Motor aanhanger van marktplaats

Heavyr

MF veteraan
17 dec 2004
1.766
3
Limmen
Hallo

Ik ben aan het rond kijken voor een motor aanhanger voor 2 motoren en kwam op marktplaats meerdere advertenties tegen met een motor aanhanger erop voor 495,- euro nieuw. Nu is alleen mijn vraag of er hier mensen zijn die zo'n aanhanger gekocht hebben en mij kunnen vertellen of het kwalitatief wat is en of ze goed achter de auto liggen met 2 motoren erop. Hieronder een foto van de aanhanger. Alvast bedankt.

full
 
Hallo

Ik ben aan het rond kijken voor een motor aanhanger voor 2 motoren en kwam op marktplaats meerdere advertenties tegen met een motor aanhanger erop voor 495,- euro nieuw. Nu is alleen mijn vraag of er hier mensen zijn die zo'n aanhanger gekocht hebben en mij kunnen vertellen of het kwalitatief wat is en of ze goed achter de auto liggen met 2 motoren erop. Hieronder een foto van de aanhanger. Alvast bedankt.

[afbeelding]


Heb zelf onlangs ook een motoraanhanger gekocht, maar heb wel gekozen voor eentje met een dichte plaat.... veel makkelijker met erop rijden ed.
 
klopt, heb er onlangs ook 1 gehaald,

zorg dat je naast de motor kan lopen, zorg ervoor dat je spanbanden goed vast kunt zetten, dus voldoende haken en ogen

ik zie dat je een fzr hebt.....trouwens ook al lid van de fzrclub??
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Ik ben aan het rond kijken voor een motor aanhanger voor 2 motoren en kwam op marktplaats meerdere advertenties tegen met een motor aanhanger erop voor 495,- euro nieuw. Nu is alleen mijn vraag of er hier mensen zijn die zo'n aanhanger gekocht hebben en mij kunnen vertellen of het kwalitatief wat is en of ze goed achter de auto liggen met 2 motoren erop. Hieronder een foto van de aanhanger. Alvast bedankt.

[afbeelding]
ik heb een aanhanger gekocht bij deze persoon.

Aanhanger ligt stevig op de weg, alleen de beugels zitten slecht vastgelast. Bij mij is die afgebroken met de motor op de aanhanger. Gelukkig gebeurde dat toen ik net thuis was en bleef de motor rechtop staan.

Nu dus de beugels goed laten lassen en indd een bodem van traanplaat erin.
Verder ga ik zelf nog haken erop maken voor spanbanden, want die zitten er niet op.
 
Hallo

Ik ben aan het rond kijken voor een motor aanhanger voor 2 motoren en kwam op marktplaats meerdere advertenties tegen met een motor aanhanger erop voor 495,- euro nieuw. Nu is alleen mijn vraag of er hier mensen zijn die zo'n aanhanger gekocht hebben en mij kunnen vertellen of het kwalitatief wat is en of ze goed achter de auto liggen met 2 motoren erop. Hieronder een foto van de aanhanger. Alvast bedankt.

[afbeelding]

Wat ik mis zijn de haken, op zo'n rail kan je sjorband gemakkelijk gaan glijden (lees: losser gaan zitten) En dat wil je niet :N

Daarnaast vind ik de rails voor je banden wel heel erg naar de buitenkant geplaatst, als je er 2 motoren op zet geen probleem, maar stel je wilt er een keer 1 motor opzetten dan kan dit niet anders dan onstabiel worden.

en zoals gezegd een bodemplaat is wel makkelijk.

Slechte lassen :X Doe mij maar een andere, speelt toch in je achterhoofd als je er ver mee gaat rijden, ik zou me bijvoorbeeld afvragen of de zelfde lasser ook het chassis gelast heeft :? Vaak blijkt goedkoop duurkoop, ik heb de mijne bij van den Beld Aanhangwagens uit Brummen gehaald, hij adverteert ook op marktplaats. Aardige vent, wil met je mee denken en een degelijk produkt voor een goede prijs!
http://www.marktplaats.nl/index.php...distance=25000&pv=&s=30&nck=1&submit1=&xref=1
full
 
Laatst bewerkt:
Hij is wel iets duurder, maar wij hebben er een van Erde:
http://www.psbtransport.nl/pages/detail.php?type=&artikelID=145&taalCode=NL

145_2.jpg

Is ook een super ding. Netjes stabiel op de weg door de grote wielen, degelijk en voldoende ogen om vast te sjorren. Je kan de tweede goot er ook afhalen, en dan die andere in het midden zetten als je altijd maar 1 motor meeneemt. Die loopplank in het midden is wel optioneel, die moet je extra betalen, net als een reservewiel (je weet maar nooit). Die steunen aan de achterkant waren een paar jaar terug ook optioneel, maar zo te zien nu standaard. Is wel makkelijk als je de motor op/af wilt laden zonder dat de aanhanger achter de auto hangt
 
Wat ik mis zijn de haken, op zo'n rail kan je sjorband gemakkelijk gaan glijden (lees: losser gaan zitten) En dat wil je niet :N

Daarnaast vind ik de rails voor je banden wel heel erg naar de buitenkant geplaatst, als je er 2 motoren op zet geen probleem, maar stel je wilt er een keer 1 motor opzetten dan kan dit niet anders dan onstabiel worden.

en zoals gezegd een bodemplaat is wel makkelijk.

Slechte lassen :X Doe mij maar een andere, speelt toch in je achterhoofd als je er ver mee gaat rijden, ik zou me bijvoorbeeld afvragen of de zelfde lasser ook het chassis gelast heeft :? Vaak blijkt goedkoop duurkoop, ik heb de mijne bij van den Beld Aanhangwagens uit Brummen gehaald, hij adverteert ook op marktplaats. Aardige vent, wil met je mee denken en een degelijk produkt voor een goede prijs!
http://www.marktplaats.nl/index.php...distance=25000&pv=&s=30&nck=1&submit1=&xref=1
[afbeelding]
deze heb ik ook , nu zo'n 3 jaar en is in alle opzichten super :Y zoals je kan zien heb ik aan de achterkant extra ogen gemaakt , en aan de voorkant ook :)


full
 
Bedankt voor de reacties wat ik zo begrijp uit jullie opmerkingen is dat het eigenlijk niet echt een goed ding is. Als de beugels eraf breken en er geen punten op zitten om de motor vast te snoeren is het dus als nog duur koop. Ik ga nog even verder kijken.

Grtz Rob
 
Wat ik mis zijn de haken, op zo'n rail kan je sjorband gemakkelijk gaan glijden (lees: losser gaan zitten) En dat wil je niet :N

Daarnaast vind ik de rails voor je banden wel heel erg naar de buitenkant geplaatst, als je er 2 motoren op zet geen probleem, maar stel je wilt er een keer 1 motor opzetten dan kan dit niet anders dan onstabiel worden.

en zoals gezegd een bodemplaat is wel makkelijk.

Slechte lassen :X Doe mij maar een andere, speelt toch in je achterhoofd als je er ver mee gaat rijden, ik zou me bijvoorbeeld afvragen of de zelfde lasser ook het chassis gelast heeft :? Vaak blijkt goedkoop duurkoop, ik heb de mijne bij van den Beld Aanhangwagens uit Brummen gehaald, hij adverteert ook op marktplaats. Aardige vent, wil met je mee denken en een degelijk produkt voor een goede prijs!
http://www.marktplaats.nl/index.php...distance=25000&pv=&s=30&nck=1&submit1=&xref=1
[afbeelding]

Voordeel van deze is wel dat hij al een stuk minder tordeert op zichzelf als eerder voorbeeld.

Zelf heb ik een compleet nieuwe dichte gegalvaniseerde tandemasser gekocht 255x125 binnenmaats.
Oke hij is voor rijbewijs zonder E (bewust) maar dat heb je ook niet persé nodig.
Het scheelt nl 250€ terwijl het exact de zelfde aanhanger is, enkel zonder kenteken.
Dit is er altijd nog op te plaatsen als het nodig mocht zijn.
Maar voor 750€ incl. neuswiel en aanhangerslot, vind ik het een beste deal :Y

Ik moet er wel bij zeggen dat ik al 2 aanhanger goten en 2 oprij goten had liggen :9
En ja, er gaan met gemak 2 motoren op 8-)
Bovendien kan je er met gemak nog wat kisten of andere materialen op kwijt.
Ik heb er al een verhuizing mee gedaan dus vreet geen brood meer :)
Leuke bijkomstigheid..... voor 150€ kan er een complete huif bovenop die in no-time te wisselen is, dus binnenkort even doen :9
 
Ik heb er al een verhuizing mee gedaan dus vreet geen brood meer :)

Ik verhuur die van mij, rijk wordt je er niet van, maar de stalling, het onderhoud en de all-risk verzekering ( ivm het verhuren) en website hosten kan ik er van betalen en misschien eind van het seizoen nog een bossie bloemen voor moeders :P anders gaat het weer van mijn zakgeld _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Foldy-car ideaal als je geen plaats hebt voor een grote aanhanger.
In opgevouwen toestand past ie zo door de voordeur! *O*

756ef47d1390cdc50dcc6e6e75d97565


pic_0003x.jpg
 
Heavyr : Koop een HOKA trailer. ongeremd voor 2 motors is hij net ff wat duurder maar wel goed en een dealer netwerk zodat je overal wel terecht kan als je ff met de bouwers zelf belt (gelderland meen ik)

Al die cheap trailertjes op marktplaats voor 500/600 euro is troep. Bij aantal verkopers kun je hoka zonder btw kopen en is prijs ook scherp.

Heb ook HOKA gekocht, geremde uitvoering danwel. Op en neer naar Frankrijk en hoge snelheid (140km/h) gaat prima. Aanhanger trok de auto stil. grote wielen, goede banden, etc.
 
Laatst bewerkt:
Heb nu nog even een aanhanger gehuurd i.v.m. circuit dag op Zolder morgen ( zie de foto hieronder ). Eens kijken hoe deze bevalt. Zo op het eerste oog ziet hij er prima uit eens kijken hoe het met de motoren erop zetten gaat en met rijden. Zal wel even laten weten hoe hij beviel of niet.

Grtz Rob
 
Laatst bewerkt:
triangel is beter en stabieler dan zo een recht stokje

Dat mag jij eens uit gaan leggen :+

Een V-dissel is steviger ja, stabieler nee. :N

Je dissel zit maar op één punt aan de auto,
het maakt niets uit of je een v-dissel of niet hebt.

De stabieliteit wordt bepaald door de breedte en de vering van de aanhanger. :Y
 
Dat mag jij eens uit gaan leggen :+

Een V-dissel is steviger ja, stabieler nee. :N

Je dissel zit maar op één punt aan de auto,
het maakt niets uit of je een v-dissel of niet hebt.

De stabieliteit wordt bepaald door de breedte en de vering van de aanhanger. :Y

En dat meen je oprecht :o

Dan hoeven ze ook niet zo veel moeite te doen om motorframes zo star te maken :?
Scheelt een hoop poen :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan