Is er interesse in Het BMW R1100RT Topic

Gisteren mn RT weer opgehaald van de grote beurt...

Inclusief brandstoffilter, v-snaar, nieuw lager bovenste balhoofd en nog wat klein grut ruim 650 euro afgetikt.

Er zitten nu ook Brisk bougies in, en dat is ècht een wereld van verschil. Hij loopt nu veel mooier, met name bij het tussen de file door rijden is het heerlijk.

Probleem: vanmorgen wilde hij met koude motor met geen mogelijkheid van 1 naar twee schakelen. Dit lukte me pas bij stilstand... Eenmaal warm gaat het wel goed.
Vanmiddag weer hetzelfde probleem. Meteen maar even gebeld.... morgen hopelijk meer nieuws...
 
Vanmiddag heerlijk mijn RT uitgelaten. Ik blijf me toch verbazen hoe heerlijk deze machine is :) Hopelijk hebben we dit weekend een beetje weer, dan ga ik hem eens uitproberen waarvoor ik hem gekocht heb :]
 
Ook ik heb vandaag weer wat tijd gehad om met de Dame de straat op te gaan , en WAT EEN GENOT ,liep weer als een zonnetje, dus maar even een rondje limburg onder het rubber laten glijden. hopelijk lukt het weer om meer te rijden.

Grzts GR 185
 
Gisteren mn RT weer opgehaald van de grote beurt...

Inclusief brandstoffilter, v-snaar, nieuw lager bovenste balhoofd en nog wat klein grut ruim 650 euro afgetikt.

Er zitten nu ook Brisk bougies in, en dat is ècht een wereld van verschil. Hij loopt nu veel mooier, met name bij het tussen de file door rijden is het heerlijk.

Probleem: vanmorgen wilde hij met koude motor met geen mogelijkheid van 1 naar twee schakelen. Dit lukte me pas bij stilstand... Eenmaal warm gaat het wel goed.
Vanmiddag weer hetzelfde probleem. Meteen maar even gebeld.... morgen hopelijk meer nieuws...

Inmiddels het schakelprobleem weer opgelost. In mijn motor zat blijkbaar een dunnere versnellingsbak-olie dan standaard. (Was de monteur wel opgevallen bij de olie-wissel).
Met de standaard olie is er de eerste vijf minuten nauwelijks mee te rijden.

Afgelopen zaterdag weer teruggeweest. Nu zit de dunnere olie er weer in. Mocht zonder te betalen wegrijden, dus zeer netjes opgelost. :}
 
Na een paar poets daagjes ben ik weer redelijk tevreden over hoe de R1100RT er nu bijstaat.
Helaas wel wat "bloemkool"op de cardan en de cylinders te vinden, maar verder glimt ie wel weer.
full
 
Afgelopen weekend een tweedehands Corbin berijderszadel op de kop getikt. Bekleding is in een niet al te beste staat, maar daar was de prijs ook naar.

Vandaag voor het eerst heen en weer naar Den Haag gereden. De zit van het zadel bevalt me uitstekend. Een stuk breder dan het originele BMW zadel, en geen last meer van een houten kont. Alleen wanneer je even met een voetje aan de grond moet bij een stoplicht, dan heb je wat last van de extra breedte.

Verder lijkt het zadel niet perfect te passen, wanneer hij gemonteerd zit, kan hij licht kantelen. Met remmen is dit nogal irritant. Bij goed licht zal ik eens kijken hoe ik het stabiel vast kan zetten.

Daarna eens een goede bekleder opzoeken...
 
Mijn topkoffer kan ik niet sluiten.
Als ik de sleutel draai, dan kan ik deze er niet uittrekken.
Ik kan wel de beide hendels open en dicht doen, maar dan is ie niet gesloten. Iemand een ideetje? Dank
 
Mijn topkoffer kan ik niet sluiten.
Als ik de sleutel draai, dan kan ik deze er niet uittrekken.
Ik kan wel de beide hendels open en dicht doen, maar dan is ie niet gesloten. Iemand een ideetje? Dank

Wat zou je er van zeggen als ik denk dat je slot gewoon kapot is :?
Nieuw slotje erin en voor 99.99 % is het opgelost
 
ik kan nu ff niet rijden door schouderblessure (zie mij bericht bij topic algemeen). ik rijd nu 2 jaar met veel plezier een 12 jaar oude bmw rt.. ik gebruik hem voor de mooie tourtochten en af en toe voor naar mijn werk. Dat werk is maar 13 km is eigenlijk te kort maar goed dan maken we soms op de terugweg gewoon een ommetje met mooi weer toch?

het ruitje net zo hoog dat ik de wind nog 'net'wel een beetje voel dat wel.
 
da's lang geleden.....

heb de rt nog steeds. Rijdt regelmatig, maar altijd storing in de abs. Nu vond ik op youtube een filmpje met een zgn modificatie, maar dan moet die brommer wel helemaal uit elkaar. Heeft iemand at al eens gedaan?
 
Ik heb de volgende oplossing voor het ABS probleem.

- Zet je verlichting uit als je de motor uitzet.
- Na het omdraaien van de contact sleutel wacht dan even tot de ABS indicaties 1 of 2 maal geknipperd hebben.
- Start de motor.
- Doe je verlichting aan.

Door het op deze manier te doen heb ik totaal geen problemen met de ABS meer.

Ik heb laatst via marktplaats een GIVI ruitje kunnen kopen (ik ben 1,97 m hoog). Heerlijk! Kan gewoon met open systeemhelm de snelweg op (en dan ook 120 rijden)!
 
Hallo RT-rijders,

Mijn vrouwtje en ik zijn bezig om voor haar een RT te kopen (lees: we zijn haar Fazer aan het verkopen en hard op zoek naar een mooie RT). Nu heb ik meteen al een vraagje. Past een topkoffer van een R1150GS op een 1100RT? Ik kan namelijk een topkoffer van een GS kopen, maar weet niet zeker of dat gaat passen...

En zijn er eigenlijk nog andere vrouwelijke RT-rijders? Ik heb het idee dat je die niet zo snel tegenkomt... Zeker niet zo jong als mijn vrouwtje (ze is 26). Maar misschien heb ik het wel helemaal mis? ;)
 
Laatst bewerkt:
Aloha Tha Biker ik zou zo niet kunnen zeggen of een gs koffer op een rt past volgens mij is het rekje van de rt anders dan die van de gs dus denk het niet.

veel succes met zoeken naar en het aansluitend rijden op de RT

mvg Gr185
 
Laatst bewerkt:
Ja, ben er ook bang voor dat dat niet past eigenlijk, als ik zo de koffers bekijk...

Het zoeken en vinden van een mooie RT is op zich niet zo'n probleem, maar eerst moeten we van die Fazer af. Da's wat lastiger... ;)

Maar hopelijk kan ik binnenkort een plaatje laten zien van de nieuwe aanwinst! ;)
 
En natuurlijk aloha Corrosie, slecht nieuws van het gps steun Front, helaas zit de metaalbewerker die ze maakt in de problemen en krijg ik ze helaas niet meer. Kl.. maar het zijn zware tijden voor de metaal branche.

Grtzs Gr185
 
En natuurlijk aloha Corrosie, slecht nieuws van het gps steun Front, helaas zit de metaalbewerker die ze maakt in de problemen en krijg ik ze helaas niet meer. Kl.. maar het zijn zware tijden voor de metaal branche.

Grtzs Gr185

Jammer, maar inmiddels ben ik eigenlijk wel gewend aan de huidige positie van de gps...
 
Dat is jammer. Zelf ben ik een V-stromrijder maar mijn vader heeft een mooie (al zeg ik het zelf) 1100 RT. Ik ben aan het kijken voor navigatie maar de Zumo is me te duur. Voor mijn V-Strom K3 model is er helaas geen mooi ophangmogelijkheid. Maar voor de 1100RT ziet dit er goed uit. Prima montage om je gewone tomtom one te monteren. Ik lees geregeld dat mensen de gewone tomtom gebruiken. Scheelt een bak geld!
 
Stil hier...

Vandaag was het verschil in snelheid tussen mijn GPS en de teller wel heel groot. Het liep zelfs op tot 150 km/h...

M.a.w.: ik denk dat de aandrijfkabel van de snelheidsmeter is gebroken. Wel een raar gezicht, op de snelweg rijden met 0 km/h.
 
Stil hier...

Vandaag was het verschil in snelheid tussen mijn GPS en de teller wel heel groot. Het liep zelfs op tot 150 km/h...

M.a.w.: ik denk dat de aandrijfkabel van de snelheidsmeter is gebroken. Wel een raar gezicht, op de snelweg rijden met 0 km/h.

Had ik ook een keertje op m'n (ex) R1100RT. Nieuwe kabel (paar tientjes) is gemakkelijk zelf te monteren. Maar...... Kijk eerst wel even of de kabel echt kapot is, 't kan ook zijn dat hij gewoon is losgetrild van het tellerhuis!
 
We hebben net proefgereden op een 1100RT. Bij het loslaten van het stuur wilde die meteen rechts de berm in duiken. Volgens de verkoper is dat normaal bij de RT's... Maar ik geloof dat eerlijk gezegd niet. Mijn GS doet het in ieder geval niet, die houdt bij losse handjes gewoon netjes z'n spoor. Hoe zit dat bij jullie RT's?
 
Terug
Bovenaan Onderaan