start 2-jaren plan CB550

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loebassie

MF veteraan
12 feb 2004
4.262
0
Môgguhe mensen.. even kort voorstellen; Ik ben frans uit Woerden Alias Loebassie & actief in het TL-s/r Forum hiero..

full


A.s. zaterdag ga ik mijn CB550 halen. Het betreft een orgineel nederlandse fiets (dat wel) maar ziet er niet uit.. De bedoeling is dat dit een knap café-racertje gaat worden..

full


En zoals je ziet moet daarvoor nog een hoop gebeuren :+ maar goed dat ik tijd zat heb..
wat ik niet heb, zijn ruimte & financiele onafhankelijkheid.. :+
 
Laatst bewerkt:
jaja ksnap um.. ik volg 't brikken topic al een tijdje op de achtergrond. En als ik dan zie waarmee 'jullie' beginnen.. pfff :} knap hôr. Maar als het je eerste projectje wordt, vond ik een beetje goeie basis wel belangrijk.

Tank en kappen & spatbord zitten nog aardig in de lak, maar voor de rest, tranen trekkend veel roest.. Maar ja voor € 150,= mag je ook niet zoveel verwachten.. Volgende week maar eens 'voorzichtig' met Brillo & Belgom aan de gang gaan..
 
kleine vorderingen... eerst motorfietsje helemaal gedemonteerd.. en begonnen met schoonmaken van 30 jaar vuiligheid.. :+

full


owja voor ik hier aanbegon, ben ik andere halve dag bezig geweest om 'm aan de pruttel te krijgen.. zowaar nog gelukt. Alle versnellingen deden het prima. remmen had ie niet (achterrem had ie niet, en voorrem watwasda ??) Verders geen rare bijgeluiden of buitensporige rooksignalen. *O*
 
Laatst bewerkt:
toen zachtjes aan begonnen met poetsen, schuren & polijsten.. :(

full


[me] loebas denkt nu al dat dit z'n eerste 'n laatste project wordt [/me]
 
Laatst bewerkt:
nu zijn we zover, dat het frame bij een constructie bedrijfje ligt. Er moesten wat standaard bevestigen worden verwijderd (middenbok totaal overbodig) Maar ook om de open 'driehoek' waar normaal je duo-steps en uitlaat bevestigd zit compleet dicht te maken. Hier komt namelijk een rem-schakel setje voor een wat sportievere uitstraling van de café racer. :P foto's volgen..

Daarna kunnen alle losse onderdelen naar de poeder-coater (incl. frame en achterbrug & velgen) spaken zijn besteld, dus ik hoop voor de kerst het rijwiel gedeelte klaar te hebben.. ;) ik heb zelfs een bedrijf gevonden in nieuwegein die ze wil verspaken & richten, voor 45 euro per velg.

full
 
klopt.. topic-titel is mischien wat overdreven, hoop namelijk medio 2008 toch de weg op te kunnen.
 
:( ik wil mijn 550 terug (en een grote schuur)
*O* wel mooi dat i word opgeknapt.

ga je er 2 schijven op zetten?

weeknognie... denk 't niet (zat eigenlijk aan complete voorkant CB-1 uit 1991 te denken) Die heeft namelijk zelfde balhoofd-lager maat, dus makkelijk aan te passen voor me de 550. En allemaal net even wat nieuwer + 2 zuiger remklauw en grotere schijf.. Moet alleen nog even achterhalen hoe ik dat ga doen met de wiel-as. Aangezien er wel gewoon spaakvelgies in blijven. :9

* dit is toch niet jouw ex-cb :?
** hoop inderdaad dat ie ervan opknapt :Y
 
Laatst bewerkt:
weeknognie... denk 't niet (zat eigenlijk aan complete voorkant CB-1 uit 1991 te denken) Die heeft namelijk zelfde balhoofd-lager maat, dus makkelijk aan te passen voor me de 550. En allemaal net even wat nieuwer + 2 zuiger remklauw en grotere schijf.. Moet alleen nog even achterhalen hoe ik dat ga doen met de wiel-as. Aangezien er wel gewoon spaakvelgies in blijven. :9
Misschien cb500 (type lesfiets) makkelijker aan te komen. Heeft volgens mij ook zelfde lagers in balhoofd. Ook zelfde remmerij als de cb1. :Y
 
weeknognie... denk 't niet (zat eigenlijk aan complete voorkant CB-1 uit 1991 te denken) Die heeft namelijk zelfde balhoofd-lager maat, dus makkelijk aan te passen voor me de 550. En allemaal net even wat nieuwer + 2 zuiger remklauw en grotere schijf.. Moet alleen nog even achterhalen hoe ik dat ga doen met de wiel-as. Aangezien er wel gewoon spaakvelgies in blijven. :9

* dit is toch niet jouw ex-cb :?
** hoop inderdaad dat ie ervan opknapt :Y

:N die staat bij mij :9~
 
nah we zijn weer lekker bezig.. :+
ik wil natuurlijk ook 'n dubbele remschijf voorop, en moest nog een andere kabelboom hebben. (gezien het feit dat de vorige eigenaar geen electricien was)
Dus ikke informeren.. blijkt dat de kosten daarvoor net zo hoog zijn als een wat ik voor me 550 betaald had, dus wat doe je dan ? juist je haalt er gewoon nog één in huis. :P
is wel een 500 maar ach.. kabelboom zal voor 95% wel gelijk zijn & de remschijf incl. beugel en toebehoren is voor 100% gelijk. (en ik heb gelijk 'n droog blok 500, mocht de 550 't ooit begeven) Verder had ie nog een origineel voorspatbord (deukvrij) originele lamporen, knappe stuurschakelaars, en een mooi displaytje op de risers ipv dat grote zwarte blok tussen de tellers.. (en een berg reserve onderdelen)
Ik zie dus weer nieuwe mogelijkheden.. Hierbij gelijk even piccies geschoten (telefoon) hoe 't eruit komt te zien met me 'nieuwe' tank en zadel.

full
 
en van voren..

full


mischien niet de handigste move om te maken, maar je ken de onderdelen maar alvast hebben liggen.. Nieuwe spaken zijn ondertussen ook al binnen, frame is ook al terug van het constructie bedrijf... even afspraak maken met poedercoater, ken me frame, achterbrug, achter- en voorspatbord, velgen & diverse beugels naar straler/poedercoater..daarna afspraak maken met hotwheels voor het vlechtwerk & nieuwe bandjes.. und jetz geht loss..
 
Blijf het geweldig vinden om te lezen allemaal die diverse verbouwings/restauratieprojecten. Zelf met een eigen bezig en daar moet ook maar weer eens schot in komen |(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan