Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

winterbanden

Pagina's:
«
»

Reg. datum:
14 sep. 2007
zijn er hier ook mensen die met winterbanden op hun scooter rijden of is dit overdreven
en met wat voor banden zijn er de beste ervaring in het algemeen ik zelf vond de swalbe weaterman wel intresand voor de herfst en winter

K9 Z-edition

Reg. datum:
22 mrt. 2007
Met de winters in Nederland lijkt mij dit niet echt noodzakelijk, maar wellicht zijn er personen die daar anders over denken?
K9 0.4-Z3 2.8-E93 3.0

Reg. datum:
14 sep. 2007
Buitenband - Schwalbe - Weatherman - 120/70-14
[gr115218] 53.98EUR
Buitenband - Schwalbe - Weatherman - 120/70-14
Grotere afbeelding (opent in nieuw venster)

Schwalbe buitenband voor scooters.
De scooterband voor alle seizoenen.
De van lamellen voorziene schouderblokken en het Silica compound bieden uitstekende grip op koude, natte wegen.
Desondanks blijft de slijtage in de zomer gering. Tubeless
Merk : Schwalbe
Type : Weatherman
Schwalbe artikel nummer : 360540
Maat : 14 inch, 120 x 70
Max. km/h : 180
Max. luchtdruk : 2.8 Bar

het ging me eigenlijk hooftzakenlijk om deze het regend hier genoeg geloof ikimagemagic.php.jpg

Reg. datum:
07 okt. 2007
Ik heb helemaal geen winterbanden!

Napoli, città delle moto

Reg. datum:
28 mei. 2003
quote:
happyb schreef op 01 oktober 2007 @ 17:36:
zijn er hier ook mensen die met winterbanden op hun scooter rijden of is dit overdreven

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

JAAAAAAA dit is de vraag van de week!!!!!! Wat winter??? O-) O-) O-) Vorige week was het nog steeds 28 graden, nog laaaaang geen winterbanden hahahaha..... 8-) 8-) 8-)

Nou goed ik geef toe dat ik onder de auto wel winterbanden laat zetten omdat ik vaak over de Apenijnen moet, daar ligt ook vaak sneeuw dus....

THE NAKED BIKER!!!

Reg. datum:
10 okt. 2002
Heidenau is er goed in. :Y

K58.jpg
God rides a Jawa 638. And we are the ones that want to choose, always want to play, but you never want to lose.

Reg. datum:
08 nov. 2006
quote:
De Buikschuiver schreef op 12 oktober 2007 @ 19:08:

[...]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

JAAAAAAA dit is de vraag van de week!!!!!! Wat winter??? O-) O-) O-) Vorige week was het nog steeds 28 graden, nog laaaaang geen winterbanden hahahaha..... 8-) 8-) 8-)

Nou goed ik geef toe dat ik onder de auto wel winterbanden laat zetten omdat ik vaak over de Apenijnen moet, daar ligt ook vaak sneeuw dus....

Itakken mogen niet "ons" weer afschieten cq informeren hoe lekker het toch is om bij henzelf lekker in het warme weer rond te toeren.....dat...........dat.............steekt _O-

Reg. datum:
08 nov. 2006
quote:

Heb jij ervaring met rijden met winterbanden ???

Reg. datum:
24 apr. 2006
Nu het toch wel koud aan het worden is heb ik even dit topic omhoog getrapt en Oma naar bed gebracht.

Ik rij de hele winter door dus winterbanden zouden best wel zinvol zijn. Hoe denken jullie daarover, ik lig liever niet plat met mn burgman.
Ex-zeikerd

Westworld

Reg. datum:
13 apr. 2007
Zoals ik er over denk zou ik het niet doen. Hier in Nederland/België is het nooit echt vaak lang koud en het "omslagpunt" van een winter naar een zomerband ligt bij 7 graden celsius. Maw, dan begint een winterband qua remweg en grip pas beter z'n werk te doen.

Volgens mij haal je je dan voor een grofweg 3 tal maanden een hoop gedoe op je hals.
Verstandelijk gezien: ga er vanuit dat je met banden omleggen en winterbanden kopen toch minstens 100 euro gemoeid is. Uitgaande van een auto die 1 op 15 verbruikt kun je daar zo'n 1100 kilometer mee rijden. Natuurlijk is dat voor een veelrijder op de motor(scooter)niet veel dat klopt. Bedenk echter ook dat er in die drie maanden ook dagen zullen wegvallen dat je met de motor niet kunt rijden, ivm de veiligheid(tenzij je 007 bent).

Een auto heeft gewoon een veel groter contactoppervlak met z'n banden, wij maar zo'n 2/3cm. Als je het voor de veiligheid doet, zou ik zeggen pak gewoon de auto, tijdens de dagen dat je het te gevaarlijk vindt. Mocht je vallen met motor heb je een hoop schade, fysiek/emotioneel en financieël.

eea is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel file je iedere dag moet trotseren. Is dat veel dan begrijp ik je keuze.
Een CVT denkt met u mee

T-Max 2009 Extreme Yellow

Reg. datum:
28 jun. 2008
Ik zal niet zeggen dat het geen verschil geeft om winterbanden te plaatsen op motors, maar het verschil zal wel minimaal zijn. Het verschil in draagvlak van een gewone en/of winterband op een motor is mijn inziens zo klein, blijft dus enkel de elasticiteit over.
Nu als iemand mij kan aantonen dat het inderdaad VEEL verschil uitmaakt wil ik eenmalig 250€ aan winterbanden besteden en jaarlijks 200€ om het 2 x per jaar te laten ombouwen. Zoniet zal het gaan met gewone banden en mijn rijstijl daaraan aanpassen.
Droomscooter wijzigde dit bericht op zondag 23 november 2008 19:38 (0%)
Suzuki 400? - BMW R45 - BMW K100 - XJ900S diversion - FJR1300A

Lichter is leuker

Reg. datum:
06 sep. 2006
Voor een auto koop je een hele set (stalen) velgen met winterbanden, die stapel je gewoon op in een hoekje van de schuur en je wisselt ze tweemaal per jaar om als er ander weer aankomt; daar kan ik me nog iets bij voorstellen.

Voor de motor zie ik me nog geen extra set velgen aanschaffen en tweemaal per jaar de wielen eruit en de banden omwisselen is ook nogal een gedoe.
Het zal wel een Hollandse eigenschap zijn maar voorlopig pas ik liever mijn rijstijl aan.... Daar is niet veel voor nodig.
De vrijheid van godsdienst eindigt waar dierenleed begint

Reg. datum:
26 okt. 2008
Winterbanden hebben mijns inziens alleen nut als er sneeuw ligt, en iets met regen.

Zoals vanmorgen gewoon ijs op de weg, helpen winterbanden ook niks........dus vandaag maar weer eens met de auto, was een tijd geleden........

Always upgrading...

Reg. datum:
29 apr. 2006
Eh, ik wou eigenlijk vanochtend met de scoot naar m'n werk.Vrijdag voor het laatst gereden, ik begin het echt te missen. ;(
Maar op de grote rotonde tussen Leiderdorp A4 en Hoogmade was het zo glad dat ik de auto bijna plat reed en met hartslag 300 :o bijna tussen twee andere dwarsgegleden auto's door ABS'te. :X :X :X
Kwam maar net op tijd tot stilstand. Ik reed netaan 50 en er was niks op het wegdek te zien.
Ook was het 3-4 gr C.
Ik weet zeker dat ik de T-max daar opgevouwen zou hebben |( , dus effe met de auto voorlopig. :W
Yamaha Black Max 2007 XENON K&N,LeoVince,J-Costa

roadstar

Reg. datum:
05 okt. 2008
Hebben jullie je mening na afgelopen weekend herzien mensen? Net dat ene hoopje weggereden sneeuw in de bocht in combinatie met natte bladerensmurrie> een winterband lykt me zo gek nog niet!

Reg. datum:
21 jul. 2008
Hoi,

Ervaring? Ja hoor. Ik rij sinds een tijdje met Metzeler Wintec FeelFree banden onder mijn Burgman 650. Was zelf ook wel benieuwd en heb het gewoon geprobeerd.

En hoe is dat dan? Wel de scoot lijkt al de bocht in te willen als ik er maar aan denk. Dan zal het verschil wel zijn met m'n oude bridgestone's die, vooral achter, at wat vlak waren. En ik merk dat boven de 150 de stabiliteit wat minder is. Wel veel grip veel meer dan ik bij de zelfde temperatuur had met de bridgstone's. Verder kan ik nog niet echt zeggen wat het is want dat witte spul heeft hier nog niet op de weg gelegen.

Volgend voorjaar een paar michelin's er onder voor de zomer. Gelukkig rekent mijn bandenboer maar 15 ballen voor een bandje verwisselen op een los wiel.

mzzl,
HJ

Always upgrading...

Reg. datum:
29 apr. 2006
Als je met WB'tjes op bladeren of losse smurrie komt, is het effect niet veel anders als met zomerbanden ...
Yamaha Black Max 2007 XENON K&N,LeoVince,J-Costa

Reg. datum:
21 jul. 2008
@mad masc, Duh lekkere bijdrage, is het al vrijdag?
Ik neem aan dat jij veiligheidswege dan nooit rijd als er iets op de weg kan liggen. (Nooit dus)

Vanochtend vroeg nog een pallet op de weg in een bocht. Blij dat ik op dat natte koude asfalt genoeg grip heb. Drukke weg ook best wel (N201) dus die pallet kan er nooit lang (onbeschadigd) hebben gelegen. Ik kon alleen maar denken, niet naar kijken, niet naar kijken. En kwam er nog net langs.

Reg. datum:
27 nov. 2008
quote:
hjboven schreef op 29 november 2008 @ 17:40:Volgend voorjaar een paar michelin's er onder voor de zomer. Gelukkig rekent mijn bandenboer maar 15 ballen voor een bandje verwisselen op een los wiel.

mzzl,
HJ

michelin's sportband is ook wel een mooi winterbandje.
scooterdealer verwisselt bandjes meestal voor 5 eu per bandje :)
Kachel84 schreef: Kom jij soms uit een gebied waar de motorrunners 165 rijden?

Reg. datum:
05 jun. 2008
Ik zag de add van de Schwalbe - Weatherman in de ScootExpress van deze 2 maanden, en die daarvoor en daarvoor. Maar ik merk de laatste dagen toch dat ik snel weg glij in bochtjes. en dan let ik al op. op mn PS zitten nog de standaard banden. Ik vind het momenteel een akelig gevoel

maarja ze zijn nog goed, reeds 5000km. ik zou ze er dan wel gewoon het hele jaar door onder laten zitten, al dat geklooi heb ik geen zin in. De weg is toch ook nog vaak om mysterieuze redenen wel ergens nat, dus glad, dus onverwachts!

Reg. datum:
21 jul. 2008
De winterbandjes hebben me niet geholpen vanochtend. Vlak bij m'n werk loopt de weg wat omhoog om daarna met een mooie S bocht weer naar beneden te lopen. Een mooi stuur moment dat ik vaak met 60 neem maar nu waren er wat voetgangers en de weg was nat dus ik reed maar 40. En het volgende moment lag ik op straat.
In de bocht bleek de nattigheid vaste vorm te hebben aangenomen. Kabeng daar lag ik. Toen ik weer op wou staan zakte ik zo ongeveer in een spagaat onder uit. die hele bocht was als een ijsbaan. Heb de burgman aan de kant geschoven kon hem door de gladheid niet optillen. Pas tegen de stoepband gesteund lukte dat. Ik heb niks behalve een deuk in m'n ego. Maar de scoot schat ik toch wel op een mille plaatwerk. Dik balen dus.

Was net weer opgekrabbeld en heb nog een dame in de auto achter me gerustgesteld dat ik toch heus niks had. Komt er nog een haastig heerschap aan met z'n auto. Nou die haalde het begin van de bocht niet eens. Hij ging gewoon rechtdoor met zo'n 60 tegen de stoep op het plantsoen in. Weinig over van z'n voortrein zag ik.

VFR400R NC30 Leonardo 150

Reg. datum:
23 apr. 2008
Pfoe ijspaleis die bocht. Lekker hoor...

Toen mijn motorscooter nog van mij was deed ik woonwerk altijd met de motorscooter. Maar op dagen zoals vandaag. dat het vanaf thuis tot de zaak een ijsbaan was, vind ik het toch niet erg om in mn 10 jaar ouwe koekblikje te zitten. Brrrr

Succes met de schade! Maar goed je hebt geen lichamelijke schade opgeslopen, dus dat zal haast wel goed komen lijkt me..!

Effe inhoudelijk: an sich zie ik het nu van winterbanden wel in, maar het gebeurt in NL zelden dat het langer dan 2 weken onder de 7 graden is. Daarnaast kost het best wel centen om een extra velgenset te kopen met de winterbanden. En het is best een klus om die velgen te wisselen. Kortom: het nut zie ik er zeker van in maar ik zou geen aparte winterbanden kopen ivm onpraktisch.

Groeten, Karl
Love, the kind you clean up with a mop and a bucket.

Reg. datum:
21 jul. 2008
Hey Karl,

Ik wissel voor 15 euri gewoon de banden om hoor. Een extra set velgen is veels te duur.
Alleen die deuk in m'n ego die doet wel pijn. En de finaciele schade ach met de auto had ik anders op dezelfde plek nog veel meer schade gehad. Dus eigenlijk heb ik bespaard zal ik maar denken.

<Always look at the bright side of life>

T-Max 2009 Extreme Yellow

Reg. datum:
28 jun. 2008
Zeer spijtige zaak hjboven. Maar het voornaamste is dat je zelf niets mankeert.
En hopelijk valt in werkelijkheid de schade ook wel mee.
Suc6
Suzuki 400? - BMW R45 - BMW K100 - XJ900S diversion - FJR1300A

Kawa ZZR1100/Peugeot Elyseo50

Reg. datum:
07 dec. 2008
Vandaag een nieuwe set winterbanden (Heidenau K58 Snow) onder de scooter geplaatst.
Gelukkig ben ik in het bezit van een extra set velgen, waarop ik de winterbanden heb kunnen laten monteren.
Vanavond even een stuk gereden op nat wegdek met de temperatuur rond het vriespunt, de scooter voelt vele malen beter aan onder deze omstandigheden dan de set die er normaal onder ligt (Michelin Pilot City) en deze set geeft al een prima vertrouwen onder bijna alle weers omstandigheden (behalve bij opgevroren wegdek).
Ik weet nog niet of de Heidenau zijn grip niet verliest bij opgevroren weggedeelten, maar het gevoel is hoopgevend, hopelijk blijft dat zo...
Voor de doorrijders onder ons is zo'n winterbandenset wel aan te bevelen, de Heidenau K58 Snow gaf bij testen een gripsverbetering van 30% !! en scoorde soms nog beter dan een bepaald type "zomerband" op droog wegdek (bron internet / googelen).
dlagerwey wijzigde dit bericht op zondag 07 december 2008 23:56 (2%)

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Hosting by True