Alles over de Aprilia RSV Mille, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
mooi ff wat anders ... iemand nog op zoek naar zulke stickers
full
 
Hallo allemaal,

ik ben er weer even.`Korte reactie vanuit camping In den Hof in Heerlen.

Lekker gestuurd op Zolder, open uiltaten dag 19 juli. Binnenkort meer ..

lekkende benzine: check je leidingen IN de tank. Er lopen twee naar de tankring, deze kunnen los komen of zelfs zo gaar zijn dat ze poreus zijn.

@Den
Startpost doe ik zodra ik terug ben


MIVV X-cone demper bevalt goed. Enorme herrie, zelfs met db-killer. :]

Zoals gezegd, kom binnenkort weer fatsoenlijk buurten bij jullie.


Ohja,, kwam een aantal RSV's tegen op zolder. Iemand van jullie?
 
weet iemand of een achterlicht-unit van een 98-00 Mille hetzelfde is als een unit van een 02-03? kan een LED achterlicht op ebay kopen, maar wil ff zeker weten dat het dezelfde is. :P
 
Laatst bewerkt:
Op KB Hoevelaken reed ik met RS uit 1997 ook al de kuip, rem pedaal en uitlaat bocht aan de grond :X en nee ik ben niet gevallen. Standaard heb ik daarin tegen weer nooit aan de grond gereden :)
Voor de standaard moet je ook linksom, beetje moeilijk op een Klaverblad ;)
 
Even een vraagje:

Werd net opgebelt dat mijn lucky gixxer op is ;( . De zuigerveren zijn aan vervanging toe. Is nogal duur en omdat het om een motor gaat uit 1994 ga ik op zoek naar iets anders.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een RSV Mille uit 2000 :} . Niet te veel km's dealer onderhouden bla bla. Hier wordt 7000 euro voor gevraagt.
Voor ik ga proefrijden wil ik een paar dingen weten,

Zijn er dingen waar ik op moet letten bij deze motor?

Wat zijn de onderhoudsgevoelige punten bij deze motor?

En ik lees dat er modellen zijn waarbij niemand achterop kan, hoe zit dit?

Kan je op deze motor ook "touren" ipv alleen maar knallen?


Als jullie nog andere op of aanmerkingen hebben graag.........
 
@#$%^& :( de RSV lekt benzine ik vermoed bij de ring onder de tank

Een van jullie dit ook ooit eens gehad toevallig :?

ik denk idd ook de leidingen in je tank die poreus/stuk zijn.
Tank leeg laten lopen, benzinepomp eruit en de twee leidingen chekcen :Y
 
Even een vraagje:

Werd net opgebelt dat mijn lucky gixxer op is ;( . De zuigerveren zijn aan vervanging toe. Is nogal duur en omdat het om een motor gaat uit 1994 ga ik op zoek naar iets anders.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een RSV Mille uit 2000 :} . Niet te veel km's dealer onderhouden bla bla. Hier wordt 7000 euro voor gevraagt.
Voor ik ga proefrijden wil ik een paar dingen weten,

1) Zijn er dingen waar ik op moet letten bij deze motor?

2) Wat zijn de onderhoudsgevoelige punten bij deze motor?

3) En ik lees dat er modellen zijn waarbij niemand achterop kan, hoe zit dit?

4) Kan je op deze motor ook "touren" ipv alleen maar knallen?


Als jullie nog andere op of aanmerkingen hebben graag.........

Antwoord 1) Of hij ooit gevallen is zie je aan een deukje in de achterbrug (door uitlaatdemper) en/of krasjes in frame door schakel- en/of rempookje.

Antwoord 2) Sommige van 1998-2003 hebben wat trillende voorrem. kwestie van remschijven vervangen. Kleppen hoeven zelden of nooit gesteld te worden. De achterrem doet vrijwel niets ;)

Antwoord 3) De R-versies (met Öhlins, OZ en carbon) hebben SOMS een subframe waar geen duosteuntjes aan te schroeven zijn en welke wat korter is. Dan is er ook geen duozitje op te zetten.

Antwoord 4) Zekere wel! :Y Vooral als er een Tuono stuur op zit :] Zie bijvoorbeeld hier:

Aprilia RSV/Tuono R 2002
 
Antwoord 1) Of hij ooit gevallen is zie je aan een deukje in de achterbrug (door uitlaatdemper) en/of krasjes in frame door schakel- en/of rempookje.

Antwoord 2) Sommige van 1998-2003 hebben wat trillende voorrem. kwestie van remschijven vervangen. Kleppen hoeven zelden of nooit gesteld te worden. De achterrem doet vrijwel niets ;)

Antwoord 3) De R-versies (met Öhlins, OZ en carbon) hebben SOMS een subframe waar geen duosteuntjes aan te schroeven zijn en welke wat korter is. Dan is er ook geen duozitje op te zetten.

Antwoord 4) Zekere wel! :Y Vooral als er een Tuono stuur op zit :] Zie bijvoorbeeld hier:

Aprilia RSV/Tuono R 2002


ok thnx voor de reactie, moet zeggen dat ik het wel een hele mooie motor vind alleen nog wel aardig aan de prijs. En dat geluidje......

Denk dat de keuze snel gemaakt is....... Wel eerst ff proefrijden natuurlijk
 
ok thnx voor de reactie, moet zeggen dat ik het wel een hele mooie motor vind alleen nog wel aardig aan de prijs. En dat geluidje......

Denk dat de keuze snel gemaakt is....... Wel eerst ff proefrijden natuurlijk

EmilleR vraagt toch heel wat minder dan 7000,- :Y ;) Of ga je voor een andere motor ofzo? Zou het er absoluut voor over hebben voor deze ware het niet dat ik er al één heb... :P Zou eigenlijk mijne moeten verkopen en, die moeten nemen... :z ...vooral de öhlins en oz's trekken met enorm. :9~ .. EmilleR kunnen we geen dealtje maken dat we wat onderdelen uitwisselen en jij die van jou een stuk goedkoper aan kan bieden en hem dan wat makkelijk kwijt raakt?... :o 8-)
 
Laatst bewerkt:
EmilleR vraagt toch heel wat minder dan 7000,- :Y ;) Of ga je voor een andere motor ofzo? Zou het er absoluut voor over hebben voor deze ware het niet dat ik er al één heb... :P Zou eigenlijk mijne moeten verkopen en, die moeten nemen... :z ...vooral de öhlins en oz's trekken met enorm. :9~ .. EmilleR kunnen we geen dealtje maken dat we wat onderdelen uitwisselen en jij die van jou een stuk goedkoper aan kan bieden en hem dan wat makkelijk kwijt raakt?... :o 8-)

o ik bedoelde niet die omgebouwde hehe, ik bedoelde die ik gezien had. die vind ik nog aardig aan de prijs.

Wel een vet ding trouwens...
 
o ik bedoelde niet die omgebouwde hehe, ik bedoelde die ik gezien had. die vind ik nog aardig aan de prijs.

Wel een vet ding trouwens...

7000 voor een Mille van 2000 is DIK aan de prijs.... voor dat geld koop je ook een 2001 :Y
 
7000 voor een Mille van 2000 is DIK aan de prijs.... voor dat geld koop je ook een 2001 :Y

Een goed onderhouden motor met garantie bij een dealer is wat mij betrefd heel wat meer waard dan een particuliere aankoop waar ik persoonlijk niet zo snel aan zou beginnen, maar ik vind dit ook wel veel geld, mijn RSV uit 2000 kostte 2 jaar geleden 7500 euro bij een motorzaak...
 
Een goed onderhouden motor met garantie bij een dealer is wat mij betrefd heel wat meer waard dan een particuliere aankoop waar ik persoonlijk niet zo snel aan zou beginnen, maar ik vind dit ook wel veel geld, mijn RSV uit 2000 kostte 2 jaar geleden 7500 euro bij een motorzaak...


Hij staat inderdaad bij een motorzaak, ik vind hem ook aardig aan de prijs maar aangezien ik geen verstand heb van motoren betaal ik liever wat meer. Maar zelfs bij dealers zit er wel veel verschil in de prijzen is me opgevallen.
 
Hij staat inderdaad bij een motorzaak, ik vind hem ook aardig aan de prijs maar aangezien ik geen verstand heb van motoren betaal ik liever wat meer. Maar zelfs bij dealers zit er wel veel verschil in de prijzen is me opgevallen.

Vrijdag bij Motorhuis Venlo nog 2 RSV's gezien voor 7999.. respectievelijk 30 & 50.000 op de teller.. ben ook (nog :+ ) geen fan van particulier kopen, maar voor die 1000 - a 1500 Euro's die je bespaard kan je toch aardig wat achterstallig onderhoud laten doen.. :X
 
Vrijdag bij Motorhuis Venlo nog 2 RSV's gezien voor 7999.. respectievelijk 30 & 50.000 op de teller.. ben ook (nog :+ ) geen fan van particulier kopen, maar voor die 1000 - a 1500 Euro's die je bespaard kan je toch aardig wat achterstallig onderhoud laten doen.. :X

En voor veel minder heb je soms zelfs ook een motor die recent goed onderhouden is ;)
 
Particulier ben ik echt niet benauwd voor....
Neem gewoon iemand mee die er wel verstand van heeft, en kijk ook eens in Duitsland.
 
En voor veel minder heb je soms zelfs ook een motor die recent goed onderhouden is ;)

hehe :+ , paas die link maar van dat verkooptopic van je.. ;)

edit: al gevonden en al eerder gezien, zoek toch meer een originele mille.. dwz, ik werk me gek en hoop me eind van de zomer eens te kunnen gaan voor een 1000 twin.. mille staat op de wish list.. })
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan