X J 750 seca Rijders verzamel hier, en laat wat van je Horen

heb me ook eentje aangeschaft onlangs :Y hij gaat deze winter dienen als pekelfiets
wat het gaat worden na de winter weet ik nog niet?? ( bobber, caferacer of ratbike)
hier even een foto


ben op zoek naar een elec.schema voor de verlichting...de vorige eigenaar heeft kabels doorgeknipt verschillende bijgezet en wat rotzooi van gemaakt dat ik er niet wijs uit kom
ik krijg namelijk mijn achterlicht niet aan branden

groetjes erco
 
hey mannen...heb de lichten aan het branden :Y
ben vandaag ongeveer 50km gaan proefrijden rijd goed, remt goed en stuurt gelijk een fiets ( vergeleken met de intruder) alleen heb ik het moeilijk hem in zijn neutraal te krijgen :?
of is dit normaal bij een bike van 28jaar?
greetz Erco
 
hey heb een vraagje of jullie aan een elektris schema hebben voor een seca en dit met me kunnen delen aub ik heb heeeeel veel elektrisiteit recht te zetten :9
 
Hoi Seca`ers, volgens mij heeft een seca ook cardan net als een xv750/920?
kan iemand van jullie mij vertellen wat de maten zijn van het achterwiel? en dan bedoel ik aan de aandrijfkant de doorsnede van het tandwiel en de binnenmaat van de blikken ring?
en zijn de wielen 17 of 18 inch?

ik heb een xv750 omgebouwd naar caferacer en wil misschien grotere wielen inbouwen omdat de 16 inch maat zo moeilijk is wat betreft het verkrijgen van goede banden.

alvast dank!
 
Hier ook een 750 secarijder.. na jaren van Magna V65 toch weer mn oude liefde teruggekocht.
3 jaar geleden alweer maar zie nu pas dit forum voor de seca.
Deze met 25K op de klok gekocht voor 450 euri. Daarna nog iets van 400 euri geinvesteerd zoals banden, keerringen, lagers enzo.
Ben er dik tevreden mee en loopt als een nouja.. goedlopende seca zeg maar :]

Oeff zie nu dat dit topic behoorlijk dood is.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een 750 secarijder.. na jaren van Magna V65 toch weer mn oude liefde teruggekocht.
3 jaar geleden alweer maar zie nu pas dit forum voor de seca.
Deze met 25K op de klok gekocht voor 450 euri. Daarna nog iets van 400 euri geinvesteerd zoals banden, keerringen, lagers enzo.
Ben er dik tevreden mee en loopt als een nouja.. goedlopende seca zeg maar :]

Oeff zie nu dat dit topic behoorlijk dood is.

Je ziet ze zowat niet meer, die seca's. Nieuw waren ze ook al niet het succes waar yamaha op gehoopt had. De electronica in de hele fiets sloeg totaal niet aan bij het publiek. En dus bedacht Yamaha dat een 750 gewoon snel moest zijn zonder flauwekul. En zie daar, daar kwam de XJ750 41Y, zeg maar de lichtere XJ900. Om het XJ750 blok wat sneller te krijgen kwamen er andere nokkenassen in, de scherpere kleptiming zorgde voor een paar pk extra. Maar in een tijd dat heel europa voor zwaardere motoren koos werd de XJ750 41Y naast de XJ900 ook geen daverend succes.

En de XJ900, die werd alleen maar meer verkocht.
 
jaja ik ken de historie als yamahafan.
Desalniettemin vind ik de seca gewoon een heel leuk pakket als motor.
Heb zelf jaren met een 41y gereden en dat beviel prima maar niet zo goed als de seca die ik daarvoor had.
De 'clipons' op de 750/900 zijn niet mijn ding (hier ten lande) vanwege de druk op de schouders/nek.
 
jaja ik ken de historie als yamahafan.
Desalniettemin vind ik de seca gewoon een heel leuk pakket als motor.
Heb zelf jaren met een 41y gereden en dat beviel prima maar niet zo goed als de seca die ik daarvoor had.
De 'clipons' op de 750/900 zijn niet mijn ding (hier ten lande) vanwege de druk op de schouders/nek.

Eigenlijk is iedere xj een leuk ding. Zeker voor die tijd, want je had gelij van alles wat. De xj750 bijv was een behoorlijk snel en handelbaar ding als je m vergelijkt met de overige 750's uit japan. En zonder problemen een ton of 2 op de klok zetten kon je bij die andere jappen ook wel vergeten.
De 900 werd een verkooptopper voor Yamaha, iets wat de 750 ook zeker verdiende.

Eigenlijk is het jammer dat er geen opvolger voor de diversions is gekomen.
 
Ze hadden heel wat wat goed te maken na dat 3-pitter debacle en niet te vergeten de TX750.
Dat is dus gelukt.
 
Bijna alleen maar goede herinneringen aan de Seca.

Was mijn eerste motor.
Een grijze met een "sportuitlaat"

veel km's mee gemaakt.
Jong en geen angst, dus in bochten de middenbok over het asfalt schurend.

Tot er een verkeersbord overstak die ik niet kon ontwijken...
Ding half in de kreukels.
Net als ik.

Zwager heeft hem opgeknapt (bordeaux rood gespoten)
Zelf na een jaar revalideren, een Kawa ZX750R aangeschaft.
 
Je ziet ze zowat niet meer, die seca's. Nieuw waren ze ook al niet het succes waar yamaha op gehoopt had. De electronica in de hele fiets sloeg totaal niet aan bij het publiek. En dus bedacht Yamaha dat een 750 gewoon snel moest zijn zonder flauwekul. En zie daar, daar kwam de XJ750 41Y, zeg maar de lichtere XJ900. Om het XJ750 blok wat sneller te krijgen kwamen er andere nokkenassen in, de scherpere kleptiming zorgde voor een paar pk extra. Maar in een tijd dat heel europa voor zwaardere motoren koos werd de XJ750 41Y naast de XJ900 ook geen daverend succes.

En de XJ900, die werd alleen maar meer verkocht.

:}

alleen dit jaar al meer dan 5000 km mee gereden waarvan 90 % in het buitenland.
Dit kan overigens met elke motor, maar ik vond het erg leuk om op iets te doen uit 1986.

full


full


nee geen maxim, maar wel de kofferset bevestiging en nee dat past niet goed :t
 
Vooral op bochtige trajecten vond ik de 41Y een heerlijke motor, je kunt dan de voorband horen gillen. In Zweden en contreien vond ik dat voorover zitten maar nix. Net als in dit land overigens. Dus dikke magna's gekocht en nu ruim 20 jaar later weer een seca maar dat schreef ik al geloof ik.
 
Mocht er nog iemand Seca onderdelen/spullen nodig hebben.. heb er net 1 uit het buitenland gehaald voor onderdelen. 20k op de klok, origineel.
 
Het blok van de TX 750 was inderdaad bagger, maar de remmen waren super! Ik heb die ooit in een XT 500 gemonteerd (met vork en al) en kon vanaf toen een stoppertje maken!
 
Mocht er nog iemand Seca onderdelen/spullen nodig hebben.. heb er net 1 uit het buitenland gehaald voor onderdelen. 20k op de klok, origineel.

Ik heb wel interesse in het voorremsysteem......alles behalve de remklauwen en remschijven
 
hey mannen...heb de lichten aan het branden :Y
ben vandaag ongeveer 50km gaan proefrijden rijd goed, remt goed en stuurt gelijk een fiets ( vergeleken met de intruder) alleen heb ik het moeilijk hem in zijn neutraal te krijgen :?
of is dit normaal bij een bike van 28jaar?
greetz Erco
Ik ken alleen het irritante slijtage-verschijnsel van de SECA dat als je overschakelt van 1 naar 2 dat dat met aardig wat geratel gepaard gaat. Jouw probleem hereken ik niet.
 
Ik herken geen van de problemen.. schakelt zeer vloeiend en gemakkelijk ook met olie van bijna 10K. Met de verse olie schrok ik zelfs zo soepel als alles gaat. Mss dat je het mechanisme van de kogeltjes eens kunt smeren?
@ Opzichter; wat wil je dan nu hebben?
 
Ik herken geen van de problemen.. schakelt zeer vloeiend en gemakkelijk ook met olie van bijna 10K. Met de verse olie schrok ik zelfs zo soepel als alles gaat. Mss dat je het mechanisme van de kogeltjes eens kunt smeren?
@ Opzichter; wat wil je dan nu hebben?

Rempotje met bevestigingsmateriaal , beugeltjes etc.
Remkabel met remhendel compleet
Remslang naar de splitter
De splitter
 
Dat zijn bijna allemaal 'val' onderdelen.. en tja daar is vrijwel niet aan te komen voorzover mij bekend.
Moet ik even nakijken in welke staat eea verkeert. Sommige dingen wil ik zelf dubbel aanhouden.. just in case.
Remslang en splitter zijn geen probleem want zonder problemen anders op te lossen..
 
Dat zijn bijna allemaal 'val' onderdelen.. en tja daar is vrijwel niet aan te komen voorzover mij bekend.
Moet ik even nakijken in welke staat eea verkeert. Sommige dingen wil ik zelf dubbel aanhouden.. just in case.
Remslang en splitter zijn geen probleem want zonder problemen anders op te lossen..

Mee eens.
Behalve dan het rempotje want dat zit (heel verstandig) tegen het balhoofd aan gemonteerd.
 
idd maar die rempotjes kunnen poreus gaan worden en nu heb een reserve die gewoon goed is en goed bewaard wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan