DAF 400's zijspan

Hij lijkt zo wel wat op mijn Naakt gemaakte zwarte RS,

Bak is idd wat lomp, maar je kunt tenminste wel zijspan rijden,

Zo lijkt het alsof het niets voor stelt om een schommelvorkje te maken.
 
mooi voorvorkje :-)

remt dat nu een beetje met de autoremmen ? bij mij zitten er namelijk schijven en remklauwen van renault clio enz onder , en ik vindt dat het veel beter zou kunnen remmen ...
 
Ik vind de trekker echt gaaf geworden zo met die schommel en wielen. Staan hem heel dik.

Een iets subtielere transport kist heb je toch ook zo in elkaar geflanst?

Nogmaals ik vinnum echt top!
 
Ja misschien doe ik nog wat aan de kist, maar er is goed mee te rijden nu en hoe meer opbergruimte hoe beter natuurlijk.

Remmen vind ik goed genoeg. Heb de bmw rempomp aan de astra klauw gemaakt en dat was natuurlijk een gok maar heeft goed uitgepakt. Al had de pomp iets kleiner in diameter gemogen.
Bakrem moet ik nog maken maar dat komt wel goed denk ik.

als je een paar avonden en weekenden aan je zijspan kunt besteden heb je redeljk snel iets staan hoor.
 
Mooi werk, hij ziet er stoer uit. De kist is natuurlijk niet naar de smaak van iedereen, maar wel heel handig.
Het voorwiel heb ik wel mijn bedenkingen over. Het wiel naast de swing arm en dan naar beneden afgesteund op een asje van hoogstens 20mm zou ik niet mee gaan rijden. Er staat nogal wat moment op dat asje.
Maar in het verleden heb je eerder dingen gemaakt waarvan ik dacht dat het niet kon.
 
Laatst bewerkt:
De as is rond 28 en 42cr. Als ik zie hoe iel ze sommige dingen bij auto's maken dan durf ik dit makkelijk aan.
Maar bedankt voor je visie/ mening. Ik denk dat jij er een goede kijk op hebt.
 
ik had in eerste instantie ook mijn bedenkingen,
Maar denk ook dat ik (en velen met me) het vaak veel te zwaar uit willen voeren.

als je idd. soms ziet in de autowereld.....
 
Het is een ruig ding zo
Hij staat mooi op de wielen

Maar ik heb toch ook mijn bedenkingen bij die as
Niet zozeer de sterkte, dat het sterk genoeg is geloof ik wel
Maar de lagering van de as, dat is een bronzen bus of zoiets

Die wordt wel heel zwaar belast zo
Ik ben bang dat die nogal slijtage gevoelig zal zijn
 
die as hoeft toch helemaal niet te scharnieren?

of zie ik dat nu verkeerd?
 
Het zijn 2 glijlagers die totaal een cilinder zijn met een lengte van ca 75mm.
Ik denk dat de slijtage wel mee gaat vallen, maar dat moet ik even afwachten.

Hij moet scharnieren bij het inveren, kijk maar eens goed. Een voordeelje hierbij is dat de naloop traploos is in te stellen met de reactiestang van de rem.
 
oh ja... jouw reactie stang vh remmen zit nu natuurlijk vast aan je hele naaf...

af en toe is een groot laptopscherm toch wel handig :)
 
Ik heb een achterrempomp van een K1100 bij het rempedaal bij gezet en daar de zijspan rem op aangesloten.
Nu trekt hij iets naar rechts als ik alleen met de achterrem rem, en mooi recht als ik de voorrem erbij pak. Hebben anderen dit ook zo? Ik heb zelf nooit met bakrem gereden.

Ik weet ook niet wat hij gaat doen met lading bij een noodstop. Dat zal ik wel eens testen.
 
By Jove, ik meende dat ik al een grote bak aan het Mongolië span van Klickstart had zitten, maar het kan idd altijd nog groter!
 
Laatst bewerkt:
Ja dat snap ik, en ook de grootte van de pomp en de overbrenging naar het pedaal.
Je kunt het maken zoals je wil.

Ik bedoelde meer hoe hij normaal gezien aanvoelt bij het remmen.
Ik weet dat er ook zijspannen zijn met een 2e klauw bij de voorrem.
Maar wil je ten alle tijde dat hij recht remt leeg en vol beladen dan moet je haast wel een lastafhankelijk ventiel hebben denk ik.
Maar misschien heb ik het mis.
 
Onder normale omstandigheden kun je eennklein beetje verschil wel bijsturen.
In een noodremsituatie wil je denk ik graag dat die zo recht mogelijk gaat...
 
c.a. 2000 km gereden met de transportbak en dat gaat eigenlijk heel goed.
Maar ik wil ook wel eens een persoon meenemen dus opzoek gegaan naar een Ural bak en gevonden. (kan ook een Dnepr zijn)

Ik vond hem wat smal dus heb hem 180 mm breder gemaakt.
Nu moet ik alleen de stoel nog maken en dan kan ik hem schilderen. (zal wel zwart worden)

Het rijden gaat niet beter of slechter dan met de kist. Ik denk dat het qua gewicht aardig overeen komt. In ongeveer 5 min heb ik de bak gewisseld, dus als ik de laadruimte nog eens nodig heb dan kan dat vrij eenvoudig.

image_zpsdwxoodql.jpg
 
Lekker ruig ding zo!

Volgens mij liggen er een paar pannen scheef.

Ik denk ik zeg het maar voordat het binnen regent
 
Terug
Bovenaan Onderaan