opvouwbare motortransporter

Status
Niet open voor verdere reacties.

I-accelerate

MF veteraan
29 feb 2004
22.750
200
Vouwbare aanhanger om o.a. een motor mee te vervoeren

Voorzien van goten om de motorwielen in te plaatsen

er zitten ogen aan om de motor met sjorbanden vast te zetten

Totale lengte 360 cm met de trekstang

opvouwbaar tot 260 cm

Breedte 150 cm

Lengte van de bak is 270 cm

Torsie geveerd

Toelaatbaar gewicht 1200kg volgens type plaatje

Geen kenteken -O-

oplooprem

Neuswiel

RVS oprijgoot

vraagprijs €250,-
full
 
Laatst bewerkt:
vraagprijs staat erbij.........€250,-

kunnen misschien 2 crossers op....maar is eigenlijk voor 1 motor bedoeld.

Zit geen kenteken op....hoeft ook niet
 
vraagprijs staat erbij.........€250,-

kunnen misschien 2 crossers op....maar is eigenlijk voor 1 motor bedoeld.

Zit geen kenteken op....hoeft ook niet

Hij heeft toch een toelaatbaar gewicht van 1200 kilo ?
Dan moet de aanhanger ook een eigen kenteken hebben !
Alles boven de 750 kilo moet een kenteken hebben en mag niet met de witte nummerplaat rondrijden
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft toch een toelaatbaar gewicht van 1200 kilo ?
Dan moet de aanhanger ook een eigen kenteken hebben !
Alles boven de 750 kilo moet een kenteken hebben en mag niet met de witte nummerplaat rondrijden

Der zit geen kenteken bij -O-

is er wel bij te krijgen...denk ik :?

Typeplaatje en al zit er op dussssss

op typeplaatje staat...........toelaatbaar gezamelijk gewicht 1200kg
 
Laatst bewerkt:
Met 1 motor kom je ook niet boven de 750 kilo uit.
Dan kun je het plaatje op de dissel er beter afhalen. Scheelt je een hoop gedoe als je aangehouden wordt en je hoeft m niet te laten keuren.
 
Thanks voor het advies *O*

Maar dat mag de koper van de aanhanger doen. O-)

Misschien wil die er wel een kenteken voor aanvragen.

Ik heb er nog geen last mee gehad.......omtrent vragen naar kenteken e.d.
 
Als volgens het plaatje het totaalgewicht boven de 750 kilo komt hoort er een kenteken bij.
Dan is het denk ik slimmer om het plaatje eraf te halen, aanhanger + 2 motoren zou net onder de 750 kilo kunnen blijven en zodoende zonder kenteken kunnen blijven.
 
Als er een oplooprem opzit ben je al het haasje })
Dit houd in dat er meer dan 750 Kg op mag :+

als er geen gewicht is aangegeven op de as of de dissel, is het automatisch een aanhanger tot 750 kilo tenzij de aanhanger gekeurd is. Daar heeft de rem niks mee te maken.
 
als er geen gewicht is aangegeven op de as of de dissel, is het automatisch een aanhanger tot 750 kilo tenzij de aanhanger gekeurd is. Daar heeft de rem niks mee te maken.
helaas,... dat gaat natuurlijk niet; als ik het plaatje van mijn zware/ kentekenverplichte aanhanger af zou halen, is het daarmee meteen een aanhanger tot 750 kilo ?? :N

de oplooprem kan je op alle aanhangers/ caravans zetten & verwachten..zelf op een alpencruiser..

maar als er 1200kilo op je aanhanger staat als max. lading heeft hij wel degelijk een kenteken nodig
 
Als je het plaatje van een zware aanhanger afhaald kun je deze natuurlijk zwaarder belasten dan 750 kilo. Maar je mag deze dan maar belasten tot 750 kilo omdat er niet is aangegeven tot welk gewicht je de aanhanger mag belasten.
 
Als je het plaatje van een zware aanhanger afhaald kun je deze natuurlijk zwaarder belasten dan 750 kilo. Maar je mag deze dan maar belasten tot 750 kilo omdat er niet is aangegeven tot welk gewicht je de aanhanger mag belasten.
klopt wel redelijkerwijs, maar er zit ergens een 'rem' op zegmaar ;) ..

als je met een lege aanhanger rijdt geen plaatje heeft, maar redelijk duidelijk zo van fabricage is, dat mag worden aangenomen dat hij de 750 kilo grens overscheid, krijg je gewoon een bekeuring.. (ontbreken kenteken / verkeerde rijbewijs)

daarom ben ik er nog niet over uit of ik wel een grote aanhanger moet nemen ivm ontbreken rijbewijs BE
 
klopt wel redelijkerwijs, maar er zit ergens een 'rem' op zegmaar ;) ..

als je met een lege aanhanger rijdt geen plaatje heeft, maar redelijk duidelijk zo van fabricage is, dat mag worden aangenomen dat hij de 750 kilo grens overscheid, krijg je gewoon een bekeuring.. (ontbreken kenteken / verkeerde rijbewijs)

daarom ben ik er nog niet over uit of ik wel een grote aanhanger moet nemen ivm ontbreken rijbewijs BE

Volgens mij klopt dit niet, maar misschien dat baksteen dit weet? Ik weet wel dat die boetes niet mals zijn, omdat het een misdrijf is en geen overtreding.
 
"Volgens mij klopt dit niet, maar misschien dat baksteen dit weet? Ik weet wel dat die boetes niet mals zijn, omdat het een misdrijf is en geen overtreding.
Als je het plaatje van een zware aanhanger afhaald kun je deze natuurlijk zwaarder belasten dan 750 kilo. Maar je mag deze dan maar belasten tot 750 kilo omdat er niet is aangegeven tot welk gewicht je de aanhanger mag belasten. "


..je noemde het zelf ;)
 
Laatst bewerkt:
kortom: als de aanhanger meer dan 750 kilo belast mag worden en je rijdt met die aanhanger achter je auto moet je al BE hebben..ook al vervoer je er één baksteen mee (of lzelfs als hij leeg is). Of je het weet of niet, de bekeuring krijg je (opzet niet nodig)

Doe je het opzettelijk (plaatje eraf halen) al is dat lastig aantoonbaar voor de politie,.. het eraf halen is 'opzettelijke dwaling' geloof ik .. strafbaar feit nummer twee dan van die dag..of het een misdrijf is, weet ik zo niet
 
kortom: als de aanhanger meer dan 750 kilo belast mag worden en je rijdt met die aanhanger achter je auto moet je al BE hebben..ook al vervoer je er één baksteen mee (of lzelfs als hij leeg is). Of je het weet of niet, de bekeuring krijg je (opzet niet nodig)


Doe je het opzettelijk (plaatje eraf halen) al is dat lastig aantoonbaar voor de politie,.. het eraf halen is 'opzettelijke dwaling' geloof ik .. strafbaar feit nummer twee dan van die dag..of het een misdrijf is, weet ik zo niet

Je kunt de aanhanger zwaarder belasten dan 750 kilo, maar het mag niet want je weet niet wat de aanhanger belast mag worden zonder plaatje. Dus heb je een aanhangwagen tot 750 kilo en geen BE nodig.
Punt 2 weet ik niet, maar voor zover ik het weet is dat niet nodig bij aanhangwagens tot 750 kilo.
 
Je kunt de aanhanger zwaarder belasten dan 750 kilo, maar het mag niet want je weet niet wat de aanhanger belast mag worden zonder plaatje. Dus heb je een aanhangwagen tot 750 kilo en geen BE nodig.
Punt 2 weet ik niet, maar voor zover ik het weet is dat niet nodig bij aanhangwagens tot 750 kilo.
..maar belast je een aanhanger die meer dan 750 kilo mag met 1 kilo..krijg je nog een bon: of er nou een plaatje opzit of niet ;) (volgens mij begrijpen we elkaar bíjna)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan