Alles over de Aprilia RSV Mille, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
duimen.jpg



:+
 
@hellfire , ziet er goed kerel , alleen die dunlop banden :X :)

Foto is van 3 jaar geleden toen hij nieuw was. Was de eerste week dat ik hem had. En orgineel kwam hij met deze Dunlop's. Daarna al 30000km met mpp's.

Overigens als ze warm waren, waren het best goede banden. Alleen met koude een keer een behoorlijke slipper gemaakt. Zijstrepen zaten over de band :N .
 
ik heb toen ik mijn blokken moest vervangen ook brembo`s weer terug gemonteerd , alleen was mijn portomonee ook meteen een stuk lichter. weet niet precies meer wat ik kwijt was, maar schrok er behoorlijk van :) remde wel goed daar in tegen.
 
MRA Ruitje

[afbeelding]

Mooi in lijn met de achterkant
[afbeelding]

Ben er zeer tevreden over. Ben zelf 2.00 m en kan aardig uit de wind zitten. Dat was voor mij het belangrijkste.

Ziet er goed uit dat ruitje... Is dat de licht getinte of gewoon een heldere! ik wil graag een licht getinte maar kan er nog niet echt een goed plaatje van vinden -O- Wil er namelijk nog wel door heen kunnen kijken.... Wat had jij betaald voor dat ruitje?

Ik heb er nu ook dunlops onder liggen.... Komen ook snel mpp's onder deze banden geven niet echt vertrouwen vind ik... zelfs niet als ze warm zijn :N
Misschien moet ik mijn vering ook afstellen de vorige eigenaar was denk wel een aantal kilo's zwaarder dan mij.... Weet iemand misschien ergens en mooie tabel te vinden voor een goede veer afstelling??
 
Kan iemand mij ook aangeven wat het verschil is tussen een standaard en de R versie van de serie 1 RSV's?

En dan het verschil in rijden natuurlijk. De bling, bling goodies zijn bekend uiteraard. Ik ben me aan het oriënteren. Rijdt momenteel een TL1000S exclusive met WP vering en nu las ik een oude moto73 test over de R versie waarin geschreven werd dat ie nogal wat zenuwachtiger was. Hij viel nogal de bocht in. Leende zich verder wel voor bruut stuurwerk op het circuit. Nu wil ik 'm daar ook wel eens gebruiken maar het overgrote deel van de km's zullen toch gewoon op straat gereden worden. En dan zit ik natuurlijk niet te wachten op een nerveus kreng... Dus heeft hier iemand ervaring met beide? Of met de R alleen en hoe stuurt dat dan? Lekker neutraal of idd wat zenuwachtig? Heb zelf inmiddels een paar keer op een gewone '99 er gereden en het viel me op hoe dat ding in balans is. Lekker neutraal en kracht zat om ff lekker te rammen. En mooi om te zien natuurlijk. De R is helemaal supergaaf om te zien
 
Kan iemand mij ook aangeven wat het verschil is tussen een standaard en de R versie van de serie 1 RSV's?

En dan het verschil in rijden natuurlijk. De bling, bling goodies zijn bekend uiteraard. Ik ben me aan het oriënteren. Rijdt momenteel een TL1000S exclusive met WP vering en nu las ik een oude moto73 test over de R versie waarin geschreven werd dat ie nogal wat zenuwachtiger was. Hij viel nogal de bocht in. Leende zich verder wel voor bruut stuurwerk op het circuit. Nu wil ik 'm daar ook wel eens gebruiken maar het overgrote deel van de km's zullen toch gewoon op straat gereden worden. En dan zit ik natuurlijk niet te wachten op een nerveus kreng... Dus heeft hier iemand ervaring met beide? Of met de R alleen en hoe stuurt dat dan? Lekker neutraal of idd wat zenuwachtig? Heb zelf inmiddels een paar keer op een gewone '99 er gereden en het viel me op hoe dat ding in balans is. Lekker neutraal en kracht zat om ff lekker te rammen. En mooi om te zien natuurlijk. De R is helemaal supergaaf om te zien

Hoi,
Heb zelf een R staan van 2002, en heb een gewone 1999 gereden.
Het verschil tussen deze twee was dat de balhoofdhoek iets kleiner is gemaakt in 2002
Waar door de fiets iets sneller in te sturen is.
Het grootste voordeel zijn de wielen die zijn een stuk lichter dus minder on afgeveerd gewicht maar ook minder gyroscopische werking.

Ik rij zelf met Pirelli's 120/180 ik vind dit lekker neutraal sturen ga je achter breder dan word het wat trager (van horen zeggen)

Waar let je op bij de mille;
Het beruchte deukje in de achterbrug aan de rechter zijde kan je vertellen of ze er mee omgevallen zijn .

Let op dat hij goed start dus in één keer als het dashbord, gaat resetten bij het starten denk dan meteen aan een nieuwe accu. +/-70 euro
Waar een ander nog een jaar met een accu doet is het bij de mille op.

Let op de coating van de voorvork, deze kan versleten zijn, niet heel erg maar verteld je wel wat over de KM stand.

Ratel met starten onder uit het blok kan duiden op een slechte starterkrans (dure rep.)

Let tijdens het proefrijden even op de voorschijven het kan gebeuren dat ze krom zijn,
ook hier kan de dikte van de schijf je meer vertellen over de KM stand

Let op tijdens het proefrijden of de koppeling slipt dit kan gebeuren als hij in zijn max koppel komt.
Twee oorzaken verkeerde olie of de koppeling is nog niet aan gepast.
Voor de meeste dealers een fluitje van een cent

Kijk even naar het subframe er zij er waar niemand achterop kan (korteversie R)
Er hoort standaard een zitje bij te zitten voor de duo, ook als het korte frame geleverd is.
Als je de deksel er af haalt dan zie je dat zo of als er voetseunen gemonteerd zijn.

Verder is de mille geen fiets die nerveus is, maar of je er op zaterdagmiddag mee in de stad moet gaan toeren ?

Standaard voor deze fiets is 17/42 tandwielen, veel doen 16 voor ik prefereer 44 achter (beter voor de ketting)

Hij is degelijk, mijn fiets heeft 42000 gelopen en nog nooit kleppen gesteld ondanks de vele circuit dagen

Nou ik denk dat ik het een beetje gehad heb succes met de koop !!!!!!!!!!!
Grtjs Hagasan
 
Laatst bewerkt:
Nou mensen ik ben verkocht!!

Vanmorgen een proefrit :9~ :9~ }) op een mille gemaakt en in één woord GEWELDIG!!!
Wat een bike, en dat geluid!! (er zat niet eens een sportpijp onder).

Dit gaat zeker me nieuwe bike worden, nu alleen nog een in de buurt van Amsterdam voor een redelijk prijsje.....
 
Laatst bewerkt:
He B-Art wat is het merk en waar heb je hem besteld?
goedkoop? :9~ *O*

He Nitroan,

Ik heb hem via mijn afstudeerbedrijf in Zweden besteld, het is een Silmoto.

Prijzen:
item 1504/A oval aluminum slip on Euro 352.00
item 1502/T oval titanium slip on Euro 385.00

Stevig aan de prijs, maar dat heb ik er niet voor betaald :P anders had ik hem nooit gekocht.

Link:
http://windtrading.it/main/index.php?id_pag=37

WRP is dus schijnbaar Silmoto ofzo :? beetje vaag allemaal.
Demper pastte ook niet, heb zelf een beugel gemaakt om hem pas te maken, de demper meteen maar wat steiler gezet 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan