Triumph Tiger 800

Status
Niet open voor verdere reacties.

VaraVriend

MF veteraan
7 okt 2003
1.502
11
Breukelen
Triumph heeft een godsgruwelijk mooie nieuwe motor gemaakt.
De Triumph Tiger 1050

full

:9~

Deze heb ik gereden op de Triump days en ik moet zeggen; het rijdt geweldig. Alleen heeft die wel een 1050 cc blok en dat hoeft van mij niet perse. Minder mag van mij ook. Daar wordt die meestal ook een stuk goedkoper van. :Y En het rijdt vaak leuker.

Nu heb ik diezelfde dag ook met de Daytona 675 over het circuit van Lelystad mogen raggen 8-) .
Nou vind ik die Daytona 675 helemaal niks door die belachelijke zithouding, maar die heeft wel een fabelhaftig 3-cilinder motorblok.

Dus waarom niet een teruggetuned Daytona 675 blok in een Tigerframe plaatsen en je hebt een verkooptopper ala V-strom 650 (Die was eerst ook alleen als 1000 cc verkrijgbaar, later hebben ze een SV blok erin gelepeld).

Dus moraal van het verhaal. Ik wil een Tiger 675 voor rond 8000-9000 Euro. Dan ben ik de eerste die hem koopt. Wie nog meer ?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3 jaar na dato is die er dan eindelijk.

full

full


MCN filmpje Tiger 800 eerste korte test

eMoto filmpje Tiger 800

Visor down Tiger 800 test verslag

Visor down Tiger XC 800 test verslag

Ashon bikes Tiger 800 test verslag

Motorfreaks test Tiger 800

Motorklik Tiger 800 test met filmpje
 
Laatst bewerkt:
Triumph heeft een godsgruwelijk mooie nieuwe motor gemaakt.
De Triumph Tiger 1050

[afbeelding]
:9~

Deze heb ik gereden op de Triump days en ik moet zeggen; het rijdt geweldig. Alleen heeft die wel een 1050 cc blok en dat hoeft van mij niet perse. Minder mag van mij ook. Daar wordt die meestal ook een stuk goedkoper van. :Y En het rijdt vaak leuker.

Nu heb ik diezelfde dag ook met de Daytona 675 over het circuit van Lelystad mogen raggen 8-) .
Nou vind ik die Daytona 675 helemaal niks door die debiele zithouding, maar die heeft wel een fabelhaftig 3-cilinder motorblok.

Dus waarom niet een teruggetuned Daytona 675 blok in een Tigerframe plaatsen en je hebt een verkooptopper ala V-strom 650 (Die was eerst ook alleen als 1000 cc verkrijgbaar, later hebben ze een SV blok erin gelepeld).

Dus moraal van het verhaal. Ik wil een Tiger 675 voor rond 8000-9000 Euro. Dan ben ik de eerste die hem koopt. Wie nog meer ?

Bah de street triple komt al uit met deze motor. Misschien is de volgende stap de Tiger 675
 
Bah de street triple komt al uit met deze motor. Misschien is de volgende stap de Tiger 675

Ik weet het bijna zeker. Maar de Tiger 1050 loopt nu nog te goed. Daarom zullen ze nog wel even wachten met 675, aangezien anders de verkopen van de 1050 wel eens scherp kunnen gaan dalen.
 
Kan heel goed naast elkaar bestaan denk ik(en andere).
Gedult dan maar.(maar dat heb ik niet :( )
 
Kan heel goed naast elkaar bestaan denk ik(en andere).
Gedult dan maar.(maar dat heb ik niet :( )

Ze kunnen wel naast elkaar bestaan,echter als er een lichtere en goedkopere uitvoering is, loopt die meestal veel beter.

V-strom 650 staat nu op 2e plaats van verkopen van 2006. V-strom 1000 komt niet in top 10 voor.

Een ander voorbeeld is de Fazer. Hoeveel 600's zie je daar wel niet van rijden t.o.v. de 1000.
 
Laatst bewerkt:
Kom op dan maar met een Tiger 675!Dacht dat de fabrikanten eerder de 1000 versie brachten en dan de 650/ 600 modellen,dus model 2008 denk ik.
Ze kunnen wel naast elkaar bestaan,echter als er een lichtere en goedkopere uitvoering is, loopt die meestal veel beter.

V-strom 650 staat nu op 2e plaats van verkopen van 2006. V-strom 1000 komt niet in top 10 voor.

Een ander voorbeeld is de Fazer. Hoeveel 600's zie je daar wel niet van rijden t.o.v. de 1000.
 
Triumph heeft een godsgruwelijk mooie nieuwe motor gemaakt.
De Triumph Tiger 1050

[afbeelding]
:9~

Deze heb ik gereden op de Triump days en ik moet zeggen; het rijdt geweldig. Alleen heeft die wel een 1050 cc blok en dat hoeft van mij niet perse. Minder mag van mij ook. Daar wordt die meestal ook een stuk goedkoper van. :Y En het rijdt vaak leuker.

Nu heb ik diezelfde dag ook met de Daytona 675 over het circuit van Lelystad mogen raggen 8-) .
Nou vind ik die Daytona 675 helemaal niks door die debiele zithouding, maar die heeft wel een fabelhaftig 3-cilinder motorblok.

Dus waarom niet een teruggetuned Daytona 675 blok in een Tigerframe plaatsen en je hebt een verkooptopper ala V-strom 650 (Die was eerst ook alleen als 1000 cc verkrijgbaar, later hebben ze een SV blok erin gelepeld).

Dus moraal van het verhaal. Ik wil een Tiger 675 voor rond 8000-9000 Euro. Dan ben ik de eerste die hem koopt. Wie nog meer ?

Wel, ik heb goed nieuws voor je! Halverwege 2008 komt de Tiger 675 op de markt. Dit is absoluut zeker en komt uit zéér betrouwbare bron. Nog een paar maandjes wachten dus maar dan... :) .
 
Wel, ik heb goed nieuws voor je! Halverwege 2008 komt de Tiger 675 op de markt. Dit is absoluut zeker en komt uit zéér betrouwbare bron. Nog een paar maandjes wachten dus maar dan... :) .

Ole *O*. Da's fijn om te horen.

Iemand interesse in een witte Triumph Tiger 1050 ABS met complete kofferset medio Juni 2008 :? :Y
 
@varavriend: Een tiger 675 lijkt mij niet zo handig als je hem echt wil gebruiken voor wat die gemaakt is. Denk niet dat de 675 volgepakt en met duo nog goed van plaats zal geraken. Heb zelf een speed triple en dat is dezelfde blok als de tiger maar die van de tiger is wel wat teruggetuned maar aan de andere kant heeft de tiger dan wel meer koppel en dat is wat je nodig hebt als je volgepakt wil toeren.
 
@varavriend: Een tiger 675 lijkt mij niet zo handig als je hem echt wil gebruiken voor wat die gemaakt is. Denk niet dat de 675 volgepakt en met duo nog goed van plaats zal geraken. Heb zelf een speed triple en dat is dezelfde blok als de tiger maar die van de tiger is wel wat teruggetuned maar aan de andere kant heeft de tiger dan wel meer koppel en dat is wat je nodig hebt als je volgepakt wil toeren.

Het is maar net hoe je goed van zijn plaats komen definieert. Ik heb in mijn leven toch al heel wat motoren gereden en ben van mening, dat je met minder vermogen en cc's vaak meer lol hebt en zeker niet altijd langzamer bent. :] :Y

Heb altijd erg veel lol gehad met mijn V-strom 650 (ook met passagiere) in de bergen en nooit vermogen te kort gehad en de Tiger 675 zal waarschijnlijk nog meer vermogen hebben.

Het is gewoon zo dat de moderne zware motoren overbodig veel vermogen (waar veel bestuurders helemaal niet mee overweg kunnen) hebben en dat nu zo'n beetje als norm wordt beschouwd. Leuk als je wheelies boven de 100 km/uur wil maken en op het circuit maar verder ?? :?
 
Het is maar net hoe je goed van zijn plaats komen definieert. Ik heb in mijn leven toch al heel wat motoren gereden en ben van mening, dat je met minder vermogen en cc's vaak meer lol hebt en zeker niet altijd langzamer bent. :] :Y

Heb altijd erg veel lol gehad met mijn V-strom 650 (ook met passagiere) in de bergen en nooit vermogen te kort gehad en de Tiger 675 zal waarschijnlijk nog meer vermogen hebben.

Het is gewoon zo dat de moderne zware motoren overbodig veel vermogen (waar veel bestuurders helemaal niet mee overweg kunnen) hebben en dat nu zo'n beetje als norm wordt beschouwd. Leuk als je wheelies boven de 100 km/uur wil maken en op het circuit maar verder ?? :?
Het is maar wat je van een motor verwacht natuurlijk, iedereen zijn eigen rijstijl. Ben wel eens met jou dat er motoren zijn die voor de openbare weg gewoon teveel en onbruikbare pk's hebben maar vindt dat mijn speed triple er juist genoeg heeft. Ben niet iemand die hard rijdt maar hou erg van een sterke trekkracht en zou dat een beetje missen als ik op een "lichtere" motor zou gaan rijden. Is misschien nog zo geen slechte zet van Triumph om ook een lichtere Tiger uit te brengen. Voor ieder wat wils dus ;) .
 
Wel, ik heb goed nieuws voor je! Halverwege 2008 komt de Tiger 675 op de markt. Dit is absoluut zeker en komt uit zéér betrouwbare bron. Nog een paar maandjes wachten dus maar dan... :) .

We leven nu half 2008 en het blijft toch angstig stil rond de Tiger 675.
Ben bang dat die voorlopig niet komt. :/
 
;( ;( Volgende week zondag is er weer een dealermeeting bij de Triumphfabriek. Wie weet komen ze dan met goed nieuws *D *D

Heb juist mijn Street Triple afbesteld omdat ie pas in november geleverd kan worden. In de hoop dat Triumph heel snel met de Tiger 675 uitkomt. Dan istie van mij! van mij! van mij! (met heel snel bedoel ik ergens in 2009/2010, zo lang wil ik wel wachten op zo'n droommotor).

Irene (de vriendin van) :]
 
Triumph heeft de 2009 kollectie bekend gemaakt.
Er komt geen Tiger 675 in 2009.

Nieuws qua 675 is er wel dat er een luxere Street Triple komt, de Street Triple R
 
Ik kom net van de Triumph dealer (Roke) en hij zei dat er wel plannen zijn voor een Tiger 675 begin 2009.

We zullen wel zien.
 
Ik kom net van de Triumph dealer (Roke) en hij zei dat er wel plannen zijn voor een Tiger 675 begin 2009.

We zullen wel zien.

Ik kan die kleine Tijger nog wel even op mijn buik schrijven. Al zegt Motorhuis Bruurs dat Triumph nog wel iets achter de hand heeft gehouden voor 2009... :Y

@Joris Jansen: ik wist dat het lang wachten was, maar eerst werd sept/okt gezegd. Een week na mijn bestelling kreeg ik bericht dat het november werd. Tja, en dan zet ik hem toch een tijd binnen. Da's zonde. Dan liever een paar maandjes extra bedenktijd ;)

Ir1
 
Ik kom net van de Triumph dealer (Roke) en hij zei dat er wel plannen zijn voor een Tiger 675 begin 2009.

We zullen wel zien.

Hebben ze afgelopen weekeind bij de 2009 intoductie van Triumph toch slecht geluisterd.
We hebben zelfs al de 2009 folders in de winkel en staat niks in.
Het eerste nieuwe buiten de folder is de Thunderbird 1600 cruiser leverbaar va. sept/okt 2009
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan