Mijn shoveltje

Ik moet zeggen dat ik nergens last van heb met het rijden op een hardtail.

Ik voel er niks van, een stug afgeveerde motor voelt weinig anders tenzij je echt op een klinkerweg rijd.

Het enigste dat oncomfortabel is aan deze motor is dat het zadel aan de smalle kant is.
 
Ik rij dubbel geveerd.Schokbrekers en zweefzadel.Gaat lekker.Als ik het zweefzadel vervang door een framezadel vindt mijn rug dat al niet meer echt leuk.Hardtail heb ik laatst nog een half uur gereden.Vind het niet te doen.Tussenwervelschijf moet ergens in de buurt van nijmegen liggen.Zoek hem nog steeds.
 
Ik rij dubbel geveerd.Schokbrekers en zweefzadel.Gaat lekker.Als ik het zweefzadel vervang door een framezadel vindt mijn rug dat al niet meer echt leuk.Hardtail heb ik laatst nog een half uur gereden.Vind het niet te doen.Tussenwervelschijf moet ergens in de buurt van nijmegen liggen.Zoek hem nog steeds.

Tja, toch is er niks gaver dan een rigid :9
 
IK heb 5 of 6 hardtails gehad, en de volgende is weer in de maak.

Maar ut is goed te rijden, zolang het wegdek maar bij voorkeur geen klinkers is, want dan ga je niet veel harder dan 40 wil je onderweg je nieren niet verliezen.
 
IK heb 5 of 6 hardtails gehad, en de volgende is weer in de maak.

Maar ut is goed te rijden, zolang het wegdek maar bij voorkeur geen klinkers is, want dan ga je niet veel harder dan 40 wil je onderweg je nieren niet verliezen.


Op de Suzuki hardtail heb ik een zweefzadel met behoorlijke veren en daarme knal ik zonder problemen over de klinkers. Dut mie niks :-)

Met een vast zadel (op het frame) is het een ander verhaal ja :-)
 
Dat geloof ik Floris,

Maaruh, een simpele 1340 met een zadel zonder verder vering en gewoon eenvoudig geheel geen vering, dan is het.........rammel, en weer een nier weg.

Maar de HD zoals hier op foto, met veeren. zal zondermeer goed rijden zolang je zelf niet zwaarder bent dan 85 kilo, ik ben 82 nogwat, dus voor een doorsnee aap best te doen.
 
"............. een simpele 1340......" :Z

Nou ben ik toch benieuwd, wat zou een gecompliceerde 1340 dan zijn?
 
Een simpele is voor een mij een lekkere kale

Een gecompliceerde, is met zo'n dik zadel enzo, en meer van die franjes voor de look
 
Ik weeg zo'n 90 kilo maar dan nog rijd het prima hoor :?

Hardtail rijden is ook maar net wat je gewend bent, ik heb er zelf geen last van als je eens over een hobbel rijd of een put.
Bent toch niet van suiker?
 
psychobilly

Dan moet je eens de A28 op rijden, en afslag Licht/Nieuwleusen nemen, en dan via Rouveen door Staphorst rijden, en dan pogen 50 aan te houden.

Dan ben je heel blij als je in IJhorst uikomt.
(ik weeg 83/84 kilo, ik vermijd dat traject, maar dat stuk op rouveen ik heb um daar eens niet boven de 30 gehad)
 
psychobilly

Dan moet je eens de A28 op rijden, en afslag Licht/Nieuwleusen nemen, en dan via Rouveen door Staphorst rijden, en dan pogen 50 aan te houden.

Dan ben je heel blij als je in IJhorst uikomt.
(ik weeg 83/84 kilo, ik vermijd dat traject, maar dat stuk op rouveen ik heb um daar eens niet boven de 30 gehad)

Aahhh kom op! Een beetje kerel rijdt met de hardtail volgas over de wegen in Belgie :Y
 
kej :) bedankt voor de reacties. ben eigelijk wel vanplan zelf ook een hardtail te gaan bouwen als ik het choppen een beetje doorheb. ( heb nu een kawasaki LTD, daar moet ik nog aan beginnen) mooie shovel trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan