide kunststoffen ram -air kanalen.


Ben er nog niet uit wat ik met de achterbrug ga doen, kan er soms iemand eens meten wat de asbreedte is van een VFR800 achterbrug? :9~

Weet er iemand waar ik aan zon Z1000 kontje kan komen? Online vind ik niet direkt een shop, ik moet nog eens lokaal gaan bellen naar een handelaar in polyster kuipdelen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan