Verrijdbare motorstalling

Vice

MF veteraan
22 jan 2005
1.494
1
Zeewolde
Hallo,

Ik heb een zelfgemaakte motor stalling te koop.

Deze kun je thuis tegen je schuur/huis muur aanzetten, verankeren in de muur met o.a. scharnieren en een plaat om een slot aan te hangen (zie laatste foto).

Ideaal voor mensen zonder garage die wel graag willen dat hun motor droog en veilig staat (geloof me, hij is zo zwaar, niemand tilt hem zomaar even op) !!

Binnenmaten:

Lengte: 227 cm
Hoogste punt: 148 cm (dak loopt schuin af zodat er geen regen op het dak blijft liggen)
Laagste punt: 124 cm
Breedte: 88 CM

Mijn Suzuki GSXR-600 uit 2003 paste er met achterbok prima in !

Ik heb hem in April samen met m'n vader gemaakt en het heeft me 325 euro aan materiaal gekost.

Ik zou zeggen doe een goed bod.
full


Oja, die kieren aan de zijkant hebben we expres zo gemaakt, zodat het hout nog wat ruimte heeft om te werken. Geloof me, er komt geen regen doorheen.

Je moet zo en zo altijd even een doek over je motor leggen ivm stof dat via de onderkant kan opwaaien.
 
Laatst bewerkt:
.
full


Ondanks dat je met 3 hulken moet zijn om hem uit z'n scharnieren te tillen, even een kleine inbraakprevenie.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het, het is niet het meest allerdaagse wat er te koop staat, maar er zijn toch wel mensen iemand kennen die een makkelijke stalling zoekt?
 
Laatst bewerkt:
ik vind hem leuk en orgineel gemaakt :)
prima oplossing voor een motor stalplaats
 
Zal ik dan maar even roepen als eerste dat ik het onwijs cool ding vind :)
(wij hebben garage dus koop het niet ;) )
 
Laatst bewerkt:
Maarre.. met een beetje breekijzer heb je toch zo die scharnieren van foto 3 en 5 los van de grote schuur? :?
 
Maarre.. met een beetje breekijzer heb je toch zo die scharnieren van foto 3 en 5 los van de grote schuur? :?

Dan moet je het hok wel eerst open krijgen ;)

Het hok kun je middels plaatje 6 aan je muur vastmaken met een slot (je kunt het zelf ook iets aanpassen als je wilt). Als ze plaatje 6 openbreken, dan kunnen ze het hok openen, dus zou het verwijderen van de scharnieren niet eens meer nodig zijn (dan rijdt je de motor zo naar buiten). Van buitenaf krijg je geen breekijzer achter de scharnieren. En als dat wel zou kunnen zou je plaatje 6 eerst nog tegenkomen. Optillen heeft geen zin, want dat is echt niet te doen.... :N


Als ze ECHT willen, krijgen ze hem altijd wel mee, ook uit je garage (hoor je vaak genoeg). Ik geloof echter dat ik met deze stalling een behoorlijke vervanger van een echte garage heb gemaakt :Y

Ik deed mijn motor altijd ook nog op het stuurslot en op slot met een alarmslot (jullie vast bekend). Daarnaast is het voornamelijk voor de regen/wind en die blijven buiten ! :Y
 
Wat een geweldig ding zeg!! :}
Het is dat ik ga verhuizen naar een huis met motorberging, anders had ik zeker interesse gehad.
 
Heey,
Geweldige oplossing, helemaal in mijn situatie.... Mijn motor staat tegen de schuur aan (buiten). Ik denk alleen dat een nieuwe sv hier niet in gaat passen als hij op de zijstandaard staat....??
Ik zie ook dat je niet al te gek ver weg van me woont.... Ik woon aan de andere kant van het water, Huizen.

Wat zou je ongeveer hiervoor willen hebben?
 
Heey,
Geweldige oplossing, helemaal in mijn situatie.... Mijn motor staat tegen de schuur aan (buiten). Ik denk alleen dat een nieuwe sv hier niet in gaat passen als hij op de zijstandaard staat....??
Ik zie ook dat je niet al te gek ver weg van me woont.... Ik woon aan de andere kant van het water, Huizen.

Wat zou je ongeveer hiervoor willen hebben?

Ik denk dat je wel een bokje nodig hebt, maar dat weet ik niet zeker.
Ik deed het altijd zo:

Hok open
motor zo dicht mogelijk tegen de schuur en dan op de zijstandaard
Bok er onder
nog een beetje schuiven zodat het hok dicht kan
motor sloten erop
hok dicht
slot op het hok (doe ik er niet bij)

Klaar is kees :Y

Het geheel heeft me 325 euro gekost, is pas een half jaar oud en werkt perfect.

Wat heb je er voor over?
 
Ik denk dat je wel een bokje nodig hebt, maar dat weet ik niet zeker.
Ik deed het altijd zo:

Hok open
motor zo dicht mogelijk tegen de schuur en dan op de zijstandaard
Bok er onder
nog een beetje schuiven zodat het hok dicht kan
motor sloten erop
hok dicht
slot op het hok (doe ik er niet bij)

Klaar is kees :Y

Het geheel heeft me 325 euro gekost, is pas een half jaar oud en werkt perfect.

Wat heb je er voor over?

Jah dan zou ik dat eens op moeten meten.

Wat ik er voor over heb...?? Nou kijk, het idee is leuk. Wie weet kan ik het zelf wel in elkaar sleutelen. Maar ik vroeg me af wat jij in gedachte had?? Kijk een lakje kan die volgens mij ook wel weer gebruiken als ik dat zo zie.
 
Jah dan zou ik dat eens op moeten meten.

Wat ik er voor over heb...?? Nou kijk, het idee is leuk. Wie weet kan ik het zelf wel in elkaar sleutelen. Maar ik vroeg me af wat jij in gedachte had?? Kijk een lakje kan die volgens mij ook wel weer gebruiken als ik dat zo zie.

Tja, kijk ik vraag geen 325 euro want dan kun je het net zo goed zelf maken (koste wel zo'n 2 dagen tijd met 2 man). Ik heb overigens wel echt een stevig iets gemaakt van een goede kwaliteit hout (geen waaibomen hout)

Ik heb hem expres in dezelfde kleur als de schuur waaraan hij moest worden vastgemaakt, gemaakt want ik stalde hem bij mijn (inmiddels ex) schoonouders (vandaar dat ik er vanaf wil). Likje verf is uiteraard wel een leuk idee als je hem thuis zet.

Bokje is trouwens beter voor je motor ;)
 
Laatst bewerkt:
Tja, kijk ik vraag geen 325 want dan kun je het net zo goed zelf doen (koste wel zo'n 2 dagen).

Ik heb hem expres in dezelfde kleur als de schuur waaraan hij moest worden vastgemaakt, gemaakt want ik stalde hem bij mijn (inmiddels ex) schoonouders (vandaar dat ik er vanaf wil).

Bokje is ook beter voor je motor ;)

Jah is dat beter? ik heb daar geen ervaring mee. Wat is daar zo goed aan dan? En wat zou zo'n bokje voor mij gaan kosten?

Nee die €325 zal je daar niet meer voor terug krijgen. Ik zat te denken aan €150 euro. Momenteel zit ik alleen wel net in een motor wissel. Oude eruit, nieuwe erin. Dus ik zal even moeten kijken wat de afmetingen zijn van me nieuwe motor.
 
Zou misschien zelfs wel op de zijstandaard moeten passen?

Ja, zou wel zo mooi zijn.

Moet alleen die maat even opmeten. Alleen beetje jammer dat ik die motor nog niet thuis heb staan....

Ik vraag het anders wel even aan iemand anders op dit forum die ook sv650 rijd.

Maar lijkt je die 150 euro wat?
Ik zie toevallig op marktplaats Rabat delen staan van iemand uit huizen voor 1.75 per meter.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan