DAF 400's zijspan

heb de motor thuis staan. (en het wrak dus gehouden)
Als iemand interesse heeft in iets dan hoor ik het wel. Voorlopig doe ik er zelf niks mee, ik heb een Honda XBR gekocht voor woon-werk
Alleen de rempompen en klauwen hou ik zelf, is nog weleens ooit makkelijk om op een zijspan te maken.

Er zit wel een gat in het blok, zie foto's. Motor was na de klap meteen uit. (contactslot kapot gebroken)
Ik ga hem wat verder uit elkaar halen, zo is hij lastig te verplaatsen.

IMG_3968_zps11ca0b24.jpg

IMG_3970_zps482d7755.jpg

IMG_3971_zpsfe4731e9.jpg

IMG_3981_zpsaae483d4.jpg

IMG_3982_zps62d02a0c.jpg


met mezelf gaat het steeds beter (wel langzaam) Vooral de ribben blijf ik goed voelen.
Volgens de huisarts komt alles goed maar gaat dat wel lang duren. (maanden)
 
Ik weet niet hoeveel levens jij nog over hebt, maar volgens mij kan jij je vanaf nu beter DAF401 gaan noemen. Jouw beschermengel heeft echt haar best gedaan. :Y

30172125vlH.jpg


Edit: Ik zoek zelf nog een beschermengel. Liefst eentje die op de bovenstaande dame lijkt. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg: zgan nieuw kettingdeksel scoren en een Hossack bouwen. Wielbasis hetzelfde houden en je hoeft niet te keuren.
Je hebt de handigheid, en de spullen.
 
als je een kettingdeksel hebt voor me dat zou fijn zijn. Kan ik hem in ieder geval weer olie dicht maken.
Hoe vaker ik erom heen loop hoe meer zin ik heb om er weer iets van te maken.

Misschien maar direct schommel of naafbesturing maken i.c.m. een lelijke bak die ik eens ooit ergens heb opgehaald. Maar dat zal niet voor direct zijn.

De spiegels ben ik helaas kwijt, ik kan me niet herinneren dat ik ze op de bergingswagen heb gegooid. Ik zal deze week eens in de sloot gaan kijken.

@Bosso, ben benieuwd hoe mijn beschermengel eruit ziet :P
 
als je een kettingdeksel hebt voor me dat zou fijn zijn. Kan ik hem in ieder geval weer olie dicht maken.
Hoe vaker ik erom heen loop hoe meer zin ik heb om er weer iets van te maken.

Jahoor, ik heb blokdelen genoeg. Het is een K100 16V toch? Daar zou een 1100 deksel zo op moeten passen als ik het goed heb.


De spiegels ben ik helaas kwijt, ik kan me niet herinneren dat ik ze op de bergingswagen heb gegooid. Ik zal deze week eens in de sloot gaan kijken.
Succes met dreggen dan!
Zoek maar flink lang want betaalbare RS spiegels zijn zeldzaam.
 
Laatst bewerkt:
geen diepe sloot, wel hoog gras (zachte landing :))

als ik ze gevonden heb kunnen we misschien iets ruilen
 
Vanuit een ander onderwerp interesse naar mijn 'droom'span.
De bouw gaat langzaam, maar dat vind ik niet erg.
Het lijkt een beetje op een zeus qua bouw.
Als ik hem straks functioneel heb ga ik er eens mee naar de RDW om te kijken wat ze zeggen.

De basis is een Suzuki GS650 katana wat al eerder een span was.
Als donor is een rover 216 automaat uit de jaren 90 aangeschaft. Deze heeft een honda motor 1,6 16v.
Het motorblok zit tussen het achterwiel en het zijspanwiel. De voorloop is c.a. 250 mm.
Onder de motortank zit nu de accu, daar wil ik ook nog een extra benzinetank maken.
Daar kan dan meteen de hogedrukpomp van de injectie komen te zitten.
Ik heb al eens mee gereden, maar dat was nog met schommelvork. Dat ging al goed genoeg om ermee verder te gaan.

IMG_3246_zpsgovqqgz1.jpg

IMG_3247_zpslmzbntge.jpg
 
Aldrebastend! Mooi man! En daar had je nog helemaal niks van gepost? Laat die commentaar ruiters toch lullen, en doe de anderen vooral een plezier door wél te posten!
Hoe heb je de aandrijving van de wielen gefixt? Met homokineneten?

Ik heb ooit ergens eens iets gezien, (of gelezen, dat weet ik niet meer) wat leek op deze configuratie. Maar die heel ver doorgedacht en waren op het briljante idee gekomen om het blok scheef in te bouwen, compleet met voortrein enaandrijving. Toen hadden ze de spoorstangen zo afgesteld dat achterwiel in lijn liep met en voorwiel, en het bak wiel een beetje toespoor gegeven.
 
Machtig ding man!
Meer plaatjes!
Maar nu snap ik wel dat je wielbasis ernstig groter geworden is. Dat gaat de RDW niet even goedkeuren, dat gaat een eigenbouw worden. Maar wel een hele mooie.
 
Dat is een serieus project inderdaad.
Een beetje Zeus qua opbouw maar wel een echte motor met zijspan qua zithouding
Een Suzuki Katana haal je er niet meer direct uit maar dat het een vet ding wordt staat wel vast :P

Mogen we wat details zien van de fusee besturing :9~
 
mooie stiekeme knutselsmurf ben jij zeg! ;)

vinnut een geniaal concept! Heb je nu idd ook gelijk twee wiel aandrijving?

bouw maar rustig verder, maar laat het vooral ook in veel meer detail zien hoor :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan