quote:
quote:VaraVriend schreef op 29 juni 2007 @ 10:57:
Triumph heeft een godsgruwelijk mooie nieuwe motor gemaakt.
De Triumph Tiger 1050
[afbeelding]
![]()
Deze heb ik gereden op de Triump days en ik moet zeggen; het rijdt geweldig. Alleen heeft die wel een 1050 cc blok en dat hoeft van mij niet perse. Minder mag van mij ook. Daar wordt die meestal ook een stuk goedkoper van.En het rijdt vaak leuker.
Nu heb ik diezelfde dag ook met de Daytona 675 over het circuit van Lelystad mogen raggen.
Nou vind ik die Daytona 675 helemaal niks door die debiele zithouding, maar die heeft wel een fabelhaftig 3-cilinder motorblok.
Dus waarom niet een teruggetuned Daytona 675 blok in een Tigerframe plaatsen en je hebt een verkooptopper ala V-strom 650 (Die was eerst ook alleen als 1000 cc verkrijgbaar, later hebben ze een SV blok erin gelepeld).
Dus moraal van het verhaal. Ik wil een Tiger 675 voor rond 8000-9000 Euro. Dan ben ik de eerste die hem koopt. Wie nog meer ?
quote:Greeny schreef op 12 juli 2007 @ 15:55:
[...]
Bah de street triple komt al uit met deze motor. Misschien is de volgende stap de Tiger 675
quote:flink schreef op 13 juli 2007 @ 16:51:
Kan heel goed naast elkaar bestaan denk ik(en andere).
Gedult dan maar.(maar dat heb ik niet)
quote:VaraVriend schreef op 14 juli 2007 @ 11:27:
[...]
Ze kunnen wel naast elkaar bestaan,echter als er een lichtere en goedkopere uitvoering is, loopt die meestal veel beter.
V-strom 650 staat nu op 2e plaats van verkopen van 2006. V-strom 1000 komt niet in top 10 voor.
Een ander voorbeeld is de Fazer. Hoeveel 600's zie je daar wel niet van rijden t.o.v. de 1000.
quote:
quote:VaraVriend schreef op 29 juni 2007 @ 10:57:
Triumph heeft een godsgruwelijk mooie nieuwe motor gemaakt.
De Triumph Tiger 1050
[afbeelding]
![]()
Deze heb ik gereden op de Triump days en ik moet zeggen; het rijdt geweldig. Alleen heeft die wel een 1050 cc blok en dat hoeft van mij niet perse. Minder mag van mij ook. Daar wordt die meestal ook een stuk goedkoper van.En het rijdt vaak leuker.
Nu heb ik diezelfde dag ook met de Daytona 675 over het circuit van Lelystad mogen raggen.
Nou vind ik die Daytona 675 helemaal niks door die debiele zithouding, maar die heeft wel een fabelhaftig 3-cilinder motorblok.
Dus waarom niet een teruggetuned Daytona 675 blok in een Tigerframe plaatsen en je hebt een verkooptopper ala V-strom 650 (Die was eerst ook alleen als 1000 cc verkrijgbaar, later hebben ze een SV blok erin gelepeld).
Dus moraal van het verhaal. Ik wil een Tiger 675 voor rond 8000-9000 Euro. Dan ben ik de eerste die hem koopt. Wie nog meer ?
quote:steeksleutel 13 schreef op 30 november 2007 @ 15:39:
[...]
Wel, ik heb goed nieuws voor je! Halverwege 2008 komt de Tiger 675 op de markt. Dit is absoluut zeker en komt uit zéér betrouwbare bron. Nog een paar maandjes wachten dus maar dan....
nothing beats a big twin
quote:BA. schreef op 02 december 2007 @ 12:47:
@varavriend: Een tiger 675 lijkt mij niet zo handig als je hem echt wil gebruiken voor wat die gemaakt is. Denk niet dat de 675 volgepakt en met duo nog goed van plaats zal geraken. Heb zelf een speed triple en dat is dezelfde blok als de tiger maar die van de tiger is wel wat teruggetuned maar aan de andere kant heeft de tiger dan wel meer koppel en dat is wat je nodig hebt als je volgepakt wil toeren.
nothing beats a big twin
Het is maar wat je van een motor verwacht natuurlijk, iedereen zijn eigen rijstijl. Ben wel eens met jou dat er motoren zijn die voor de openbare weg gewoon teveel en onbruikbare pk's hebben maar vindt dat mijn speed triple er juist genoeg heeft. Ben niet iemand die hard rijdt maar hou erg van een sterke trekkracht en zou dat een beetje missen als ik op een "lichtere" motor zou gaan rijden. Is misschien nog zo geen slechte zet van Triumph om ook een lichtere Tiger uit te brengen. Voor ieder wat wils dusquote:VaraVriend schreef op 02 december 2007 @ 13:49:
[...]
Het is maar net hoe je goed van zijn plaats komen definieert. Ik heb in mijn leven toch al heel wat motoren gereden en ben van mening, dat je met minder vermogen en cc's vaak meer lol hebt en zeker niet altijd langzamer bent.![]()
Heb altijd erg veel lol gehad met mijn V-strom 650 (ook met passagiere) in de bergen en nooit vermogen te kort gehad en de Tiger 675 zal waarschijnlijk nog meer vermogen hebben.
Het is gewoon zo dat de moderne zware motoren overbodig veel vermogen (waar veel bestuurders helemaal niet mee overweg kunnen) hebben en dat nu zo'n beetje als norm wordt beschouwd. Leuk als je wheelies boven de 100 km/uur wil maken en op het circuit maar verder ??
quote:steeksleutel 13 schreef op 30 november 2007 @ 15:39:
Wel, ik heb goed nieuws voor je! Halverwege 2008 komt de Tiger 675 op de markt. Dit is absoluut zeker en komt uit zéér betrouwbare bron. Nog een paar maandjes wachten dus maar dan....
quote:defiduc schreef op 14 juli 2008 @ 19:13:
In de hoop dat Triumph heel snel met de Tiger 675 uitkomt. Dan istie van mij! van mij! van mij! (met heel snel bedoel ik ergens in 2009/2010, zo lang wil ik wel wachten op zo'n droommotor).
quote:defiduc schreef op 14 juli 2008 @ 19:13:
Heb juist mijn Street Triple afbesteld omdat ie pas in november geleverd kan worden.
Irene (de vriendin van)
quote:VaraVriend schreef op 23 juli 2008 @ 18:21:
Ik kom net van de Triumph dealer (Roke) en hij zei dat er wel plannen zijn voor een Tiger 675 begin 2009.
We zullen wel zien.
quote:VaraVriend schreef op 23 juli 2008 @ 18:21:
Ik kom net van de Triumph dealer (Roke) en hij zei dat er wel plannen zijn voor een Tiger 675 begin 2009.
We zullen wel zien.
© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1