honda lead

trixo

MF veteraan
25 aug 2007
2.191
435
omg. den bosch
een goededag allemaal, ik ben hier nieuw op dit forum maar heb er al veel op gelezen en daardoor al veel wijzer geworden.

waarom een topic ?
ik moet vanaf 1 januari 2008 een scooter hebben voor woon/werk, 1x op en neer 36 km tot. allemaal polder dus geen snelweg (rest van de dagen rijd ik in een servicebus rond).

wat vind ik belangrijk:
bagage ruimte (min. intregaal helm)
Bij slecht weer droog zitten (voeten)

het hoeft voor mij niet supersnel te zijn, maar wel betrouwbaar.
uiterlijk is ook niet belangrijk.
en ik wil niet meer dan 1500 euro uitgeven

nu heb ik drie scooters op het oog,
honda lead
honda dylan
yamaha cygnus 125

VRAAG: de lead is lekker goedkoop en valt binnen mijn budget, waarom is hij zo goedkoop
en is de bagageruimte wel groot genoeg (intregaalhelm).
en daarmee samenhangend waarom is de dylan zoveel duurder wat bied deze meer behalve die 50 cc.

edit: vergeet iedereen die de moeite neemt te reageren alvast te bedanken
 
Laatst bewerkt:
een goededag allemaal, ik ben hier nieuw op dit forum maar heb er al veel op gelezen en daardoor al veel wijzer geworden.

waarom een topic ?
ik moet vanaf 1 januari 2008 een scooter hebben voor woon/werk, 1x op en neer 36 km tot. allemaal polder dus geen snelweg (rest van de dagen rijd ik in een servicebus rond).

wat vind ik belangrijk:
bagage ruimte (min. intregaal helm)
Bij slecht weer droog zitten (voeten)

het hoeft voor mij niet supersnel te zijn, maar wel betrouwbaar.
uiterlijk is ook niet belangrijk.
en ik wil niet meer dan 1500 euro uitgeven

nu heb ik drie scooters op het oog,
honda lead
honda dylan
yamaha cygnus 125

VRAAG: de lead is lekker goedkoop en valt binnen mijn budget, waarom is hij zo goedkoop
en is de bagageruimte wel groot genoeg (intregaalhelm).
en daarmee samenhangend waarom is de dylan zoveel duurder wat bied deze meer behalve die 50 cc.

edit: vergeet iedereen die de moeite neemt te reageren alvast te bedanken

De lead is leuk voor weinig... maar erg traag! en niet veel grip en erg weinig grondspeling in de bochten.
Wat ik het meest op de teller zag staan was 75 km/u en er past geen integraal helm onder het zadel.

Met de Dylan heb ik geen ervaring.

De CygnusX is aardig sneller dan de lead... 110km/u is met veel geduld en weggedoken haalbaar.. maar trekt wel weer iets minder snel vanuit stilstand op als de lead.. de grondspeling en grip is iets meer als de lead, en er er past wel een integraal onder het zadel.

Maar als je slim bent ga je voor de Sportcity 200... want dat scooterrijden gaat je bevallen :Y en je houd een hoop centen in je zak als je gelijk iets goeds koopt ipv die dingen die het in mijn ogen gewoon niet hadden. polderweggetjes en de Sportcity zijn trouwens voor elkaar geschapen :Y

Ow ja de lead is zo goedkoop omdat hij trommelremmen heeft en een vooroorlogs knikveersysteempje als voorvering :P
 
Laatst bewerkt:
die sportcity 200 kost wel ca. 3500 euro nieuw, en ik kan zo snel geen vinden binnen mijn budget


Edit: o ja bijna vergeten een electrische starten vind ik ook belangrijk, heb eens een Xr 600 (of te road) gehad en sindsdien heb ik iets tegen kikstarters, je trapt je helemaal het lazerus (met die xr 600 dan)
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Yamaha Cygnus, voor het ww verkeer
Tot nu toe bevalt hij mij prima, genoeg bergruimte en heeft iets grotere wielen(12 inch) dan de Lead, en heeft 25 cc meer inhoud en een schijfrem voor (2006 carb uitvoering)
Met tegenwind rijd hij zo,n beetje rond de 95 km/h en met wind mee heb ik tot nu toe de 105 km /h gered.
Ik heb deze aangeschaft bij motoport voor 950 euro , één jaar oud met 6600 km op de teller.
Ik wilde eerst ook een Lead kopen, maar ben toch blij dat ik voor een iets zwaarder motortje heb gekozen :Y
Ik zou dus voor de Yamaha Cygnus gaan :Y......ziet er ook beter uit :X
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Yamaha Cygnus, voor het ww verkeer
Tot nu toe bevalt hij mij prima, genoeg bergruimte en heeft iets grotere wielen(12 inch) dan de Lead, en heeft 25 cc meer inhoud en een schijfrem voor (2006 carb uitvoering)
Met tegenwind rijd hij zo,n beetje rond de 95 km/h en met wind mee heb ik tot nu toe de 105 km /h gered.
Ik heb deze aangeschaft bij motoport voor 950 euro , één jaar oud met 6600 km op de teller.
Ik wilde eerst ook een Lead kopen, maar ben toch blij dat ik voor een iets zwaarder motortje heb gekozen :Y
Ik zou dus voor de Yamaha Cygnus gaan :Y......ziet er ook beter uit :X

dat is niet duur of zijn dat de normale prijsen, is dat trouwens een 4-takt
 
Nu heb ik zelf geen motorscooterervaring, maar ik heb een tijdje geleden ook eens kort naar zoiets gezocht. Aangezien je meldt dat uiterlijk weinig uitmaakt is zo'n ouwe hexagon misschien iets voor je: betrouwbaar, überlelijk en daardoor vrij goedkoop.
 
domme vraag mischien : wat is een hexagon kan zo snel geen plaatje vinden.

edit: heb al een plaatje gevonden inderdaad niet de mooiste maar voor mij qua uiterlijk goed genoeg, is dat trouwens een 2-takt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een Piaggio Hexagon, 150cc.. ze lopen 120km/u net als de Honda Dylan.

Plaatje ;

Hexagon.JPG



Een Honda Lead gaat idd maar maximaal 75km/u.. dat is echt te weinig, ook al rijd je door de polder. Een Dylan kan je ook wel vinden voor 1750 of minder.

Bij Motoport Uithoorn staat een Hexagon van 1996 voor 1499,- vraagprijs... op markplaats heb ik niet voor je gekeken, maar dat kan uiteraard goedkoper.


Als je budget wat groter was, had je een 2007 Suzuki Burgman kunnen kopen.. in de 125cc passen al 2 helmen onder het zadel.. wat een onwijs breed ding voor 125cc! :P
 
Laatst bewerkt:
dat is niet duur of zijn dat de normale prijsen, is dat trouwens een 4-takt
Ik heb de scooter gevonden op motortrader, gewoon bij yamaha, honda enz 125 als zoekwoord ingetoest, probeer het ook eens, succes
Het is een viertakt :Y
 
Laatst bewerkt:
een goededag allemaal,

ben dankzij julie advies afgestapt van een honda lead, 75km/u is te langzaam.

maar er duikt nu een andere intersante scooter op nl. de peugeot elyseo 125.
ik weet er een bij een motorzaak te staan uit 2001 met 12,5 dkm vraagprijs 1900 euro
dat is geen 1500 maar met wat praten ( geen inruil ) moet er toch wel een 150 of 200 afkunnen, en dan is het verschil niet meer zo groot.
Het grote bagageruim spreekt mij aan en het feit dat je denk ik goed beschut zit.
erg mooi is ie niet, de voorkant ziet er op een of andere manier raar uit.

vraag: waarom vind ik hier eigenlijk geen topics over rijden er niet zoveel van rond of zo.
en ik zag ergens dat de nieuwwaarde ca. 3800 euro wat bied deze scooter meer dan een cygnus 125 van ca. 2800
 
Hoi, ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Yamaha Cygnus, voor het ww verkeer
Tot nu toe bevalt hij mij prima, genoeg bergruimte en heeft iets grotere wielen(12 inch) dan de Lead, en heeft 25 cc meer inhoud en een schijfrem voor (2006 carb uitvoering)
Met tegenwind rijd hij zo,n beetje rond de 95 km/h en met wind mee heb ik tot nu toe de 105 km /h gered.
Ik heb deze aangeschaft bij motoport voor 950 euro , één jaar oud met 6600 km op de teller.
Ik wilde eerst ook een Lead kopen, maar ben toch blij dat ik voor een iets zwaarder motortje heb gekozen :Y
Ik zou dus voor de Yamaha Cygnus gaan :Y......ziet er ook beter uit :X


950 euro en een jaar oud???

Vergis je :? je niet een 1000 euro?
 
950 euro en een jaar oud???

Vergis je :? je niet een 1000 euro?
:N :N :N
Ik heb zelf eerst ook naar Motoport gebeld of de prijs wel klopte en het B.J wel klopte, en het was zo *O* *O*
Rij ondertussen al een aantal dagen rond op de Cygnus, hij is van 20-08 2006
Zie mijn topic Yamaha Cygnus 125
 
hei Trixo,
iedereen spreekt uit eigen ervaring, vandaar ook mijn verhaal
Ik heb sinds november vorig jaar een Honda Dylan
Deze had 2500 km gelopen, 3 jaar oud, gekocht voor 1850 euro incl. afl.beurt
Onder het zadel past een integraal helm.
Bij mijne zat toevallig ook een topkoffer erop.
In het begin vond ik dit een beetje tuttig, maar na verloop van tijd vond ik het vooral handig.
Je woon-werk lunch wordt niet door de motor opgewarmd, en het topkofffer is lekker ruim, een regenbroek of andere attributen passen er makkelijk in.
Even naar de stad, niet liggen leuren voor een parkeerplek.
Verder zijn ze super betrouwbaar, verbruik nog nooit onder de 1:30 gehad, comfortabel, niet te zwaar, dus lekker handelbaar in garage, op de oprit, in de stad etc.
Kortom...........ik ben super tevreden over de Dylan, inmiddels 5000 km verder.
Voorheen een 750cc gereden, collega's reageerde verbaasd toen ik ze over de aanschaf vertelde.
Nadat ze de scoot bekeken hadden, en mijn relaas over het gebruik hoorde, veranderde hun mening.
De meeste gasten op mijn werk hebben zo'n buikschuiver, mooi om te zien, maar ze zijn bang om het ding in de winter te gebruiken.
Veel bling bling, en weinig mogelijkheid in Nederland om al die power te gebruiken.
Met een motorscooter is het meeste ingepakt, en met een emmertje water ben je zo klaar met poetsen.
Mijn gebruik is ook ww - verkeer 25 km retour en regelmatig naar de camping, 80 km retour.
Enfin........eigenlijk doe ik alleen nog maar rijden----tanken---en genieten van het gemak.
Veel voorpret in je keuze voor een motorscoot, waar je waarschijnlijk geen spijt van krijgt !!
 
een goededag allemaal,

ben dankzij julie advies afgestapt van een honda lead, 75km/u is te langzaam.

maar er duikt nu een andere intersante scooter op nl. de peugeot elyseo 125.
ik weet er een bij een motorzaak te staan uit 2001 met 12,5 dkm vraagprijs 1900 euro
dat is geen 1500 maar met wat praten ( geen inruil ) moet er toch wel een 150 of 200 afkunnen, en dan is het verschil niet meer zo groot.
Het grote bagageruim spreekt mij aan en het feit dat je denk ik goed beschut zit.
erg mooi is ie niet, de voorkant ziet er op een of andere manier raar uit.

vraag: waarom vind ik hier eigenlijk geen topics over rijden er niet zoveel van rond of zo.
en ik zag ergens dat de nieuwwaarde ca. 3800 euro wat bied deze scooter meer dan een cygnus 125 van ca. 2800




De top van de Elyseo ligt op 102 kmh.(fabrieksopgave)
Verbruik 1:25.
Cygnus 2007 heeft injectie en loopt gemiddeld 1:33(die van mij dus)
Top ligt tussen 95 en 105,afhankelijk van de wind.
Nieuwprijs is 2500 euro,en met een fatsoenlijk windscherm erop ben je nog een extra 100 euro kwijt.
Als je dus een 800 euro meer uitgeeft heb je een gloednieuwe Yam,met 2 jaar fabrieksgarantie,zelfde prestaties als de peugeot,alleen nog een stuk zuiniger.
En afgezien daarvan,wat heb je liever,een peugeot of een Yamaha? ;)
 
om eerlijk te zijn ben ik niet erg mode/trend of merk gevoelig. dus een peugeot of yamaha maakt mij geen ruk uit.

vraag blijft waarom is de peugeot elyseo 125 pak hem beet 1000 euro duurder dan de cygnus 125, dat moet toch ergens in zitten.

die cygnus van theunie is een 2007 ( dus injectie ) die valt ruim buiten mijn budget.
weet niet hoeveel dat verschilt met b.v. een 2005. bedoel de rijeigenschappen/verbruik

en 800 euro extra, dat is ruim de helft van mijn eigenlijke budget.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je eigenlijk maar een advies geven...koop een dylan............ :Y :Y :Y

Heeft mij nog nooit laten staan toen ik hem had, sneeuw, regen, noem maar op, allemaal prima, reed met groot windscherm dik 100 km/u en superzuinig,,,,,,
 
Ik heb een 2005 CygnusX en qua verbruik en prestaties zal er niet veel verschil zijn met het injectiemodel. De mijne verbruikt 1:30 en loopt minimaal 90 km/u.

Ik zie met tranen in de ogen dat er 950 euro is betaald voor een 2006 model terwijl ik niet zo lang geleden 1600 euro heb neergelegd voor mijn scoot '(

De Elyseo heeft oa als verschil met de Cygnus een watergekoelde motor en wat extra kilotjes rijklaar gewicht ;)
 
ff reageren ; ik heb een honda lead gehad (125cc) en dat ding was echt niet vooruit te branden. Volgens mij heeft Aprilia hele leuke 150/250cc modellen.
Ik ben vanmening dat je in ieder geval wel vlot mee moet kunnen met het verkeer.
 
Nog even over de 'uberlelijke' Hexagon: is relatief snel, betrouwbaar, veel voor te krijgen [zelfde blok als Runner],diverse politiekorpsen gebruiken 'm vanwege z'n wendbaarheid.
Smaak is subjectief: het was een enorm succesvol Italiaans ontwerp wat zelfs gecopieerd is door Hyosung [model grand prix 125] .
De controversiele lijnen spreken mij juist erg aan, dat tesamen met de andere voordelen deed mij besluiten m'n Kawasaki Gpz te verkopen en nu rijd ik naar volle tevredenheid op een Hexagon. :]
full
 
iedereen bedankt voor julie reacties.

kijk het feit dat de elyseo waterkoeling heeft verklaart natuurlijk al wat van die 1000 euro t.o.v. de cygnus. vraag: wat heeft dat eigenlijk voor voordelen
tevens zit er een soort van slot aan de achterkant ingebouwd, geen flauw idee hoe dit werkt maar daar kom ik nog wel achter

ik heb me laten vertellen dat de elyseo qua afmetingen een stuk groter is dan een cygnus, vraag: klopt dit en past hij dan door een normale deur ( 88 cm.)
heb trouwens nog nooit de cygnus in het echt gezien.

ik ben vandaag nog even naar de motorzaak geweest om de elyseo te bekijken, en hij is inderdaad fors te noemen (dat zijn de 50 cc uitvoeringen trouwens ook). meteen een afspraak gemaakt om proef te rijden donderdag.
ben benieuwd hoe dat nou rijd, heb vele buikschuivers gehad en twee of te roads maar heb nog nooit op een scooter gereden zelfs niet op een bromscooter dus het zal mij benieuwen hoe dat voelt met de benen naar voren.

trouwens zo'n vlakke ruimte voor je voeten is ook erg handig voor de kratjes bier.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 2005 CygnusX en qua verbruik en prestaties zal er niet veel verschil zijn met het injectiemodel. De mijne verbruikt 1:30 en loopt minimaal 90 km/u.

Ik zie met tranen in de ogen dat er 950 euro is betaald voor een 2006 model terwijl ik niet zo lang geleden 1600 euro heb neergelegd voor mijn scoot '(

De Elyseo heeft oa als verschil met de Cygnus een watergekoelde motor en wat extra kilotjes rijklaar gewicht ;)


Ik heb op een franse site gezien dat hij een luchtgekoelde motor heeft??

Weet je zeker dat hij watergekoeld is?
 
Bij motoport Almere, staat nu een Malaguti F18 Warrior 125 tekoop, de vraagprijs is 1500 euro :Y
Hij moet nog op kenteken worden gezet, kmstand is 9 km, is dit iets voor jou :?
Ik weet niet of het een beetje bij jouw is de buurt is, maar toch
 
Terug
Bovenaan Onderaan