frame en de rdw

robertje

Rookie
30 okt 2007
12
0
ik wil een frame importeren uit de vs en krijg daar geen tekening bij (ze zullen wel gek zijn),alleen ik heb er wel eentje nodig voor het inslaan van het framenr,iemand ervaringen hiermee? kan ik het frame niet gewoon laten komen en weet iemand dan een weer iemand die een tekening kan maken met de maatvoering? heb het rdw al gemaild maar zonder tekening krijg je dus geen nr ingeslagen(het frame dan) heb je een seriematig vervaardigd frame moet er typegoedkeuring bijzitten ik wordt er gestoord van wie helpt!
 
Ook als je een tekning hebt moet je voor zover ik weet je frame kaal laten zien bij de RDW.
Ongelakt en met de "verse" lasnaden. Niet nabewerkt of zo.
Ik denk dat dat moeilijk wordt met een kant en klaar frame.
 
het frame koop je kaal,het enigste probleem is dat er geen technische tekening bijzit,niemand die ooit een tekening achteraf gemaakt heeft? of ik maak een tekening en ga eree naar l&l choppers
 
je maakt een paar fototjes boven /zij aanzicht etc en trekt ze over op papier,paar maten erbij en klaar!
 
heb je dit kunstje al is gedaan dan? en de stukslijst dan gewoon naar een metaalbedrijf en een fake bonnetje laten maken?
 
Dat "kunstje" gaat je never lukken.
Waarom niet?
Omdat je voordat je een frame laat maken of gaat maken al bij de RDW een plan had moeten aanbieden.
Met een tekening en frame naar de RDW gaan en zeggen van "kijk eens, klaar" werkt zo niet.
Bovendien "even een paar maten er in zetten" werkt ook niet.
Je moet een exacte tekening van het frame hebben en hierin de maten die overeenkomstig zijn van het frame er op hebben staan. Dus ook de tekening moet exact op schaal zijn en verhoudingsgewijs.
Ook 'even een paar fotootjes maken en overtrekken' werkt niet. Denk je nu werkelijk dat ze bij de RDW uit een ei komen of zo?
Tekening maken gaat behoorlijk ver. Van radius tot wanddiktes, soort staal (getrokken buis of anders) enz enz.
Tegen die tijd dat je dat klaar heb is het goedkoper en makkelijker om een frame met eigen kenteken aan te schaffen.
Koop in Engeland een type goedgekeurd frame met Engels kenteken en haal deze hier heen.
Kost je stukken minder, je bouwt je brommert, gaat langs de RDW en hebt dan binnen enkele weken een kenteken.
 
nee dat is niet waar ,ik moet met het kaleframe,dus blank metaal naar het rdw zij controleren de constructie van hetframe dus of hij goed doorgelast is Bij de aanvraag moeten een of meerdere technische tekeningen op a4 formaat met minimaal de ;volledige maatvoering,plaats vd lassen ,stukslijst naw gegevens bouwer en plaats vd motor en versn bak is dit alles ok dan krijg je de merkaanduiding 'zelfbouw' in engeland kopen is ook geen optie want ik weet al wat voor een frame ik mooi vindt en die kun je daar niet kopen heeft er niemand een voorbeeld van een bouwtekening kan ik is kijken wat ze precies beboelen met bouwtekening
 
En die stuklijst, daar ga je op nat. een frame achteraf opmeten dat kan best. Maar hoe dik is de wand van de buizen, en welke staalsoort? Naadloze buis of gelast?
Weet je dat allemaal van je nieuwe frame, want daar ga je anders echt niet achterkomen.

Die gegevens erbij verzinnen? Kun je doen en dan hopen dat het goed gaat bij de RDW.
Hopen dat ze geen opmerkingen hebben want je kunt niet corrigeren. Buis rond 30x2, das te dun meneer... oh nee, het is toch 30x4 ?

Hier staat in elk geval een voorbeeld, weliswaar volledig in inches bemaat. Doe er je voordeel mee.

http://www.rataplan-ratbikeclub.nl/Techniek/frame/Frame_Body.gif
http://www.rataplan-ratbikeclub.nl/Techniek/frame/Eng_Mounts.gif
http://www.rataplan-ratbikeclub.nl/Techniek/frame/cbframe-2D001-a.zip
http://www.rataplan-ratbikeclub.nl/Techniek/frame/cbframe-2D002-a.zip
 
Laatst bewerkt:
het frame is gemaakt van DOM steeltubing 134-156 wall,ik heb inmiddels ook naar de vs gemaild en ze het probleem uitgelegd ,ben very benieuwd bedankt voor de link
 
he ik heb een frame gekocht bij L&L
de foto gewoon met paint over getrokken. wel de echte maten er bij zetten, maar dat komt niet op de mm.
stuk lijst maken en elke onderdeel een naam geven en de afmetingen er bij zetten.

en klaar !!!! ze zetten dan een nummer er in voor je en je kan gaan bouwen en dan naar RDW lelystad !!!

Bij de RDW komen ze niet uit een EI, maar ze werken gewoon strikt volgens de regels.
en die regels zijn gewoon simpel aan te houden.

mijn project is nu RDW goedgekeurd en bijna klaar met de afbouw !!
 
he ik heb een frame gekocht bij L&L
de foto gewoon met paint over getrokken. wel de echte maten er bij zetten, maar dat komt niet op de mm.
stuk lijst maken en elke onderdeel een naam geven en de afmetingen er bij zetten.

en klaar !!!! ze zetten dan een nummer er in voor je en je kan gaan bouwen en dan naar RDW lelystad !!!

Bij de RDW komen ze niet uit een EI, maar ze werken gewoon strikt volgens de regels.
en die regels zijn gewoon simpel aan te houden.

mijn project is nu RDW goedgekeurd en bijna klaar met de afbouw !!



zo simpel is het!
 
kreeg je er dan geen tekening of papieren bij van l&l? is ook een mogelikheid met de maten naar l&l en laten bouwen door ze,ik weet niet wat ze voor een one off frame vragen enig idee?
 
je kon er tegen betaling wel tekeningen bij krijgen, maar ik heb ze zelf gemaakt.

over on off frame's moet je bij L&L zelf zijn !!!
 
ok het frame over laten komen en eentekening achteraf maken is dus wel een mogelijkheid,ik heb via mijn werk ,ben heftruckmonteur wel contact met metaal en constructiebedrijven dus een 'fake' materialen lijst moet niet een erg groot probleem zijn,een tekening zelf maken moet ook geen probleem zijn ,in principe heb je hetzelfde bij de hand gehad ik wacht nog op de mail uit amerika ,jouw frame was dus gewoon blanco ,zonder nummer?
 
trouwens laser 1340 zag dat je een buell hardtail hebt gebouwd,tof dat is dus ook de bedoeling van robertje
 
yep een buell blok in een hardtail.

voordelen: veel vermogen in een standaard fabrieks blok, dus redelijk betouwbaar.

nadelen: groote draadboom, moeilijk te keuren bij RDW ( veel DB's )

maar ja is mij ook gelukt en ik ben bijna klaar !!!
volgend project zeker weer met een buell blok, dan meer walz hardcore styl !!

filmpje is van voor de rwd !! maar NIET in rdw mode !!
sound on please !!

 
yep een buell blok in een hardtail.

voordelen: veel vermogen in een standaard fabrieks blok, dus redelijk betouwbaar.

nadelen: groote draadboom, moeilijk te keuren bij RDW ( veel DB's )

maar ja is mij ook gelukt en ik ben bijna klaar !!!
volgend project zeker weer met een buell blok, dan meer walz hardcore styl !!

filmpje is van voor de rwd !! maar NIET in rdw mode !!
sound on please !!



:9~
 
ja lachen heb m gezien,hoezo grote draadboom zit hier de injectie nog op dan? je kunt de ontsteking toch in de nosecone zetten
 
waar ga je dit allenmaal laten dan ??

Foto-S7LTZVGJ.jpg


nu ben ik bezig de draad aan het uit dunnen en mooi weg aan het werken !!
 
Laatst bewerkt:
gewoon nieuwe boom maken. voor een chop, zelfs met elektronische ontsteking en alles heb je niet zoveel nodig, kwestie van minimaliseren. en ja, ik weet waar ik over praat, ik bouw partime beroepshalve kabelbomen in nieuwe en verbouwde choppers.
 
ben ik nu ook al mee bezig. lekker knippen er in !!! maar je zal hem wel blijven zien.
verder ben in exstreem blij met me hardestaart incl BUELL POWER !!

maar heb je nu al een frame gekocht ??
zo ja , piccie ??
 
eehhj, JA,
was was de topic starter toch ??

of zijn we nu zo ver afgedwaald dat ik het niet meer goed begrijp ??
 
ja best wel ik weet nog niet hoe je fotos kanzetten op dit forum heb ook een nieuwe computtert een appel maar die komt zeker nog keep you posted ik zit trouwens ook nog te wachten op die gozer die mijn xb gekocht heeft hij heeft wel aanbetaald maar de rest moet nog komen ondertussen heb ik ook naar de us gemaild voor de tekeningen je weet maar nooit ,ik heb in ieder geval gezegd dat mijn mail niet uit china kwam ivm met kopieren vh frame ,dus het hele verhaal staat nog evenop een laag pitje toch nog iets wat bedoelt rdw met een stukslijst ,verbruikte materialen of het nummeren en benoemen vd framedelen? ik heb trouwens nog een link voor je draadboom http;//www.bikernet.com kijk daar eens naar simple wiring diagram ik heb de bedrading van mijn xb ook veranderd en verlegd rustig aan werken ,nummeren,en doorpiepen en goed nadenken
 
ben ik nu ook al mee bezig. lekker knippen er in !!! maar je zal hem wel blijven zien.

welnee, hoeft niet... knippen, solderen en verwijderen. boompje onder zadel, langs framebuis, elektronika onderop of onder tank indien ruimte. eventueel investeren in een losse ontsteking in de nosecone, zoals eerder opgemerkt door robertje. vervalt weer wat bedrading.
 
Terug
Bovenaan Onderaan