Nieuweling met enkele vragen!

ilias

Rookie
30 jul 2007
7
0
Hallo,

ik ben nieuw en heb zelfs (nog) geen motorfiets. Wel heb ik enkele vraagjes.
Een vriend van mij heeft een Yamaha Virago XV250 en verkoopt deze. Ik heb er enkele malen met gereden en was er helemaal van weg. Dit was ook de eerste maal dat ik op een motor heb gereden.

Is dit een goede eerste motorfiets waar ik makkelijk op kan leren rijden?
Op welke dingen moet ik letten/controleren (bij aankoop van een motor)
Is 250cc niet een beetje te weinig? (eens je het rijden onder de knie hebt)

De motor staat ook op het internet http://www.2dehands.be/yamaha-virago-in-uitstekende-staat-24870991.html

De prijs moet nog worden overeen gekomen. Hoeveel zou ik hier maximum voor mogen geven?

Alvast bedankt!
 
Yamaha virago
Bouwjaar: eind 1994
250 cc
16kw
Slechts 16748km !!

Extra's:
- lederen draagtassen
- helm


goede leerfiets: imho ja, zo goed als elk

waarop letten bij aanschaf: zoek op het forum, hele checklist :) > Zoeken

250cc beetje weinig: ja, maar als jij niet harder dan 80 wil prima

hoeveel geven: 1000 tot 1200,- ?

oh en doe jezelf een lol en koop je eigen helm ;)
 
Hallo,

ik ben nieuw en heb zelfs (nog) geen motorfiets. Wel heb ik enkele vraagjes.
Een vriend van mij heeft een Yamaha Virago XV250 en verkoopt deze. Ik heb er enkele malen met gereden en was er helemaal van weg. Dit was ook de eerste maal dat ik op een motor heb gereden.

Is dit een goede eerste motorfiets waar ik makkelijk op kan leren rijden?
Op welke dingen moet ik letten/controleren (bij aankoop van een motor)
Is 250cc niet een beetje te weinig? (eens je het rijden onder de knie hebt)

De motor staat ook op het internet http://www.2dehands.be/yamaha-virago-in-uitstekende-staat-24870991.html

De prijs moet nog worden overeen gekomen. Hoeveel zou ik hier maximum voor mogen geven?

Alvast bedankt!
Je hebt dus wel al je rijbewijs?
Ik zou als ik jou was toch voor iets meer cc's gaan, ik vind deze een beetje girlie.
 
beste ilais de xv 250 was mijn eerste motor nieuw gekocht ,het is verder een goede fiets maar geloof mij je hebt al gauw genoeg van de xv 250.
hij is te langzaam en je kunt er niet mee op de snelweg .zeker als je met een groep andere motorrijders mee wilt dan is het echt balen.als je dat model motor mooi vind dan koop liever de xv535 die rijdt een heel stuk beter.

groet henk.
 
goede leerfiets: imho ja, zo goed als elk

waarop letten bij aanschaf: zoek op het forum, hele checklist :) > Zoeken

250cc beetje weinig: ja, maar als jij niet harder dan 80 wil prima

hoeveel geven: 1000 tot 1200,- ?

oh en doe jezelf een lol en koop je eigen helm ;)

Bedankt voor de link en de tips ;)

Je hebt dus wel al je rijbewijs?
Ik zou als ik jou was toch voor iets meer cc's gaan, ik vind deze een beetje girlie.

Ik heb nog geen rijbewijs! Het is de bedoeling om er goed op te leren rijden en er mijn rijbewijs mee te halen/af te leggen. Na +/- 6 maanden te verkopen (met niet al te veel verlies) en dan een zwaardere kopen.


250cc ben je heel snel al weer zat, vele te weinig en te traag...

Hoe "traag" juist? Haal ik er 100km/u mee? Kan ik er mee op de snelweg?
 
Laatst bewerkt:
beste ilais de xv 250 was mijn eerste motor nieuw gekocht ,het is verder een goede fiets maar geloof mij je hebt al gauw genoeg van de xv 250.
hij is te langzaam en je kunt er niet mee op de snelweg .zeker als je met een groep andere motorrijders mee wilt dan is het echt balen.als je dat model motor mooi vind dan koop liever de xv535 die rijdt een heel stuk beter.

groet henk.

Hey Henk, hij is dus eerst en vooral om mee te leren rijden. Als ik zo rondkijk dan zie ik dat xv535 al gauw een goeie duizend euro meer kost dan de deze. Dit kan ik momenteel niet uitgeven aan motorfiets.
Aangezien iedereen hier zegt dat de fiets al snel te licht zal zijn, welke motorfiets zouden jullie mij dan aanraden? Of welke specificaties?
De looks doen er niet zo echt toe aangezien het mijn eerste (leer-)fiets is.
Liefst niet te duur (ben maar een arme student ;( )

Thanx allemaal! :)
 
Even de moraalridder spelen.
Als je brokken maakt kan dit je heel veel geld gaan kosten,
rondrijden op een motor zonder rijbewijs, dat vind je verzekeraar echt niet leuk.
Dus doe je zelf,(en iedereen die je tegen zou komen) een plezier en ga lessen
bij een erkende rijschool.
 
250cc....

Ik ben ooit begonnen met rijden op een 250cc. Het zijn motortjes die je op toeren moet houden, onderin is met zulke piepkleine cilindertjes weinig te vinden.

Ik zou zelf een wat dikkere fiets zoeken, een 750cc Virago is doorgaans ook niet zo heel duur.
Als je een klein A-rijbewijs hebt, is een Savage een heerlijke fiets. Deze zit met 6000 rpm maximaal toch tegen het maximale vermogen aan wat je klein mag rijden. Een Savage loopt voluit zo'n 130 km/uur (als jij ook 100 kg weegt...) en kan goed met het Nederlanse verkeer meekomen.

En heel toevallig weet ik een goede Savage te koop:

mijn savage
 
Ik heb nog geen rijbewijs! Het is de bedoeling om er goed op te leren rijden en er mijn rijbewijs mee te halen/af te leggen. Na +/- 6 maanden te verkopen (met niet al te veel verlies) en dan een zwaardere kopen.
Ehh is dat iets Belgisch ofzo? Hebben jullie niet gewoon rijscholen met motoren?
 
Ehh is dat iets Belgisch ofzo? Hebben jullie niet gewoon rijscholen met motoren?

Vrije begeleiding (Model 3)U moet na het slagen voor het theorie-examen eerst minimum 6 u praktijklessen volgen in een erkende rijschool.
Met een behoorlijk ingevuld formulier "Aanvraag om een voorlopig rijbewijs" die het getuigschrift van praktijkonderricht omvat, ingevuld door de directeur van de erkende rijschool dient u bij het gemeentebestuur een voorlopig rijbewijs af te halen.
Een bedrag van 9€ zal u aangerekend worden door uw gemeentebestuur. (contanten, overschrijving, bancontact, ...)

Opgepast: de aanvraag om een voorlopig rijbewijs laat niet toe te rijden. U moet houder en drager zijn van een voorlopig rijbewijs.
Het is 12 maanden geldig vanaf de datum van afgifte en kan in geen geval verlengd worden.

Tijdens de scholing mag u met het voertuig geen andere personen vervoeren en mag u geen commercieel goederenvervoer verrichten.

Op vrijdag, zaterdag, zondag, de vooravond van wettelijke feestdagen en op de wettelijke feestdagen is het u niet toegestaan het voertuig te besturen van 22 uur tot 6 uur 's anderdaags. Dit verbod is niet van toepassing op de kandidaat die de leeftijd van 24 jaar heeft bereikt.

Het reglementaire L-kenteken moet achteraan op het voertuig zijn aangebracht.

U kan uw praktijkexamen afleggen in één van de 15 examencentra van uw keuze.
Indien u enkel het praktijkexamen op de openbare weg dient af te leggen, dan mag u het praktijkexamen afleggen in één van de 32 examencentra van uw keuze.


Opgelet: U kan slechts praktijkexamen afleggen tijdens de geldigheidsduur van het theorie-examen (3 jaar).

Weetjes


U mag niet rijden in het buitenland onder dekking van een voorlopig rijbewijs.

Hou er rekening mee dat de geldigheid van uw voorlopig rijbewijs beperkt is! (12 maanden)
Het kan in geen geval verlengd worden.

U kan slechts een nieuw voorlopig rijbewijs voor dezelfde categorie van voertuigen bekomen na een verloop van 3 jaar. (Uitzondering: opheffing vermelding "Automatisch" of "Code 78")

Maak tijdig een afspraak voor het prakijkexamen (tenminste 6 weken op voorhand).
 
ilias bel hier even op als je intresse hebt aan de motor..... 0575-560015.
fiets ziet er goed uit.
bouwjaar 92
56000 km
900 eurotjes
en ding loopt perfect.
mischien kun je nog wat aan de prijs doen ?zeker proberen.

mvg henk.
 
ilias bel hier even op als je intresse hebt aan de motor..... 0575-560015.
fiets ziet er goed uit.
bouwjaar 92
56000 km
900 eurotjes
en ding loopt perfect.
mischien kun je nog wat aan de prijs doen ?zeker proberen.

mvg henk.


Ik kom uit België, daarmee dat ik ook vroeg vanwaar je juist bent. Moest dit Zuid-Holland zijn dan zou ik er eventueel nog kunnen geraken. :)
 
ilias ik heb je een tel nummer gegeven waarschijnlijk heb je daar niet opgebeld anders had je geweten waar de motor staat. kijk als je wat wilt moet je er wel wat moeite voor doen.

henk
 
Even de moraalridder spelen.
Als je brokken maakt kan dit je heel veel geld gaan kosten,
rondrijden op een motor zonder rijbewijs, dat vind je verzekeraar echt niet leuk.
Dus doe je zelf,(en iedereen die je tegen zou komen) een plezier en ga lessen
bij een erkende rijschool.
Dat loopt iets anders in belgie ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan