Reisverslag Dolomieten Italië

En voor iedereen die wel eens met een motortrailer door de trajectcontrole rijdt --> hou je aan de max 80 km/h. Ik ben nu 8 keer door de trajectcontrole bij Arnhem gereden met kar, en de van achtste keer krijg ik nu een boete thuis. €87, reed precies 100 km/h om 3:22 's nachts. Tot nu toe reed ik er altijd exact 100, geluk gehad denk ik :P
 
Laatst bewerkt:
Leuk verhaaltje, mooie streek ik ben er ook in die tijd geweest, maar geen mf-er gezien :N

En voor iedereen die wel eens met een motortrailer door de trajectcontrole rijdt --> hou je aan de max 80 km/h. Ik ben nu 8 keer door de trajectcontrole bij Arnhem gereden met kar, en de van achtste keer krijg ik nu een boete thuis. €87, reed precies 100 km/h om 3:22 's nachts. Tot nu toe reed ik er altijd exact 100, geluk gehad denk ik :P

Ze hadden wat achterstand bij het cjib, door vakantie's en ziekte. Om de achterstand niet op te laten lopen hebben ze een tijdje niets wat al ouder was verwerkt en alleen de nieuwe overtredingen verstuurd, sinds afgelopen maandag werken ze op volle kracht om de oudere overtredingen alsnog de deur uit te sturen. Dus eind volgende week zouden die andere 7 ook wel binnen moeten zijn. _O-
 
Leuk verhaaltje, mooie streek ik ben er ook in die tijd geweest, maar geen mf-er gezien :NZe hadden wat achterstand bij het cjib, door vakantie's en ziekte. Om de achterstand niet op te laten lopen hebben ze een tijdje niets wat al ouder was verwerkt en alleen de nieuwe overtredingen verstuurd, sinds afgelopen maandag werken ze op volle kracht om de oudere overtredingen alsnog de deur uit te sturen. Dus eind volgende week zouden die andere 7 ook wel binnen moeten zijn. _O-

Thanx mate _O-
 
Supergaaf man, kan niet wachten tot me meid haar brevet heeft... :Y

Mooie plaatjes ook, schrijf meteen de plekjes op.. :]
 
Zorg gewoon dat je ergens in de buurt van Canazei of Arabba zit. Daar zit je echt middenin de Dolomieten. Daarvandaan heb je genoeg passen en mooie wegen voor een lange zomervakantie :)
 
Leuk verhaaltje, mooie streek ik ben er ook in die tijd geweest, maar geen mf-er gezien :NZe hadden wat achterstand bij het cjib, door vakantie's en ziekte. Om de achterstand niet op te laten lopen hebben ze een tijdje niets wat al ouder was verwerkt en alleen de nieuwe overtredingen verstuurd, sinds afgelopen maandag werken ze op volle kracht om de oudere overtredingen alsnog de deur uit te sturen. Dus eind volgende week zouden die andere 7 ook wel binnen moeten zijn. _O-
B|


:P

Supergaaf verslag!!! Vooral de Timmelsjoch foto roept wat herinneringen op!
Ja, erg mooi met de vergezichten en de omgeving! :Y
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslag... Mooie vakante geweest dus! :Y

[me]Boy wil ook wéér op vakantie met de motor![/me]
 
Mietjes met de motort op de aanhanger, echte bikkels rijden erheen ....... -O-

Ja om dan 2 dagen nodig te hebben om weer bij te komen.......
Op de aanhanger is ideaal, je kunt meenemen wat je wilt, je kunt mekaar aflossen, 1x brandstofkosten, gezellig muziekje aan, hapje drankje, beetje ouwehoeren, en je komt uitgerust aan.....
8-) 8-) 8-) 8-)















:+ Leuk reisverslag hoor en mooie omgeving ...... *D
 
Laat mij maar lekker een mietje zijn hoor.... :+

Met de auto veel beter spullen meenemen, onderweg makkeleijker ff tukkie doen, lekker grote tent menemen waar de brikjes ook in kunnen staan, je hebt altijd een droog plekkie, ontspannen lekker muziek luistere eten en snabbelen onderweg, je kan nog eens iemand oppikken :9~ , souveniers en andere zooi weer makkelijk me terug, als het heel de week tering weer is heb je alternatief vervoer waabij je niet verzuipt, als je op een plek bent waar niemand in de buurt leeft hoef je je maatje niet te slepen en hoef je je brik niet achter te laten, minder kans op krassen door de zooi die je op de motor moet binden, enz.... :Z

Maar tis toch spannender en avontuurlijker om zo basic mogelijk te gaan, en dan lekker rondtrekken met de brikken O-) ...

Jaaa!, open een nieuw topic, met een polleke dat je kan stemmen met de auto+aanhanger of moter, of mietje of niet... _O- _O-
 
Laat mij maar lekker een mietje zijn hoor.... :+

Met de auto veel beter spullen meenemen, onderweg makkeleijker ff tukkie doen, lekker grote tent menemen waar de brikjes ook in kunnen staan, je hebt altijd een droog plekkie, ontspannen lekker muziek luistere eten en snabbelen onderweg, je kan nog eens iemand oppikken :9~ , souveniers en andere zooi weer makkelijk me terug, als het heel de week tering weer is heb je alternatief vervoer waabij je niet verzuipt, als je op een plek bent waar niemand in de buurt leeft hoef je je maatje niet te slepen en hoef je je brik niet achter te laten, minder kans op krassen door de zooi die je op de motor moet binden, enz.... :Z

Maar tis toch spannender en avontuurlijker om zo basic mogelijk te gaan, en dan lekker rondtrekken met de brikken O-) ...

Jaaa!, open een nieuw topic, met een polleke dat je kan stemmen met de auto+aanhanger of moter, of mietje of niet... _O- _O-


Je vergeet de stoelen, dat heb ik altijd gemist toen ik de hele zooi op de motor meesleepte.

@Inbox4me: goed bezig met je aanhangwagen. Kun je je spullen gemakkelijker meeslepen. En je hebt een auto en die kun je gebruiken op een mindere dag tijdens de vakantie.
 
Laatst bewerkt:
Stoelen vind ik nog het minste probleem tijdens een motorvakantie. Je hebt tegenwoordig erg mooie uitvouwbare stoelen met een houder voor een bierflesje :P

Zo'n stoeltje heb ik op deze foto achterop gebonden tijdens een vorige vakantie.

full


Zit perfect, neemt bijna geen ruimte in. Kosten €10, valt wel wat mee dus ;)

 
Daar had ik geen ruimte meer voor, 2 slaapzakken/tent/kookspullen/kleding (2pers.)/enz....

Jaja, en dat allemaal op een XS750......
 
Laatst bewerkt:
Met twee personen wordt het qua bagage lastiger idd.

Het makkelijkste is nog altijd met twee man op vakantie, allebei op de motor. Dan kun je meestal ook voldoen met 1 goede tent. Scheelt erg veel bagage.
 
Dag 2 (6 juli)

’s Ochtends was het nog steeds koud, dus maar snel de motorkleding aan en op zoek naar een supermarkt. Na het ontbijt, droog (érg droog :X) brood met verse salami, zijn we een kaart van de omgeving gaan scoren en konden we beginnen aan de eerste rit. Via de passo Nigra (1690 m) binnendoor richting Bolzano. Het weer was heel aardig met het zonnetje erbij, dus het was erg aangenaam slingeren door het Italiaanse landschap. Chielmi was het jaar daarvoor ook naar de Dolomieten geweest, dus hij wist nog wel een leuk weggetje vlak bij Bolzano. Dit liep dood in een privéweg, maar de weg zelf en het uitzicht over de omringende dalen van Bolzano waren erg mooi. Omdat het de 1e dag van de vakantie was hebben we het rustig aan gedaan en zijn halverwege de middag teruggereden naar de camping. Na een douche en wat relaxen zijn we naar een pizzeria in het dorp gelopen, om daar van een welverdiend biertje te genieten. Een aanrader als je nog eens in de Dolomieten bent is het bier van Forst!

Hierna zijn we terug gegaan naar de camping met het idee om nog even lekker buiten te zitten, maar dat bleek wel met lange broek, t-shirt, trui én jas te moeten helaas.

Dagafstand: 201 km

De aanhanger met motoren

[afbeelding]
waar heb je dat neuswiel vandaan voor de foldy-car?
wil ik namelijk ook hebben :Y
mail het anders ff naar me , mail staat in mijn profiel alvast bedankt :)
 
De foldy car is van mij :Y

Neuswiel zat er standaard al op. Mijn foldy car was een demomodel voor beurzen enzo. Maar zo'n zelfde neuswiel kun je bij de betere campingzaak ook wel krijgen. De vrijbuiter in Roden heeft ze zeker liggen.

Hoe bevalt je foldy car?
 
Terug
Bovenaan Onderaan