Suzuki Sixteen 125/150

Inmiddels 1600km's op de klok wat dus vol gas betekend. Volgens mij reed ik al een tijdje richting vol gas aan, want ik merk eigenlijk weinig verschil :+ Beetje lastig ook om op een automaat te voelen waar de max zit. Ik krijg 'm op de snelweg op 115km/u, met een flinke koffer achterop en mn allweatherjas aan met vandaag nog de wintervoering erin. Wie weet scheelt het nog met m'n leren jas :)

Wel merk ik dat hij vol gas op de snelweg een beetje het gevoel geeft iets te te kort te komen ofzo, iets minder gas geven haal je dan dezelfde snelheid wel mee, maar niet het gevoel of adem te kort te komen of benzine te weinig te krijgen.

Tijd dus voor een Leovince 4Road. Die komt er absoluut deze zomer nog op, dan kan de standaard uitlaat veilig de schuur in. Het geld ligt al 'klaar' voor de uitlaat, dus ben al aan het rondvragen wat dit kost.

Tot nu toe nog steeds geen vocht onder de tellers waar anderen wel last van hadden. Fijn scootertje, al moet je echt niet teveel haast hebben als je op het ding zit. M'n vriendin zit nog steeds heerlijk achterop en ik merk ook weinig van haar dus dit is voorlopig nog wel een blijvertje, zal misschien wel af en toe een zwaardere motor huren ofzo. Misschien is een SH300i een mooie compromis, maar daar heb ik geen geld voor (over).


Hoe is het met de rest van de UX150 rijders?
 
Dat verwacht ik niet zo zeer, eerder wel wat meer koppel hoop ik. Maar zal me niets verbazen als ie wat vlotter naar de top zal gaan of een 5km/u harder kan? Wie zal het zeggen? De Sixteen is nog niet zo heel lang op de markt, en op internet valt er ook bijzonder weinig over te vinden, laat staan info over vervangingsuitlaatjes. Maar tot nu toe had de Leo op een andere 1-pitter van me ook best een aardig resultaat.

We gaan het vanzelf wel merken, want die 4Road komt er sowieso op.
 
al die herrie aan je hoofd, de hele tijd ,wordt je ook zat.

hier een filmpje van een honda sh 150 met herrie uitlaat
 
Laatst bewerkt:
Als berijder vindt ik het geluid van de 4road iets te hard,maar als je hem voorbij hoort rijden klinkt ie eigenlijk best goed,misschien een stillere helm kopen?
 
Iedereen nog steeds tevreden met z'n Sixteen? Ik zit nu bijna op 600km dus nog 1000 te gaan voor ik vol gas kan rijden. Ik rijd nu nog half gas, tot max 90km/u.

De jiffy blijft ideaal, enige wat ik wel heb is rond 70-75km/u een bepaalde trilling uit het blok bij weinig gas, maar zoiets meende ik ook te voelen op een andere sixteen. Maar laat 'm eerst maar eens goed ingereden worden. Vocht achter teller nog niet gezien, maar de cockpit wordt wel warm onder het rijden, dus zou mij niets verbazen als warm/koud z'n werk gaat doen.

Vering op asfalt niets mis mee, maar op klinkers vind ik het ondermaats, maar ik ben dan ook een offroad gewend die zacht was afgeveerd waarmee je over alles heen kon rijden zonder problemen. Een 'dalende' klinkerweg vond ik met de Sixteen lastig te rijden boven 50km/u, maar kan aan deze specifieke weg liggen. Omhoog had ik minder moeite mee... al met al tevreden met mijn eerste motorscooter.. eerste scooter zelfs. Ik mis het vermogen van m'n 650cc nog niet. Zal ik op de snelweg wel gaan missen denk ik, maar daar kom ik toch weinig. :)

Vering op klinkers is bij de dylan ook ondermaats,hele voorkant lijkt er af te trillen,verder niets dan goeds,denk niet dat ik ooit nog een motor koop :]
 
Trouwens gisteren volgas(115) door de schipholtunnel,dat geluid.....daar doe ik het dus voor,beetje kinderachtig misschien voor mijn leeftijd(49) ,compensatie wellicht.
Kortom verheug je maar op de 4road.
 
Ik heb op m'n DR altijd een Leovince X3 FIM demper gehad, mooi geluidje hoor. Denk dat een 4Road echt niet harder gaat dan de FIM (en dat was ook geen open demper). Heb een Schuberth C2 helm dus een van de stilste helmen en geloof het of niet, maar ook op de scooter doe ik op maat gemaakte oordoppen in, want boven de 80km/u wordt ik zelf erg moe van de herrie van de wind.

Ik ga me zeker verheugen op de 4Road :)

Wat betreft dat filmpje, lijkt erop dat er nog een DB-killer is uitgehaald (voor zover die los eruit kan) en de camera waarmee het is opgenomen is van dermate slechte kwaliteit dat het niet klinkt. Maar geluid is vaak met normale huis tuin en keuken camera's heel lastig op te nemen.

Anyway, zodra de 4Road erop zit zal ik wel weer een verslagje doen :) Waarschijnlijk laat ik 'm er volgende maand op zetten, even afhankelijk van de leverancier. Ik zit ook nog steeds te wachten op het rugsteuntje van m'n Givi topkoffer, die heb ik op 10 april besteld....
 
ben benieuwd, mijne staat ook nog steeds.. in bestelling (XMAX). Post je hem ook in het 4road topic?
 
Direct na het monteren bij Arie zonder dbkiller naar huis,NIET leuk,gauw er weer in(2 schroefjes)
Dat kan ik mijn buren 's ochtends vroeg niet aan doen.
Ik weet nog niet hoe je een foto bij een bericht plaatst,zal het eens proberen
 
Even proberen,de 4road 8-)
full
 
Ben benieuwd of de variant voor de Sixteen dan ook nog een db-killer heeft, leuk als je de optie hebt. Ben alleen bang dat je idd een lawaai maakt waar je echt niet vrolijk van wordt. Het mag van mij een tikje harder klinken dan standaard, maar niet dat het gewoon écht te hard is en je er mensen mee irriteert.

Zodra hij eronder zit, zet ik het ook in het algemene 4Road topic neer.

Hoe lang heb jij moeten wachten tussen bestelling en levering bij Arie Molenaar, Remuz?
 
3 weken,precies de tijd die ik nodig had om 1000km op de teller te krijgen(volgens arie was dit de inrijperiode)
 
Dan moet ik 'm komende week maar gaan bestellen denk ik :)
Kan de originele demper mooi op de plank als reserve.
 
Eindelijk mijn schermpje kunnen monteren.
Top koffer zal wel te voet op worden gehaald,ze zijn al 7 weken onderweg(dit even terzijde)

Schermpje dus.
Aangezien ik gek ben op knopjes,data en het leuk vind om vooraf een leuke route te maken,mocht deze niet op mijn sixteen ontbreken.
Weet het het is een oud beestje,gedateerd,maar waterdicht,redelijk schokbestendig,en met wanten aan te bedienen.

En als het op een motor kan,waarom dan niet op een scooter.
Dus nu met het schermpje er op een redelijke manier gevonden om het geheel te monteren.
Eerst even op tekening gezet,en toen gemaakt.
Het trekken van een stroom draadje was nog het meeste werk,plastic en pennetjes :? |(

Hoop dat de foto's wat duidelijk zijn.
gr
full

full

full

full
 
Eindelijk mijn schermpje kunnen monteren.
Top koffer zal wel te voet op worden gehaald,ze zijn al 7 weken onderweg(dit even terzijde)

Schermpje dus.
Aangezien ik gek ben op knopjes,data en het leuk vind om vooraf een leuke route te maken,mocht deze niet op mijn sixteen ontbreken.
Weet het het is een oud beestje,gedateerd,maar waterdicht,redelijk schokbestendig,en met wanten aan te bedienen.

En als het op een motor kan,waarom dan niet op een scooter.
Dus nu met het schermpje er op een redelijke manier gevonden om het geheel te monteren.
Eerst even op tekening gezet,en toen gemaakt.
Het trekken van een stroom draadje was nog het meeste werk,plastic en pennetjes :? |(

Hoop dat de foto's wat duidelijk zijn.
gr
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ziet er best grappig uit dat schermpje , mag ik je nog een foto vragen van het vooraanzicht ben namelijk heel benieuwd naar hoe dat eruit ziet
 
Schotc;
Niet om het een of ander maar is zo'n GPS houder niet een beetje over de top? Ik zou het gewwon bij een nuvi 550 houden met de zuignap op je Km teller.
 
Natuurlijk is het over de top.
maakt het juist leuk.


Anders licht de gps toch maar in de kast te verstoffen.
Kan met de kaarten nog een jaartje of twee voor uit.(voor het doel waar ik hem voor gebruik dan)
Verder is mijn topografische kennis wel redelijk,dus echt nodig heb ik het niet.

En ja een nuvi 550 zal wel kleiner handiger,en natuurlijk veel beter zijn.
Maar dit systeem heeft voor mij zijn waarde al bewezen.
zuignap zie ik niet zitten,geen goede ervaringen mee.

Komt nog bij dat het voor mij een leuk tijdverdrijf is,om software matig wat met de gps om te klooien

Zal morgen wel even een volledige foto van het schermpje maken.
Is volgens mij een gewoon standaard scherm van suzuki voor de sixteen.
Wilde geen hoog scherm,in het verleden ooit een motor met hoog scherm gehad,prachtig mooi,totdat het regent en je in het donker nog de weg op moet.
 
Netjes, issie wel (spat)waterdicht? Door een hoog scherm kijken wat of vuil is of idd in de regen is irritant ja, zonder ruitenwisser.
 
Even insmeren met autowax en de regendruppels lopen er zo vanaf, dus kan je gewoon door het scherm heen kijken.
 
Maten ruitje Sixteen,van Suzuki

full


Origineel,Sixteen ruitje.
Oordopjes aangeraden bij dit scherm,rij zelf nooit zonder.
Ook naar andere schermpjes gekeken,waren me veel te hoog,en deze is aardig in proportie met de rest van de scooter.
Doet zijn werk verder goed.
 
Maten ruitje Sixteen,van Suzuki

[afbeelding]

Origineel,Sixteen ruitje.
Oordopjes aangeraden bij dit scherm,rij zelf nooit zonder.
Ook naar andere schermpjes gekeken,waren me veel te hoog,en deze is aardig in proportie met de rest van de scooter.
Doet zijn werk verder goed.

Ziet er best goed uit moet ik zeggen , zal in de winter wel veel schelen met je handen en natuurlijk met regen enzo. Ja ziet er goed uit *D
 
De Leovince 4Road zit onder m'n Sixteen. Heb alleen rondgereden zonder db-killer en met knallende koppijn thuisgekomen. Mooi geluid hoor, maar ik kom echt boven alles uit en heb het idee dat ie met db-killer vlotter is (met optrekken, niet qua top) ivm tegendruk ofzo.

Door het gebrek aan een groot hitteschild voel je de uitlaat wel meer als je je rechterbeen naast de scooter hebt bij het verkeerslicht, maar dat is niet storend.

Overigens ben ik ook 'slachtoffer' van het vocht onder het cockpitglas. Aan de onderzijde zit wat, maar het verdween weer redelijk snel tijdens het rijden. Aangegeven bij Arie Molenaar, maar ze denken er ook weinig aan te kunnen doen. Als ik een nieuwe cockpit wil zullen ze dat vast prima vinden, maar als het probleem daarna weer optreed, vind ik dat zonde van de tijd.. voor mezelf en voor de mensen bij Arie Molenaar.

Hier nog even een foto:




Zo nog even een rondje maken met de db-killer erin. Want met killer erin klonk de scooter ook erg mooi. Een echte 4 takt roffel die ik met de originele uitlaat toch miste.

Al met al blijft het een fijne scooter, ik heb ook nog op een Burgman 200 gereden en dan zit je echt als een zoutzak onderuit. Doe mij maar deze actievere zit van de Sixteen. Als ik een opvolger zou moeten kiezen, zou dat dan ook eerder een SH300 of Cube 300 ofzo worden ipv een Burgman 200 ofzo (al heeft de 200 wel net even dat beetje vermogen extra wat de Sixteen 150 mist). Maar als ik een volgende motor koop, wordt dat wel weer een schakelaar (GS500 of een offroadje ofzo), en dan houd ik liever de Sixteen erbij :) :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan