Wat te gebruiken om krassen weg te poetsen?

Slip

MF veteraan
23 mrt 2005
4.838
37
Tiel
Ik ben op zoek naar een middel dat krasjes wegpoetst. Het zijn redelijk oppervlakkige krasjes, maar ze zitten dicht op elkaar. Het kwam door wat benzine die ik op mijn tank gemorst had, wat ik vervolgens verwijderd heb met wat papier en water wat voorhanden was bij het tankstation.
- Turtle-wax --> werkt niet goed in dit geval
- S100 wax --> werkt niet goed in dit geval
- Valma scratch remover (dat maakt het alleen maar erger, ben ik eerder achter gekomen)
 
Meguiars scratch-X remover....kost je wel 25pleurie en is bijna niet te vinden in NL maar is topspul wat dus wel werkt ipv alle halfords troep dat dus niet werkt
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een middel dat krasjes wegpoetst. Het zijn redelijk oppervlakkige krasjes, maar ze zitten dicht op elkaar. Het kwam door wat benzine die ik op mijn tank gemorst had, wat ik vervolgens verwijderd heb met wat papier en water wat voorhanden was bij het tankstation.
- Turtle-wax --> werkt niet goed in dit geval
- S100 wax --> werkt niet goed in dit geval
- Valma scratch remover (dat maakt het alleen maar erger, ben ik eerder achter gekomen)
Commandant 4 = Cleaner: Voor verweerde lak en krasjes
Commandant 5 = Car Polish: Verwijdert doffe aanslag en kleine krasjes

of met de machine:

Commandant M4 = Cleaner: Voor verweerde lak en krasjes (voor de poetsmachine
Commandant M5 = Scratch Remover

http://www.commandant.nl/produkten1.htm

:W
 
Commandant 4 = Cleaner: Voor verweerde lak en krasjes
Commandant 5 = Car Polish: Verwijdert doffe aanslag en kleine krasjes

of met de machine:

Commandant M4 = Cleaner: Voor verweerde lak en krasjes (voor de poetsmachine
Commandant M5 = Scratch Remover

http://www.commandant.nl/produkten1.htm

:W

ow... ja... er zijn ook van die speciale polijstborstels voor op een boormachine,
dat wertk nog beter met een poetsmiddel! :Y
 
Ok, bedankt. Heb je ervaring met dit product?
yep, gebruik voor m'n motor en Auto niets anders meer...echt topspul.
Ook hun schoonmaakspullen zijn geweldig, In 't show en cartuning wereldje is dit de absolute top!

is ook te merken trouwens als je het gebruikt, het is schreeuwend duur bij aanschaf, maar je merkt het verschil direkt...en je doet er wel veel langer mee want je hebt er bijna niets van nodig om optimaal resultaat te hebben...krijg erg vaak de vraag of m'n motor net nieuw is, als ik dan antwoord dat hij alweer drie jaar oud is wordt ik vaak niet geloofd *D
 
Laatst bewerkt:
yep, gebruik voor m'n motor en Auto niets anders meer...echt topspul.
Ook hun schoonmaakspullen zijn geweldig, In 't show en cartuning wereldje is dit de absolute top!

is ook te merken trouwens als je het gebruikt, het is schreeuwend duur bij aanschaf, maar je merkt het verschil direkt...en je doet er wel veel langer mee want je hebt er bijna niets van nodig om optimaal resultaat te hebben...krijg erg vaak de vraag of m'n motor net nieuw is, als ik dan antwoord dat hij alweer drie jaar oud is wordt ik vaak niet geloofd *D
:^
Op autoschows/metingen(Assen) oa verkrijgbaar :}
 
Sinds wanneer krijg je krassen op je tank van wat benzine en wat papier :?

maarten kent slip nog niet...

slip zegt nie altijd wat die bedoeld...

er is hier natuurlijk ook politie etc aanwezig..


Wat het waarschijnlijk was is dat hij weer een wheelie gemaakt heeft met zijn spijkerbroek zittend op de tank en benen hoog in de lucht..

Dus of hij heeft het pas bij het tankstation gezien... en d8 dat hij zo hard wreef..
Of hij het is gewoon een code.... geheimtaal ofzow..
 
Commandant 4 = Cleaner: Voor verweerde lak en krasjes
Commandant 5 = Car Polish: Verwijdert doffe aanslag en kleine krasjes

of met de machine:

Commandant M4 = Cleaner: Voor verweerde lak en krasjes (voor de poetsmachine
Commandant M5 = Scratch Remover

http://www.commandant.nl/produkten1.htm

:W

:^

Neem een borstel/poetsdoek voor op een boor-/poetsmachine... Ik had 'm niet en heb een uurtje of wat staan poetsen. Werkt wel, maar met boor-/poetsmachine gaat het stukje sneller...
 
maarten kent slip nog niet...

slip zegt nie altijd wat die bedoeld...

er is hier natuurlijk ook politie etc aanwezig..


Wat het waarschijnlijk was is dat hij weer een wheelie gemaakt heeft met zijn spijkerbroek zittend op de tank en benen hoog in de lucht..

Dus of hij heeft het pas bij het tankstation gezien... en d8 dat hij zo hard wreef..
Of hij het is gewoon een code.... geheimtaal ofzow..

Juist :+
 
Commandant 4 = Cleaner: Voor verweerde lak en krasjes
Commandant 5 = Car Polish: Verwijdert doffe aanslag en kleine krasjes

of met de machine:

Commandant M4 = Cleaner: Voor verweerde lak en krasjes (voor de poetsmachine
Commandant M5 = Scratch Remover

http://www.commandant.nl/produkten1.htm

:W

:^

Altijd voor m'n auto's gebruikt, werkt prima. Ik gebruik wel bijna altijd cleaner....andere poets ik meestal toch niet weg.....ben niet zo zuinig met m'n auto's. Die zijn om in te rijden en het te doen. Mooi uitzien....ach, zolang mensen niet denken dat ik op een autosloop werk vind ik het best.
Met cleaner kan je ook leuk de kleur weer ophalen als ie een beetje vervaagt is.
Mijn tip: doe het niet net nadat je hem in de was heb gezet (heb nog pijn in m'n armen)
 
maarten kent slip nog niet...

slip zegt nie altijd wat die bedoeld...

er is hier natuurlijk ook politie etc aanwezig..


Wat het waarschijnlijk was is dat hij weer een wheelie gemaakt heeft met zijn spijkerbroek zittend op de tank en benen hoog in de lucht..

Dus of hij heeft het pas bij het tankstation gezien... en d8 dat hij zo hard wreef..
Of hij het is gewoon een code.... geheimtaal ofzow..

Shit, busted :P
 
yep, gebruik voor m'n motor en Auto niets anders meer...echt topspul.
Ook hun schoonmaakspullen zijn geweldig, In 't show en cartuning wereldje is dit de absolute top!

is ook te merken trouwens als je het gebruikt, het is schreeuwend duur bij aanschaf, maar je merkt het verschil direkt...en je doet er wel veel langer mee want je hebt er bijna niets van nodig om optimaal resultaat te hebben...krijg erg vaak de vraag of m'n motor net nieuw is, als ik dan antwoord dat hij alweer drie jaar oud is wordt ik vaak niet geloofd *D

De site staat al in m'n favorieten *D
 
:^ en is niet duur, krassen werwijderen uit een ruitje gaat zelfs heel goed :Y
Commandant werkt prima, maar niet te vaak,...het is polijstmiddel he, je verdund er je lak mee...en met donkere lakkleuren kun je zelfs kleurverschil veroorzaken als je niet uitkijkt...

daarom Meguiars...beter voor oppervlaktekrassen :Y
 
Laatst bewerkt:
yep, gebruik voor m'n motor en Auto niets anders meer...echt topspul.
Ook hun schoonmaakspullen zijn geweldig, In 't show en cartuning wereldje is dit de absolute top!

is ook te merken trouwens als je het gebruikt, het is schreeuwend duur bij aanschaf, maar je merkt het verschil direkt...en je doet er wel veel langer mee want je hebt er bijna niets van nodig om optimaal resultaat te hebben...krijg erg vaak de vraag of m'n motor net nieuw is, als ik dan antwoord dat hij alweer drie jaar oud is wordt ik vaak niet geloofd *D
Kun je ook AutoGlym gebruiken, werkt ook 10x beter dan het overschatte Turtle Wax en is niet zo duur als Meguiars.
 
Meguiars scratch-X remover....kost je wel 25pleurie en is bijna niet te vinden in NL maar is topspul wat dus wel werkt ipv alle halfords troep dat dus niet werkt


Is te krijgen bij Brezan automaterialen. Is meguiars dealer. En was geen € 25, stuk goedkoper in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Sinds wanneer krijg je krassen op je tank van wat benzine en wat papier :?

Papier krast gigantisch, nooit met papier over je lakwerk wrijven! :N

Kleine krasjes poets je het makkelijkste eruit met een poetsmachine, met de hand duurt dat heel erg lang. Ik gebruik polishing finisch van 3M in combinatie met machine, werkt geweldig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan