Suzuki Sixteen 125/150

Ja dat zal ik zeker doen (ervoor zorgen dat het gemaakt word) want ben inderdaad bang dat de boel gaat oxideren. Laat de uitkomst van de dealer wel weten en wat betreft het schermpje dat kan je gewoon bij de dealert bestellen

groet
 
Met mijn Sixteen nu bijna 4000km. Gemiddeld verbruik bijna 1:32.

Er is een zijstandaard voor de Sixteen te bestellen. Is een pakket helemaal compleet met bevestigingsbouten, schakelaar, relais en bedrading compleet €65

Ik heb ook last van vocht onder mijn km-tellerglas. Vind het vreemd. Mijn Sixteen heeft nooit in de regen gestaan o.d. Krijg onder garantie een nieuwe teller.
 
Moet er voor geen regen zijn, condentie geeft het zelfde effect (warm, koud, warm..) door de luchtvochtigheid.
 
Ik heb gisteren een testrit gemaak op de suzuki sixteen 150 en ik kan je zeggen dat het me niets tegennviel. Hij voelde solide aan en er was geen enkele (vreemde)trilling te bemerken in de scooter hij gedroeg zich keurig. De prijs van de scooter met 2641 euro is zeer gunstig. Affijn had hem de garage uit en ging meteen een 80km weg op en daarna de snelweg om te testen wat hij kon. Met een maximale snelheid van 120 km p/u is hij prima geschikt om mee te komen met het langzamere verkeer op de snelweg. Heb hem uiteraard ook nog even in de stad gereden en ook daar gedroeg hij zich voorbeeldig. Toen ik terugkwam heb ik er meteen een laten vastzetten zodat ik hem volgende maand als ik er een stallingsplek voor heb kan komen ophalen. De reden dat ik voor deze scooter heb gekozen is voornamelijk door de ervaringen die jullie allemaal hebben besproken in dit forum dus jongens bedankt hiervoor !
 
Laatst bewerkt:
Proficiat! De sixteen is een mooie,degelijk aanvoelende scooter met een prijs die je eerder bij een bromscooter zou verwachten(positief bedoeld!). Automobilisten, waar blijven jullie??!!
 
Gefeliciteerd met je aankoop , heb er ook nog altijd veel plezier van dus ik denk dat dat bij anderen ook wel zo zal zijn

Groet
 
Gisteravond laat nog even weg geweest , de eerste keer op echt donkere wegen. Jee wat een bak licht zit er in dat gekke ding zeg , meer als mn kawa zeker weten. Wilde ik even kwijt
 
Ja, licht zat op de Sixteen.

Vooral het grootlicht, dimlicht had ik wel wat hoger gewild.
Zal toch eens kijken of ik dat nog een beetje bij kan regelen.
Als tegenliggers, beginnen te seinen zal het wel te hoog staan.
Afstelling autolichten heb ik wel gegevens van, zouden die ook voor motorvoertuigen gelden.
 
Nog even terug komend op de verlichting.
Heb gisteren toch maar een, reflecterend hesje gekocht, toch vreemd dat ik voorheen met motor rijden, nooit het idee heb gehad, dat ik niet zichtbaar aanwezig was.

Denk wel eens, mensen ga dan eerder van huis, als je naar het werk moet.
Heb je alle tijd, en kun je wellicht wat beter uitkijken.

Als ik van rechts kom, gelden de normale verkeersregels toch ook.
Vooral het rotonde rijden vind ik een crime, vaak denk ik, ja hoor gooi hem er nog maar even voor.
Meeste automobilisten, hebben geen idee, dat als het donker nat en mistig is, je op de rotonde met vier wielen in het voordeel bent.
 
Moet eerlijk zeggen dat ik er eerst niks of weinig in zag (in die hesjes). Ik werk namelijk een groot gedeelte van de dag aan of langs de weg vaak helemaal in het oranje of sinds een maand of drie in het geel (de baas vond geel beter) en dat maakt niet echt wat uit er word nog steeds met dik 80 strak langs je heen gereden (alsof ik daar voor de grap sta) , en meestal in tegenstelling wat anderen hier vaak beweren door de wat oudere automobilist maargoed dat terzijde. Toen ik vrijdag avond weg ben geweest heb ik het oranje hesje (oude werk kloffie) wat nog goed is aangedaan en ik moet zeggen dat het er wel iets op vooruit lijkt te gaan , hoewel je natuurlijk altijd mafketels blijft houden

Groet
 
Aaangezien ik nu met een groot windscherm rondrij en dus stilte heerst achter dit scherm vallen mij de mechanische geluiden van de scooter in negatieve zin op.
Rammeltjes,ratelende geluiden enz.
Dit is mij van te voren niet opgevallen omdat ik dus vol in de rijwind reed.
Iemand anders dit ook al opgevallen?
 
M het is mij nooit echt opgevallen maar ik rij wel met mn hoofd in de wind net als jij eerst, jammer zeg van die geluiden. Kan je beschrijven wat je hoort ben wel nieuwsgierig dan kan ik er ook wat beter op letten
 
Laatst bewerkt:
M het is mij nooit echt opgevallen maar ik rij wel met mn hoofd in de wind net als jij eerst, jammer zeg van die geluiden. Kan je beschrijven wat je hoort ben wel nieuwsgierig dan kan ik er ook wat beter op letten



Moeilijk te beschrijven.
Net of er stukjes ijzer tegen elkaar liggen te rammelen.
Vooral goed hoorbaar als je bv tussen 2 geluidswallen rijdt.
Alle moeren ed.zijn gecontroleerd,dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.
 
Ik zal er eens goed op letten , een scherm is niet zo interessant voor mij denk ik misschien zo een kleine maar een grote zeker niet. Vrijdag meer (morgen word er niet gescooterd) dan zal ik eens luisteren
 
zo lang je de rammeltjes nog hoort,geen probleem.
zou me zorgen maken als het onderweg in eens stil werd.

moest zelf het meest wennen aan de geluiden,die schijnbaar door de v snaar aandrijving worden veroorzaakt.

denk dat het gehoor een slechte raadgever is bij een motorscooter,als je op snelheid rijd.
gewoon op zijn tijd boutjes en moeren controleren,en je vloeistoffen in de gaten houden.
 
Och ik geniet nog steeds van het geluid van mn scootertje. Zodra ik dat niet meer doe gaat er eerst een andere uitlaat op :P
 
Joh hij rijdt toch? Dan sta je dus niet stil met pech? Dit zijn zaken om uit te spreken bij het onderhoud.....
 
Sorry (voor jou) geen vreemde geluiden ook niet als ik goed luister , maar ik zit wel met mn hoofd in de wind dus misschien dat het wat overstemd. De kleppen hebben ze bij mijn weten niet nagekeken , kan me niet voorstellen dat ze dat zo snel kunnen. Ze zijn er een uurtje mee bezig geweest. Moet zeggen bij stationair draaien hoor ik de kleppen wel maar dat doet mn kawa ook dus dat zal wel zo horen
 
Terug
Bovenaan Onderaan