Suzuki Sixteen 125/150

De rollers zien er nog prima uit, maar nuhet toch los ligt, en ik net 25 euro minimaal heb bespaart op de pakking, rijst bij mij de vraag welke DR pully rollers en sliders moet ik hebben

Bij gebrek aan "wphb" even de hoogte / breedte / aantal en gewicht van de OEM rol opmeten.
Als je niet over een juiste weegschaal beschikt , gewoon een paar rollen meenemen naar de supermarkt, die weegschalen daar zijn ook zeer nauwkeurig.
Met de uitkomst van H & B & Aantal & Gewicht kun je bepalen welke rollen je nodig hebt. Let wel op dat je t.b.v. Dr. P. ook nog even 10% gewicht van de OEM rol aftrekt.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Deze heb ik erin na een tip van fwr 600
Scootertje trekt iets rustiger maar lineairer op en gaat iets sneller ook
full
 
Bedankt voor de info

Het is mijn bedoeling dat de scooter goed optrekt, ik rijd er toch korte stukje mee puur voor de fun

Ik denk toch aan Dr Pulley rollers en slides op youtube laten ze een filmpje zien dat me wel overtuigt van het nut.

standaard rollers

width 200 mm
diameter 150 mm
weight 14 gram

Van Dr pulley zou ik dus 13 of 13,5 gram nodig zijn, tja wat zullen we doen |(
 
Je zit er een beetje naast Bikemaster.

Eerst even een opsomming van wat de situatie is met OEM rollen.

Hoogte = 20mm.
Breedte= 15mm.
Aantal= 6X
Gewicht= 14gr.

10% van 14 gram rollen kom je uit op rollen van 12,5 gram.

De juiste rollen die jij nodig hebt en kunt bestellen van Dr. Pulley zijn deze:
Dr.Pulley Sliding roll SR2015/6-12,5gram
Glij-nokken kan ik je helaas niet mee helpen, ik heb namelijk geen flauw idee van wat er bij jullie standaard in zit.

image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Terugkijkende naar je foto's valt dat sukkelige wel mee.
Ik heb trouwens waarschijnlijk nu ook de glij-nokken voor je gevonden.
Voor de Suzuki Adress gebruiken ze K glijnokken, dus mogelijk is dat ook goed voor jou Suzuki ??

Hier kun je het setje met eventueel de K glijnokken in een keer mee bestellen.



Succes gewenst & Happy weekend
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Jan helemaal top :) ik neem aan dat het de K sliders zijn, zijn ze het niet dan heb ik pech -O-

Vanmiddag even de koppeling schoon gemaakt

IMG_0111.jpg


IMG_0110.jpg


De sliders

IMG_0109.jpg


Rollers zijn nog prima

IMG_0112.jpg



Hier de gerepareerde buddy, toen ze hem hebben opengebroken is de sluiting er uit gebroken, ik heb de buddy van binnen uit gelast dat zit weer muur vast *O*

IMG_0115.jpg



Je ziet het scheurtje nog zitten maar valt bijna niet op, hij is van binnenuit gerepareerd, naar mijn mening niet storend

IMG_0116.jpg


En hier de gelaste gianelli uitlaat

IMG_0117.jpg


IMG_0118.jpg


En zo vorderen we gestaag
 
.....ik neem aan dat het de K sliders zijn....

Ja klopt glij-nokken zijn SP is 'sliding pieces' en het gaat om K.
Beste wel even na vragen misschien weet de verkoper of adress het zelfde is


De foto's:
Ziet er weer netjes uit, vooral de variobus is op het oog opgeknapt.
Misschien kun je de vario-bus en vario ook nog een beetje op speling controleren want ik denk op foto te zien dat de groef (hoogste vario nivo) niet overal gelijkwaardig is. (maar kan komen door licht inval?)
Er is dus mogelijk wel op het hoogste vario nivo reeds een groef in je vario ontstaan, maar e.a. kan denk ik nog wel even door, echter kan het uiteindelijk wel tot versnelde snaarslijtage leiden.
De openingen van je glij-nokken zien er nog strak en niet ingesleten uit, en je rollen lijken ook nog knap.
Als je de snaar controleert, dan niet alleen op service limit controleren maar ook op uitdroging.
Keer hiervoor de snaar binnenstebuiten en vouw hem dan om zodat je eventuele craquelé tussen de tandjes kan zien zitten.
Bij een snaar onder spanning omgevouwen gaan namelijk de craquelé scheurtjes open staan en zijn dan makkelijk te spotten.

Deze snaar is nog goed want vertoont geen craquelé
image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
De snaar moet er nog af, de koppeling achter ook, zal die ook even nazien en het naaldlager van een likje vet voorzien.
Wat de vario betreft het is lichtinval, foto bedrog en mijn schuld, ik had de vario omgekeerd op een pot liggen, die was vuil en heeft een mooie ronde afdruk achtergelaten.

Het lijkt idd op de foto alsof er een groef in zit op het hoogste punt, maar hij is zo glad als en spiegeltje, anders had ik een nieuwe vario gemonteerd, maar dat is gelukkig niet nodig *O*

Bij maksor heb ik de dr pulley rollers besteld, 12,5 gram }) de sliders K moeten ook passen volgens hun gegevens, nu wachten tot het bezorgd wordt ;)
 
Gelukkig maar dat het bedrog is, want met gammele onderdelen rondrijden is niet normaal.
Je hebt nu in ieder geval een duurzaam product gekocht, wat veel langer mee gaat als OEM rollen, de eerdere tip van Vale Tek hoort absoluut niet thuis in het rijtje duurzame producten en is dan ook mijn inziens een slecht product.
Ik heb onlangs nog een foto reportage van de dr. P rolletjes in een ander topic neer gezet zie WebEngine in "Kymco PeopleGT 300"

Mvg. Jan *D
 
Hallo allemaal!

Sinds afgelopen weekend ben ook ik de trotse eigenaar van een matzwarte Sixteen uit 2009 met de gezonde KM Stand van 21000 KM. Gaat bij mij het gehele jaar door gebruikt worden voor woon / werk verkeer. Afgelopen weekend het topic even doorgeakkerd Y :

Heeft er iemand inmiddels een (compleet) WPHB gevonden? Anders sla ik alle losse documentjes uit dit topic op ter naslag :)
 
Hallo allemaal!

Sinds afgelopen weekend ben ook ik de trotse eigenaar van een matzwarte Sixteen uit 2009 met de gezonde KM Stand van 21000 KM. Gaat bij mij het gehele jaar door gebruikt worden voor woon / werk verkeer. Afgelopen weekend het topic even doorgeakkerd Y :

Heeft er iemand inmiddels een (compleet) WPHB gevonden? Anders sla ik alle losse documentjes uit dit topic op ter naslag :)

hI welkom!

naar mijn weten is er ( nog ) geen WPH voor een sixteen beschikbaar..
veel aandraai momenten heb ik ook overgenomen van een burgman.
 
Welkom MrBasta ik ben zelf ook sinds korte tijd in het bezit van een sixteen, een wph kon ik niet vinden helaas B|
 
Laatst bewerkt:
Soms heb je van die dagen, vandaag had ik zo'n dag :(

Maar toen ik de brievenbus opende werd ik op slag vrolijk *O* *O* *O*

IMG_0128.jpg


de slides lijken op het eerste gezicht passend, morgen maar ff in de vario zetten 8-)
 
Afgelopen zondagmorgen tijdens een rit met de SIXTEEN ineens een hels kabaal vanaf de uitlaat ! In eerste instantie leek het erop dat ik hem in zijn geheel verloren was , maar bij nadere inspectie bleek hij deze keer rondom gescheurd te zijn net achter de las waar de uitlaatbocht geklemd inzit naar het dikste gedeelte van de demper . Ik voelde de uitlaat gassen er al uit komen . Ben maar direct rustig naar huis gereden , en heb nadat de scoot een beetje afgekoeld was de complete pijp er onderuit gehaald waarna hij gelijk uit elkaar viel . Mensen wat is dat materiaal flinterdun , je zou er scheermessen van kunnen maken . Conclusie , de uitlaat is niet bestand tegen het geweld van de SIXTEEN Haha. Het dempings materiaal (wol) was al bijna helemaal verbrand viel mij op . Maar bij nader inzien heb ik afscheid genomen van de restanten , en het zaakje de kliko in gemikt . Heb de originele uitlaat weer tevoorschijn getoverd en deze weer gemonteerd . BIKEMASTER ik ben benieuwd hoe de DR. PULLY sliders bevallen , en wat het in topsnelheid scheelt .
 
Dat is niet best die uitlaat B| Misschien moet ik maar rubbers tussen de ophanging zetten zodat de trillingen wat gedemd worden.

Wat de rollers betreft, ik ben wel een mooi weer rijder, maar zodra de zo'n schijnt......verdorie ik moet bekennen ben nieuwschierig })
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag de dr pulley rollers geplaatst, de scooter trekt als een lier, maar snelheid is niet wat het was max 115, ik lig er niet wakker van maar hij liep 120

En op topsnelheid is het net als er af en toe aan de rem wordt getrokken, wat dat nou weer is geen idee het schokt dan een beetje, misschien slipt de riem een beetje door ?
Wat ik wel zag is dat de riem niet helemaal boven in komt, dus zetten we eerst de oude rollen terug om te kijken als de riem dan hoger komt, ben er nu eerst zat van brrr koud B|
 
Ik ga bij een sixteen kijken. Moet ik nog ergens op letten, behalve pomp, teller en bok? Hoe zie ik dat die bok is versleten?
 
Geweldig wat een service heeft maksor ik had nu al een mail in de box dat hij 13,5 gram rollers op de post doet, zijn die goed, dan moest ik de 12,5 maar terug sturen :} :}

IMG_0129.jpg



IMG_0130.jpg


meer plaatjes heb ik niet, was tot op het bot verkleumt -O-
 
Ik ga bij een sixteen kijken. Moet ik nog ergens op letten, behalve pomp, teller en bok? Hoe zie ik dat die bok is versleten?
De pomp kunnen ze bij de dealer zo na kijken als die is vervangen of niet, die van mij heeft een motoport sticker dus heb ik een willekeurige vestiging van hun gebeld.
Via het identificatienummer hebben ze het even nagezien, en ze zeiden is gedaan meneer er staat niks meer open *O*

De bok controleren, op de bok zetten en links en rechts duwen ? ik heb geen idee, denk niet dat je er wat aan kan zien zonder de bok te demonteren.

misschien dat er iemand is die een beter idee heeft ;)
 
Vanmiddag de dr pulley rollers geplaatst, de scooter trekt als een lier, maar snelheid is niet wat het was max 115, ik lig er niet wakker van maar hij liep 120

Hou er rekening mee dat lichter/zwaardere rollen een spelletje is van geven en nemen.
Mensen die denken dat je harder gaat van Dr. Pulleys zitten er meestal naast.
Het is op de eerste plaats een duurzaam product wat van huis uit 15X langer mee gaat als OEM rollen.
Daarnaast verander je het karakter, in de zin van beter linear naar max.
En soms ook op top een iets rustiger toerental
Het mooiste is als je een toerenteller er naast hebt om het verschil te zien.
Wat er gaat gebeuren met iets zwaardere rollen is ook redelijk voorspelbaar.
Dat wordt dan iets minder optrekken als een lier zoals jij het omschrijft, en een top die mogelijk 2 kilometer hoger ligt als nu.
Soms vindt je de beste balans zelfs in 0,5 gram, meer of minder.

En op topsnelheid is het net als er af en toe aan de rem wordt getrokken, wat dat nou weer is geen idee het schokt dan een beetje, misschien slipt de riem een beetje door ?
Wat ik wel zag is dat de riem niet helemaal boven in komt, dus zetten we eerst de oude rollen terug om te kijken als de riem dan hoger komt, ben er nu eerst zat van brrr koud B|

Dat er op top zoals jij het omschrijft "aan de rem wordt getrokken" is mogelijk iets anders, maar wat is voor mij niet in te schatten.

Wel helemaal goed van Maksor dat je ook even de 13,5 kunt gaan testen ;)
Waar maak je nou zo iets mee?... kortom super service

Succes gewenst
 
Terug
Bovenaan Onderaan