Triumph Speed Triple-topic - Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je mag van een 1 jaar (+4dagen)oude/jonge motor niet verwachten dat zoiets al kapot gaat.
Er bestaat ook nog zoiets als een coulanceregeling.

Succes er mee

Je bedoelt 2 jaar, denk ik; er zit 2 jr. garantie op de Triumph. Ik denk overigens dat Triumph wel iets 'regelt' :) .
 
motor wordt netjes onder waarborg hersteld. :) bedankt triumph en bedankt motorshop limburg. onderdelen zijn besteld en zou mijn motor dit weekend nog terug hebben. ;) kan ik weer wat gaan :]
 
motor wordt netjes onder waarborg hersteld. :) bedankt triumph en bedankt motorshop limburg. onderdelen zijn besteld en zou mijn motor dit weekend nog terug hebben. ;) kan ik weer wat gaan :]
*O* *O* *O* :} :} :} En zo hoort het ook.
 
Laatst bewerkt:
motor wordt netjes onder waarborg hersteld. :) bedankt triumph en bedankt motorshop limburg. onderdelen zijn besteld en zou mijn motor dit weekend nog terug hebben. ;) kan ik weer wat gaan :]

Is al duidelijk wat het probleem is, is alleen de starter defect of is er meer aan de hand?
 
Is al duidelijk wat het probleem is, is alleen de starter defect of is er meer aan de hand?
weet het zelf nog niet helemaal, wat er juist stuk is en wat ze gaan vervangen. zal dat wel te weten komen als ik mijn motor terug ga halen. morgen ga ik eens kijken. motorzaak is dan tot 21h open.
 
dacht niet dat het iets elek. was. hebben iets gezegd van vrijloopkoppeling van de starter. :?
 
dacht niet dat het iets elek. was. hebben iets gezegd van vrijloopkoppeling van de starter. :?

Hoop voor je dat het daarmee opgelost is. Heb onlangs gehoord over een geval waarin er iets anders aan de hand was in de motor zelf waaardoor uiteindelijk die starterkoppeling stuk was gegaan.
 
praktisch vraagje ivm budget:

benzine verbruik speed triple ?

Ik zit tussen de 6 en 8 liter op de 100km. Ligt eraan hoe me bui is.

Had laatst op Zandvoort (auw) een gemiddeld verbruik van 7,6l op de 100.
Rit met Triumphriders.nl kom ik wel in de buurt van de 6l.
Beetje door Den Haag sturen gaat al richting de 8l.
 
Ik zit tussen de 6 en 8 liter op de 100km. Ligt eraan hoe me bui is.

Had laatst op Zandvoort (auw) een gemiddeld verbruik van 7,6l op de 100.
Rit met Triumphriders.nl kom ik wel in de buurt van de 6l.
Beetje door Den Haag sturen gaat al richting de 8l.

Mijn 2006 Speed Triple reed zo tussen de 1 : 15 en 1 : 16, oftewel tussen de 6,1 en 6,6 ltr per 100 km. De 2007 uitvoeringen,met een andere ECU, zouden zuiniger moeten zijn (mijn 2007 Tiger 1050 is dat in ieder geval wèl).
 
ziezo, heb mijn triple al terug *D . startkoppeling was de oorzaak van al die ellende. zit nu een verbeterde type koppeling in die wat sterker zou zijn. ben zeer tevreden over de service bij triumph :} dan zijn die engelsmannen toch nog voor iets goed _O-
 
Ik zit tussen de 6 en 8 liter op de 100km. Ligt eraan hoe me bui is.

Had laatst op Zandvoort (auw) een gemiddeld verbruik van 7,6l op de 100.
Rit met Triumphriders.nl kom ik wel in de buurt van de 6l.
Beetje door Den Haag sturen gaat al richting de 8l.

zag ik jou bieden op Ebay.de vanavond? (onderspoiler S3). Ding is weggegaan voor de adviesprijs schat ik zo?
 
ziezo, heb mijn triple al terug *D . startkoppeling was de oorzaak van al die ellende. zit nu een verbeterde type koppeling in die wat sterker zou zijn. ben zeer tevreden over de service bij triumph :} dan zijn die engelsmannen toch nog voor iets goed _O-
*O* Hopelijk heb je nergens meer last van.
 
geld groeit me niet op de rug

gebruik de motor hoofdzakelijk voor woon- werkverkeer (ca 13.000 km per jaar)
verbruik Buldog is ca 1:19

zo'n moto morini presteert het zelf om 1:9 te verbruiken (scheelt toch al gauw 2000 EURO aan benzine per jaar !)

http://video.google.nl/vi...type=search&plindex=5
:? Waarom quoot je mij? Leufie is blijkbaar niet geïnteresseerd in het verbruik, ik heb je ons verbruik netjes gemeldt...
 
Wat vinden jullie van het triumph gelzadel?
De moeite of geld in het water?

Toen ik m'n Triple kocht en ik ging op één met origineel zadel zitten voelde ik zo'n hard stuk in het begin van het zadel. Heb toen voor de gelzadel gekozen. Heb veel minder last van mijn gat bij lange ritten dan op mijn vorige motor. Ik heb zeker geen spijt dat ik de gelzadel gekozen heb. Heb toen wel enkel met de testmotor gereden met originele zadel, dus niet echt lang.

Ik durf het wel te betwijfelen of het een echte "gel"-zadel is. Wanneer je het zadel eraf haalt zie je aan de onderkant gewoon geel schuim zitten. Maar ik ben er toch heel content van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan