GTR 1000/Concours Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
weet iemand hoe groot,hoog,de bussen voor de voorvork dienen te zijn?want mijn vork deint nogal....

Kan er uberhaupt lucht in? Ik meen Love dat je een 97'er hebt en die hebben volgens mij alleen twee moeren die je moet lossen en dan als het goed is naar rechts draaien. Dan moet het deinen minder zijn. Staat ook in de manuel die als het goed is bijgeleverd is. Zoniet dan zal ik de bewuste pagina's scannen.
 
Laatst bewerkt:
kan goed zijn dat ik zaterdag aankom ben je thuis meegnomen ben je niet thuis heb ik pech. maar weet het pas vrijdag zeker of ik even langskom ligt ook aan andere planning zou eigenlijk naar vrienden in Veendam gaan maar kan zijn dat dat niet doorgaat. Welke sloperij woon je daar. Gezien je samen met je motor in dat houten huisje woont. _O-[afbeelding]

Willem heeft toch best wel een mooie fiets he, mooi zadeltje.

Tonie, alleen als ik gezopen heb bestaat de mogelijkheid dat ik m'n schuurtje slaap. alleen ik drink zelden of nooit. O-) Mijn echte adres staat in een al reeds verstuurd PM, zie tool levering. Maar als ik naar de weersberichten kijk wordt het nogal slecht weer. kan je beter achter de kachel gaan zitten. :W
 
Laatst bewerkt:
oww ik dacht dat hij het oudere model had, in datgeval weet ik ff niet zo snel welk systeem e rin zit. mogelijk helpen de ringen dan ook niet.
 
@Love.
Hierbij je mogelijke voorpootvering stelmoer:

Na veel gvd's, heb een nieuwe scanner en heb ik toch nog wat weten te fabriceren.

Dit betreft het model vanaf 1994, heeft ook een iet wat andere cockpit en voorvork.
Klik iedergeval eens op de foto mogelijk kan je het dan wel lezen.
Komt hier op neer dat je met een schroef in de weer moet. met een normaal postuur op trede 5. Zegt oook iets over mij want hij staat bij mij gewoon tot op het eind. :+
@love, indien niet leesbaar dan stuur ik je een pm.

full
 
Laatst bewerkt:
Tonie, alleen als ik gezopen heb bestaat de mogelijkheid dat ik m'n schuurtje slaap. alleen ik drink zelden of nooit. O-) Mijn echte adres staat in een al reeds verstuurd PM, zie tool levering. Maar als ik naar de weersberichten kijk wordt het nogal slecht weer. kan je beter achter de kachel gaan zitten. :W

Je adres heb ik, maar als het zón weer, als nu, hier is,waai ik van de fiets af en kan ik beter met de boot gaan, stormachtig hiero. Ben normaal doorrijder maar nu zou ik zelfs met de auto stoppen.
 
@ Ton, Je waoit nog niet van je fiets, maar 't komt eraan die wind. Wellicht in april een klein rondje NL?? We zien wel.

@ Zbig, Nu is het op afstand altijd gissen, maar is het niet iets kleins. bijvoorbeeld je balansas????? Kijken kan nooit geen kwaad.
 
@ love2love (en aan al de rest ook natuurlijk!) : hier is een link naar de (engelstalige) handleiding die je kan downloaden (24mb):

http://pdftown.com/PDF-Kawasaki-GTR1000-Owner-Manual.html

Lukt het niet, ik heb de pdf op mijn pc staan, dan zorgen we wel dat ie bij jou terecht komt.
Ik heb trouwens nog een interessant item staan: een exe-bestand met alle onderdelen van de GTR, dit kan je raadplegen via je browser.
Ik had het hier graag bijgezet, maar het blijkt te groot.
Wie het wil stuurt maar een bericht, dan mail ik het door (exe-bestand is 2,2mb groot).
 
hallo jongens,het is wel degelijk een model gtr uit 1992.dus er kan lucht in he.maar toch deint hij mij te neig.(das vlaams haha).misschien met het voorstel van die ringen én andere,zwaardere, olie?sorry dat ik zo lang op me heb laten wachten.was met allerlei dingen bezig...willem...het model is te jong.en tjoeze kan het nie downloaden want er was iets met diene server..?maar alvast bedankt allemaal voor alle moeite.
 
@love, had het idee dat je een later model had. dontwalk had je het toch bij het rechte eind.

Het goede nieuws is dat als je ooit een later model koopt je nu weet hoe je die vering strakker krijgt.
 
Hey Ton, als je die adapter wil hebben dan stuur maar een PB met je adres. Verder heeft niemand gereageerd, dus wat mij betreft mag je 'm hebben. Dan heb ik meteen een excuus om die doos van Willem te recyclen. ;)
Mocht je dagelijks langs Nijmegen komen staat het je natuurlijk ook vrij om 'm zelf op te komen pikken.
coffee.gif
 
hallo jongens,het is wel degelijk een model gtr uit 1992.dus er kan lucht in he.maar toch deint hij mij te neig.(das vlaams haha).misschien met het voorstel van die ringen én andere,zwaardere, olie?sorry dat ik zo lang op me heb laten wachten.was met allerlei dingen bezig...willem...het model is te jong.en tjoeze kan het nie downloaden want er was iets met diene server..?maar alvast bedankt allemaal voor alle moeite.

tiens, da's raar...maar als je dat wil brand ik het wel op een schijfje.
Ik woon in de buurt van Kortrijk, jij niet zo ver van Antwerpen, we kunnen afspreken om te halen of te brengen, de afstanden zijn hier niet zo groot hé. Of eventueel post ik het als het niet lukt.
Trouwens, het is een handleiding van een latere versie (zonder lucht)...
 
Standaard gaat er 10 w in maar je kan overwegen naar 15w te gaan, zeker als je wat zwaarder bent (80+). meestal word aangeraden om de 5 jaar of 60+KM de vorkolie te ververen
Verder is het belangrijk te meten of er aan beide kanten wel even veel/genoeg olie in de vork zit.
 
En niet vergeten de lengte van de veren, servicelimiet staat in het handboek, die zullen na 16 jaar ook wel wat korter geworden zijn.

Mooie gelegenheid om er een paar progressieve veren in te zetten.
(ongeveer $85,-- setje + verzendkosten bij de bike bandiet)

Je kan de oude dan wel opvullen, maar de slapte vd veer blijft..
en je begrenst (als er te veel tussen komt, correct me if i'm wrong)
de slag en verminderd de negatieve veerweg..

Altijd adrenalineverhogend, dat dan weer wel...
een voorwiel dat nog maar net de grond raakt als je wegtrekt :]
 
Laatst bewerkt:
Standaard gaat er 10 w in maar je kan overwegen naar 15w te gaan, zeker als je wat zwaarder bent (80+). meestal word aangeraden om de 5 jaar of 60+KM de vorkolie te ververen
Verder is het belangrijk te meten of er aan beide kanten wel even veel/genoeg olie in de vork zit.

weg
 
Laatst bewerkt:
met 30+ doe ik net geen 3 jaar denk ik. ik heb 2 brommers rijdende en met mijn voortbeweging verplaats ik me al snel zo'n 30+ per jaar. dan kom ik al snel op 2 a 3 jaar. dat zou dan wel erg veel kosten mee brengen. ik heb niet in het boekje gekeken en ben dan op mijn eigen rij gedrag afgegaan kan ik niet ontkennen, dus mogelijker wijs zit jij er dichterbij dan ik.
 
met 30+ doe ik net geen 3 jaar denk ik. ik heb 2 brommers rijdende en met mijn voortbeweging verplaats ik me al snel zo'n 30+ per jaar. dan kom ik al snel op 2 a 3 jaar. dat zou dan wel erg veel kosten mee brengen. ik heb niet in het boekje gekeken en ben dan op mijn eigen rij gedrag afgegaan kan ik niet ontkennen, dus mogelijker wijs zit jij er dichterbij dan ik.

vorkolie gewoon ieder jaar meenemen met onderhoud,zijn kosten en tijd niet. Dit hiervoor is wat Kawa voorschrijft.
Nog iets van Zbig fiets vernomen Aad?
 
Laatst bewerkt:
kheb samen met rez zijn gtr aan de praat gekregen, voorlopig rij ik daarop rond. en binnenkort doen we een krukas-transplantatie op mijn gtr.

tis trouwens heerlijk weer hiero, kmoet weer ff wennen aan het rijden op een naked door de regen, hagel en onweer :X


btw, hier wat foto's van de barbeknoei van rez:

BBQ @t ReZ
 
ik was ff paar daagjes niet online, ziek op bed enzo, als t ging ff rijden

tis dat ik niet meer weet welke lagerschaal bij welk lager hoort (vielen van de kruk af... oeps :+ )

Heb er zelf nog niet op gereden, kan wel zeggen : met koud blok was het ineens weg :?
pas als t blok warm is dan schijnt t op te treden (en alleen in versnelling)
 
kweet nog niet wat het is, maar het klinkt zoals mn vorige gtr ook begon :X

was toevallig samen met iemand die erg veel ervaring heeft met allerlei blokken, en zijn mening was n koptikker (dus bigend, toch?). de symptomen zijn tnt hetzelfde als mn vorige gtr. iig voorlopig ff aan de ketting gehangen. heb het druk zat met andere dingen en tentamens.

verder geen vreemde dingen gedaan, olie heel goed bijgehouden, hij verbruikt nogal

@ludwig: morgen gaat t de deur uit.

@willem: ze liggen klaar

Zbig, zal morgen bij mijn kawa dealer, daar ik mijn startkopp. handel moet halen, het ff over je probleem hebben, maar ook aangeven dat ie bij een koude motor geen tikken ed geeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan