Banden keuze Harley-Davidson Custom

whazzaa

Rookie
14 sep 2007
4
0
Haaksbergen
mede motor-forum gebruikers,

Ben in het bezit van een custom ( basis harley-davidson fat-boy ), en ben op zoek naar een paar nieuwe bandjes voor mijn huidige scoot.

Ben vooral op zoek naar een paar bandjes om de grip in de regen toch wat te verhogen, op dit moment is het redelijk oppassen vooral op rotondes aangezien mijn banden maat.

Op dit moment heb ik de volgende bandjes in gebruik :

Voor Avon Venom AM 42 150/80 B16
Achter Metzeler ME 880 Marathon XXL 240/50 R16

Die Metzeler bandjes vind ik een beetje hard, misschien is er een ander merk welke ook de maat 240/50/16 in zijn assortiment heeft.... via motorbandenmarkt kan ik geen andere merken vinden.

Groet

Raymond
 
Vreemd, is wel een brede band maar Avon heeft hem toch wel.

Ik rij zelf altijd met Avon als ik kan, bevalt mij het beste, zeker die Venom is rete goed
 
Hmmm avon heeft helaas geen 240 volgens mij ben ik echt aangewezen op Metzeler jammer genoeg. Ik vind deze banden toch een beetje te hard
 
Wat heb jij met je velg gedaan om er een 150 om te krijgen? Een fat boy wiel heeft toch een breedte van 3 inch?
Ik vraag dit omdat ik zelf van een spaakwiel naar een 'vast' wiel wil en nu zit er een 180 5" onder. Inmiddels ben ik erachter dat het nog wel een paar centen kost om van 3" naar 5" te gaan!! Hoe heb jij dat gedaan?

René
 
Ik heb de huidge velgen zo gekocht, ik heb er zelf niets mee gedaan.
Sorry ik kan je hier geen info over geven..
 
Dat zijn de beste Gijs.Ik zou wel nog het type met van die kerven in het loopvlak kiezen.Zijn iets duurder maar zijn wel nog iets beter.
 
Wat heb jij met je velg gedaan om er een 150 om te krijgen? Een fat boy wiel heeft toch een breedte van 3 inch?
Ik vraag dit omdat ik zelf van een spaakwiel naar een 'vast' wiel wil en nu zit er een 180 5" onder. Inmiddels ben ik erachter dat het nog wel een paar centen kost om van 3" naar 5" te gaan!! Hoe heb jij dat gedaan?

René

Op een 3" velg kun je best een 150 band leggen, wil je groter dan moet je velg breder. Ik geloof dat Avon een lijstje op de site heeft staan met min en max velgbreedtes voor hun bandenmaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan