Is er interesse in Het BMW R1100RT Topic

Hallo motormuizen,

De feestdagen ook ontvlucht? Met Kerst op allebei de motoren gereden, heerlijk, geen 'kip' op de weg, daarna het buitenland opgezocht.

Iedereen een goed en veilig begin van het nieuwe motorjaar!

grt motorratje
 
Zo...dat ging dus even niet vandaag... ik laat me toch niet zo snel van de motor af jagen, maar deze ochtend ging ik toch maar niet met de motor naar het werk.
En morgen.....denk ik weer niet....
 
Koud is niet het probleem, de eerste 200 meter bij mij in de wijk, en de laatste 500 bij mij op mn werk wel.... de 30 km daartussen zijn probleemloos....maar ja, dat is dus effe lastig momenteel.
 
Zo...dat ging dus even niet vandaag... ik laat me toch niet zo snel van de motor af jagen, maar deze ochtend ging ik toch maar niet met de motor naar het werk.
En morgen.....denk ik weer niet....

:^
Koud is niet het probleem, de eerste 200 meter bij mij in de wijk, en de laatste 500 bij mij op mn werk wel.... de 30 km daartussen zijn probleemloos....maar ja, dat is dus effe lastig momenteel.
:^
 
Inderdaad geen last van de kou , alle verwarmingselementen aan (dus de motor en handvatverwarming) en gassen.
Wat me wel weer opvalt is dat het gros van de NL automobilist een blower heeft in de auto en die niet gebruikt , dus nog erger beslagen dan mijn visier in een hollandse regenbui en als nieuwe groene extra te bestellen gadget voor in de auto kan ik de meeste automobilisten een labrador type blindegeleidehond aanbevelen. Misschien horen of zien die ons wel,helemaal bij dit weer.

Verder, wat is het toch een lekker brommertje, Trouwens iemand van jullie een ander merk gezien dan BMW motorrad :+ met dit weer _O- _O- _O- ???????????????

Grtzs GR185
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor GR, toch wel een ander merk gezien, hoewel de Beemers wel overheersen. 'N Honda wil ook wel met dit weer, lekker glibberen over een "ongezoute" weg! Wel goed poetsen daarna!

Liefmotorratje!
 
lang weggeweest...wintersport.... maar ik zie dat er nog maar weinig mensen op dit draadje zitten.....

toch eens even kijken of ik iemand kan vinden die me iets kan vertellen over mijn koppeling..... ik denk namelijk dat de koppelingsplaat versleten is, of dat er iets anders is.... hoe voelt het aan als je p[laat versleten is? als iemand me dat kan vertellen weet ik misschien of ik het zelfde heb....

kan er ook iemand vertellen wat het vervangen zou kunnen gaan kosten?

groetjes DHH
 
lang weggeweest...wintersport.... maar ik zie dat er nog maar weinig mensen op dit draadje zitten.....

toch eens even kijken of ik iemand kan vinden die me iets kan vertellen over mijn koppeling..... ik denk namelijk dat de koppelingsplaat versleten is, of dat er iets anders is.... hoe voelt het aan als je p[laat versleten is? als iemand me dat kan vertellen weet ik misschien of ik het zelfde heb....

kan er ook iemand vertellen wat het vervangen zou kunnen gaan kosten?

groetjes DHH

hmm.. met de motor geen ervaring mee... met de auto wel.
Maar hoe je het uitlegt... ?

Ik doe een poging: stel je rijd langzaam in de tweede versnelling, zonder met je hand aan de koppeling te komen. Wanneer je plotseling het gas opendraait, verwacht je dat de motor lekker begint op te trekken. Met een versleten koppelingsplaat vliegt de motor sneller in de toeren, dan dat je snelheid verhoogt. (Kortom: het lijkt alsof je met slippende koppeling wegrijdt)

ofzo
 
Ha DHH,
Ik heb een versleten koppeling gehad en de omschrijving van Corrosie klopt als een bus. en yip oei oei dat wordt duur reken maar op een 600e of meer want je hele brommer moet uit elkaar tip van flip. hal je kuipdelen er zelf vast vanaf en rij 'naked 'naar de quispel. scheelt weer een half uur sleutel geld

Grtzs Gr185
 
Zojuist een afspraak gemaakt voor een grote beurt. D.w.z. grote beurt. (130dkm, maar dus de beurt voor 120dkm)

dat wordt toch wel weer een serieuze smak geld, vrees ik.

Ik begin maar vast te sparen.
 
De motor is naar Quispel..Timon had maar een korte rit nodig om inderdaad het vonnis te vellen....koppeling echt helemaal op.....dus dat gaat weer een fortuin kosten. Gelukkig een leenmotor meegekregen...helaas GR, ik hoopte op een R1200RT, maar het werd een stokoude K100LT. Maar ja, beter als nix. Timon vond het echt onverstandig om nog verder te rijden. Ik ben benieuwd, het zal waarschijnlijk woensdag of donderdag worden.
 
Laat ik mij dan ook maar even in dit topic melden. Afgelopen vrijdag naar rond wezen loeren naar een motor en een proefritje mogen maken. [me="teun-v"]was gelijk verlieft en heet dit schatje gekocht.[/me] Een mooie blauwe R1100RT *D Dit ook in navolging van deze post.

Ergens volgendeweek mag ik hem ophalen. Hij komt uit 1997 heeft 41000 op de klok staan en hij krijgt nu zijn 40000 beurt. Ik kan niet wachten tot ik hem mag ophalen zeker als ik kijk wat voor een weer het vandaag hier was :9~

Nou ja om het nog maar even af te maken hier een plaatje:
2d645fa7ca9fef2b3d7108c92795d454
 
Zeker een mooi exemplaar Teun-v en wat een geweldige kleur :} echt super, las ook je stukje op het 1150 topic , gewoon even een week de tijd nemen om dit topic door te lezen en je bent weer een stuk wijzer mbt KFR en alle andere heerlijke rij sensaties die je kunt beleven met een motor die onder je 'leeft' :] en met witte knipperlichten is ie helemaal af :9~

M.A.W veel rij plezier en p.s doe zuinig ,met je koppeling , of niet DHH ;)

Grtzs
GR185
 
Laatst bewerkt:
Ja dankje GR185, je wilt niet weten dat ik de meeste RT topics al heb gehad hier en elders op het internet. Heb al het een en ander kunnen voelen op de weg naar huis en als ik eerlijk ben kan het mij niet storen, het heeft wel wat. Aan de koppeling zal ik denken.

Over de witte glaasjes ga ik denk ik later dit jaar eens even kijken maar moet eerst nog even weer wat centen bij elkaar sprokkelen. Ik denk ook dat ik dan de kofferdeksels laar spuiten die hebben namelijk het een en ander aan gebruiks sporen maar dat is allemaal nog toekomst.

Voor nu ga ik eerst lekker genieten :)
 
Zeker lekker genieten, koffers kan je een beetje bijwerken met heel fijn schuurpapier en als je ze spuit moet je wel heeeeeeeeeelllllllllllllll voorzichtig zijn , tip gewoon zwart laten en gebruiksporen hou en krijg je toch , is alleen bij gelakte erg vervelend.

Koppeling was even een onderonsje omdat DHH net een paar honderd e heeft kunnen neerleggen voor een versleten koppeling.

Succes verder
Grtzs Gr185
 
Bij de (plastic) zwarte koffers (ongelakt): Haal een spuitbusje bumperglans. Even spuiten, inwerken, uitpoetsen en ze zijn weer als nieuw.

P.S. Het plastic wordt wel "glad" (m.a.w. ga het niet op je zadel o.i.d. spuiten).
 
Goeie tip, bumperglans, die ga k s uitproberen!

Kunt ook cockpitspray gebruiken (wordt voor auto dashboard gebruikt).
Kunt deze in glans of mat krijgen. Ik gebruik zelf altijd "mat". (gebruik het trouwens op alle kunstofdelen, met uitzondering van handvaten en zadel :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan