25KW Chopper gezocht

1 apr 2007
156
0
Hey mede-forummers

Ik heb nu een tijdje op een Yamaha Virago XV250 gereden en ik moet zeggen dat mij dit prima beviel. Helaas is deze motor nog niet zo lang geleden gestolen. Omdat ik er niet meer vanuit ga dat ik 'm nog eens terug zal zien ben ik langzaam toch eens op zoek naar een nieuwe.

De Virago was eigenlijk toch wel een beetje klein op de lange stukken, met mijn 1,85m merkte je dit op de langere toertochten toch echt wel. Ik heb al een beetje 't net over gesurfd en ben een beetje bij de volgende modellen uitgekomen
- Honda VT 125 C of Honda VT 125 C2 Shadow
- Suzuki GZ 125 Marauder
- Yamaha XVS 125 Drag Star of Yamaha XVS 250

Dit zijn allemaal 25KW motoren, aangezien ik nog tot feb. 2009 geen zware motor mag rijden. Nu is het probleem alleen dat ik deze eigenlijk nergens kan vinden op nederlandse websites, maar voornamelijk duitse. Zijn deze lichte choppers niet ook in nederland te vinden?

Iemand met enige ervaring over dit onderwerp, of natuurlijk een andere lichte chopper voor niet teveel geld. Ik hoor 't graag *D
 
hmm. ja... niet teveel is inderdaad niet zo duidelijk :P

Ik zat zelf te denken aan iets dat niet meer dan 1500 euro. Ik ben namelijk student en het minimumloon van een supermarkt is nou ook weer niet zo hoog.
Ik heb op motoscout24.de wel een paar hele aardige motoren zien staan. Criteria waren dan dat het een chopper en iets tot 25KW moet zijn. De motoren die ik al genoemd heb kwamen hier toch wel een paar keer voor.

Om op Patmans vraag terug te komen, zelf heb ik vrij weinig verstand van cc's en KW's, vandaar dat ik vooral lichte fietsen bekeken heb
 
haha... probleempje met de cc's is dus snel opgelost ;)

nu alleen nog een leuke 25KW Chopper vinden. De meesten die ik in Nederland gevonden heb zijn toch al vrij oud (jaren '80 of begin jaren '90). Heb idd ook wel een leuke ls 650 gevonden. Nadeel is alleen dat deze in Berlijn staat -O-
 
hint 2;

www.marktplaats.nl

bij zoekfunctie 'Savage' intikken en 'motoren &brommers' selecteren.


en voila *O*
 
inderdaad, gewoon een Savage nemen. Goede koppel/gewicht/vermogen-verhouding; 165kg, 24kW, 51Nm, vergelijk dit maar eens met een Dragstar; 231kg, 29kW, 51Nm... en verder een lichte, makkelijk sturende (voor een chopper), goedkope en onderhoudsarme fiets. Alleen zorgen dat je de 30.000km grens in de gaten houdt, dan moet er een nieuwe distributieketting in, en de olie goed bijhouden. Ik denk niet dat je verder moet zoeken, want veel keuze is er verder niet in deze prijsklasse.
 
de nood was waarschijnlijk niet erg groot aangezien TS niet meer reageert. B|
 
de nood was waarschijnlijk niet erg groot aangezien TS niet meer reageert. B|


nou ja... ik mis het rijden tog wel al zo na een paar weken!!!
Maar ik zal de komende twee, drie maanden eerst even wat geld sparen zodat ik ook een goede kan kopen. Ik ben iig rond aant kijken, en heb zeker wel een leuke Savage of twee zien staan.

Maar ben toch ook nog wel stiekem naar de Drag Star aant kijken :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan