Chopper projectje

2tall

MF veteraan
19 mei 2007
2.806
0
Tilburg
photoshopchopperheader.jpg

Hey,

Ik heb hier via het motor forum een choppertje gekocht.
Het betreft een Kawasaki LTD 250.
Het plan is om het op te knappen, en als kadootje te doen voor de vriendin.
De kleurstelling wordt: metallic donkergrijs, roze, en zwarte lak.
Hieronder een aantal foto's ;)

Originele LTD 250:
2005%5C04%5C09%5Cbikepics-327699-full.jpg


zo was de motor toen ik hem kocht:
Afbeelding022.jpg

Afbeelding021.jpg

IMG_1263.jpg

IMG_1271.jpg

IMG_1272.jpg


uitlaatje:
IMG_1265.jpg


Kawa 8-)
IMG_1269.jpg


spiegeltjes en handvaten:
IMG_1270.jpg


Nu heb ik er al een aantal dingen aan gesleuteld. zoals het blok, toen ik hem kocht liep het blokje niet, alles nagekeken, en het lag aan de carborateur, die was verstopt.
Dus nu loopt het blokje lekker.
Er zaten stepjes bij om je voeten op te laten rusten, maar mijn vriendin heeft niet zo'n lange benen.
Dus heb ik de originele stepjes eraf gehaald, en daar die stepjes op gezet:
Originele stepjes met de nieuwe stepjes ernaast:
IMG_1273.jpg


Nieuwe stepjes erop:
IMG_1276.jpg



Hier nog een lijstje met dingen die ik nog ga doen:
- Alles uit elkaar halen
- Frame spuiten
- Tank spuiten
- sissybar maken (zelf :} )
- kentekenplaathouder maken
- knipperlichten maken/kopen
- zadel maken
- blok polijsten

Tips en ideeen zijn altijd wekom *D
Hoop dat jullie het wat vinden.
 
Laatst bewerkt:
Is altijd wat leuks van te maken. :)
Hoel lang denk je er over te doen?

En ik ben benieuwd hoe je het blok gaat polijsten, kan ik eens zien hoe het moet
Succes groeten Charl
 
Ik weet nog niet hoe lang ik er over ga doen, de vriendin is jarig op 12 december, dus hoop dan een heeeel eind te zijn.
Het blok ga ik polijsten bij mijn opa, die heeft een polijstschijf (zal er volgende keer foto's van maken als ik daar ben ;) ) dus dan heb blokje uit elkaar, en polijsten maar *D
 
succes, ik ben zelf een VT1100 aan het verbouwen, is een flinke klus kan ik je vertellen, er komt altijd weer iets om de hoek kijken wat je ook nog even wil aanpassen... maarruh.. bij een beetje chopper mogen forward controls niet ontbreken :p

Die tank is wel tof, ik zou em zoals ie nu is (met vlammen) proberen te verkopen en een goedkoop tankje op de kop te tikken.

Uit welk jaar is de motor?
 
motor is uit 84, tank is wel tof ja, maar is niet netjes gespoten, dus zal er nooit veel voor vangen...
Maar mijn vriendin is maar 1,60 dus die kan niet eens bij de forward controls :P
Wil er een beetje een sportieve chopper van gaan maken.
Dit is de kleurstelling die ik in mijn hoofd had:
07_SE_bolt_blk_pnk.jpg


Heb je een link naar jouw project? altijd leuk om te kijken ;)
 
84 dat zal lastig zijn om er onderdelen voor te vinden.. wel toffe kleuren.. mijn bike wordt zwart met neon groen 8-) ik heb er niets van online staan nog,.. ik zal deze zaterdag eens ff een aantal foto's maken..

deze zaterdag ga ik beginnen aan een zadelplaat maken, forward controls en zijkappen zijn besteld.. dan op zoek naar beetje mooie balhoofdplaten gezien de standaard niet mooi zijn.
Daarna een stuur en nieuwe handles, schijnt makkelijker te rijden :p ff wat bekabeling doen en spullen van spuitert terug zetten waar ze horen en klaar.. en dan is het eind december/januari :p
 
Laatst bewerkt:
hoef geen onderdelen meer te hebben op zich, ding loopt, en voor de rest komt er toch custom spul op wat ik of zelf maak, of koop..
En ik was ook op zoek naar een zadel, maar denk dat ik er zelf een ga maken.. ;)
zwart met groen is wel mooi ja, heb zelf altijd zwart met groen of oranje erg mooi gevonden.
Ik ben benieuwd ;)
 
ej leuk om er ff een apart topic van te maken.. Hopelijk kan je vriendin snel een keertje mee touren als je klaar bent *D 8-)
 
Leuk project, zo te zien heb je genoeg te doen tot december :)

Mocht je nog een lange voorvork en dragpipes overhouden, dan hou ik me aanbevolen. Heb die gasten op de megameeting gezien met die GSXR´s, lange achterbrug, veel chroom, etc. Ga ik mijn XT ook maar eens ombouwen tot zoiets |(
 
ben zelf met mijn vt 600 c bezig uit 93, ( ook voor het meisje )die heb ik opgepikt ( gekocht dus) uit den haag.
stond een jaar buiten stil is toen een paar maanden opgereden en heeft toen 1,1/2 jaar buiten stil gestaan waarvan de laatste maanden met een hoes.
algehele staat.......eh niet dus. en dat is met inbegrepen vandalisme.
de foto,s staan nog op mijn telefoon en ga ik binnen kort op mijn lapt gooien.
wordt vervolgd.
in iedergeval heb ik mijn blok eerst geschuurd om de laklaag eraf te halen en toen met comandant ( oranje blik gepolijst.)
probeerde het eerst thuis met een schroefttol ( blauwe bosch) maar kreeg bij een bevriend garagehouder met een luchttol een beter perfect resultaat.

succes met je projectje.
 
Laatst bewerkt:
vandaag weer lekker aan het knutselen geweest *D
Heb een koplamp van een puch maxi op de kop getikt, en gemonteerd.
De lamp is wel een beetje aan het roesten door de vorige montage, maar ik ga hem schuren en dan roze met zwart spuiten :) wordt zeker mooi ;)
Natuurlijk het lampje van 6V even vervangen door eentje van 12V.
en dan krijg je dit:
IMG_1467.jpg

IMG_1465.jpg

IMG_1463.jpg

IMG_1461.jpg

IMG_1468.jpg
 
Leuk 2tall, maar die koplamp is het net niet.
Is net te klein (opbouwend kritiek ;) )
Welke diameter heeft ie?
 
Ik heb geen idee, maar ik weet wel dat ie gratis was ;)
En ik wil er geen dikke motor van maken.
(heb ook geen dikke vriendin ;) :P )
En ik ga nog bussen draaien om die schroefdraad weg te werken, geeft al weer een heel ander gezicht waarschijnlijk ;)

Weet iemand trouwens welke lichten er verplicht zijn? (groot licht, stadslicht, parkeerlicht e.d. ? )
 
Ik heb geen idee, maar ik weet wel dat ie gratis was ;)
En ik wil er geen dikke motor van maken.
(heb ook geen dikke vriendin ;) :P )
En ik ga nog bussen draaien om die schroefdraad weg te werken, geeft al weer een heel ander gezicht waarschijnlijk ;)

Weet iemand trouwens welke lichten er verplicht zijn? (groot licht, stadslicht, parkeerlicht e.d. ? )


Welke verlichting moeten voertuigen voeren?
Overdag bij slecht zicht en 's nachts moeten alle motorvoertuigen, bromfietsen, snorfietsen en brommobielen zowel binnen als buiten de bebouwde kom verlichting voeren. Alle naar voren gerichte lichten moeten geel of wit zijn, alle naar achter gerichte verlichting moet rood zijn. Alleen het achteruitrijlicht mag geel of wit zijn. Decoratieverlichting en verlichting onder de auto is niet toegestaan. Onjuiste verlichting op het voertuig kan reden zijn voor afkeuring bij de Algemene Periodieke Keuring (APK).

Gebruik verlichting
Onderstaand vindt u een overzicht voor het juiste gebruik van de verlichting. Voor het verkeerd gebruik van de verlichting kunt u een boete krijgen.

Dimlichten: overdag toegestaan en 's nachts verplicht.
Groot licht: mag alleen 's nachts gebruikt worden, behalve bij tegenliggers of wanneer op korte afstand een ander voertuig wordt gevolgd (dus ook fietsers en bromfietsers).
Dagrijlichten: mogen gevoerd worden bij daglicht en moeten automatisch worden gedoofd wanneer de dimlichten worden ontstoken. Dagrijlichten zijn te herkennen aan de lettercode 'RL' op het lampglas.
Mistlichten: mogen alleen gevoerd worden als de weersomstandigheden daar aanleiding toe geven. Het mistlicht voor mag alleen branden bij mist, sneeuwval of regen, als daardoor het zicht ernstig wordt belemmerd. Het mistachterlicht mag alleen gevoerd worden bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan vijftig meter. Bij zware regen mag het mistachterlicht niet gebruikt worden.
Achterlichten: moeten altijd gelijktijdig branden met grootlicht, dimlicht, stadslicht of mistlicht.
Kentekenplaatverlichting: moet altijd gelijktijdig branden met grootlicht, dimlicht, stadslicht of mistlicht.
Parkeerverlichting: is verplicht bij parkeren buiten de bebouwde kom, 's nachts en bij slecht zicht overdag.
Breedstralers en verstralers: dit zijn geen begrippen die in de wet staan en formeel mag deze verlichting niet gevoerd worden. Als er een F of B in het lampglas staat, worden ze beschouwd als mistlichten. Ontbreekt die code, dan worden ze beschouwd als groot licht.
 
oke, ga deze week knipperlichten en achterlicht en kentekenverlichting bestellen bij louis.de
Gaat helemaal goedkomen dus ;)

P.s. Kan je me die foto die je gemaakt had bij het vervoeren sturen bert? :)
Zou fijn zijn. :}
 
Laatst bewerkt:
word wel een tof ding2tall zo te zien,k heb zelf een ltd454 gechopt en grotendeels mat{rallye}zwart gespoten ,he rubberduck33 aan je uitleg op04/10 te zien ben jij vast keurmeester{komt me bekend voor '"apk boek}.
 
Leuk project!! aardig city choppertje engoeie oefening voor een zwaardere te bouwen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan