Savage bobberstyle

16 mei 2007
228
0
Haacht
Dit is mijn eerste projectje. Samen met de vriendin heb ik haar save eens onder handen genomen. Wat er veranderd is:

- Open uitlaat
- Homemade achterspatbord
- Homemade sidemount
- Achterlichtje (gevonden in de garage en kapotte lampje vervangen door LED's)
- Recht dragstuur
- nieuwe pinkertjes (LED's die onder het achterspatbord hangen en bijna onzichtbaar
zijn wanneer ze niet branden ;-)
- nieuwe spiegels
- Homemade zadel gemaakt van een wit leren jasje uit een kringloopwinkel,
getrokkenover een metalen plaat die in de juiste vorm geslagen werd. De veren voor
het zadel komen van een bevriende metaalbewerker.
- Voorvorken en andere stukken gepolijst
- Tank, zijkapjes en spatbord herspoten in mat zwart.
- Voorspatbord is verwijderd, maar is mee gespoten voor de nattere wintermaanden :)

That's about it. Laat maar weten wat je ervan vindt....

main.php


main.php


main.php


De uitlaat is intussen gedraaid naar opzij, kwam wat teveel regenwater in terecht *D
 
Me too.
Ik neem aan da'k eerlijk mag zijn :)

Mooie foto's zo in die kleurstelling van die eerste 2!
Ook vind ik de sav hier beter van worden. Je mag 'm zo afleveren ;)


Maar een paar punten vind ik wel voor verbetering vatbaar. Maar da's nogal persoonlijk.

- Bobberstyle en dan een recht drag stuur? Nah;
- Achterspatbord is wat te plat naar mijn smaak, 't heeft nu echt de feel van een clean stuk plaatstaal wat is gebogen;
- Een custom uiterlijk maar dan wel grips uit een catalogus? Nah;
- Ik denk dat het wel mooi staat als je 't achterhuis van de koplamp ook mat maakt;
- JKe zou nog 's kunnen proberen een whitewall op de achterband te zetten.

In ieder geval heeft je gf een mooie fiets! Proficiat.
 
Thanks voor de reacties!

@ Piepdeuse: Ik ben het met je eens in verband met je opmerkingen. De handvaten had ik nog liggen en dat was de makkelijkste oplossing. Het grootste probleem (en voordeel) van deze bike is dat alles super goedkoop moest zijn. De moto zelf heeft niets gekost (geruild voor een scooter!!!) Alles bij elkaar heeft de verbouwing ons ongeveer 200 € gekost. Het beperkte budget heeft ertoe bijgedragendat er geen white walls op konden staan en dat we een goedkope oplossing voor het achterspatbord moesten vinden. Ik zou het ook mooier gevonden hebben moest het spatbord met de rondingen van de band meegaan, maar de misses likes it this way, en dat is het belangrijkste. Ik ben ook wel fan apehangers of korte stuurtjes, maar dit was ook iets dat we goedkoop opgepikt hebben op een swap meet.
Dat van de koplamp zal ik eens aankaarten bij men vriendin, lijkt me ook wel stoerder.

Als er nog tips zijn, altijd welkom :-)
 
Ziet er leuk uit, is ongeveer hoe ik het ook in mijn gedachten heb. Bobberstijl...daar zijn de meningen over verdeeld en zijn overal hele topics aan gewijd. Maar ook de kleur is heel goed ;) Savage van mijn vriendin is ook dezelfde kleur net als meer van mijn fietsen.
Moet ook maar weer eens verdergaan met mijn Savageprojekt,mzzzzls,Rob.
 
Dat is inderdaad mooi gedaan. En, een low-budget bike toch mooi maken is echt een kunst.
De truc van de halve Arlen Ness catalogus op een fiets schroeven hebben we al vaker gezien.

Het achterspatbord had inderdaad rond kunnen zijn, maar ik begrijp dat je dan ver boven budget uit had geklomen. Je hebt in ieder geval de spanningsregelaar van de dynamo een mooi (goed verstopt) plekje kunnen geven.
De oplossing van de knipperlichtjes vind ik heel erg mooi. En, waar je de voorste knippers hebt gelaten... op deze foto kan ik ze niet vinden.
Voor het stuurgedrag zou ik toch een fork-brace overwegen, dat vermindert het elastiek-gevoel in de voorvork. Misschien kan je low-budget wat zelf buigen en lassen (een brug die aan de originele bevestigingspunten van het spatbord vast zit oid). Kant en klaar zijn ze ook te koop, maar dan heb je het toch al gauw over zo'n $300,-.




Maareh: Lekt hij een beetje bij die beroemde rubber plug in de cilinderkop boven de kopmoeren? Of is hij toevallig juist daar een beetje vies?
 
De cilinder lekt inderdaad wel een beetje olie, de typische savage kwaal zeker.

Iedereen bedankt voor de goede reacties, en zeker voor de bruikbare tips. Hiervan kan zeker en vast nog wel wat van pas komen!!
 
Thanks voor de reacties!

@ Piepdeuse: Ik ben het met je eens in verband met je opmerkingen. De handvaten had ik nog liggen en dat was de makkelijkste oplossing. Het grootste probleem (en voordeel) van deze bike is dat alles super goedkoop moest zijn. De moto zelf heeft niets gekost (geruild voor een scooter!!!) Alles bij elkaar heeft de verbouwing ons ongeveer 200 € gekost. Het beperkte budget heeft ertoe bijgedragendat er geen white walls op konden staan en dat we een goedkope oplossing voor het achterspatbord moesten vinden. Ik zou het ook mooier gevonden hebben moest het spatbord met de rondingen van de band meegaan, maar de misses likes it this way, en dat is het belangrijkste. Ik ben ook wel fan apehangers of korte stuurtjes, maar dit was ook iets dat we goedkoop opgepikt hebben op een swap meet.
Dat van de koplamp zal ik eens aankaarten bij men vriendin, lijkt me ook wel stoerder.

Als er nog tips zijn, altijd welkom :-)
:o... eur 200??? :} respect :}
 
Kwestie van wat inventief met wegwerpmateriaal om te springen en alle beurzen en swap meets af te schuimen naar bruikbare dingen ;-)

@ SAV: de pinkers vooraan zijn bevestigd onder de onderste balhoofdplaat tegen de voorvork. En inderdaad, zolang ze niet branden zijn ze "onzichtbaar". Leuk toch, less is more en dat blijkt iedere keer weer waar te zijn.
 
Softtail en dan een geveerd zadeltje '(
tankje had ook smaller en kleiner gemogen.
Apehanger ipv zo'n drakstuur.
leuke metalflake spuitwerk erop.
blokje matzwart spuiten.
Verder is het er 1 uit duizenden.
 
Ik vindt 'm bijzonder gaaf.
Het achterspatbord vindt ik helemaal geweldig!
Wit leren zadel zou ik persoonlijk vervangen voor een zwart leren.

Verder niks meer aan doen.

Mooi, heel mooi...........
 
Vorig jaar ben ik samen met mijn vriendin en zij op de Savage naar Frankrijk geweest en het is best te doen...maaar we hebben alleen maar D en N wegen gereden..en die zijn perfect voor een Savje,mzzzzls,Rob.
 
Terug
Bovenaan Onderaan