Z1000 - Z750 - Z750S Meeting plaza deel 34

wat gaat die ouwe muis bestijgen ?

  • APRILLIA TUONO FACTORY

    Stemmen: 1 2,2%
  • MOTO MORINI CORSARE VELOCE

    Stemmen: 4 8,9%
  • KAWASAKI ZZR1400

    Stemmen: 12 26,7%
  • KAWASAKI ZX10R

    Stemmen: 7 15,6%
  • KAWASAKI ZX6R

    Stemmen: 2 4,4%
  • KTM SUPERDUKE R

    Stemmen: 7 15,6%
  • MV AUGUSTA BRUTALE 910R

    Stemmen: 9 20,0%
  • DUCATIE 1098S

    Stemmen: 3 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    45
Status
Niet open voor verdere reacties.
ThanX voor de reacties.... :)


We zijn idd goed verzekerd.... Gelukkig maar.
En BartZ1000,dat sappig verwoorden...daar ben ik een ster in hoor...hahahaha :+ :X
 
Ik overweeg om mijn Z weg te doen. Het is een Z750 zonder abs in het zwart van begin april 2007 (nog geen drie maanden oud). Kilometerstand is 3200 km. De motor is nog volledig standaard en de banden zijn in goede staat. Foto staat in de openingspost.

Het vervelende is dat mijn motor schade heeft aan de rechterzijde. Iemand ging erop zitten, kon de motor niet rechtop houden en heeft de motor neergelegd. Gevolg: optische schade aan:

-rechter spiegel (klein krasje)
-licht gekromde remhendel
-zilveren deel van het frame (van aliminium) is licht bekrast
-klein krasje op de koppelingsdeksel
-onstekingskapje moet vervangen worden
-diepere krassen op de uitlaatsteun
-en op de kont zit een kras (waarschijnlijk toen die persoon eraf ging stappen om neer te leggen). Deze kras zit op de kap (precies achter de duozit) die bij elke Z750 hetzelfde is, zowel bij de zwarte, de groene als de zilvere.

Op zich zie je de schade niet eens, je moet de motor van dichtbij bekijken om het te zien, muv de kras op de kont.

Waaorm dit verhaal? Ik vraag mij af wat een goede prijs is voor de motor. Iemand enig idee? Wellicht dat ik later foto's kan plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg om mijn Z weg te doen. Het is een Z750 zonder abs in het zwart van begin april 2007 (nog geen drie maanden oud). Kilometerstand is 3200 km. De motor is nog volledig standaard en de banden zijn in goede staat. Foto staat in de openingspost.

Het vervelende is dat mijn motor schade heeft aan de rechterzijde. Iemand ging erop zitten, kon de motor niet rechtop houden en heeft de motor neergelegd. Gevolg: optische schade aan:

-rechter spiegel (klein krasje)
-licht gekromde remhendel
-zilveren deel van het frame (van aliminium) is licht bekrast
-klein krasje op de koppelingsdeksel
-onstekingskapje moet vervangen worden
-diepere krassen op de uitlaatsteun
-en op de kont zit een kras (waarschijnlijk toen die persoon eraf ging stappen om neer te leggen). Deze kras zit op de kap (precies achter de duozit) die bij elke Z750 hetzelfde is, zowel bij de zwarte, de groene als de zilvere.

Op zich zie je de schade niet eens, je moet de motor van dichtbij bekijken om het te zien, muv de kras op de kont.

Waaorm dit verhaal? Ik vraag mij af wat een goede prijs is voor de motor. Iemand enig idee? Wellicht dat ik later foto's kan plaatsen.

als je nu gewoon die slimmerik die hem heeft omgelegd effe de kosten laat betalen, is niet meer dan normaal...
en verkopen, je hebt er zolang op gewacht... :?
 
als je nu gewoon die slimmerik die hem heeft omgelegd effe de kosten laat betalen, is niet meer dan normaal...
en verkopen, je hebt er zolang op gewacht... :?


waarom doe je hem weg :? :? :?

gewoon die gast de schade laten betalen... als je hierna een andere motor gaat kopen ga je er alleen maar op achteruit?! Of vind je hem toch niet lekker rijden?
 
als je nu gewoon die slimmerik die hem heeft omgelegd effe de kosten laat betalen, is niet meer dan normaal...
en verkopen, je hebt er zolang op gewacht... :?
ik meen me te herinneren dat ie zelf die slimmerik was.



waarom wil je je zetje al zo snel van de hand doen?
 
-O-

Ook Piepie heeft last van de vallende Z ziekte.

Afgelopen Zondag ben ik met de collega's van Gertjan een ritje gaan rijden...
Het begon tegen 2 uur te regenen en heb tegen de voorrijder gezegt dat ik niet met regen dijkjes wil rijden ,dat ik maar beter om kon draaien.
Dat heb ik gedaan,samen met Martin (woont ook in Helmond).
Wij over de A50 naar huis,lekker gangetje dr in.... Harstikke fijn.
Toen afslag Son en Breugel gepakt,lekker binnendoor naar huis sturen...een weg die ik al 100 keer gereden heb.
Ik kom van de rotonde af...geef gedoseerd gas...rij normale snelheid 50 kmph (altijd op nat wegdek!!!) wil afremmen voor een bocht....begint het voor óf achterwiel te blokkeren!!!!!!!

En niet zo zuinig ook....Zwiepen,zwabberen....Ik kon hem niet meer houden.
De Zet heeft toen met het voorwiel de bermrand geraakt,mij gelanceerd en toen is mijn geliefde Zet mij achterna gegaan...BOEM..het gras in.
Daar lag ik...meteen kijkend naar de Zet...ONEEEEEE...dacht ik...K*T!
"Het Zetje lag daar volle toeren te blazen...heb meteen de dodemansknop ingeschakeld.
Ondertussen was Martin mij te hulp geschoten,had zijn Busa aan de kant gezet...
Eerst gekeken of ik niks had en toen hebben we samen de Zet opgetild en aan de kant gezet.

Daar sta je dan... -O-
Je mooie Zetje,helemaal vol met zand en gras...
Schade op zich viel reuze mee.
Ik moest van Martin effe rustig bij komen want ik stond een partij te stuiteren.
We zijn toen naar een plek gereden waar we effe een bakkie leut hebben gedronken en de tranen konden wegpoetsen.
Wat voelde ik me ellendig.

Eenmaal thuis gekomen,slechte nieuws aan Gertjan verteld.
En toen begon mijn schouder pijn te doen...Waarschijnlijk door de adrenaline niks gevoeld op het moment zelf.
Ach...beetje tijgerbalsam doet wonderen...hahahaha

Het geschatte schade bedrag is ongeveer € 3500.
De hele rechterkant heeft LICHTE kras en schuifschade...niks krom of echt kapot.
Ik maar ook de Zet hebben echt geluk gehad...had veel erger kunnen aflopen.

Dus de Zet word nu definitief zwart.... _O-

De groetjes van Bermratje Piepie.
Das minder, maar gelukkig mankeer je zelf nagenoeg niks.
Als het alleen schuif schade is kan je hoop geld verdienen door alles gewoon zelf naar de spuiter te brengen.
 
@ bokkie: gefeli en dat je maar een grote jongen mag worden. *O* *O* *O*


@ luz: ook gefeli natuurlijk met je herstel. *O* *O* *O*


@ piepie: balen van de schade, maar je hebt zelf gelukkig niets ernstigs er aan over gehouden.
sterkte met het herstel van lichaam en motor.
 
Laatst bewerkt:
ik meen me te herinneren dat ie zelf die slimmerik was.



waarom wil je je zetje al zo snel van de hand doen?


dan nog, de krassen zijn bijna niet zichtbaar en bar-end spiegeltjes heb je al voor een prikje...
enkel de hendel en het kapje dan, lijkt me toch goedkoper dan het verlies dat je al maakt door hem nu al weg te doen...
ongetwijfeld zal de Z wel gewild zijn, maar als ie dan slechts een paar honderd € goedkoper dan nieuw zal kosten vrees ik dat de meeste liever voor een nieuwe gaan gezien die her en der toch weer beschikbaar zijn...
als ie niet bevalt moet je iets natuurlijk, maar volgens mij maak je op een motor van slechts 3 maanden toch vrij veel verlies...
 
dan nog, de krassen zijn bijna niet zichtbaar en bar-end spiegeltjes heb je al voor een prikje...
enkel de hendel en het kapje dan, lijkt me toch goedkoper dan het verlies dat je al maakt door hem nu al weg te doen...
ongetwijfeld zal de Z wel gewild zijn, maar als ie dan slechts een paar honderd € goedkoper dan nieuw zal kosten vrees ik dat de meeste liever voor een nieuwe gaan gezien die her en der toch weer beschikbaar zijn...
als ie niet bevalt moet je iets natuurlijk, maar volgens mij maak je op een motor van slechts 3 maanden toch vrij veel verlies...


:X :X verlies maak je cker ja... ik zou hem houden en zelf in ieder geval kappen overspuiten... enja die uitlaat...... :X wel zonde hoor...
 
:X :X verlies maak je cker ja... ik zou hem houden en zelf in ieder geval kappen overspuiten... enja die uitlaat...... :X wel zonde hoor...


uitlaat komt binnenkort ook wel als de vervangdempers beginnen toekomen, ik dacht dat iemand deze week al de Laser had, weet alleen ff niet meer wie...
 
goede morgen :W

:^

@luZ.... zou volgende week zaterdag uitkomen, zodat we ff naar de kleine meid komen kijken?????

mischien dat er meerdere Zetters mee willen????

(onder voorbehoud)
waarschijnlijk heb ik ook wel gelegenheid, zin en tijd om mee te gaan.


@ andre, nogmaals gefeliciteerd
@ ron, voor hoeveel pk ga je nu?
@ piepie, sterkte ermee, wel zonde.
wat voor zwart gaat het worden?

@ anonymous, gewoon blijven rijden de Z, is goedkoopste oplossing
 
Laatst bewerkt:
Het gaat een 2006 Mercedes Benz kleur worden.... 8-)
Zwart met een hoop gekleurde metallicdeeltjes...
Als de zon dr op staat is het één en al glitter...echt heel speciaal.

Vind het wel sund,geen Titaantjes meer...maar ach...een keer een ander kleurtje :+


:W
 
succes met opknappen Pieps..
Lichamelijk alles een beetje op orde ???
 
Jawellll.... :+

Heb nog wel last van mijn schouder....Vooral als er druk op gezet word.
Maar ibuprofennekes doen wonderen.

Verder is het deukje in mijn ego ook al aan het slijten...hihihi :X
 
Jawellll.... :+

Heb nog wel last van mijn schouder....Vooral als er druk op gezet word.
Maar ibuprofennekes doen wonderen.

Verder is het deukje in mijn ego ook al aan het slijten...hihihi :X
Je ego herstelt steeds sneller naar mate je meer valt O-)
Maar zou het niet gaan uittesten neem mijn woord daar maar voor aan ;)
 
@Zven: ik ben bezig om de kosten te verhalen op de persoon die voor de schade verantwoordelijk is. Op zich heb ik er niet zo heel lang op de z gewacht, namelijk een maand.

Ik geef je helemaal gelijk dat als ik iets onder de nieuwprijs zit, dat mensen automatisch voor een nieuwe gaan. Zou ik ook doen. Klote is dus, dat het lastig is om een prijs te bepalen, ivm de schade. Sowieso zal ik (flink) verlies maken. Het verlies is een van de factoren dat bepaalt of ik de z houd of niet.

@Vinnie_v: het is niet de bedoeling dat ik dit jaar een andere motor haal. Ik doe hem weg omdat ik momenteel 't geld kan gebruiken voor andere prioriteiten. Maar de motor hoeft niet per se weg. De Z rijdt best lekker hoor, al zou ik dat waarschijnlijk ook gezegd hebben over een GSR-600. Ik heb heb maar op 3 of 4 verschillende motoren gereden. Mocht ik voor een andere motor gaan, dan wordt het waarschijnlijk een k8 GSX-R 750, dus volgend jaar pas.

@knutsel: nope, ik heb de schade niet veroorzaakt.

@Ad/Z-1000: waarschijnlijk is de z houden en d'r op blijven rijden het handigst, inderdaad.

Maar waar hebben we het nu over? Hieronder heb ik enkele foto's opgenomen van de schade. Ik heb de motor niet schoongemaakt op de foto's, dus andere plekjes (op de kont en bv de koppelingsdeksel) zijn viezigheid.

Uitlaatsteun
f6379579c255b7d75c8bae4fed1311e7

Koppelingsdeksel en ontstekingskapje
91d2358aa0b6f2ae1cc00d225f07665f

Motorsteun of frame of wat het ook is
726c8e31e1c4e3fdd81056986701feaf

Remhendel
0739a8f40d519e552b86f32388dfc06c

Rechter stuurgewicht
2ee4d205212b67bd68b3bc0dad6b16ef

Rechter spiegel
3c3d5148fad097035657ac382a2e53ec

Krassen op de kont
d8b3ae51752e3a00d57127091638db6c

Van 1,5m afstand
ff11880dd38fa791266461993f5f8727


Eigenlijk een ideale fiets, voor iemand die er pazzo's, bar-end mirrors en andere uitlaat op laat zetten. Ik heb geen foto van de tank. Daar is de zwarte lak (onderlaag is er nog) weg op 1 plek. Is een doorsnede van 2 mm. Per ongeluk zelf m'n sleutel op laten vallen. Van 30 cm hoogte of zo... Meteen de lak weg... :( Maar ja goed, moest er nog eens bij komen. Ik heb de z sinds 3 april en de schade sinds 5 april... Bij de eerste beurt is het onstekingskapje provisorisch gedicht met kit, tegen lekken.

Nogmaals, nav deze foto's: wat is een goede prijs voor de fiets?
 
Laatst bewerkt:
Jawellll.... :+

Heb nog wel last van mijn schouder....Vooral als er druk op gezet word.
Maar ibuprofennekes doen wonderen.

Verder is het deukje in mijn ego ook al aan het slijten...hihihi :X

Veel sterkte en beterschap toegewenst!
Gelukkig maar dat je goed verzekerd bent! :)
 
-O-

Ook Piepie heeft last van de vallende Z ziekte.

Afgelopen Zondag ben ik met .........................................................



........................................had veel erger kunnen aflopen.

Dus de Zet word nu definitief zwart.... _O-

De groetjes van Bermratje Piepie.
:o :o :o

meisje toch...en die ouwe had het nog zo gezegd ;)

Jammer meid...zonde van de fiets ;( , begrijp dat je zelf enorm baal , maar belangrijkste is dat je zelf geen schade oploopt *D .

Fiets is te herstellen en voelt er niks van , menselijk lichaam is soms een probleem

Verder niet meer over nadenken over het hoe en wat, maar de eerste de beste keer weer gaan rijden....ook met regen anders wordt je alleen maar onzeker

Sterkte met het herstel aan jezelf en je fiets :W
 
Het gaat een 2006 Mercedes Benz kleur worden.... 8-)
Zwart met een hoop gekleurde metallicdeeltjes...
Als de zon dr op staat is het één en al glitter...echt heel speciaal.

Vind het wel sund,geen Titaantjes meer...maar ach...een keer een ander kleurtje :+


:W
Heb ik nog een lekker Titaantje voor je in de aanbieding zeg *D :Y :P


full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan