VTR SP1&2 Topic Deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
De eerste SP2's voldeden aan de euro 1 norm, vanaf 2004 voldeden ze ineens aan euro 2; het zou wel eens goed kunnen dat afhankelijk van het bouwjaar ze een andere mapping in de ECU hebben.
Daarom goed opletten als je een map voor je powercommander van het net afhaald...

Mijn SP2 (2002) liep standaard veel te rijk. Jooks' verhaal zou dus best eens kunnen kloppen.
 
De eerste SP2's voldeden aan de euro 1 norm, vanaf 2004 voldeden ze ineens aan euro 2; het zou wel eens goed kunnen dat afhankelijk van het bouwjaar ze een andere mapping in de ECU hebben.
Daarom goed opletten als je een map voor je powercommander van het net afhaald...

Hebben ze trouwens tijdens de meting op de bank je "pair system" afgekoppelt? Dit systeem voegt verse lucht toe in je uitlaat, om de naverbranding van uitlaatgassen in je uitlaat te bevorderen (weeral voor het milieu). Als ze dit systeem niet buiten werking hebben gesteld, lijkt het alsof je motor erg arm loopt...

ik weet het niet ofdat gedaan is dat buitendienst zetten...

dat hij erg arm ja das wel duidelijk nu .
de laatste SP2 heeft geloof ik euro 3
ik zal de 3 uitdraaien fff inscannen
1 met standaard dempers
1 met arrow low mount carbon
en 1 met high mount titanium



Wat mij zo verbaasd is het grote verschil tussen de motor van mij ,en de motor van Tencats.
Qua verbruik dan ,hij heeft het over 160 km ,toen een Pc3 erop en toen werd hij zuiniger
Dat gekke ding van mij ,daar rij ik 230/240km op {heel normaal gebruik} :P :P :P

ik weet ook nog ,dat de ene /af fabriek met metzler banden werd gelevert,en de andere met dunlop...rara en dan niet in een ander land, maar in NL.
 
ik weet het niet ofdat gedaan is dat buitendienst zetten...

dat hij erg arm ja das wel duidelijk nu .
de laatste SP2 heeft geloof ik euro 3
ik zal de 3 uitdraaien fff inscannen
1 met standaard dempers
1 met arrow low mount carbon
en 1 met high mount titanium



Wat mij zo verbaasd is het grote verschil tussen de motor van mij ,en de motor van Tencats.
Qua verbruik dan ,hij heeft het over 160 km ,toen een Pc3 erop en toen werd hij zuiniger
Dat gekke ding van mij ,daar rij ik 230/240km op {heel normaal gebruik} :P :P :P

ik weet ook nog ,dat de ene /af fabriek met metzler banden werd gelevert,en de andere met dunlop...rara en dan niet in een ander land, maar in NL.
mijne loopt ook zonder pc III over de 220 km zonder rood lamje
 
ik weet het niet ofdat gedaan is dat buitendienst zetten...

dat hij erg arm ja das wel duidelijk nu .
de laatste SP2 heeft geloof ik euro 3
ik zal de 3 uitdraaien fff inscannen
1 met standaard dempers
1 met arrow low mount carbon
en 1 met high mount titanium


Wat mij zo verbaasd is het grote verschil tussen de motor van mij ,en de motor van Tencats.
Qua verbruik dan ,hij heeft het over 160 km ,toen een Pc3 erop en toen werd hij zuiniger
Dat gekke ding van mij ,daar rij ik 230/240km op {heel normaal gebruik} :P :P :P

ik weet ook nog ,dat de ene /af fabriek met metzler banden werd gelevert,en de andere met dunlop...rara en dan niet in een ander land, maar in NL.


Met de Mondial eprom rijd ik ca 1:16. Dan hebben we het over een SP1 blok met de kit.
 
Laatst bewerkt:
Mooi velleke Pepe!
Past uitstekend bij je fiets.
Cossie: Top dvd echt goed en ook nog best wel veel SP in beeld!
Mijn SP liep ook veel te rijk. Lekker afgeknepen door Ruud.F Goes.
Toen ik eens bij Arie Molenaar op de bank stond sloeg de co sensor op tilt en kon de run niet afgemaakt worden.(Heb ik dus nog tegoed van Adrie)
Jeezus wat loop dat ding arm zeg sprak hij _O-
GroteFoto-HGY4USNW.jpg

See you guys in two weeks :W
*O* Vakantie *O*
 
Snap er niet veel meer van ,Hoe kan die BE uitvoering van jou nou zo duur lopen Tencats ?

Na meer als 240 km brand me lampje nog niet.
Mijn ouwe SP1 was zoveel duurder als deze.
Deze SP2 heb ik gisteren weer eens op de bank gehad nu met mn highmount arrow.
Halverwegen run stoppen ,hij vond hem zo veschrikkelijk ARM lopen/staan dat hij niet verder ging/durfte .
ow man wat voor uitvoering heb ik ?.....ah ik heb een very special black limited edition
:o :o :o :o

Ik denk dat het ervan afhangt wat je ermee doet. Veel binnendoor rijden of constant snelweg. Op de snelweg met constant 130/140 gaat het lampje branden na ± 230 km, maar als ik secundair rij zoals in Duitsland en Italië (bochie in bochie uit) dan lust-ie wel wat meer. Kwestie van gasgeven...... :P

Maar vertel eens, hoe ging het verder met de run?

:W TenCats
 
De eerste SP2's voldeden aan de euro 1 norm, vanaf 2004 voldeden ze ineens aan euro 2; het zou wel eens goed kunnen dat afhankelijk van het bouwjaar ze een andere mapping in de ECU hebben.
Daarom goed opletten als je een map voor je powercommander van het net afhaald...

Hebben ze trouwens tijdens de meting op de bank je "pair system" afgekoppelt? Dit systeem voegt verse lucht toe in je uitlaat, om de naverbranding van uitlaatgassen in je uitlaat te bevorderen (weeral voor het milieu). Als ze dit systeem niet buiten werking hebben gesteld, lijkt het alsof je motor erg arm loopt...

Als ik me niet vergis was EURO 3 norm verplicht vanaf 2007. Voor die paar overgebleven onverkochte SP2 in 2007 zal Honda wel een ontheffing hebben gekregen want het is m.i. goedkoper om ze te recyclen dan om ze te updaten.

Voor een makkelijk manier om het pair systeem om zeep te helpen heb ik overigens ook nog lopen zoeken maar tot dusverre alleen maar een moeilijk verhaal gevonden op Rogue RC51. Denk dat ik dezelfde methode maar gebruik als op m'n SV nl. de slang loskoppelen van het luchtfilterhuis en beide zijden afdoppen. Ben ik ook van die knallen af. Of weet iemand of er ernstige bezwaren tegen deze methode zijn :?

:W TenCats
 
Voor een makkelijk manier om het pair systeem om zeep te helpen heb ik overigens ook nog lopen zoeken maar tot dusverre alleen maar een moeilijk verhaal gevonden op Rogue RC51. Denk dat ik dezelfde methode maar gebruik als op m'n SV nl. de slang loskoppelen van het luchtfilterhuis en beide zijden afdoppen. Ben ik ook van die knallen af. Of weet iemand of er ernstige bezwaren tegen deze methode zijn :?

ebay :)

en anders zelf 2 plaatjes knutselen
 
Laatst bewerkt:
ebay :)

en anders zelf 2 plaatjes knutselen

Dat zijn grapjassen daar in de US. 24,50 + 20,00 verzendkosten maakt het niet echt aantrekkelijk. En dan die kleur nog. Wie sleutelt er nou een roze plaatje op z'n fiets....

Mijn vraag is alleen, je kunt het er wel afslopen, maar is dat nodig want zoveel gewicht zal het niet besparen :P Als je de luchtpijp blokkeert zou het nl. hetzelfde effect moeten hebben. Toch?

:W TenCats
 
Leuk H@nsie! Mooi om te zien dat je anno nu nog steeds vooraan kan rijden met een SP. Misschien moet ik ook zo'n baardje laten staan ... :N

070624jffx_0298.jpg
 
Op zoek naar een uitlaat (eerst kijken dan proberen te kopen) stond ik toch wel te kijken van de mooie spulletjes die te koop zijn voor een SP:

009.jpg


deze link van arata

satolow2.jpg


Pipes3.JPG


azmotorsports_1953_47337870


azmotorsports_1953_47693235


azmotorsports_1953_106198095


rcrsr_1_.JPG
Let op de knipperlichten en remlicht. Extreem sexy vind ik zelf!!
 
De laatste is erg mooi idd. Toch vind ik persoonlijk dat een SP dikke uitlaatpotten moet hebben. Anders krijg je toch wat van een Blade:

blade.jpg
 
Die Blade hierboven is de mijne trouwens. Afgelopen vrijdag opgehaald bij Ten Kate, 0 km op de teller. Resultaat van een dappere beslissing, na de vakantie claimde Lien de 600RR voor zichzelf. De SP is voor gezamenlijk rijden en vakantie (vind ik) minder geschikt, zeker na de uitgebreide verbouwing. Bleef over de 600F in de schuur. Voor geen van ons beiden eerste keus.
Goede deal gemaakt en daar staat de Blade dan. Maar de SP blijft erin, die liefde gaat niet roesten *O* *O*

inuyasha.jpg
 
Die Blade hierboven is de mijne trouwens. Afgelopen vrijdag opgehaald bij Ten Kate, 0 km op de teller. Resultaat van een dappere beslissing, na de vakantie claimde Lien de 600RR voor zichzelf. De SP is voor gezamenlijk rijden en vakantie (vind ik) minder geschikt, zeker na de uitgebreide verbouwing. Bleef over de 600F in de schuur. Voor geen van ons beiden eerste keus.
Goede deal gemaakt en daar staat de Blade dan. Maar de SP blijft erin, die liefde gaat niet roesten *O* *O*

[afbeelding]

My god, Hakman is going wild !!!

Gaaf man ! :)
Ga je een Honda museum beginnen ? :+


kwam er wel wat aarzelend uit ;) hmmm... hoe ga ik ze dit vertellen.... :+
Veel plezier ermee, mooie fiets :)

Mo' PICS ! :Y
 
Laatst bewerkt:
Die Blade hierboven is de mijne trouwens. Afgelopen vrijdag opgehaald bij Ten Kate, 0 km op de teller. Resultaat van een dappere beslissing, na de vakantie claimde Lien de 600RR voor zichzelf. De SP is voor gezamenlijk rijden en vakantie (vind ik) minder geschikt, zeker na de uitgebreide verbouwing. Bleef over de 600F in de schuur. Voor geen van ons beiden eerste keus.
Goede deal gemaakt en daar staat de Blade dan. Maar de SP blijft erin, die liefde gaat niet roesten *O* *O*

[afbeelding]

Wa's dat, Peter!!!!
Beetje laat voor een midlife-crisis, of niet!! ;)
Mooie motor..... *O* *O*
 
My god, Hakman is going wild !!!

Gaaf man ! :)
Ga je een Honda museum beginnen ? :+


kwam er wel wat aarzelend uit ;) hmmm... hoe ga ik ze dit vertellen.... :+
Veel plezier ermee, mooie fiets :)

Mo' PICS ! :Y

Tja, het is natuurlijk absolute luxe, dat weet ik heel goed. Maar ik ga er gewoon voor, over 15 jaar kan ik wel achter een rollator lopen of zo.

Knallen met die handel, op het circuit en ver daarbuiten!

edit: en Honda? Dat is geen geloofskwestie of zo, maar die laatste series van de 600RR en 1000RR vind ik gewoon bloedmooi. En ze zijn steengoed natuurlijk. De enige reden wat mij betreft om een R1 of een GSXR te kopen is als je cupraces of zo wil winnen. Een klein beetje zelfkennis heb ik gelukkig ...

blade2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wa's dat, Peter!!!!
Beetje laat voor een midlife-crisis, of niet!! ;)
Mooie motor..... *O* *O*

Als dit crisis is mag het nog wel een tijdje doorgaan ...

Ribbel, dat midlife gepraat moet je overlaten aan de mensen hier in de straat, die gaan aan de cabrio met hun grijze koppen! :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan